Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen  (gelezen 4326 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #40 Gepost op: 26-04-2022, 08:02:58 »
 ::)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #41 Gepost op: 26-04-2022, 08:16:13 »
Als dat zo is, is het bij het eerste koppel niet gebeurd.
Bij de anderen zou er dan eventueel van geld naar een pasvraag gedraaid zijn (onterecht voordeel voor de springende kandidaat), dus dat hoop ik ook niet.

Als dit al gebeurd is, had de mol het wel op pasvragen voor zichzelf gezet, inderdaad geen voordeel voor een andere kandidaat.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #42 Gepost op: 26-04-2022, 08:17:31 »
Ik vind het best frappant hoe erg deze opdracht nu als schuldige blijkt te zijn en deze opdracht not done is.

Dit is gewoon een spijtig ongeval. Zoiets kan bij een rustige opdracht ook gebeuren. Tis niet omdat Anke dat touw vasthoudt, dat er altijd iets ergs gebeurd. Ze heeft gewoon pech dat haar elleboog de verkeerde beweging rond dat touw maakt.

Als we zo’n opdrachten niet meer toelaatbaar vinden, dan schrijf je je beter niet in

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #43 Gepost op: 26-04-2022, 10:19:36 »
Als ik mag reageren, waar het mij om gaat, is dat er wat mij betreft geen opdrachten in hoeven puur om de spanning en adrenaline waarbij kandidaat zelf nog invloed op kan hebben, zodat de kans bestaat dat het fout kan gaan. Er zijn genoeg mogelijkheden waarbij handelen van een kandidaat is uitgesloten. Een bungeejump is wat dat betreft op het randje, want kandidaat moet zelf nog de sprong maken, maar bijv. een mega vrije val-looping in een achtbaan is van een andere orde. Als daar iets mis mocht gaan (miniem kleine kans) zal dat van externe technische aard zijn en nooit aan de kandidaat liggen.
Ter vergelijking, die hoogteduik van Janine, vs de 60meter headdown van vorig jaar, in widm.

Online Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #44 Gepost op: 26-04-2022, 12:08:15 »
Het is echt een ongeluk geweest,  zo gevaarlijk is het niet. Ik heb wel eens zo'n jump gedaan en dan sta je dus best lang te wachten en er gingen mensen voor mij echt met handstand en achterstevoren en rennend af als je googled (the ledge queenstown) zie je nog meer gekkigheden. Het is gewoon belangrijk om het touw los te laten voor je op het laagste punt komt en daar heb je echt wel seconden voor.

Ik had niet de indruk dat zij überhaupt tot daar raakte?

Verder ben ik geen expert in bungee- en rope-swinginstallaties en wat nog allemaal. Dus geen idee in hoeverre die qua ontwerp en opstelling onderling inwisselbaar zijn, dan wel specifiek aangepast aan de lokale situatie.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #45 Gepost op: 26-04-2022, 19:33:33 »
Ik zat te denken of Gilles misschien de mol seint of de kandidaat liegt over het gedraaide item op t rad.

Nu valt me op dat als hij aan Yens vraagt wat hij ervan denkt Gilles wel erg opvallend met zn ogen knippert.
Misschien n afspraak als ik 2x met mn ogen knipper liegt de kandidaat

Of er zat gewoon wat in zn oog  ::rofl::

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #46 Gepost op: 26-04-2022, 21:25:09 »
Als Uma springt hoor je in de muziek op de achtergrond 'One day we'll reveal the truth'...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #47 Gepost op: 26-04-2022, 21:56:49 »
Als bij een attractie zoals deze de deelnemer (degene die springt) überhaupt een handeling moet doen, lijkt mij dat de attractie een grove ontwerpfout bevat. De enige instructie die er zou moeten zijn is "je bent gezekerd. Spring wanneer je daar klaar voor bent, verder hoef je nergens aan te denken". Het feit dat de springer iets moet doen, betekent dat diegene dat kan vergeten of verkeerd doen. Die is immers niet geoefend. Elke vorm van cognitief aspect bij zoiets is een risico. Je weet dat zo'n beetje iedereen die daar klaarstaat barst van de spanning, en onder spanning doet het brein rare dingen. Ik vind het wonderbaarlijk dat zo'n attractie in die vorm bestaat.

En ja, dat is achteraf makkelijk praten, maar ik hoop toch dat die uitbaters het bevel krijgen om hun attractie aan te passen.

De molmakers kunnen er naar mijn idee niets aan doen. Als je zo'n attractie tegenkomt, ga je ervan uit dat die 100% veilig is. Ook de productie is hier immers niet de expert.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #48 Gepost op: 26-04-2022, 22:02:31 »
Ik denk dat Gilles de mol briefde met het noemen van de naam van de kandidaat aan het begin of einde van de zin. Begin is dat het de waarheid is en aan het einde dat het gelogen is. Maar dit geldt alleen voor Sven en Yens. Daarom denk ik dat daar de Mol zit.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2022, 22:05:15 door ThaStayFan »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #49 Gepost op: 26-04-2022, 23:50:37 »
geweldig dat Yens mol Sven dan 1000 euro aan extra ballast meegeeft. er staat 1200 euro op de keuze van de mol om niet te springen en hij springt wel. Dat is raar.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #50 Gepost op: 27-04-2022, 08:23:32 »
In dit geval is dan Yens de mol en Sven een kandidaat. ::joehoe::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #51 Gepost op: 27-04-2022, 10:08:04 »
Ik denk dat Gilles de mol briefde met het noemen van de naam van de kandidaat aan het begin of einde van de zin. Begin is dat het de waarheid is en aan het einde dat het gelogen is. Maar dit geldt alleen voor Sven en Yens. Daarom denk ik dat daar de Mol zit.

