Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen  (gelezen 4322 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #20 Gepost op: 24-04-2022, 23:39:02 »
Ja dat is de reden waarom die man het nog keer zegt, en komt vermoedelijk voor uit toch wat angst van Anke voor de sprong en is mogelijk ook de reden voor haar reflex, die het ongeluk veroorzaakt .


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #21 Gepost op: 24-04-2022, 23:45:21 »
Heel naar dit. Kreeg al halverwege deze opdracht Janine Abbring gedachtes. En alles zo dicht op die rotswanden.. Nadat Emanuelle niet sprong dacht ik dat enig potentieel gevaar geweken was, maar heel ongelukkig wat er met Anke gebeurde. Als je niet letterlijk heel bewust eerst dat touw weggooit voordat je springt, is het zo goed mogelijk om in de snelheid en onbewuste reflexen tijdens zo'n sprong toch dat touw te willen grijpen. Toch wel een linke opdracht. Het zit de crew niet mee dit jaar. Klein geluk bij een ongeluk dan maar dat dit de mol (Yens) niet overkwam, want dan hadden de makers een 3e mol moeten uitzoeken, vlak voor de halve finale.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #22 Gepost op: 24-04-2022, 23:47:36 »
Ja dat is de reden waarom die man het nog keer zegt, en komt vermoedelijk voor uit toch wat angst van Anke voor de sprong en is mogelijk ook de reden voor haar reflex, die het ongeluk veroorzaakt .

Wel, ik vind zijn laatste tussenkomst voor interpretatie vatbaar en dat zonder gepsychologiseer.

Ja, het is een ongeval, uiteraard. Ik vind alleen niet dat dat een dooddoener mag zijn.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #23 Gepost op: 24-04-2022, 23:49:15 »

Ja, het is een ongeval, uiteraard. Ik vind alleen niet dat dat een dooddoener mag zijn.

Waarom niet? Dat moest het bij Philippe immers ook per se zijn. :-X
Woosie down?

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #24 Gepost op: 24-04-2022, 23:49:23 »
Klein geluk bij een ongeluk dan maar dat dit de mol (Yens) niet overkwam, want dan hadden de makers een 3e mol moeten uitzoeken, vlak voor de halve finale.

Even los van het feit of Yens al dan niet de Mol is, heeft Gilles in een interview gezegd dat als Anke de Mol was geweest men hierna de camera's uit had gezet en de opnames beëindig waren. Er was dan dus niet nog eens een nieuwe Mol gekozen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #25 Gepost op: 24-04-2022, 23:49:56 »
Als je niet letterlijk heel bewust eerst dat touw weggooit voordat je springt
De instructie die we horen is om eerst te springen hoor.

Ook Uma heeft het touw nog een heel eind vast, met beide handen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #26 Gepost op: 24-04-2022, 23:55:55 »
Ik vond het bij alle voorgaande kandidaten al een vreemd tuigje waar ze in zaten. Bij de meeste bungeejumps zit je volgens mij vooral op je benen vast met extra zekering op de rug. Dan is het bijna onmogelijk om ergens in verstrikt te raken.  Maar in dit geval zat je aan de voorkant gezekerd, waardoor je zelf nog eens een extra slag maakt en makkelijker in de knoop komt.



Bij deze foto is het goed te zien. Als het elastiek boven je arm blijft, krijgt die een grote klap te verduren. Vermoedelijk wat er bij Anke fout is gegaan. Volgens mij heeft ze het wel snel losgelaten, maar is het elastiek om een of andere reden op de verkeerde plek terecht gekomen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #27 Gepost op: 25-04-2022, 00:06:51 »
De instructie die we horen is om eerst te springen hoor.

Ook Uma heeft het touw nog een heel eind vast, met beide handen.

Bij de eerste die moest springen, Sven, krijgt hij letterlijk de instructie: 'Het touw in je linkerhand en het weggooien' (Rope in left hand, and throw it'). En dat is ook wat Sven doet. Voordat hij naar beneden zakt na zijn spring, laat hij het touw in z'n linkerhand los en valt met de armen wijd gespreid (minuut 54:18). Bij Yens horen we geen instructies, maar zien hem hetzelfde doen als Sven. Bij Uma krijgen we geen instructies in beeld, en zij houdt het touw ook iets langer vast nadat ze springt. En bij Anke zelf kwam weer de instructie: 'Touw in linkerhand en weggooien'. Pas op het allerlaatst, als Anke nog eens om bevestiging vraagt, zegt die man 'Jump and throw it'. Dat is een andere instructie dan tot dan toe gegeven werd.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2022, 00:08:45 door Nat007 »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #28 Gepost op: 25-04-2022, 00:16:44 »
Voilà, dank u wel.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #29 Gepost op: 25-04-2022, 00:19:56 »
Ik vond het bij alle voorgaande kandidaten al een vreemd tuigje waar ze in zaten. Bij de meeste bungeejumps zit je volgens mij vooral op je benen vast met extra zekering op de rug. Dan is het bijna onmogelijk om ergens in verstrikt te raken.  Maar in dit geval zat je aan de voorkant gezekerd, waardoor je zelf nog eens een extra slag maakt en makkelijker in de knoop komt.



