Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering  (gelezen 5234 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Gepost op: 3-04-2022, 15:01:29 »
Bespreek hier alles over opdracht 2
« Laatst bewerkt op: 3-04-2022, 22:30:55 door Pac »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #1 Gepost op: 3-04-2022, 22:12:54 »
Wie dacht dat ze echt gefilterde urine dronken? Ik wel eerlijk gezegd. Toch wel fijn dat het niet zo was. ;D

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #2 Gepost op: 3-04-2022, 22:17:15 »
Werkelijk álles door de portofoon doorgeven (wat er bijv aankomt als opdrachten) kan een manier zijn de rest af te leiden. Had ook een beetje t gevoel bij Sven die in zijn portofoon zei dat Manu door moest rijden 'maar ze reageert niet' dat dat mogelijk alleen voor de camera was en dat de anderen dit helemaal niet konden horen

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2022, 22:17:52 »
Wie dacht dat ze echt gefilterde urine dronken?

 ::zwaai::
Moest hardop lachen toen ik die potjes zag staan :-X

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #4 Gepost op: 3-04-2022, 22:19:15 »
Ik ging er al wel vanuit dat het geen echte gefilterde urine zou zijn. Volgens mij is dat bovendien een stuk minder troebel en zou je echt niet moeten kunnen proeven. En vanuit een slecht filter gaan ze het echt niet laten drinken.
En toch vond ik het behoorlijk smerig om aan te moeten zien.  ::rofl::

Heel erg fijn weer dat de opdracht nèt gelukt is. Enige kleine minpuntje dat eigenlijk maar 1 iemand genoeg had kunnen zijn om de hele opdracht te doen laten slagen. Maar alsnog fantastisch vermaak om naar te kijken.

En waarom wilde Manu nou weer niet het ezelsbruggetje horen? Precies die vraag kwam wel voorbij. Ik dacht sowieso dat iedereen het wel kende: Maak Van Acht Meter Japanse Stof Uw Nachtjapon.
(of de betere Duitse variant: Mein Vater Erklärt Mir Jeden Sonntag Unseren Nachthimmel)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #5 Gepost op: 3-04-2022, 22:20:42 »
Sven die net twee planeten omdraait is toch wel érg verdacht. Ook omdat hij er even over lijkt te moeten doen voor ie überhaupt op de namen komt lijkt het. En dat voor zo'n "krak" zoals ze in België zeggen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #6 Gepost op: 3-04-2022, 22:21:23 »
Sven die net twee planeten omdraait is toch wel érg verdacht. Ook omdat hij er even over lijkt te moeten doen voor ie überhaupt op de namen komt lijkt het. En dat voor zo'n "krak" zoals ze in België zeggen.

Ja dat was een interessant momentje qua 'eerst bijna de held gaan spelen, maar t dan toch nét niet redden'

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #7 Gepost op: 3-04-2022, 22:22:44 »
Wel een definitieve streep door Yens voor mij deze opdracht. Een klein foutje had echt makkelijk gekund.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #8 Gepost op: 3-04-2022, 22:23:49 »
Ik dacht nog even 'misschien moest deze opdracht slagen, want te mooi om die raket niet op te laten stijgen voor tv' maar... zo indrukwekkend was dat eigenlijk niet

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #9 Gepost op: 3-04-2022, 22:24:21 »
Sven heeft het volgens mij uitmuntend gedaan hier. 50% van de feitjes van 18 borden onthouden (steekproefsgewijs) lijkt me al een flinke prestaties voor één kandidaat. Daarna gaf hij de ruimte (no pun intented) aan Yens, die van zijn eerste bordje waarschijnlijk het makkelijkst een feitje kon onthouden. (Het welbekende primacy-effect.)
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #10 Gepost op: 3-04-2022, 22:29:00 »
Mag een mol hier voor 4K de held gaan spelen? Maw kunnen we yens als mol nu afschrijven ?  Niemand anders heeft die vraag gezien en hij kan dus alles verzinnen daar en zeggen ik wist het echt niet. 

Ik heb in het verleden al eerder mollen afgeschreven om iets wat ze in hun eentje goed lieten aflopen waar ik dacht dat het niet nodig was. Maar ik denk dat ik hier toch echt zeg dat yens voor mij niet de mol kan zijn .

