Miek, kun jij uitleggen waarom je eerste reactie op Swifty's bekendmaking nog meer argwaan is?
Niet per se nog meer argwaan, maar ik heb gewoon een dusdanige tunnelvisie dat ik alles verdacht vind wat Swifty zegt
![Hilarisch ::rofl::](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/COL.gif)
dus leek het me in ieder geval handig om even te wachten wat andere mensen zeggen (die er met een iets meer open blik naar kijken)
Heb je reden om aan haar verhaal te twijfelen?
Ik heb wel een paar puntjes in haar verhaal waar ik het niet helemaal mee eens ben
![Volmondig Ja ::jaja::](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/yes.gif)
De eerste nacht was Syd het doelwit van de wolven. Er was geen enkele reden om dat te verschuiven schuiven, want noch Kaaasje, noch Syd, noch Vermoljoen was verdacht of vrijgesproken. Dus ik heb het target laten staan
Ik vind het gewoon niet logisch dat de wolven een target zouden kiezen waarbij er een risico is dat het target wordt verschoven naar een wolf. Het
zou kunnen. Maar ik de theorie van hillo gewoon aannemelijker, namelijk dat Kaaasje het target was.
tenzij het slimme wolven zijn die er vanuit gaan dat de Leprechaun de eerste nacht nog niet verschuift. Vermoljoen blijkt wel een wolf, dus conclusie: het zijn slimme wolven die heel goed hadden ingeschat dat ik het target zou laten staan.
Het is niet 'slim' om ervan uit te gaan dat het target de eerste nacht niet wordt verschoven. Het is risicovol.
De wolven moeten dan ook blinde aannames hebben gedaan over wie de Leprechaun is. Zoiets als 'Hm, stel het is x, wat zou diegene doen, wel of niet verschuiven?'
Na de executie van Vermoljoen schrijft hillo in de nacht een post waarin hij een heel gewaagde aanname doet en op basis daarvan conclusies trekt, en waar niemand vraagtekens bij lijkt te zetten.
Ik vond de aannames van hillo helemaal niet gewaagd of vreemd
Terwijl in de daaropvolgende post Drenziboy veel logischere conclusies trekt, conclusies die veel feitelijker zijn en die veel logischer zijn dan het verhaal van hillo, conclusies waarvan ik verwacht dat hillo ze normaal gesproken ook zou trekken. Ik vind dit heel wolfs van hillo, en ben verbaasd dat niemand anders daar zijn vraagtekens bij zet.
Hillo's post had puur betrekking op wat er in de nacht was gebeurd (dus waarom Syd eruit lag), maar dat wil niet zeggen dat hij niet daarnaast ook nog dezelfde conclusies had getrokken als Drenziboy. Maar je gooit misschien ook niet meteen alles wat je denkt op tafel in de eerste post van de dag.
Die dag doet ze hetzelfde als nu, als ik aangeef dat de personen boven en onder het target beiden niet van verdenking vrij zijn roept ze dat ik blijkbaar denk dat allebei een wolf zijn. Nee, dat bedoel ik niet, 1 van beiden kan ook.
@Swifty: hier zit echt gewoon een interpretatiefoutje denk ik. Maar je hebt het wel letterlijk gehad over 'rijtjes van 3 zonder 1 wolf erin'. en je zegt letterlijk 'Mijn verdenkingen gaan daarom uit naar Miek en Dennis, die er op deze manier zeker van waren de nacht te overleven' (in het meervoud, dus dat heeft betrekking op ons allebei tegelijk). Dus niet heel gek dat ik dan denk dat jij denkt dat wij samen wolf zijn, toch?
Maar goed, ik wil anders best wisselen. Wat wel voor Swifty pleit is dat ze zo vroeg op de dag met haar Leprechaun claim komt: mocht zij wolf zijn en de echte leprechaun zit er nog in doe je dat niet nu al en zo uitgebreid, I guess.
Dan wil ik wel gaan voor
michael90.
- Under the radar
- Burgemeester whatthefrank is nog niet dood. Waarom niet? -> misschien staat hij tussen een wolf (michael) en een burger (Hidm). Het zou voor de wolven wel handig zijn als Frank eruit gaat, niet?
En maken we ons nog zorgen om de sekteleider?
Ik heb een beetje het gevoel dat dat Kaaasje is, omdat ik haar stem op D*N vreemd vindt, al helemaal na mijn pleidooi over Swifty + het feit dat Swifty ook op Kaaasje heeft gestemd. Dan zou ik denken dat Kaaasje ook juist in kamp 'Swifty-moet-een-wolf-zijn' zou zitten. Maar dat zijn ook maar aannames hoor.