Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist  (gelezen 3034 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
« Gepost op: 27-03-2022, 17:04:35 »
Bespreek hier alles over opdracht 2
« Laatst bewerkt op: 28-03-2022, 10:50:49 door Lucy »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 27-03-2022, 23:05:21 »
Wauw, wat een mooie opdracht weer. Leuk om de variatie aan opdrachten te zien, alleen zat er wel een heel groot verschil qua moeilijkheid. Als sportduiker weet ik dat zo diep duiken (zonder loodgordel) echt super moeilijk is. Dat doe je echt niet zomaar, 6 meter! Knap dat het Jens gelukt is om tenminste een ring op te duiken. De liedjes, het opmeten en dat raadsel waren dan weer goed te doen. Alleen dat zwaardvechten was lastiger. Ze hadden gewoon klaar moeten zijn voor de laatste zwaardvechtronde. Dan was er niets aan de hand geweest.

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #2 Gepost op: 27-03-2022, 23:10:22 »
Leuke opdracht, vooral mooi in beeld gebracht.

Wel jammer dat het eigenlijk gelijk verloren is als één deelopdracht niet gehaald wordt.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2022, 23:13:14 »
Gave opdracht! Ik vraag me af wat de beste en slechtste plek is voor de Mol om te zitten. Slechtste lijkt me de muziekquiz want als een van de twee anderen de nummers kennen kan je niks meer.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2022, 23:16:39 »
Nog even een applausje tussendoor voor die lokale zeemeermin.  :)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2022, 23:24:41 »
Gave opdracht! Ik vraag me af wat de beste en slechtste plek is voor de Mol om te zitten. Slechtste lijkt me de muziekquiz want als een van de twee anderen de nummers kennen kan je niks meer.

Eens. Duiken is een goede plek en reus opmeten?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2022, 23:27:14 »
Eens. Duiken is een goede plek en reus opmeten?

Over de reus twijfel ik. Ik kreeg de indruk dat ze, en zeker bij de tweede poging, elk segment met zijn drieën bekeken. Yens was daarentegen in dit groepje wel weer heel verdacht door 4 van de 5 geprobeerde codes er in hoog tempo doorheen te jagen.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2022, 23:27:31 »
En van het duiken is Jens alvast niet de Mol. En deed Bert niet iets te weinig z'n best voor een Mol daar? Al blijft het wel verdacht dat hij graag die positie wilde terwijl Uma zei een heel goed duiker te zijn.

Bij het opmeten van de reus vond ik het opvallend dat er zo snel verschillende verkeerde pogingen in werden gegeven. Anke speelde daar een rol in volgens mij.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2022, 23:31:42 »
Bert deed in elk geval niet zo weinig zijn best dat Jens m ging verdenken …

Bij reus meten poging 2 werd er steeds samengewerkt ja, dus als de mol daar zat is ie uiteindelijk “verslagen”…bij vogels heb je nog minder invloed en de plek v Toon en Emanuelle lijkt me ook niet de meest invloedrijke?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2022, 23:34:56 »
En van het duiken is Jens alvast niet de Mol. En deed Bert niet iets te weinig z'n best voor een Mol daar? Al blijft het wel verdacht dat hij graag die positie wilde terwijl Uma zei een heel goed duiker te zijn.

Bij het opmeten van de reus vond ik het opvallend dat er zo snel verschillende verkeerde pogingen in werden gegeven. Anke speelde daar een rol in volgens mij.

Dat was Yens toch? Al hoorde ik Nele ook één fout antwoord geven. Vermoedelijk hadden ze gezamenlijk besloten de twee getallen boven en onder hun eerste meting voor de zekerheid ook in te vullen en heeft dat de montage niet gehaald. Maar dat was hoe dan ook een riskante strategie.

En kan een digitale duizendpoot die schatkaart even vouwen zoals je vroeger in MAD deed? Het zou me niet verbazen als daar een gezicht in zat.

Edit: waar ik Yens zei zou ik ook Sven kunnen bedoelen. Ik verwar die jongens steeds. Weet iemand een handig ezelsbruggetje? ;D
« Laatst bewerkt op: 28-03-2022, 00:04:03 door Michmol »
Woosie down?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2022, 23:55:33 »
Ik vind het vooral raar dat Bert, de gast van de yoga nota bene, amper zijn adem in kan houden en het zo slecht doet bij het duiken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2022, 23:57:05 »
Ik vind het vooral raar dat Bert, de gast van de yoga nota bene, amper zijn adem in kan houden en het zo slecht doet bij het duiken.

Ja, dit was bijna Yvon op Bali.
Woosie down?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #12 Gepost op: 28-03-2022, 00:03:00 »
Ik denk dat je bij de reus het makkelijkste kon vertragen. Net niet helemaal goed meten of net een foutje maken bij het optellen en je kan weer opnieuw beginnen.

