Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering  (gelezen 5232 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #20 Gepost op: 4-04-2022, 12:45:21 »
Het lijkt me eerder dat Sven iemand wilde testen door een vraag over te laten. 
Hij had dat bord ook niet of nauwelijks gezien toch? Zou heel raar zijn als hij die laatste vraag zou proberen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #21 Gepost op: 4-04-2022, 14:32:06 »
Sven had die laatste vraag als mol echt niet verkeerd kunnen doen zonder mol op zn voorhoofd te schrijven daarna. Dat hij alles leert zodat hij de vragen mag doen en 2 fouten intoetst terwijl t makkelijke vragen waren blijft verdacht. Hij laat de eindfout aan n ander.

Bert vind ik hier erg opzichtig verdacht. Niks geleerd en toch naar de vragen willen. Zou n mol dat doen?

Yens had als mol nooit een ezelsbruggetje gemaakt voor de eindvraag.

Anke zou als mol Bert hebben laten gaan naar die eindvragen

Philippe weer onzichtbaar

Manu vind ik enorm irritant. Hoop dat zij t niet is en snel afvalt

Uma vertraagt de boel n beetje (erg) maar komt toch op tijd aan. Riep al pipi voordat Gilles dat gezegd had aangaande de flessen vullen. Of was dat Anke ? Lijkt me ook niet iets wat de mol zou doen

Sven dan toch de meeste molpunten hier
« Laatst bewerkt op: 4-04-2022, 14:33:48 door FS »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #22 Gepost op: 4-04-2022, 15:21:15 »
Hij had dat bord ook niet of nauwelijks gezien toch? Zou heel raar zijn als hij die laatste vraag zou proberen.
Voor ons als kijker misschien wel, hij was alleen en had blijkbaar vertrouwen van de groep om naar de lanceerinrichting te gaan. Alleen moet je dan wel steengoed liegen om je actie daar te verantwoorden. (zoals de mol die vorig jaar 10.000 euro uit de pot haalde en er nog steeds mee weg kwam ook). Niemand kon controleren welke vragen hij had. Als hij de mol is, denk ik dat hij hoopte tijd te rekken zodat de laatste vraag of fout door iemand anders (wat FS boven mij zegt), of te laat beantwoord zou worden.

Zou mol Yens die goed hebben en daarmee 4000 euro in de pot spelen? Kan het me bijna niet voorstellen...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #23 Gepost op: 4-04-2022, 15:24:59 »

Zou mol Yens die goed hebben en daarmee 4000 euro in de pot spelen? Kan het me bijna niet voorstellen...

Je kan m ook anders zien.
Zou kandidaat Yens de vraag goed intikken? 4000 is leuk maar mega verdacht worden is veel leuker.
Ik zou als kandidaat hier n fout antwoord gegeven hebben om mols over te komen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #24 Gepost op: 4-04-2022, 23:35:12 »
Wie dacht dat ze echt gefilterde urine dronken?
De mol niet. Dus hier kun je best wat kandidaten uithalen. Die echt bijna zaten te kokhalzen zoals Philippe en Manu, dat was niet gespeeld.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #25 Gepost op: 5-04-2022, 00:11:01 »
Maar als Mol speel je dan toch juist dat je moet kokhalzen als je buggypartner zowat over zijn/haar nek gaat?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #26 Gepost op: 5-04-2022, 08:07:51 »
Ja, makkelijk te spelen zoiets. Geen subtiel acteerwerk voor nodig.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #27 Gepost op: 5-04-2022, 08:40:11 »
Ik vond het wel een briljante opdracht. Paste prachtig bij de omgeving. Met al die onderdelen zou je denken dat de opdracht dan toch misloopt, maar dat ze dan op een paar seconden van het einde de raket weten te lanceren laat wel weer zien hoe goed deze opdracht in elkaar zat. Ze moeten dat met het productieteam echt een paar keer geoefend hebben om het zo precies goed te krijgen.