Bij deze foto is het goed te zien. Als het elastiek boven je arm blijft, krijgt die een grote klap te verduren. Vermoedelijk wat er bij Anke fout is gegaan. Volgens mij heeft ze het wel snel losgelaten, maar is het elastiek om een of andere reden op de verkeerde plek terecht gekomen.
Mee eens maar dit is ook geen standaard bungee jump maar meer een free fall.  En dat elastiek moet je dus idd vrij snel loslaten  anders kan de free fall niet gebeuren maar trekt het elastiek je ongenadig weer terug en zoiets zal er bij Anke gebeurd zijn

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #30 Gepost op: 25-04-2022, 11:47:22 »
Wat een doodenge sprong... ik zei het al voor het nare ongeluk, dit zou ik nooit doen!

Vond de 1-2tjes die Gilles hier had met de persoon aan het bord wel interessant, zoals hij bij Sven expliciet benoemde dat Yens' gedrag molgedrag zou kunnen zijn... Is dat niet ook wat sturend?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #31 Gepost op: 25-04-2022, 12:08:50 »
Andere vraag is of de mol de uitkomst van zijn of haar draai nog mocht veranderen nadat hij of zij en Gilles alleen bij het rad waren achtergebleven.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #32 Gepost op: 25-04-2022, 12:37:31 »
Andere vraag is of de mol de uitkomst van zijn of haar draai nog mocht veranderen nadat hij of zij en Gilles alleen bij het rad waren achtergebleven.

Als dat zo is, is het bij het eerste koppel niet gebeurd.
Bij de anderen zou er dan eventueel van geld naar een pasvraag gedraaid zijn (onterecht voordeel voor de springende kandidaat), dus dat hoop ik ook niet.
Wit is ook een kleur!

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #33 Gepost op: 25-04-2022, 12:40:43 »
Inderdaad een mooie variant op de opdracht met het rad die wij vorig jaar in Tsjechië hebben gedaan. Alleen jammer dat dit verkeerd afliep voor Anke. Ik wens haar heel veel sterkte met haar herstel. Hopelijk is ze snel weer de oude!!!!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #34 Gepost op: 25-04-2022, 14:53:26 »
Even los van het feit of Yens al dan niet de Mol is, heeft Gilles in een interview gezegd dat als Anke de Mol was geweest men hierna de camera's uit had gezet en de opnames beëindig waren. Er was dan dus niet nog eens een nieuwe Mol gekozen.

Ah bedankt. Had het interview nog niet gelezen gisteren. Ja, dan was het seizoen dus helemaal afgelopen geweest. Wat een pech dit jaar. Heel naar dat Anke een half jaar na opnames nog altijd last en pijn van haar elleboog heeft. Ik hoop niet dat dit haar werk als rechercheur al teveel in de weg zit.


Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #35 Gepost op: 25-04-2022, 21:38:00 »
Ik heb enorm te doen met Anke. Heb zelf ooit (lang geleden) een gecompliceerde elleboogbreuk gehad, dat is heel pijnlijk en het herstel kan heel lang duren. Ik wens haar heel veel sterkte.
Ma how zeg!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #36 Gepost op: 25-04-2022, 22:38:20 »
Het is ontzettend jammer dat deze attractie op deze manier bestaat.  ::ohno:: Zoiets hoort fool-proof te zijn: “jump and enjoy!”. Niet deze onzin. In andere seizoenen waren betere bungeejumps te zien die bovendien ook niet bij een klif werden gedaan.
Jammerlijk is Anke er nog steeds niet fatsoenlijk van hersteld: ze gaat nog steeds *dagelijks* naar de kinesist (hopelijk Phillipe :) )
Er mogen dan allerlei liability waivers getekend zijn, maar voor het toerisme zijn onnodig gevaarlijke attracties als deze een risico.

Ik snap ook niet helemaal waarom (Wie is) De Mol dit soort opdrachten erin houdt  ::ohno::. Dit soort opdrachten mogen dan voor de kijker (én de kandidaat) heel leuk zijn, maar ze zijn (financieel) zeer risicovol. Als de Anke de Mol was, hadden ze moeten stoppen. Voor films gebruiken ze niet voor niets stuntdubbels.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #37 Gepost op: 25-04-2022, 23:06:38 »
Het is echt een ongeluk geweest,  zo gevaarlijk is het niet. Ik heb wel eens zo'n jump gedaan en dan sta je dus best lang te wachten en er gingen mensen voor mij echt met handstand en achterstevoren en rennend af als je googled (the ledge queenstown) zie je nog meer gekkigheden. Het is gewoon belangrijk om het touw los te laten voor je op het laagste punt komt en daar heb je echt wel seconden voor.

Online Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #38 Gepost op: 25-04-2022, 23:43:39 »
Ik vond het er bij de eerste sprongen al niet 100% safe uitzien. Mijn mening: de combinatie kandidaat-met-tijdsdruk - eerst-springen-dan-touw-links-weggooien is wel te risicovol. En voor mij zijn deze sprongen helemaal niet nodig voor de spanning. Ik hoop zeer dat Anke uiteindelijk goed zal herstellen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #39 Gepost op: 26-04-2022, 07:26:35 »
In café de mol Anke gezien. Denk eerder dat ze ‘levenslang’ een aandenken heeft aan de mol met die elleboog.
Mensen die zo moe zijn laten springen kan niet verantwoord zijn. Slapend op de heen- en terugreis.
En als volgend jaar het seizoen nog later begint dan zal de eerste mededeling wel zijn ‘Joke is dood, écht dood’.