DE ONTKNOPINGHet laatste slachtoffer van de wolven is...
En daarmee hebben de wolven op het nippertje dit potje nog gewonnen! Gefeliciteerd aan wolven:
Het was een spannend potje! Laten we eens even overlopen wat er is gebeurd:
Het lijkt wel traditie te zijn in Legacy dat de ziener heel snel afgemaakt wordt. Syd zag de eerste nacht, toen de wolven nog niet aan het moorden waren, dat burgemeester Frank goed was. In de tweede nacht zag ze dat D*N slecht was! Helaas was dat dezelfde nacht dat ze werd opgegeten door de wolven en kon ze het dorp dus niet vertellen dat ze een wolf had gezien... Tenzij de Leprechaun haar doelwit nog zou wijzigen. Het was voor mij spannend afwachten, maar het verdict van Leprechaun Swifty was toch om het bij Syd te houden en zo verloor het dorp weer meteen zijn ziener.
Het volgende slachtoffer was MitchK, want de wolven waren overtuigd dat hij een ziener was. Maar Swifty besloot het doelwit naar hillo te schuiven, die, net als MitchK, burger was. De nacht daarna gingen de wolven weer op MichK, wetende dat de Leprechaun het niet meer kon verschuiven.
Swifty de Leprechaun had zichzelf geout en de wolven wisten dus wie ze moesten aanvallen: Swifty! Zij kon het doelwit naar Miek1999 of HIDM verplaatsen. Ze verschoof het naar HIDM en verexcuseerde zich bij hem. Maar was het wel nodig om sorry te zeggen?
HIDM was geen lief klein burgertje, maar een gevaarlijke wolf!!
En zo bleef er nog maar één wolf over. Maar Sekteleider Molfreak Arno was ook héél dicht bij zijn doel. Enkel D*N moest nog in zijn sekte. Geen wonder dan ook dat hij overdag zijn pijlen op hem richtte. Maar helaas lag hij er uit wegens het 3 maal niet of te laat stemmen (maar laat ik dat niet te veel oprakelen
![Wink ;)](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/wink.gif)
)
Met nog 3 spelers over, was het gegarandeerde win voor de wolven ,tenzij D*N zou vergeten te eten. Maar dat deed hij uiteraard niet en zo hebben de wolven de winst wederom te pakken in dit dorp!
Een kluizenaar woont in het bos nabij en komt op een dag bij zonsopgang het dorp in gewandeld met een aanbod:
“Ik woon al mijn hele leven in deze bossen. Ik heb gezien wat daar rond waart. Ik kan charms vervaardigen waarmee je een aanval kan afwenden. Ze zullen jullie beschermen. Ja… ja, jullie zullen de hulp zeker nodig hebben. Maar ik heb natuurlijk tijd nodig. Oh, het zal zeker tijd vergen. Zorg ervoor dat je zo lang in leven blijft en ik zal zien wat ik voor jullie kan doen.”
Iedereen die op het einde van deze sessie nog leeft, krijgt een protective charm voor toekomstige sessies.
De oude kluizenaar was klaar met het vervaardigen van zijn charms en kwam terug naar het dorp met wel tien charms. Hij was echter onthutst toen hij nog maar twee levenden aan trof. Hij overhandigt een charm aan Fodius Poorman en Annie Ulmer. De charms zijn dus gelinkt aan de familienaam, net als de burgemeester en de graven. Als je in een volgend potje niet meespeelt en iemand anders krijgt de rol van Fodius of Annie, zal die gebruik kunnen maken van de charm.
Hoe werkt een Protective Charm?
Een Protective Charm beschermt je van een weerwolven aanval. Als je aangevallen wordt door een wolf, ben je niet dood, maar dan verdwijnt de Protective Charm wel voorgoed.
Per potje kan er maar één keer een Protective Charm ingezet worden. (maar je hoeft het dus niet te posten dat je hem in wil zetten, hij wordt automatisch gebruikt als je wordt aangevallen).
En dan nog de laatste stap van dit potje, het verkiezen van de Most Valuable Villager! Deze keer mogen de Graven samen beslissen welke persoon deze eer verdient. Dus Miek1999, Molfreak Arno en Whatthefrank, graag hier overleggen en uiteindelijk gezamenlijk één naam overeen komen. Jullie hebben tot 21u vanavond.
![Wink ;)](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/wink.gif)