Sven vond ik erg verdacht. Hij zit alleen in de buggy en leert blijkbaar alles. Niemand kan hem dus in de gaten houden en uiteindelijk moet iedereen op hem wachten omdat hij de enige is die de kennis heeft om de vragen te beantwoorden. Hij vertraagt de boel wel een beetje bij de opdracht met de stoel. Dat hij dan 2 vragen goed maakt en bij de 3e vraag de laatste twee planeten omwisselt vind ik ook uitermate verdacht. Toch een beetje de held spelen door 2 vragen goed te maken en dan die makkelijke vraag van de planeten fout doen, om de rest van de groep nog een klein kansje te geven om het geld te winnen. Yens komt echt maar net op tijd. Je zou kunnen dat Sven als eventuele mol er alles aan heeft gedaan om de opdracht te laten mislukken zonder al te opzichtig te zijn. Je wilt als mol natuurlijk ook wel dingen fout doen maar ook niet alles echt verpesten. Je moet de groep ook wel de kans geven om boven zichzelf uit te stijgen en dan toch geld te verdienen. Dat lijkt hij hier wel te hebben gedaan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #28 Gepost op: 5-04-2022, 09:06:54 »
Bert vind ik hier erg opzichtig verdacht. Niks geleerd en toch naar de vragen willen. Zou n mol dat doen?
Bert heeft eerst de strategie om de kennis te spreiden door steeds vier schermen op te schuiven geïntroduceerd, althans het lijkt bij hem vandaan te komen, maar kan ook dat hij als 'leider' van de groep het overleg nog even samenvat.
De kennis zou dan verspreid zijn over de vier antwoorden. Op het Belgische forum las ik ook dat het informatiebordje met de volgorde van de borden niet helemaal juist was. Maar dan nog zaten de vragen verspreid over drie van de vier teams.
Als Bert de mol is zou hij toch op zijn minst zijn eigen borden hebben moeten lezen om Anke te laten zien dat hij zijn best deed, om vertrouwen op te wekken om naar de raket te mogen/kunnen gaan.
Maar Bert en Anke hebben bijna geen bord gelezen. En Anke roept om de hulp van Sven en Yens.
Bert wil wel naar de raket, maar komt uiteindelijk met een redelijk voorstel voor als er nog maar vijf minuten zijn, om dan zelf te gaan. Dan speelt deze vriendelijke bomenknuffelaar het wel boterzacht.

Het beeld dat de kandidaten een val zouden hebben opgezet voor de mol door op deze manier samen te werken daar durf ik niet aan. Wel dat de kandidaten met meer vertrouwen hun best zijn gaan doen om geld te verdienen. En dat met name voor Uma, Anke, Sven en Bert. Philippe was behoorlijk onzichtbaar deze opdracht. Als hij de mol is, zal hij er veel harder tegenin moeten gaan. Hij raakt in de vergetelheid.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #29 Gepost op: 5-04-2022, 17:27:03 »
De mol niet. Dus hier kun je best wat kandidaten uithalen. Die echt bijna zaten te kokhalzen zoals Philippe en Manu, dat was niet gespeeld.

Sven dronk het zonder blikken of blozen op ;-)



Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #30 Gepost op: 5-04-2022, 18:08:37 »
Ja, makkelijk te spelen zoiets. Geen subtiel acteerwerk voor nodig.

Wel, maar we hebben inmiddels gezien dat menig kandidaat best een potje kan acteren!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #31 Gepost op: 5-04-2022, 21:14:16 »
Wie dacht dat ze echt gefilterde urine dronken? Ik wel eerlijk gezegd. Toch wel fijn dat het niet zo was. ;D
Ik niet. Ik dacht gelijk dat het iets anders was dan gefilterde urine. Ik dacht zelf aan limonade met een of andere bittere of zure smaakversterker, maar het was dus water met wat azijn.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #32 Gepost op: 5-04-2022, 22:23:27 »
Ik dacht inderdaad niet dat het urine was, maar ik vind het leuk hoe die suggestie werd gewerkt. Met de foto's van wie de urine zou zijn, en natuurlijk het vullen van de flessen de dag ervoor. Qua mindfuck is het misschien niet het niveau "het is middernacht geweest, dus de volgende dag. We gaan een nieuwe opdracht doen." maar daar deed het me wel een beetje aan denken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2022, 10:08:28 »
Bert heeft eerst de strategie om de kennis te spreiden door steeds vier schermen op te schuiven geïntroduceerd, althans het lijkt bij hem vandaan te komen, maar kan ook dat hij als 'leider' van de groep het overleg nog even samenvat.
De kennis zou dan verspreid zijn over de vier antwoorden. Op het Belgische forum las ik ook dat het informatiebordje met de volgorde van de borden niet helemaal juist was. Maar dan nog zaten de vragen verspreid over drie van de vier teams.

