Ik heb nog een heel eenvoudige hint, heel rechttoe rechtaan eigenlijk, dus die zal Heinz wel weten te appreciëren.
Weet niet of iemand anders hem hier al ergens heeft vermeld (
als dat zo zou zijn, bij voorbaat mijn excuses aan de eerdere vinder, ik ga even niet heel het forum afschuimen daarvoor). Timing is belangrijk, ook dit seizoen, en in het verleden zijn er in De Mol al een paar keer echte hints geweest die af te leiden waren uit de voice-over van Gilles De Coster (GDC). Let eens goed op de voice-over van GDC in
aflevering 2, wanneer de kandidaten na de autorit aan slakkengang in dat zaaltje de beelden van
de reacties op de vallende lamp te zien krijgen (ergens rond tijdstip 37:30). Koppel GDC's woorden aan de beelden met de juiste timing en je ziet het:
GDC zegt in voice-over: "De groep krijgt zo dadelijk van 4 kandidaten de reacties op de vallende lamp te zien. Acht van de negen reacties zijn oprecht. Maar
de reactie van de Mol, die is geacteerd.”
En wiens reactie zien we na die laatste quote van GDC onmiddellijk als eerste in beeld? Inderdaad, “de reactie van de Mol”,
die reactie van Comfort.
GDC zegt het eigenlijk zelf… (cfr. de hint in de woorden van GDC dat "de naam van de Mol te vinden is tussen 4 en 6" (seizoen Griekenland 2020)