Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 5318 keer)

Online mocemole

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 20-03-2023, 19:39:23 »
100%!
Alles met Matteo Simoni was in scène gezet, daarvan ben ik 100% overtuigd. Zijn introductie, zijn rol als Steve, de ontmaskering, zijn vroege exit, alles. Zelfs de vrijstelling van Toos en de onmogelijke test voor Lieselot zullen niets waard blijken te zijn geweest omdat Matteo er na aflevering één sowieso uit zou gaan.

Zijn aanwezigheid in aflevering één gaat nog onderdeel zijn van ten minste een opdracht in de komende aflevering. Ik wist het eigenlijk al zeker, maar toen in de allerlaatste seconden van de aflevering die spot op de grond viel achter Lancelot, was alle twijfel weg.
Dat denk ik ook. Er wordt nu al toegegeven dat hij zich niet had ingeschreven, maar dat hij gebeld werd en als beste uit een selectie van verschillende bv's kwam.
De opnames van de mol vinden meestal plaats in oktober-november, ik dacht dat Gilles de laatste keer te zien was in Sports late night op 22 oktober.
De première van de film Zillion, waar Simone de rol speelt van Dennis Black Magic, was op 25 oktober, omringt door heel veel media aandacht, interviews ed. Het zou straf zijn als Matteo er zomaar 3 weken tussenuit was geweest in die periode.

Er kan gediscussieerd worden of het eerlijk is naar wel ingeschreven kandidaten, maar dat zou dan maar 1 plekje schelen, en het voordeel dat Lieselot toch zeker de 2de aflevering haalt en niet a la Jens moet vertrekken zonder ooit meegedaan te hebben.
Maar dat het zo opgezet was is voor mij wel duidelijk.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #61 Gepost op: 20-03-2023, 21:19:24 »
Toffe aflevering weer en ik zit er meteen alweer veel meer in dan bij... die-andere-die-niet-genoemd-mag-worden ;)

In eerste instantie baalde ik van een BV, maar vond het prima meevallen zo. Toch wel blij dat hij eruit is, zodat het weer met onbekende Vlamingen is, zoals het hoort.

Oh ja, mijn eerste verdenkingen zitten op Lancelot en Ruben. Die waren toch wel steeds betrokken op moment waar slechte beslissingen genomen werden of geld verloren ging.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #62 Gepost op: 20-03-2023, 21:40:51 »
Wat is het toch fijn om weer een reisverslag mee te maken.  :) En de twist is meteen uitgespeeld. Tot zover de bekende kandidaat (voor mij onbekend als kaaskop)

Ik zit er wel meteen weer in. Het zit hem in geslaagde gelaagdheid (linedance heeft effect op walk the line) de audiovisuele stijl. En vooruit de opdrachten zijn terugkerend (iets lokaals doen, een hoogtevreesopdracht) en reken 1 uur uit hebben we al eens gehad. Maar dat doet niks af aan het kijkplezier. Plus in te schakelen via npo start  ::ok::

Wel grappig hoe we nu twee moltelefoons hebben. Zwart in NL en rood in België. Mooi ook dat begin. Voor kwaliteitsdoeleinden wordt dit gesprek opgenomen  :P Lekker duivels dilemma: ga je voor risico en de vrijstelling of niet. Ben geneigd dat de mol niet het risico wil lopen op uitsluiting tot de eliminatie en veilig in de grote meerderheid wil starten. En toch: zou toch een mooie klapper zijn.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 23:05:15 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #63 Gepost op: 20-03-2023, 22:59:33 »
Wat een fijne eerste aflevering!
Al was het misschien niet de meest spectaculaire, ik zat er meteen weer helemaal in.

Knap hoe ze zorgen dat je de kandidaten in de eerste aflevering al zo goed leert kennen, lijkt me ook een hele fijne groep.

Ben benieuwd of er met Matteo nog een twist komt. Vond hem bijzonder slecht acteren als ‘Steve’, dus benieuwd of daar nog iets achter steekt. En of de ‘opname voor kwaliteitsdoeleinde’ nog terugkomt later in het seizoen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #64 Gepost op: 21-03-2023, 02:16:16 »
Ik vind heel erg grappig dat een aanwijzing was: "jullie moeten de sleutel binnen de tijd vinden". De sleutel zat dus in de klok. Bij het Amerikaanse seizoen van 2022 van De Mol moesten ze volgens mij ook op zoek naar een sleutel en daar was de clue "Time will tell...". De sleutel zat ook in een klok als ik het mij goed herinner. Die opdrachten van de VS versie waren gejat uit Vlaamse (oorsponkelijke) series, dus wellicht dat deze "hint" al eerder voorbij kwam bij De Mol. Zouden de kandidaten dus wel moeten weten.
Zat er in die koekoeksklok van Jens ook geen sleutel?
« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 02:18:25 door MartinJ »

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #65 Gepost op: 21-03-2023, 02:55:11 »
Na een aantal jaren casual WIDM kijken ben ik afgelopen seizoen vanaf het begin een echte molloot geworden. Extra filmpjes kijken, YouTube kanalen kijken, forums doorzoeken en aan bijdragen. Nu ga ik die mol vinden, dacht ik, maar helaas. Gelukkig kan ik verder met een zoektocht bij De Mol België, nu voor het eerst voor mij in de vlaamse versie.