Bij de raadsels naast de piraat zou de rest van de groep aankomen en kunnen helpen, dus daar was ietsje minder te mollen. Al kon je daar wel duelleren met de piraat.
Bij het duiken zou je als mol afhankelijk zijn van je medekandidaat. Als die goed kan duiken, kan je zelf met geen mogelijkheid vertragen. Hetzelfde geldt voor de papegaaien, genoeg personen die het konden weten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #13 Gepost op: 28-03-2022, 00:08:01 »
Het meest opvallende hier is de positie die Bert zichzelf toe-eigent bij het duiken .  Hij blijkt hier niet heel sterk in te zijn en zegt ook nog ik ben niet zo’n goede diepe duiker, terwijl Uma claimt een gediplomeerd duiker te zijn

Jammer dat we dan niet zien hoe Bert toch bij de duikers komt .

Mollen bij de muziek is vrij lastig, omdat je met twee anderen zit die het dan ook niet zeker moeten weten en we moeten eerlijk zijn de opdracht hier had moeilijker gekund .

De reus , hier kun je enkel proberen de reus zolang mogelijk niet te spotten. Want bij het meten staan er twee kandidaten op je vingers te kijken.   Aantal pogingen verbrassen mocht, maar vanaf de laatste is het te gecontroleerd gegaan en als se mol hier was stond die buitenspel.

Duiken, op zich goede plek, eerste stap is hier te vinden . Ook maar een medekandidaat naast je .

Bij de piraat, hier zou je al een stap van de vlag kunnen verspelen en je hebt maar 1 kandidaat naast je .

El Leon niet weten voor iemand die Portugees spreekt ?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #14 Gepost op: 28-03-2022, 00:14:38 »
Ik vond Emanuelle, Sven en Philippe het toch echt heel erg slecht doen bij de piraat.

Waarom laat je het Toon niet nogmaals doen? Die won met de vingers in de neus.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #15 Gepost op: 28-03-2022, 00:18:12 »
Ik meen dat bij de uitleg iets gezegd werd over dat je steeds een ander moest sturen of om en om of zo .  Ik zou dat nog keer terug moeten luisteren .

Maar in elk geval is het opvallend dat ze niet op de benen mikken van de piraat en wat Sven bij die laatste run doet, echt geen idee . ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #16 Gepost op: 28-03-2022, 00:18:49 »
Hele toffe opdracht en mooi in beeld gebracht. Daarachter op het strand bij de piraat lagen mensen gewoon te zonnen. Ik denk dat dit de opdracht was waar Gilles over sprak dat hij niet op de set kon komen? Een kritiekpuntje: ik had bij een mislukte deelopdracht eigenlijk -1000 laten doen in ruil voor de informatie. Nu was de opdracht en vinden van de schat afhankelijk van alle deelopdrachten. Als je bij mislukte deelopdracht alsnog voor -1000 de info geeft, is de opdracht meer afhankelijk van het slagen van de duels met de piraat en de tijd waarbinnen opdrachten worden voltooid.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #17 Gepost op: 28-03-2022, 00:20:08 »
Ik meen dat bij de uitleg iets gezegd werd over dat je steeds een ander moest sturen of om en om of zo .  Ik zou dat nog keer terug moeten luisteren .

Maar in elk geval is het opvallend dat ze niet op de benen mikken van de piraat en wat Sven bij die laatste run doet, echt geen idee . ::rofl::
Mijn vermoeden is momenteel gewoon verdacht willen overkomen? Hij speelt echt expres instabiel (als je dat zo mag noemen)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #18 Gepost op: 28-03-2022, 00:27:45 »
El león niet doorhebben was opvallend, ja. Maar Emanuelle speelt zich daar wel heel erg mee in de kijker, zeker als je weet dat Uma en Yens later nog bij je aansluiten. De tijd die je verspeelt lijkt me miniem ten opzichte van de verdenkingen die je erbij krijgt. Eerder zie ik in Emanuelle een slimme kandidaat die informatie achterhoudt om te zien of Toon met het goede antwoord komt en/of er zelf verdachter uit te komen.

Bij de reus vond ik het vooral opvallend dat ze in de eerste instantie ruim drie meter te weinig hadden gemeten (49,1m tegenover 52,4m). Een meetlint kan langer worden als je hem krom houdt, maar een meter verschil tussen twee meetpunten moet je toch wel opmerken? ??? Dus ofwel is er heel slecht gemeten, of is er een serieuze rekenfout gemaakt, of heeft de mol bij een van deze twee opties een handje geholpen ::vergroot::
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - De schatkist
« Reactie #19 Gepost op: 28-03-2022, 10:04:07 »
Zou de mol een Robje hebben gedaan?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?