Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie  (gelezen 4575 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Gepost op: 27-03-2022, 17:04:02 »
Bespreek hier alles over opdracht 3
« Laatst bewerkt op: 27-03-2022, 23:03:59 door Vermoljoen »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2
« Reactie #1 Gepost op: 27-03-2022, 22:32:22 »
Er klopt iets niet met die Parship-vragen.


Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2
« Reactie #2 Gepost op: 27-03-2022, 22:37:17 »
Er klopt iets niet met die Parship-vragen.
Wat dan?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2022, 22:44:22 »
Kijk naar de intro.....wie zit daarbij?

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2022, 22:57:15 »
Kijk naar de intro.....wie zit daarbij?
Ik heb deze afl al gezien he. Ik weet wat er komt.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2022, 23:01:28 »
Mooie opdracht, interessante twist om in een keer twee deelnemers te kunnen elimineren. Ik ben benieuwd wat dit spel doet voor de bondjes binnen de groep. Enkele kandidaten hebben elkaar helemaal gevonden, benieuwd of ze samen blijven spelen (dat zou in de mol voor het eerst zijn).

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2022, 23:01:56 »
Geweldige twist! Mijn idee was meteen dat op elkaar invullen sowieso niet slim is, want als de ander de Mol is ben je sowieso al door. Daarnaast is het niet van belang dat je de test als beste maakt, dus eigenlijk probeer je best de hele groep te verdelen (met een paar accenten) onder elkaar en mathematisch gezien de grootste kanshebbers als juist antwoord aan te duiden. Dus bij bijvoorbeeld rechts- of linkshandig kies je voor het eerste, want dat zal op meer kandidaten slaan dan dat tweede.

Bij dit idee moet je elkaar nog niet eens enorm vertrouwen, want je wisselt niet echt informatie uit en toch is dit volgens mij dé manier om niet als laagste score te eindigen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2022, 23:03:48 »
Fantastisch idee zo'n duo-test & executie!

Je wordt gewoon een beetje gedwongen om een bondje aan te gaan met iemand. Heel leuk om de verschillende strategieën te zien tijdens de test en behoorlijk pijnlijk om de spanning tussen Yens en Emanuelle te zien.  ::rofl::

Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze Jens nou ook hebben kunnen videobellen zonder dat het opviel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2022, 23:06:57 »
ik heb inmiddels de verklaring over dat Parshipverhaal. Achteraf is het vrij logisch, al moet je dan toch wel heel erg goed van vertrouwen zijn.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2022, 23:14:17 »
Kijk naar de intro.....wie zit daarbij?

Ik snap je niet, kun je het toelichten?

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2022, 23:16:00 »
De eliminatie zorgde zeker voor spanning, maar toch jammer dat er twee weg moeten. En het is ook niet helemaal eerlijk, want je kunt nu eruit vliegen ondanks dat je de test individueel niet het slechtste gemaakt heeft. Dat soort twists met eliminaties vind ik niet in de geest van het spel helaas.

Verder opvallend: Bert & Uma leken alles op Jens in te vullen maar zijn toch door. Wellicht omdat één van de twee de Mol is?



Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2022, 23:29:18 »
Uma leek alles op Jens in te vullen... Bert ging ook vol voor iemand zegt hij, maar niet Jens.

Dus ofwel is een van die twee de mol, ofwel is Bert de goede mol op het spoor
Wit is ook een kleur!

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2022, 23:30:25 »
De eliminatie zorgde zeker voor spanning, maar toch jammer dat er twee weg moeten. En het is ook niet helemaal eerlijk, want je kunt nu eruit vliegen ondanks dat je de test individueel niet het slechtste gemaakt heeft. Dat soort twists met eliminaties vind ik niet in de geest van het spel helaas.

Verder opvallend: Bert & Uma leken alles op Jens in te vullen maar zijn toch door. Wellicht omdat één van de twee de Mol is?

Daar zeg je het al, leken. Montage wil natuurlijk dat je dat denkt.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2022, 23:33:45 »
Hebben ze wel gevideobeld met Jens?
Of was het al op voorhand bedacht dat hij een duo zou vormen met degene die gekoppeld was aan de afvaller van aflevering 1?
Wit is ook een kleur!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2022, 23:35:39 »
Ben nooit echt fan van zulke twists, maar enfin ze konden nog van partner veranderen.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #15 Gepost op: 27-03-2022, 23:36:25 »
Weet iemand wat er gebeurde als een koppel de relatie verbrak? Hoe worden er dan nieuwe koppels gemaakt?

Als er maar één koppel breekt dan kunnen er geen nieuwe koppels gemaakt worden.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #16 Gepost op: 27-03-2022, 23:38:12 »
Goede opdracht :D  Bij De Mol weten ze zelfs sponsorcontract nog tot een originele en interessante twist te smeden ::rofl::

Op zich ben ik het ermee eens dat er één kandidaat flink bevoordeeld werd door de indeling, maar iedereen had de kans om nog te switchen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat de kandidaten als ze de kans kregen een koppel wilden zijn met hun mol. Maar hoe de wissel zou verlopen (en in hoeverre ze dat zelf hadden kunnen kiezen), werd me ook niet helemaal duidelijk. En ik kan me voorstellen dat je na een hele avond plus de volgende dag al je lief en leed over het spel te hebben gedeeld met elkaar, je niet nog zomaar even overstapt.
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #17 Gepost op: 27-03-2022, 23:42:23 »
Ik snap je niet, kun je het toelichten?
het is al opgelost. De verklaring zat in het Molcafé.

Als je dat niet gezien hebt, is het raar om in de intro waarin gesproken wordt over Parship (en dat de kandidaten 3 weken voor vertrek die vragen kregen) Jens aan te treffen. 

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #18 Gepost op: 27-03-2022, 23:42:53 »
Ik was als Mol niet geswitcht om die 2000 dukaten te vergooien, althans niet in deze groep. Het was zó duidelijk dat niemand een andere partner zou kiezen behalve Emanuelle en Yens, dat dit echt te zeer in de gaten zou lopen.
Woosie down?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #19 Gepost op: 27-03-2022, 23:45:46 »
Dit is toch gewoon de afvallerloze executie uit S14, maar dan omgedraaid?

Vond de manier waarop ze bij elkaar werden gebracht een beetje zozo, maar ik denk dat Parship sponsor, ook niet beter wist. (Die hebben echt puur op hun test de mol gekoppeld.)

Maar ik moet even bekomen. Deze week zijn al mijn favoriete kandidaten weggegaan (Niet alleen in De Mol.  :\'( )
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?