Vorig week keek ik cafe de mol voor de bekendmaking van de kandidaten. Amai das 10 keer beter dan wat wij doen bij moltalk in Nederland hè. En de 'rik' zit er gewoon bij, heel gaaf (of straf?)

Leuke hints via insta die week, welke besproken worden op het forum hier.

Dan begint eindelijk de aflevering en blijkt de 10de kandidaat een BV'er te zijn. Super leuk voor Vlaanderen maar voor mij als kaaskop is het gewoon een onbekende kandidaat, prima. De opdracht die er aan vast hangt is wel echt tof. En daarboven op ook nog andere opdrachten en groepen en lagen. Wauw!

Is dit altijd zo bij De Mol?

Lancelot mijn hoofdverdachte. Lieselot/toos kan ik niet uitsluiten. Thomas had ik al een voorgevoel bij en conny tja amai is net om het even he

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #66 Gepost op: 21-03-2023, 07:13:25 »

Is dit altijd zo bij De Mol?
Ja, de meeste opdrachten bij De Mol hebben een gelaagdheid én duidelijke uitleg die niet van 100 'biechten' van de kandidaten hoeft te komen. En je ziet ook nog meer van de opdrachten, die ook nog eens langer zijn  ::love::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 1
« Reactie #67 Gepost op: 21-03-2023, 09:23:18 »
Eens met reacties dat het nogal een herhaling van zetten was. Ik had ook het gevoel de opdrachten vaker gezien te hebben en dacht meteen aan Argentinië en Griekenland bij de openingsopdracht. De beelden van de omgeving waren prachtig en de aankleding is anders ( cowboyhoed versus monnikspij) maar de opdrachten zijn in basis gelijk.

De twist met kandidaat X viel mij ook tegen en  kwam enorm fake over. Slecht geacteerd en inderdaad mogelijk in scène gezet.

De andere opdrachten zijn in de basis ook gelijk aan wat we eerder gezien hebben alleen aangepast aan het land.

Heel enthousiast ben ik niet over deze eerste aflevering maar de gelaagdheid van de opdrachten geeft wel een interessantere zoektocht naar de mol.

Ben benieuwd of er toch nog een vervolg zit aan de twist met Matteo (ik kende hem ook niet) en Lieselot.
Eerst maar een rustig terugkijken deze week of er al een mol te vinden is.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #68 Gepost op: 21-03-2023, 10:04:02 »
Ik lees hier wat vermoedens dat er nog meer achter Matteo's deelname zou zitten omdat hij zo slecht acteerde/snel opgaf.
Ik denk dat hij dat uit tactische overwegingen deed. Stel hij was erin geslaagd iedereen om de tuin te leiden en had zo in zijn eentje €2000 verdiend, dan was het meteen duidelijk geweest dat hij de mol niet kon zijn.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #69 Gepost op: 21-03-2023, 12:56:13 »
Ik lees hier wat vermoedens dat er nog meer achter Matteo's deelname zou zitten omdat hij zo slecht acteerde/snel opgaf.
Ik denk dat hij dat uit tactische overwegingen deed. Stel hij was erin geslaagd iedereen om de tuin te leiden en had zo in zijn eentje €2000 verdiend, dan was het meteen duidelijk geweest dat hij de mol niet kon zijn.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt.
Ik weiger te geloven dat alles in scène gezet is, zie daar ook het nut niet van in.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #70 Gepost op: 21-03-2023, 13:31:51 »
Ik denk ook niet dat t in scène gezet is: Dat hij snel opgaf kan inderdaad tactiek zijn geweest - dat hij direct uit t spel lag toeval (Lieselot had natuurlijk nadeel, maar in die eerste test moet je toch nog spreiden dus t valt ook wel weer mee).

Zelf geen groot fan van de twist - er zat niet veel in voor mij persoonlijk aan toevoeging (enkel onbekenden vind ik juist prettig).

Als eerste aflevering was dit prima, maar zeker niet fantastisch of enorm origineel.

Interessante groep volgens mij wel, met zeer uiteenlopende types. Dus op naar aflevering 2

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #71 Gepost op: 21-03-2023, 14:33:52 »
Ik weiger te geloven dat alles in scène gezet is, zie daar ook het nut niet van in.