Ik las ook hierover op het Belgische forum.

Wat zou de strategie van de mol zijn geweest? De 5 vragen waar het uiteindelijk omging zaten verspreid over het parcours. Dit is interessant omdat blijkt dat 2 van de 5 vragen die bij de raket gesteld worden al meteen in het begin van de opdracht zaten. Verder waren er 2 vragen van de eindopdracht ergens in het midden en één aan het eind. Er staat een schema op het Belgische forum.

We zien in deze opdracht niet het volledige overleg over de tactiek en de verdeling van de buggy's. Er moet geknipt zijn in de montage. Wat we wel zien is dat Yens met Uma in de 2e buggy wil maar dan moet er al besproken zijn wie er in de eerste buggy gaan. Op het moment dat Bert de tactiek bespreekt om steeds 4 borden op te schuiven lopen  Philippe, Yens en Uma al weg maar blijven toch staan om te luisteren. Het lijkt er inderdaad op dat Bert een samenvatting geeft van dat wat eerder afgesproken is. 

Door de strategie om steeds vier plaatsen op te schuiven moeten iig zoveel mogelijk kandidaten op het lanceerplatform zijn om voldoende vragen te kunnen beantwoorden.. Iedereen die bij de computer met de vragen stond moest er minstens één beantwoorden dus overleg was mogelijk.Als de strategie gevolgd zou zijn missen de meeste kandidaten de belangrijkste vragen. Wie de strategie heeft voorgesteld zien we niet. We zien wel dat Yens deze meteen al torpedeert en dat daarna iedereen zijn eigen gang gaat. 

Kwam dit niet goed uit voor de mol en moest hij uiteindelijk zelf het platform op ( en durfde niet te mollen) of is het toch de trainerende Manu die er alles aan deed om niet op tijd aan te komen maar het verloor van de kandidaten en zich daarover beklaagde bij de molbriefing?




Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2022, 11:39:50 »
Het lijkt me voor een kandidaat ook een goede strategie. En als het dan geen goede strategie is, dan is het in ieder geval een voor de hand liggende strategie (voor een kandidaat). Ik zoek hier niets achter.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2022, 12:47:05 »
Ik las ook hierover op het Belgische forum.

Kun je een linkje plaatsen naar dat forum?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #36 Gepost op: 6-04-2022, 13:43:03 »
Het lukt me niet om een link te plaatsen van het betreffende topic maar via menu/forum en opdrachten kom je er ook. Bij de opdracht over de raketlancering staat het overzicht op pagina 4.

https://www.wieisdemol.be/


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #37 Gepost op: 6-04-2022, 14:56:59 »
Het lijkt me voor een kandidaat ook een goede strategie. En als het dan geen goede strategie is, dan is het in ieder geval een voor de hand liggende strategie (voor een kandidaat). Ik zoek hier niets achter.

Een voor de hand liggende strategie is uiteraard zeer bruikbaar voor een mol die een kandidaat wil lijken. Wie het voorstelde is iig uit de montage gelaten.

Los daarvan is het vreemd voor mol Sven dat hij uitgerekend de vraag over de maanlanding overlaat aan de anderen. Deze vraag stond bij het startpunt van Yens en Uma. Sven moet dat geweten hebben. Op dat moment hield iedereen zich nog aan  de volgorde en Sven heeft deze eerste  vragen ook gezien. Als hij de mol is heeft hij wellicht voorkennis over waar de vragen die voor de lancering nodig zijn staan. Gezien de tijdsdruk was het voor een mol slimmer geweest om de vraag over het zonnestelsel over te slaan. Dit kostte veel meer tijd om in te vullen.

Dat was overigens een vraag voor Manu en Phillipe.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #38 Gepost op: 6-04-2022, 15:01:17 »
Als je als mol van plan bent om de planeten verkeerd in te vullen is t juist logisch dat hij dat bord niet overslaat anders valt t nogal op dat je die vraag uberhaupt invult

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #39 Gepost op: 6-04-2022, 15:09:55 »
Het lukt me niet om een link te plaatsen van het betreffende topic maar via menu/forum en opdrachten kom je er ook. Bij de opdracht over de raketlancering staat het overzicht op pagina 4.

https://www.wieisdemol.be/

 ::ok::
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden