Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie  (gelezen 4576 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #60 Gepost op: 30-03-2022, 10:06:47 »
Hij heeft zich als mol bewust verdacht gemaakt in aflevering 1, omdat hij hoopte Manu zo in de war te brengen dat ze niet meer bij hem zou willen zitten in aflevering 2?

Hoezo? In plaats van Gretel had Manu toch ook al afgevallen kunnen zijn?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #61 Gepost op: 30-03-2022, 10:50:25 »
Ik ben nagegaan welke koppels al eerder moesten samenwerken / elkaar van dichtbij aan het werk zagen.

1.1. Het julileumfeest
- Bert en Uma (geketend)
- Emanuelle en Yens (in de kist)
- Nele en Sven (nadat Nele zich bevrijdde)

1.2. Prikkelende ondervraging
- Bert en Uma (bij de leugenaars)
- Emanuelle en Yens (idem)
- Nele en Sven (bij de cactussen)

1.3. De vloer is lava
- Bert en Uma (in de kast)
- Emanuelle en Yens (op de zetel)

2.1. Recensie van de foodblogger
- Bert en Uma (beiden kelner)

2.2. De schatkist
- niemand

Opvallend:
- Anke en Philippe hadden nog geen enkele keer dezelfde deelopdracht gedaan. Als een van hen de mol is, kon hij zijn gang gaan, en toch met een schone lei bij zijn partner aanschuiven. Ik denk niet dat de mol gedoe wil met zijn partner zoals bij Emanuelle en Yens, want ook bij een NEE van je partner zijn alle ogen op jou gericht.
- Bert en Uma zaten al in vier van de vijf deelopdrachten bij elkaar. Ook dat kan een molstrategie zijn, maar vind ik minder voor de hand liggen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #62 Gepost op: 30-03-2022, 11:35:49 »

- Bert en Uma zaten al in vier van de vijf deelopdrachten bij elkaar. Ook dat kan een molstrategie zijn, maar vind ik minder voor de hand liggen.

Eerder hun redding, want dan vullen ze automatisch op veel andere kandidaten in.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #63 Gepost op: 30-03-2022, 23:44:00 »
Ik heb ergens een overzicht gezien van de woonplaats van de kandidaten. Kan het zo snel niet vinden, maar niet in dit topic. Weet iemand zo waar dat lijstje ook alweer stond?

Is er ook een lijstje met de namen van de echte pd’s ergens gepost.

En nu ik toch bezig ben, Anke, Bert, Nele, Manu, Sven hebben kinderen, de andere overgebleven kandidaten niet. Klopt dat?


Ik weet het, te lui voor woorden, maar hopelijk kan iemand helpen  ::)
« Laatst bewerkt op: 30-03-2022, 23:46:50 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #64 Gepost op: 31-03-2022, 08:28:43 »
Ik heb ergens een overzicht gezien van de woonplaats van de kandidaten. Kan het zo snel niet vinden, maar niet in dit topic. Weet iemand zo waar dat lijstje ook alweer stond?
In de Wie verdenkt Wie, omdat daar een executie-vraag over was, maar die plaatsnamen verwezen dan naar Jens en Toon.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #65 Gepost op: 31-03-2022, 08:30:08 »
Het zou ook kunnen dat dit subtiele manipulatie is door Yens. Wat als hij zichzelf juist bij Manu heeft ingedeeld in aflevering 1, omdat hij wist dat hij bij haar in het duo zou zitten in aflevering 2?

Het is aannemelijker dat de duo's pas zijn samengesteld na het afvallen van Gretel want je kunt geen 5 duo's maken van 11 kandidaten.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #66 Gepost op: 31-03-2022, 12:52:18 »
In de Wie verdenkt Wie, omdat daar een executie-vraag over was, maar die plaatsnamen verwezen dan naar Jens en Toon.

Ok, thanks.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #67 Gepost op: 1-04-2022, 08:20:10 »
Het is aannemelijker dat de duo's pas zijn samengesteld na het afvallen van Gretel want je kunt geen 5 duo's maken van 11 kandidaten.

Of gewoon per mogelijke afvaller 5 duo's. Want de mol gaat nooit naar huis, dus 50 duo's (waarvan er wel een heel deel hetzelfde kunnen zijn).

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #68 Gepost op: 1-04-2022, 22:56:33 »
Of de mol neemt de plek in van degene die met gretel gekoppeld was (wie zou er het meeste met gretel overeenkomen,  nele?)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #69 Gepost op: 1-04-2022, 23:13:10 »
Of de mol neemt de plek in van degene die met gretel gekoppeld was (wie zou er het meeste met gretel overeenkomen,  nele?)

Als dit het scenario was:
Ver gezocht, maar Emanuelle en Yens passen voor geen meter bij elkaar. Als Gretel oorspronkelijk aan een van die twee gekoppeld zou zijn, denk ik dat het Emanuelle was. Dat is een heel klein molpuntje voor Yens in mijn molboekje, maar niet meer dan dat.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #70 Gepost op: 1-04-2022, 23:16:50 »
Zelf had ik ook vrij snel de gedachte dat  de Mol de plek van Gretel heeft ingenomen. Zou kunnen verklaren waarom het totaal niet matcht tussen Emanuelle en Yens, omdat het misschien niet het officiële koppel was? Dus dat Emanuelle of Yens de Mol zou zijn. Al lijkt me dat ook ergens veel te simpel, vooral door de nadruk die op dit koppel werd gelegd.

Iets anders dat me te binnen schoot en sorry als het hier al genoemd is: we weten dat Uma alles op Jens heeft gezet en dat dat fout is. Hier en daar heeft ze door geluk of door groepsindelingen vast wel een vraagje goed gehad. Stel dat Uma en Bert allebei niet de Mol zijn (wat ik zelf denk), dan heeft Bert dus de test waarschijnlijk beter gemaakt dan of even goed gemaakt als Toon en Jens samen. Hij moet dan wel in ieder geval de Mol in de test hebben meegenomen lijkt me zo. Voordat omdat Toon en Jens best gespreid over de mogelijke antwoorden de test hebben ingevuld. Er wordt veel gesuggereerd dat Bert ook alles op 1 persoon heeft gezet doordat 'hij ook zin had om risico te nemen', maar ik geloof daar nog niet zo in. Wel houd ik goed in de gaten wie Bert verdenkt en ook wie Uma gaat verdenken (omdat die twee wel eens verder samen zouden kunnen gaan spelen door hun openheid).

EDIT: eerste alinea komt redelijk overeen met wat VK hierboven schrijft.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #71 Gepost op: 2-04-2022, 00:13:29 »
Ik denk dat de Mol vooraf ook al aan iemand gekoppeld was en dat ze voor elke mogelijke afvaller na aflevering 1 alternatieve koppels hadden bedacht.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #72 Gepost op: 2-04-2022, 13:41:11 »
Ik denk dat de Mol vooraf ook al aan iemand gekoppeld was en dat ze voor elke mogelijke afvaller na aflevering 1 alternatieve koppels hadden bedacht.

Ik denk dat er vooraf helemaal niemand gekoppeld was, vooral ook omdat er 11 mensen waren. Het is veel makkelijker om de koppels pas na het afvallen van Gretel te maken en het gaat toch allemaal digitaal tegenwoordig.

Dus Parship heeft 11 kandidaten in de computer gestopt en verder afgewacht. Na de eerste eliminatie hebben ze de resultaten van de afvaller gewist en op de knop gedrukt, waarna er 5 koppels uit de computer rolden.

Gilles heeft gezegd dat Parship de koppels heeft gemaakt en Gilles is de enige in dit spel die zeker niet liegt. Parship weet uiteraard niet wie de mol is, waarmee alle invloed van de mol is uitgeschakeld.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #73 Gepost op: 2-04-2022, 15:56:55 »
Dus Parship heeft 11 kandidaten in de computer gestopt en verder afgewacht. Na de eerste eliminatie hebben ze de resultaten van de afvaller gewist en op de knop gedrukt, waarna er 5 koppels uit de computer rolden.

Ik hoor het graag na afloop. Ook ben ik benieuwd of Parship inmiddels het algoritme dat Sven aan Emanuelle heeft gekoppeld heeft aangepast. Als je met zo’n date from hell wordt opgezadeld, zou je Parship moeten kunnen aanklagen ;-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #74 Gepost op: 2-04-2022, 16:05:38 »
Als er helemaal niemand met 1 van beiden matchte, bleef er helaas een niet goed matchend koppel over, hoe dan ook.
Wat ook nog kan, beiden waren moeilijk te matchen en bleven zo als vanzelf over, tot elkaar veroordeeld.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #75 Gepost op: 2-04-2022, 16:19:16 »
Als er helemaal niemand met 1 van beiden matchte, bleef er helaas een niet goed matchend koppel over, hoe dan ook.
Wat ook nog kan, beiden waren moeilijk te matchen en bleven zo als vanzelf over, tot elkaar veroordeeld.
Het kan, al zou ik het wel wat rommelig vinden dan. Je zou denken dat er wel wat te schuiven is. Als je kijkt naar met hoeveel zorg de kandidatengroep wordt samengesteld zodat de karakters goed bij elkaar passen, kan ik me niet voorstellen dat er twee kandidaten 'moeilijk te matchen' zijn.

Voorlopig houd ik het op pech, het is moeilijk om de praktijk in te schatten. 80% geslaagde matches vind ik best een oké score voor een datingconsulent.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2022, 16:21:17 door Pac »
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #76 Gepost op: 2-04-2022, 17:00:31 »
Maar de kandidatengroep wordt toch niet zo samengesteld dat iedereen vriendjes met elkaar kan zijn? Het is toch ook wel leuk als het hier en daar een beetje schuurt. En het moeten juist niet allemaal dezelfde types zijn toch. Juist daar zie ik de zorgvuldigheid, mensen van allerlei pluimage met een eigen karakter.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2022, 17:03:10 door tureluurs »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #77 Gepost op: 2-04-2022, 22:16:46 »
Ik denk dat er vooraf helemaal niemand gekoppeld was, vooral ook omdat er 11 mensen waren. Het is veel makkelijker om de koppels pas na het afvallen van Gretel te maken en het gaat toch allemaal digitaal tegenwoordig.

Dus Parship heeft 11 kandidaten in de computer gestopt en verder afgewacht. Na de eerste eliminatie hebben ze de resultaten van de afvaller gewist en op de knop gedrukt, waarna er 5 koppels uit de computer rolden.

Gilles heeft gezegd dat Parship de koppels heeft gemaakt en Gilles is de enige in dit spel die zeker niet liegt. Parship weet uiteraard niet wie de mol is, waarmee alle invloed van de mol is uitgeschakeld.
Dat is de meest voor de hand liggende verklaring. Dat ze zelf vinden dat ze niet samen passen wil niet zeggen dat ze geen overeenkomsten hebben. Daarbij komt nog eens dat Manu Yens verdenkt en hem helemaal niet vertrouwt. Er werd ook geen rekening gehouden met leeftijd, sekse en geaardheid.