Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist  (gelezen 3033 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #20 Gepost op: 28-03-2022, 12:25:07 »
Opvallend, Uma met haar duikbrevet komt niet bij de duikers. Wordt door meerdere kandidaten niet vertrouwd, of heeft ze zelf haar best niet gedaan die positie te krijgen?
Het gokken van de juiste reuslengte, metertje minder, metertje meer, was ook opvallend.

Het stokgevecht met de piraat op de evenwichtsbalk was al lastig genoeg, dus daar hoefde de Mol niet perse meteen bij te zijn, maar Sven, kan als mol wel zijn deelopdracht mmv andere kandidaten heel goed doen en op tijd teruggekomen, zien dat de piratenvlag nog 1 standje hoger moet, zich opwerpen als tegenstander en falen/vallen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #21 Gepost op: 28-03-2022, 12:33:47 »
Opvallend, Uma met haar duikbrevet komt niet bij de duikers. Wordt door meerdere kandidaten niet vertrouwd, of heeft ze zelf haar best niet gedaan die positie te krijgen?

Ze zijn er denk ik gewoon niet van uitgegaan dat je echt goed moest kunnen duiken. Bert geeft zelf al toe: ik kan goed zwemmen maar ik ben geen diepe duiker. Het enige wat ze zagen was de afbeelding van een aantrekkelijke zeemeermin en die zag Bert wel zitten.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #22 Gepost op: 28-03-2022, 12:40:12 »
Uma krijgt hier van mij in deze opdracht wel een 'niet-de mol puntje' voor meteen te antwoorden dat el leon - de leeuw is. Toon vraagt: hebben jullie een rots gezien met een beest op? Ja een leeuw zegt ze meteen en gedecideerd.

Als mol zou ik hier nog even mijn mond houden, zeker omdat er nog 2 andere kandidaten bij mij zijn. Als mol ken je de proef vooraf en hoe langer er verwarring is over wat voor beest dat is, hoe beter toch?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #23 Gepost op: 28-03-2022, 12:55:55 »
Ze zijn er denk ik gewoon niet van uitgegaan dat je echt goed moest kunnen duiken. Bert geeft zelf al toe: ik kan goed zwemmen maar ik ben geen diepe duiker. Het enige wat ze zagen was de afbeelding van een aantrekkelijke zeemeermin en die zag Bert wel zitten.
Uma krijgt hier van mij in deze opdracht wel een 'niet-de mol puntje' voor meteen te antwoorden dat el leon - de leeuw is. Toon vraagt: hebben jullie een rots gezien met een beest op? Ja een leeuw zegt ze meteen en gedecideerd.

Als mol zou ik hier nog even mijn mond houden, zeker omdat er nog 2 andere kandidaten bij mij zijn. Als mol ken je de proef vooraf en hoe langer er verwarring is over wat voor beest dat is, hoe beter toch?

Nog meer reden aan te nemen dat Bert zijn duikpositie heeft doorgedrukt, om vervolgens niet te duiken.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2022, 13:13:16 »
Ik zie het niet echt als doordrukken als je zelf eerlijk zegt dat je niet goed kan duiken. Dat er vervolgens geen discussie lijkt te ontstaan dat Uma die wel goed kan duiken beter in de plaats van Bert kan gaan is niet aan Bert toe te schrijven.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2022, 13:27:05 »
Het is raar als bij de verdeling iemand zegt 'ik heb een duikbrevet', niemand daarop reageert en een zwemmer-maar-geen-duiker het water in mag gaan. Of Uma is overruled door Bert, of en groupe is besloten dat Uma niet het water in gaat, lijkt mij.
Zonder het punt uit het oog te verliezen, het zwemmen is wat mij betreft een van de beste molposities omdat je terwijl je de opdracht verprutst controle kan houden op de piratenvlag en daarop evt. kan handelen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2022, 13:55:00 »
Zou el leon/ de leeuw nog een kleine tip kunnen zijn trouwens? Als in: is er iemand met een sterrenbeeld leeuw? Bij dating wordt soms ook gebruik gemaakt van ideale matchen op basis van sterrenbeelden. En laat dating en ideale partners nu ook een rode draad zijn in deze aflevering. 

(of zit ik nu in het hoekje van de 'alu-hoedjes' en totaal nutteloze hints?)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2022, 14:55:13 »
Het is raar als bij de verdeling iemand zegt 'ik heb een duikbrevet', niemand daarop reageert en een zwemmer-maar-geen-duiker het water in mag gaan. Of Uma is overruled door Bert, of en groupe is besloten dat Uma niet het water in gaat, lijkt mij.
Uma is ook heel muzikaal onderlegd, dus dat kan ook nog een argument zijn voor de rolverdeling zoals die nu uitkwam (dat er dan uitgeknipt is). Maar ik moet het even terugkijken, in mijn herinnering zegt Uma bijna teleurgesteld: 'Ik ga dan wel bij muziek.'
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2022, 15:14:49 »
Zou el leon/ de leeuw nog een kleine tip kunnen zijn trouwens?

Sven komt uit Denderleeuw  ::vergroot::

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #29 Gepost op: 28-03-2022, 16:43:59 »
Uma is ook heel muzikaal onderlegd, dus dat kan ook nog een argument zijn voor de rolverdeling zoals die nu uitkwam (dat er dan uitgeknipt is). Maar ik moet het even terugkijken, in mijn herinnering zegt Uma bijna teleurgesteld: 'Ik ga dan wel bij muziek.'
Bert is ook muzikaal aangelegd met zijn didgeridoo.  ::tandpastasmiley:: Ze zouden beide dus makkelijk van plaats kunnen gewisseld zijn.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #30 Gepost op: 28-03-2022, 18:13:55 »
Toch een nuance: dat iemand een duikbrevet heeft houdt niet in dat hij/zij deze opdracht goed zou kunnen. Ook voor geoefende duikers is 6m diep duiken (zonder duikfles) echt een uitdaging.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #31 Gepost op: 28-03-2022, 21:56:57 »
Of hadden Jens, Bert én Uma ook kunnen gaan duiken?

Ik weet niet of er gezegd was hoeveel mensen bij welke opdracht zouden mogen, maar als mol zou ik ook willen voorkomen dat er drie mensen bij het duiken gaan. Daar lijkt het me het handigste om meer mensen te hebben die het kunnen proberen omdat dat het lastigste is. De kandidaten weten de opdrachten nog niet dus die weten nog niet zo goed waar het handig is om 2 of 3 mensen te hebben.

Ik vond Toon juist heel onverdacht in deze opdracht (behalve dan op het leeuw-stukje na), maar goed, inmiddels weten we al zeker dat hij het niet is.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #32 Gepost op: 29-03-2022, 15:17:18 »
Zou de mol een Robje hebben gedaan?
Daarom kan ik Yens hier ook maar moeilijk als mol zien.
Eerst die ladder opmeten, dat is toch opzichtig?
Daarna gaat Yens rekenen en opeens niet meer kunnen rekenen en op die manier vertragen.
Verkeerde keuzes invoeren waardoor de laatste meting echt moet kloppen, anders is het afgelopen.
Het kan, maar is een opvallende keuze.

Het is veel logischer om verkeerd te meten, er zijn een aantal momenten met zijn drieën dat je alleen bent, dan kun je er toch een beetje bij doen (het Robje). De tweede keer gaat het ook opeens wel goed. Maar toen was er al genoeg tijd verspild.
Nele kan heel goed de eerste keer verkeerd gemeten hebben en het de tweede keer goed doen, zodat Anke de schuld krijgt.
Nele helpt ook al bij de beslissing van de duikers voor Bert en Jens.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2022, 09:23:33 door foxhunter »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2022, 20:23:28 »
De ring die gemist wordt door Bert heeft de aanwijzing: Graaf 1 meter diep en grijp de schat.

Lijkt me nou net de enige aanwijzing waar je wel zonder kunt.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2022, 21:01:06 »
Eens met Heinz dat de muziekquiz bij de papegaaien de slechtste mol-positie is. De beste is bij de reus, daar kun je tijdrekken met het meten.

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2022, 22:46:22 »
Bij de papegaaien ben je wel op tijd op het strand om nog invloed te kunnen hebben op de evenwichtsbalk mocht het nodig zijn daar in te grijpen ::vergroot::

Het ging bij de papegaaien om de 2e aanwijzing en daar heb je niets aan als je stap 1 en 3 niet hebt.
De opdracht zat ook wel zo in elkaar dat de eerste stap het lastigst was als ik de berichten van ervaren duikers hier en op het Belgische forum lees.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #36 Gepost op: 30-03-2022, 09:32:55 »
Ik vind Manu wel erg verdacht hier, aangezien zij Portugees spreekt en dan toch wel moet kunnen raden wat el león betekent. Weet iemand de geboortedata van de kandidaten om te kunnen checken wie het sterrenbeeld leeuw heeft?

Ook Yens doet behoorlijk verdacht bij de reus.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #37 Gepost op: 30-03-2022, 10:47:08 »
Bij de papegaaien ben je wel op tijd op het strand om nog invloed te kunnen hebben op de evenwichtsbalk mocht het nodig zijn daar in te grijpen ::vergroot::
Dit precies ::jaja::, en dan kan je wat credit opbouwen door de makkelijke papegaaien opdracht goed te doen en vervolgens de evenwichtsbalk te verpesten (hallo Sven).

Maakt het daarom ook dat alle posities wel interessant zijn voor de mol naar mijn idee.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #38 Gepost op: 30-03-2022, 11:42:04 »
Manu vindt ik bij nader inzien toch wat door de mand vallen als kandidaat. Leeuw niet weten als mol is totaal zinloos, want het heeft geen reden om het achter te houden want wel iemand weet het. Waarom je extra verdacht maken? Ik denk dat ze zich als kandidaat wil verdacht maken.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #39 Gepost op: 30-03-2022, 14:19:41 »
Ja óf ze is dom én de mol natuurlijk  ;)
Overigens vond ik dat hele 'ze spreekt portugees!' onnodige info hier want ook zonder talenkennis is 'Leon' vertalen naar leeuw nou niet bepaald hogere wiskunde