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #11 Gepost op: 3-04-2022, 22:33:15 »
Mag een mol hier voor 4K de held gaan spelen? Maw kunnen we yens als mol nu afschrijven ?  Niemand anders heeft die vraag gezien en hij kan dus alles verzinnen daar en zeggen ik wist het echt niet. 

Ik heb in het verleden al eerder mollen afgeschreven om iets wat ze in hun eentje goed lieten aflopen waar ik dacht dat het niet nodig was. Maar ik denk dat ik hier toch echt zeg dat yens voor mij niet de mol kan zijn .

Ik zag tot deze opdracht echt wel potentiële molacties bij Yens in deze aflevering, maar zo’n bedrag waarbij ook nog eens niemand op zijn vingers kijkt…

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #12 Gepost op: 3-04-2022, 22:35:23 »
Leuke opdracht!  Sowieso omdat ruimtevaart mijn interesse heeft... ::bravo::

En dat Sven over de laatste twee planeten (Uranus, Neptunus) moest nadenken? Geloof ik wel, die noem je niet elke dag.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2022, 23:29:00 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #13 Gepost op: 3-04-2022, 23:27:55 »
Sven die net twee planeten omdraait is toch wel érg verdacht. Ook omdat hij er even over lijkt te moeten doen voor ie überhaupt op de namen komt lijkt het. En dat voor zo'n "krak" zoals ze in België zeggen.
Ja opmerkelijk, hij geeft wel de ideale voorzet tot het doen slagen van de opdracht. Misschien was hij bang dat hij het niet meer geloofwaardig kon houden? Niet meer tijd kon rekken? Als die vragen die fout waren nu 1000 euro hadden gekost, prima. Nu geef je als mol wel de kans om de opdracht te doen mislukken uit handen. Toch vond ik zijn gehele gedrag in deze opdracht verdacht, dus ik durf hem nog niet te strepen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #14 Gepost op: 3-04-2022, 23:28:13 »
Sven die net twee planeten omdraait is toch wel érg verdacht. Ook omdat hij er even over lijkt te moeten doen voor ie überhaupt op de namen komt lijkt het. En dat voor zo'n "krak" zoals ze in België zeggen.
Dit idd

Helaas voor de mol werd de groep gered door de Yensbel.

Die overigens echt de mol niet is want die maakte van precies die vraag Michael Collins een ezelsbruggetje Phil Collins.

Sven springt er wel echt bovenuit qua molschap  ::jaja::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #15 Gepost op: 3-04-2022, 23:37:32 »
Wie dacht dat ze echt gefilterde urine dronken? Ik wel eerlijk gezegd. Toch wel fijn dat het niet zo was. ;D

Hier thuis voelden we ons een beetje ongemakkelijk bij deze opdracht. Hadden het niet door, maar het zat er natuurlijk dik in. Gelukkig maar :)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #16 Gepost op: 3-04-2022, 23:52:31 »
Sven springt er wel echt bovenuit qua molschap  ::jaja::

Hè? Dit zie ik echt helemaal niet, dat ga je wat moeten bijlichten hier.

Voelde voor mij juist aan als een hele nuchtere kandidaat in deze opdracht. Hij behoudt de rust in plaats van mee te gaan in de chaos, en stuurt de opdracht meermaals bij in de juiste richting wanneer vooraan het overzicht kwijt raakt.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - ????
« Reactie #17 Gepost op: 4-04-2022, 00:11:42 »
Hè? Dit zie ik echt helemaal niet, dat ga je wat moeten bijlichten hier.

Voelde voor mij juist aan als een hele nuchtere kandidaat in deze opdracht. Hij behoudt de rust in plaats van mee te gaan in de chaos, en stuurt de opdracht meermaals bij in de juiste richting wanneer vooraan het overzicht kwijt raakt.

Ik weet het niet... Hij werd wel heel erg geframed als de 'bolleboos' die deze opdracht moest 'redden', enerzijds door zijn kennelijke vermogen snel informatie te kunnen absorberen en anderzijds door als rodelantaarndrager de groep op te juinen. Al die zaken gaven hem een machtspositie die hem in de gelegenheid stelde als eerste bij dat vragenpaneel te staan, de held uit te hangen en het in laatste instantie toch fout te doen.
Woosie down?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #18 Gepost op: 4-04-2022, 02:50:47 »
Dat Sven de mol is zou ik heel vreemd vinden. Achteraan zitten in de auto's (hele slechte positie, je bent afhankelijk wat de andere kandidaten doen), super lang doen over de evenwicht proef (waardoor je minder kans hebt om bij de vragen te komen), dan de stand van de planeten opzichtig verkloten. Het lijkt me eerder dat Sven iemand wilde testen door een vraag over te laten. 
 
