Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist  (gelezen 3035 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #40 Gepost op: 31-03-2022, 09:50:48 »
Overigens vond ik dat hele 'ze spreekt portugees!' onnodige info hier want ook zonder talenkennis is 'Leon' vertalen naar leeuw nou niet bepaald hogere wiskunde

Wiskunde? Tja, met logica had ze ook al problemen zei ze.   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #41 Gepost op: 31-03-2022, 11:34:05 »
Het centrum van dit spel is de tijd. Tijd winnen tegen de piraat. Zolang er tijd is gaat het spel.
Opvallend hoe slecht ze alle vier dat gevecht in gaan.
Muziek speelt, de piraat gaat klaar staan en de kandidaat die gaat vechten komt nog aan rennen.
Ga klaar staan! zou ik zeggen; alvorens het muziekje speelt. Je weet toch ongeveer wanneer dat gaat komen?

Manu heeft in ieder geval Uma en Sven hier niet op gewezen.
En dat is volgens mij de grootste molactie in deze hele opdracht.

Dat bij Bert het duiken niet lukt is hem vergeven, het was diep, dat het opmeten van de reus bepaald niet vlekkeloos is verlopen en er mogelijk wat genepmold is, het is ze vergeven en het kwam ook uitgebreid in beeld. Maar zo slecht voorbereid een gevecht in gaan om de essentie van het spel?
Daar is gemold.

En dan nog even een sneer geven aan Bert/Jens: Jullie hadden een ring, waarom kwamen jullie niet terug?

En met El Leon, dat zullen de kandidaten ook wel zien als nepmolactie van een kandidaat. Slim gespeeld voor een mol.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2022, 11:40:30 door foxhunter »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #42 Gepost op: 31-03-2022, 13:21:43 »
Mooie analyse Foxhunter! Zo had ik er nog helemaal niet tegenaan gekeken, maar je hebt helemaal gelijk. Als de kandidaten de gevechten beter hadden gedaan hadden ze zo 30 minuten extra gehad en was de opdracht wel te doen geweest. Nu was de tijd gewoon tekort om echt iets te doen. De piraat was niet megagoed in vechten, dus ook wat dat betreft hadden de kandidaten zeker kans.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #43 Gepost op: 31-03-2022, 14:40:17 »
Dat van de piraat en niet gaan klaarstaan kunnen we hun allemaal aanrekenen.. niet zozeer een manu actie

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #44 Gepost op: 31-03-2022, 14:52:48 »
Ik mis geloof ik even waarom het nu handig zou zijn om snel klaar te gaan staan voor het duel met de piraat? Logisch dat je door de piraat te verslaan weer 30 minuten wint, omdat de vlag dan geen trapje omhoog gaat. Maar waarom maken die paar seconden van het naar de balk toelopen dan nog zoveel uit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #45 Gepost op: 31-03-2022, 15:16:35 »
Het gaat om evenwicht , en als je nog komt aanlopen, sta je dus nog niet en ben je in beweging daar kan de piraat gebruik van maken. Ik denk dat de strekking is van het klaarstaan voor de zwaard proef

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2022, 16:32:56 »
De afbeelding van de Reus van Lanzarote staat als figuur gewoon op de laars die op de schatkaart staat die de gehele groep aan het begin van de opdracht aan het bekijken is. Niemand heeft dat gezien en in het geval dat de mol mogelijk bij het opmeten betrokken is, dan komt hem dat goed uit. Had iemand de reus op de kaart al gezien, dan was vast en zeker veel eerder iemand op het idee gekomen op de ladder te gaan staan om de omgeving af te speuren.

Er gaat nu een hele tijd overheen voordat uiteindelijk Nele iets opmerkt op de grond van wat de reus zou kunnen zijn. Anke gaat vervolgens op de ladder staan en ziet definitief de reus op het oppervlak.

Nu vind ik Yens' voorstel om de ladder op te meten nóg verdachter worden: de ladder is dan ingeklapt, het kost tijd (1), niemand kan er op staan (2) en er word alvast een cijfercodepoging verspeeld (3).
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #47 Gepost op: 1-04-2022, 17:27:26 »
Nu vind ik Yens' voorstel om de ladder op te meten nóg verdachter worden: de ladder is dan ingeklapt, het kost tijd (1), niemand kan er op staan (2) en er word alvast een cijfercodepoging verspeeld (3).

Als kandidaat zou ik er mogelijk ook wel één poging (de eerste nota bene) voor over hebben om mezelf verdacht te maken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Reactie #48 Gepost op: 7-04-2022, 14:22:52 »
De tortelduifjes moesten rond een uur of 10 toch echt opstaan, want de zeemeermin kon alleen bij laag water op een rots zitten.
Het verschil ter plekke tussen eb en vloed is ongeveer 1 meter. Bij eb is de rots boven water, met leuke beelden met de zeemeermin, bij vloed (zoals aan het einde van de opdracht) is de hele rots verdwenen en het strand een stuk kleiner. Bert en Jens moesten hierdoor nog dieper duiken, want op het moment dat de ring wordt opgedoken is de hele rots onder water verdwenen.

Om 10:20 opent Yens de kaart die - zo leek het - genegeerd werd door de anderen in de keuken. De kaart wordt gelezen en Yens roept : Vamos a la playa. Yens leest het bordje: "haast u er zijn kapers op de kust". En Yens die de kaart neerlegt en zegt "Mannen rap die kaart erop". De posities worden gekozen en Yens staat er de hele tijd bewegingsloos bij.

Yens is hier productie-assistent die er voor moet zorgen dat de opdracht op tijd begint. Anders zouden ze het beeld missen dat de zeemeermin voor de ogen van Bert en Jens in het water glijdt. Op zijn minst deze locatie moeten wijzigen. En dat met duikers en een zeemeermin in het water.