Auteur Topic: [kandidaat] Toos  (gelezen 15064 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #140 Gepost op: 1-05-2023, 13:50:40 »
Bij de bunker waren het Thomas en Toos op het eind. Er zijn toen verkeerde codes ingevoerd. Nu Thomas eruit ligt, is het aannemelijker dat Toos dit heeft gedaan. Hij was degene die de vrijstelling bij Lieselot afsloeg (geen extra geld in de pot).
En vandaag was Toos degene die koos voor de foute kleur geel. Toos lijkt weinig verkeerd te doen, maar toch.
Mee eens. Hij is het. Jippie!  ::joehoe::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #141 Gepost op: 1-05-2023, 14:13:59 »
Zo tegen de finale weten de meeste kandidaten wel wie de mol is.
Als Toos de mol is, dan laten ze hem echt niet de leiding nemen bij het maken van die finale foto die maar liefst €2000 waard is. No way, José.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #142 Gepost op: 1-05-2023, 14:42:53 »
Of er is er maar één die hem in de smiezen heeft en de rest nog niet. En die ene wil de anderen niks wijzer maken en laat Toos dus begaan.
Wat zou jij doen als je de Mol in de gaten hebt en vermoed dat de anderen nog fout zitten? Ik zou willen winnen en daar het eventueel mislukken van een opdracht wel voor over hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #143 Gepost op: 1-05-2023, 15:07:02 »
Of er is er maar één die hem in de smiezen heeft en de rest nog niet. En die ene wil de anderen niks wijzer maken en laat Toos dus begaan.
Ook een hele goede theorie, maar met een label: THT 07/05/2023

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #144 Gepost op: 1-05-2023, 15:15:42 »
Luc, ik ben het over veel zaken eens met u, maar dat Toos in de bus niks anders kon dan traag rijden om te mollen is naar mijn idee niet juist.
Toos zat daar op de enige plek waar je 100% zeker kon zijn dat de bom afging.

Mocht er toch voor groen zijn gekozen en Toos had niet op de rem gedrukt zou ik je helemaal gelijk geven, maar dat is niet gebeurd. Hij heeft er zelf voor gekozen om de gele draad door te knippen.
Stel dat het 2 tegen 1 was en Lancelot en Thomas kozen voor groen, had hij toch nog kunnen remmen.
Zowel Comfort, Ruben, Lancelot en Thomas zouden daar niks meer kunnen doen als de keuze gemaakt
Eigenlijk ben ik het hiermee eens. In eerste instantie dacht ik dat positie van chauffeur de minst goede positie is maar nu realiseer ik mij dat de productie de mol het best als chauffeur kan plaatsen en één die een bus goed kan besturen. Want moest al na 5 minuten te traag worden gereden ging de bom af en dat is geen spannende televisie voor de kijkers.
Toos had als mol hier twee mogelijkheden: de verkeerde draad kiezen of op het einde toch net te traag rijden. Met andere woorden: de chauffeur heeft de touwtje in handen.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 15:21:33 door Luc »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #145 Gepost op: 1-05-2023, 15:59:44 »
Toos die om onverklaarbare reden Comfort verdenkt. Een finalebruggetje?

Hier wordt stevig naar gehint door zijn verdenkingen te combineren met shots van Commy maar is het echt duidelijk dat hij het steeds over haar heeft?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #146 Gepost op: 1-05-2023, 17:06:10 »
In eerste instantie dacht ik dat positie van chauffeur de minst goede positie is maar nu realiseer ik mij dat de productie de mol het best als chauffeur kan plaatsen en één die een bus goed kan besturen.

Inderdaad. Daarom denk ik dat we nog wel beelden te zien zullen krijgen van Toos die al in september ergens in een buitenland (Duitsland? Frankrijk?) een dagje mocht oefenen met een bus rijden en deze op snelheid houden.
 ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #147 Gepost op: 1-05-2023, 20:10:24 »
Toos zou best wel de mol kunnen zijn voor mij omdat:
- in de eitjes opdracht laat Toos een ei uit de jeep vallen, en noemt tijdens de biecht het laten vallen van het eitje door Thomas een mol met ballen (benoemt hij hier zijn eigen actie?)
- het niet pakken van de vrijstelling in de vrijstellingenkamer
- de vekeerde code in de bunker "intoetsen"
- het dagboek van de mol waarin gezegd wordt dat de mol verwacht had dat de pasvragen gepakt zouden worden wat exact matcht met wat Toos voor de bunkeropdracht in de auto zei
- in de taxi is bij Toos als enige zijn gezicht niet te zien in zwart wit (de mol kan niet naar zichzelf kijken?)
- Wellicht toch het autootje met opzet kapot gereden (nu Ruben eruit ligt) en de beslissende stem in de verkeerde kleur in de bus nadat men in eerste instantie voor Commy wilde gaan.
 Verder is er iets aan de lichaamstaal van Toos wat ik niet vertrouw, maar dat is compleet subejectief moet ik toegeven.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #148 Gepost op: 1-05-2023, 20:13:52 »
Verder is er iets aan de lichaamstaal van Toos wat ik niet vertrouw, maar dat is compleet subejectief moet ik toegeven.