Maar met alleen 'gelogen of niet' weet je nog niet persé of er geld te verdienen/verliezen viel?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #52 Gepost op: 27-04-2022, 19:34:44 »
De opdracht is duidelijk niet goed uitgepakt. Ik kan niet helemaal inschatten of de makers te grote risico’s hebben genomen. Jammer is het natuurlijk wel.

Over mogelijke molacties dan:

Yens vertelt waarheid over 1.000 euro. Een kandidaat had dat (vrijwel zeker) ook gedaan, dus de mol (als Yens dat is) had niet echt een optie om te liegen. Hij kan wel er zo vaag over doen dat Sven mogelijk niet springt. Dat lijkt hij ook te doen en Sven twijfelt ook echt (ook vanwege zijn hoogtevrees). Maar wat bij Sven de doorslag gaf was een belofte aan zichzelf en aan zijn vriendin. Dus daar had Yens waarschijnlijk weinig aan kunnen doen. Dus: Sven onverdacht, Yens verdacht (zou wel de tweede keer zijn dat Yens de waarheid vertelt in de hoop niet geloofd te worden en de tweede keer dat dat mislukt).

Uma liegt over dat er geld uitgaat als Yens springt, maar doet het (met het twee keer lezen) wel op zo’n manier dat het eigenlijk wel duidelijk is dat het een leugen is. Mogelijke molactie van Uma om 250 euro uit de pot te houden, maar erg ineffectief (die had ze dan beter kunnen voorbereiden door overtuigender te liegen). De leugen van Uma geeft Yens een excuus om niet te springen, maar hij springt toch (dus lichte molminpunten voor Yens).

Manu springt niet vanwege schrik. Mogelijke molactie.

Ik heb niet echt iets uit de andere sprongen. Uma springt wel maar ze had niet echt een excuus om niet te springen (en Manu gaf haar geen excuus).

Dus al met al, lichte molpunten voor Yens, Uma (in beide gevallen pakken de molpogingen niet zo goed uit) en Manu. molminpunten voor Sven.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #53 Gepost op: 27-04-2022, 19:45:59 »
Yens vertelt waarheid over 1.000 euro. Een kandidaat had dat (vrijwel zeker) ook gedaan, dus de mol (als Yens dat is) had niet echt een optie om te liegen. Hij kan wel er zo vaag over doen dat Sven mogelijk niet springt. Dat lijkt hij ook te doen en Sven twijfelt ook echt (ook vanwege zijn hoogtevrees).

Ik vond Yens hier ook mols om wat jij zegt: de waarheid een beetje vaag vertellen. Al moet gezegd worden dat Yens altijd wat vaag is, dus héél vaag was dit voor Yens' doen ook weer niet. Wat ik dan wel nog opvallend vond is Yens' opmerking dat het geen pasvragen voor Yens zouden zijn omdat Yens het dan wel eerlijk gezegd had omdat hij die pasvragen toch nog niet nodig zou hebben. Huh? Wie wil er nou geen pasvragen? En hoezo "nu nog niet nodig in het spel", alsof het spel nog maar net begonnen is en het einde nog lang niet in zicht is. Kortom: een rare opmerking van Yens die hij als Mol misschien maakte zodat Sven toch zou denken dat het pasvragen voor Yens zouden zijn en hij daarom niet zou springen (en dus geen 1250 euro zou verdienen).

Yens hier dus wéér de meest verdachte persoon. En toch wil ik er nog niet aan omdat het zo duidelijk is. :P

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #54 Gepost op: 28-04-2022, 11:08:06 »
Yens spreekt een aantal keer over 'pech' hebben bij het draaien.
Wat uiteraard zo is als mol, wanneer je een positief bedrag draait. Er valt dan niet veel te mollen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #55 Gepost op: 29-04-2022, 20:16:00 »
Als Yens denkt dat Sven de mol is en hij al veel van hem weet omdat ze op een kamer slapen en  Yens er goed in slaagt om zich verdacht te maken dan heeft hij geen pasvragen nodig en is het pech voor Sven dat Yens 1000 euro draait. Yens vind het best. Sven iets minder met zijn 1000 euro verd* even later.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #56 Gepost op: 30-04-2022, 10:05:22 »
Het zou mij niks verbazen als beide heren op elkaar zitten. In dat geval vliegt één van beiden aanstaande zondag uit het spel en is Emanuelle de lachende derde.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #57 Gepost op: 30-04-2022, 17:53:47 »
Het zou mij niks verbazen als beide heren op elkaar zitten. In dat geval vliegt één van beiden aanstaande zondag uit het spel en is Emanuelle de lachende derde.

Laten we hopen van niet  :-X

Die Manu is wat mij betreft echt veel te ver gekomen inmiddels. En Yens en Sven gun ik ook wel een finaleplek.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #58 Gepost op: 1-05-2022, 11:53:37 »
Ik gun het beiden ook meer, maar er is maar plek voor drie in de finale.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - klifspringen
« Reactie #59 Gepost op: 1-05-2022, 12:01:54 »
Ik begrijp er nog steeds niks van wat sommige mensen tegen Manu hebben. Maar ja, laten we die discussie hier maar niet beginnen.