Het forum van de mol
Uitgegroeid tot een massaal over een weer van posts lijkt het forum dit jaar aan zijn eigen succes ten onder te gaan. De lol snap ik wel, je kijkt enkele seizoenen naar je favoriete programma en ineens blijken twee jongens uit Enschede jouw programma op internet te hebben gezet. Op je pc-tje zoek je hun site op. Verrek, das nog eens handig, overzichtjes, verslagjes, nieuwsbrief, chatten met medemollers? Leuk zeg!
Maar dan het forum. Je kunt eindelijk je passie delen met gelijkgestemde fanaten, een ideetje hier een gokje daar. En ’s avonds rond de klok van 8 iedere avond de chat op. Na een paar dagen worden het zowaar je vrienden. Een hecht clubje ontstaat. Bij de eerste bijeenkomst is het groepje overzichtelijk. He Comp, en daar is Malc. Goh, had ik me toch anders voorgesteld. En Ket en Wilm, Bertha531, tja die ken ik wel.
Maar toen was daar het forum 2002, en al snel de eerste molgoden.
Hoeveel post heb je daar voor nodig eigenlijk? Er wordt in de bar champagne ontkurkt als er weer eentje bijgekomen is. Bij iedere post weer een stapje hoger op de molladder. Is dat als je kunt er meepraten over de meest onzinnige onderwerpen: de natte haren van Angela? Daar kan iedereen wel god mee worden. Dat laat weinig ruimte voor de newbies, als die al een poging waagt om een nieuw berichtje te starten op het 2002 forum wordt dit genadeloos naar de huiskamer verbannen, off-topic is het modewoord geworden imho.
Ik las ergens dat iemand zich afvroeg of de klad erin was gekomen dat er in deel 3 geen reacties meer waren gekomen. Deel 3?
Volgend seizoen worden misschien de belgische en de nederlandse mol tegelijkertijd uitgezonden. Dat belooft wat! En by the way, de newbie is even verslaafd als de god. Bewijzen heb je daar niet voor nodig.
Hieronder kun je reageren.
ciao