-deel 2-
Afin, na het Prince intermezzo heb ik dus besloten om puur naar de inhoud van het programma te kijken, en nergens anders naar. Ik vraag aan m'n collegaatje, die alleen de afleveringen bekijkt en van geen forum of muzikale aanwijzing weet, wat zij denkt en ze zegt: "Jantien". Shit denk ik, da's niet goed, want ondanks dat zowat elke opdracht waar zij aan meedoet mislukt kan zij de mol niet zijn omdat ze volgens ....eh....de aanwijzigen er volgende week uit gaat. Om vervolgens te concluderen dan de enige goede aanwijzing de 'zeggen hun naam niet' aanwijzing is uit de allereerste aflevering, en dus spelen Ellen, George en John de finale. Harry en Jantien vallen dus voortijdig af. Als ik dan de alternatieve slangetjes theorie bekijk dan gaat Harry als eerste. Erg jammer voor die schat, maar helaas.
En inderdaad.....so far so good. Jantien vliegt er volgende week uit (ook erg jammer!) en Ellen, George en John zijn dus de mol, de winnaar en de verliezer. Maar in welke volgorde?
Ellen kan het dus niet zijn, want daar stemde Harry op. Tenzij dat nep was en hij eigenlijk op iemand anders stemde. Ellen is in ieder geval wel erg verdacht want ze leest voor uit Harry Potter, haalt maar 50 euro op, verliest het paintballen en maakt anderen wijs dat zij geen vraag baak is. En natuurlijk die muzikale aanwijzingen waar ik niet meer naar zou gaan kijken. Ellen zou het heel goed kunnen zijn maar ik denk het niet.
George dan? Nee hoor dat kan niet die is veel te lief en te eerlijk! Ondanks dat hij nogal lang doet over abseilen, met een koptelefoon op de proppen komt, allerlei rommel (en geld) in z'n broekzak stopt, zigzaggend naar boven fietst in plaats van in een rechte lijn, geen moeite doet om een telefoon te zoeken in de driehoek-opdracht, wel erg gemakzuchtig en vaag loopt te doen als hij jeugdfoto's en jeugdziektes moet zoeken en geen gedicht wil van een vriendelijke Portugees en bovendien denk dat Harry wel eventjes geld leent aan de eerste beste charmante dame die voorbij komt. Nee, George is het niet, dat is wel duidelijk. En mocht hij het wel blijken te zijn dan krijgt hij van mij een Oscar voor beste hoofdrol, want dan ben ik er gewoon volledig ingestonken.....
Dus kom ik toch weer uit bij John. Bijna niemand verdenkt hem (behalve "die ene die het zo goed doet"). "Helpt" George bij het abseilen door tegen z'n knieen te duwen en te zeggen dat ook al laat hij het touw los, hij daar toch nog aan blijft hangen, een hele geruststelling lijkt me (NOT). Blijkt zichzelf nogal te overschatten als het op waterfietsen, mountainbiken en paintbollen aankomt. Heeft nog niet een keer informatie fatsoenlijk doorgegeven, wil in twee minuten een heel winkelcentrum doorlopen op zoek naar geld, herkent 'een beetje verliefd' pas als Kerstin en Karen het helemaal voorzingen, wil rustig 150 km gaan rijden bij de bevrijdingsopdracht, ziet maar 1 letter vanuit de lucht en gaat bij het schapen die beesten 1 voor 1 over het hek tillen! Staat wel stoer hoor, maar echt slim is het niet, en geld verdien je er ook niet mee.
En dan nog die laatste aflevering. Ellen zegt ergens dat ze rechtdoor moeten, dat wel, maar verder vind ik vooral John verdacht, en zoals je hierboven hebt kunnen lezen ben ik erg objectief. Een boom omzagen, John weet wel hoe dat moet. Volgens John kan die boom maar 1 kant opvallen want dat heeft te maken met het zwaartepunt van de boom. Tja, misschien als je'm precies recht zaagt met een kettingzaag, maar met een bijltje maak je aan 1 kant een gat en aan de andere kant niet. En volgens mijn leken kennis zal de boom toch altijd de kant van het gat opvallen of ben ik nou gek? En dan die vraag wat er gebeurt als de stam in een ander vak rolt. Sorry hoor, maar die stam raakt toch nooit helemaal los van die stronk? Of denk je dat bij het allerlaatste snippertje stam die boom pas omvalt? Nee hoor, dat zit altijd nog wel aan een paar gebroken stukjes aan elkaar vast. Had dus maar gewoon voor de 10.000 euro gegaan! Maar ja, ik heb nog nooit van m'n leven een boom omgehakt dus misschien stond John daar wel vreselijk slimme dingen te zeggen.....
Dan als laatste nog de koffertjes act. Zowel John als Jantien lopen de boel te belazeren. Jantien heeft een geweldige smoes verzonnen: ze wil niet dat de vrijstelling er uit gaat. Vooruit dan maar. En wat voor excuus heeft John? Juist.
Conclusie: John is de Mol. Ellen stemt op John en wint. George stemt op Ellen en verliest.
(maar wat ook kan: George is de mol, John stemt op George en wint, Ellen stemt op John en verliest of: Ellen is de mol. George stemt op Ellen en wint, John stemt op George en verliest)