Wat iedereen lijkt te vergeten, is dat BV's ook gewoon mensen zijn en dat sommige mensen nu eenmaal graag mee willen doen met De Mol. De Belgische productie is altijd eerlijk geweest, dus als zij zeggen dat hij als een gewone deelnemer is behandeld dan geloof ik dat.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 21-03-2023, 17:14:51 »
Ik lees hier wat vermoedens dat er nog meer achter Matteo's deelname zou zitten omdat hij zo slecht acteerde/snel opgaf.
Ik denk dat hij dat uit tactische overwegingen deed. Stel hij was erin geslaagd iedereen om de tuin te leiden en had zo in zijn eentje €2000 verdiend, dan was het meteen duidelijk geweest dat hij de mol niet kon zijn.
In cafe de mol gaf hij wat achtergrondinformatie.

Voorbereiden was lastig, omdat je bijvoorbeeld geen accent kunt gebruiken. Dat lukt hem bij het acteren omdat alle tekst dan vastligt. Maar 5 uur dat volhouden was niet te doen, omdat er anderen zijn uit de streek die dat accent gebruiken waardoor hij snel door de mand zou vallen. Daarnaast viel het tegen omdat hij zo gefocust was dat hij het spel vergat. Denk dat hij het daarom maar opgaf, kon hij gewoon van het spel genieten.

Wel opvallend, hij gaf ook aan al aardig getunneld te hebben in de test.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #73 Gepost op: 21-03-2023, 18:14:33 »
In cafe de mol gaf hij wat achtergrondinformatie.


Heel verhelderend en logisch, dankjewel!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 1
« Reactie #74 Gepost op: 21-03-2023, 23:06:33 »
Ik vond het een matige eerste aflevering eigenlijk....

Opdrachten waren een herhaling van zetten. De groep kan mij nu nog niet echt boeien omdat de nadruk zo op Matteo lag (ik kende hem zowaar uit Faithfully yours).

De preview van volgende week zag er wel veelbelovend uitv ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #75 Gepost op: 22-03-2023, 07:40:55 »
Wel grappig/apart(/verdacht?) dat Leïla na de eliminatie naar de studiolampen zit te kijken van "Oh ja ze hadden mij (als mol) gewaarschuwd dat er een lamp ging vallen na de eliminatie. Welke zou het toch zijn?"  ::hypocriet::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #76 Gepost op: 22-03-2023, 10:13:03 »
Dat denk ik ook. Er wordt nu al toegegeven dat hij zich niet had ingeschreven, maar dat hij gebeld werd en als beste uit een selectie van verschillende bv's kwam.
De opnames van de mol vinden meestal plaats in oktober-november, ik dacht dat Gilles de laatste keer te zien was in Sports late night op 22 oktober.
De première van de film Zillion, waar Simone de rol speelt van Dennis Black Magic, was op 25 oktober, omringt door heel veel media aandacht, interviews ed. Het zou straf zijn als Matteo er zomaar 3 weken tussenuit was geweest in die periode.

Gilles deed ook mee aan de 'allerslimste mens ter wereld'. Hij lag er wel na 1x uit maar dit kon hij op voorhand  niet weten.
De finale was uitgezonden op 10/11, en is opgenomen begin november. Waarschijnlijk zijn ze pas in november vertrokken.


Een beetje kijkend naar het klimaat, is er gemiddeld nooit sneeuw in november in Arizona maar wel mogelijkheid tot sneeuw in november.
klaar voor de strijd

Re: Aflevering 1
« Reactie #77 Gepost op: 23-03-2023, 19:27:03 »
Vond het weer een tof begin, niet de beste twist, maar alsnog 10 onbekenden voor mij  ;)
Vond het jammer dat mateo zo snel opgaf, maar gezien zijn uitleg hierboven wel begrijpelijk. Daarbij als het te veel wordt, is het lastig om op de rest te letten, dus snap ook wel waarom ie als eerste weg is.

Zie veel reacties die de basis voorspellend of hetzelfde vinden en dat is wel zo, maar maakt het er voor mij niet minder door. Het is iig duidelijk, consistent en makkelijker aanpasbaar in thema van het land van, ze zouden zelf een seizoen in belgie of NL houden. Misschien hadden ze wel iets anders gedachten, maar sneeuw is er niet gebruikelijk, dus kon de plannen wijzigen. Wel vind ik het mooi in thema passen, de klok en radio met de begin quote en het schieten en de linedance en I walk the line combinatie. Vind zelf daar het land mooi laten zien en niet alleen voor de locaties, maar ook activiteiten. (edit: oh misschien meer voor feedback? achja)

Mijn man komt uit Texas en daar zitten wij momenteel ook, die is wel een paar keer naar Arizona (Sedona) geweest en het is sowieso mooi om te zien, totaal anders dan je misschien verwacht (had ik iig wel toen ik voor het eerst naar de Grand Canyon ging).
Cliffhanger weet ik niet wat het betekend, maar de preview ziet er veelbelovend uit (alhoewel mn man al geen fan is van de wannabe militaire deel  :P)
Zit weer in het seizoen en zal nog even denken wie de mol zou kunnen zijn  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 23-03-2023, 20:10:49 door xanneweetwel »