Yens afschrijven? Hij geeft weliswaar het beslissende antwoord, maar als hij de mol is kan hij dit maken, omdat er de vorige aflevering al niks verdiend is, en hij erg onzeker is over het feit dat hij verdacht is bij de andere kandidaten. Gilles verteld hem dat dit niet zo is. Door deze opdracht te laten slagen verdenkt wellicht niemand hem meer: en voila, hij kan super ontspannen zijn in de bioscooop.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
« Reactie #19 Gepost op: 4-04-2022, 12:12:55 »
Bij de astronautenopleiding plaatst Sven zich snel alleen in een buggy, daarna Yens die Uma kiest en als tweede in de colonne wil rijden. Bert bedenkt een strategie en Yens luistert daar niet naar. Het is teveel gezegd dat hij baalt, maar enthousiast is hij zeker niet. De strategie van Bert leidt er toe dat informatie over meerdere mensen gespreid wordt. De strategie van Sven leidt er toe dat hij opvalt als degene met kennis, hij heeft de studiebol uitgehangen, zon beetje alles gelezen en wordt daarop verkozen als degene die de vragen bij de raket mag beantwoorden.
Anke doet aan het eindpunt een oproep dat de andere kandidaten zich moeten haasten, met name Sven en Yens moeten komen. Sven en Yens geven beide aan in het verleden aan basketbal gedaan te hebben. Sven is heel snel door bij de basket, maar Yens mist twee keer aan de basket. Na Yens gaat eerst Philippe, die in een keer raak gooit en daarna is Manu, die gooit mis, dan Yens die gooit nu wel raak. Uma vraagt Yens om te blijven om haar te begeleiden. Sven is terug om de laatste vraag door iemand anders te laten doen en dan zijn Yens Uma en Manu ook op het eindpunt. Yens wordt door Uma gestuurd met de opmerking 'maanlanding dat kan jij'. En dat is een vraag over het derde bemanningslid van de Apollo 11, Michael Collins, daar had Yens nog een ezelsbruggetje mee gemaakt.  (met Phil Collins dacht ik?)
De kandidaat die op deze manier het meest buitenspel is gezet door Anke, Uma, Yens en Sven is toch Bert? Die was er als eerste maar de oproep van Anke doet hem de das om, zo lijkt het. Maar misschien heeft Yens een fout gemaakt met zijn ezelsbruggetje en zou hij teveel in de gaten lopen als hij die vraag fout zou hebben?

Ik ga nog eens goed kijken naar het moment dat Yens achterop raakte, dat kwam door het gestuntel van Yens zelf.
Uma en Philippe die allebei in 1x de draaistoelproef goed doen. Uma wordt door Sven vooruit gestuurd, Sven pikt Yens wel op. Uma en Philippe gaan samen verder.  Vervolgens zijn Sven, Yens en Manu met zijn drieën aan het stuntelen. Sven gaat weer als laatste weg. Wilde hij koste wat kost die positie behouden? Als laatste in zijn eentje?
Manu en Yens houden met hun gestuntel bij de de draaistoelproef en de basket de boel wel op. Ook onderweg hielden zij Sven al op, Yens met de file, Manu door te stoppen bij een bord waar ze niet hoefden te stoppen. En door Manu die eindelijk informatie zit te stampen. En Sven die lijkt de boel op te jagen, maar waarom deed hij die draaistoelproef dan weer zo slecht?

Wie kwam er op het idee dat ze te laat gingen komen als ze de niet gingen opschieten? Dat was Anke tot twee keer toe.

Manu heeft veel lopen vertragen, Yens ietsjes minder, maar toch waren ze nog allemaal op tijd bij het eindpunt. Anke, Sven en Yens hebben de opdracht zo goed als gered. Philippe glipt overal tussendoor. Blijven Bert en Manu over. Bert heeft eigenlijk weinig gedaan deze opdracht, strategie was niet helemaal juist maar ook niet onjuist.
Het studeren van Manu was het meest opvallend vond ik, veel geleerd, veel tijd gekost van haar en anderen, maar niks met die kennis gedaan. Of niks kunnen doen door de oproep van Anke aan Sven en Yens.