Hij straalt al vanaf het begin zelfvertrouwen uit. Dat kan natuurlijk (ook) een karaktertrek zijn, maar het viel mee steeds op dat hij niet erg zenuwachtig leek bij de eliminaties.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #149 Gepost op: 1-05-2023, 20:21:50 »
Hij straalt al vanaf het begin zelfvertrouwen uit. Dat kan natuurlijk (ook) een karaktertrek zijn, maar het viel mee steeds op dat hij niet erg zenuwachtig leek bij de eliminaties.
Bij nader inzien vind ik zijn hele manier van doen wel een enigszins geforceerde zelfverzekerdheid hebben, alsof hij een rol speelt. Ik denk dat we hem in de eindaflevering héél opgelucht zullen zien ademhalen.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 20:43:57 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #150 Gepost op: 1-05-2023, 21:11:13 »
Hier wordt stevig naar gehint door zijn verdenkingen te combineren met shots van Commy maar is het echt duidelijk dat hij het steeds over haar heeft?

Hij lijkt haar ook goed in de gaten te houden. Een klein dingetje dat me nu bij terugkijken opvalt is dat hij nog even controleert of de emmer met water wel makkelijk kan vallen en of Commy er wel genoeg water in heeft gedaan. En zo zijn er meer dingetjes. In de bunker (aflevering 4) bijvoorbeeld, wanneer hij zegt dat Commy het aan het verneuken is door tijd te rekken. En het was volgens mij ook Toos die Commy door wilde laten spelen in het spel tegen de handpop van de Mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #151 Gepost op: 1-05-2023, 22:36:48 »
Hij straalt al vanaf het begin zelfvertrouwen uit. Dat kan natuurlijk (ook) een karaktertrek zijn, maar het viel mee steeds op dat hij niet erg zenuwachtig leek bij de eliminaties.

En een mol met zelfvertrouwen is wel wat ze echt nodig hadden. Het is te laat, veel te laat, ik had het fout dit seizoen. Maar nu kies ik voor Toos.

De Comforttunnel ga ik blijven aanvallen tot het laatste moment.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #152 Gepost op: 1-05-2023, 22:40:29 »
En een mol met zelfvertrouwen is wel wat ze echt nodig hadden. Het is te laat, veel te laat, ik had het fout dit seizoen. Maar nu kies ik voor Toos.

De Comforttunnel ga ik blijven aanvallen tot het laatste moment.

Ze heeft anders behoorlijk wat zelfvertrouwen. Echt wat ze nodig hadden.

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #153 Gepost op: 1-05-2023, 22:45:23 »
En een mol met zelfvertrouwen is wel wat ze echt nodig hadden. Het is te laat, veel te laat, ik had het fout dit seizoen. Maar nu kies ik voor Toos.

De Comforttunnel ga ik blijven aanvallen tot het laatste moment.

Aanvallen is een groot woord, maar ik zie niet wat de Comfort tunnelaars zien. Zij heeft zo veel anti mol acties die telkens worden goed gepraat. Lancelot kon ook nog, maar lijkt me type Bart/Robin.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #154 Gepost op: 1-05-2023, 23:14:48 »
Heb net de aflevering bekeken. Het is wel duidelijk dat ze weer een topacteur gekozen hebben. Ik vond Toos nogal onvriendelijk tegen Ruben, ik vraag me af of een mol dat zou doen. Lancelot erg verdacht met eindeloos oefenen van die potvissen en het dan halverwege opgeven. Een mol die zich dommer voordoet dan hij is, de bekende truc. Comfort die opeens zegt: die vogel moet niet op de hoed! Terwijl dat wel goed was. Zij kan het ook zijn.
Maar ik blijf toch bij Toos want dat whiskeyglas was heel knap tot het randje, zal geoefend zijn. Ook weer die superzelfverzekerde houding deze aflevering, schieten deed ie nog sneller dan Ruben die bij de anderen steeds de snelste was.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 23:17:52 door Run »

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #155 Gepost op: 1-05-2023, 23:24:42 »
Maar ik blijf toch bij Toos want dat whiskeyglas was heel knap tot het randje, zal geoefend zijn. Ook weer die superzelfverzekerde houding deze aflevering, schieten deed ie nog sneller dan Ruben die bij de anderen steeds de snelste was.
Maar waarom dan op 't geld schieten en niet de vrijstelling?
Dat schieten zal ie dan toch ook flink geoefend hebben...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #156 Gepost op: 1-05-2023, 23:34:20 »
Zelfs na flink oefenen kan dat natuurlijk fout gaan. Denk dat de mol misschien t liefst niet schiet

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #157 Gepost op: 1-05-2023, 23:45:43 »
Maar waarom dan op 't geld schieten en niet de vrijstelling?
Dat schieten zal ie dan toch ook flink geoefend hebben...
De mol wil toch liever dat er iemand naar huis gaat blijkbaar.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #158 Gepost op: 2-05-2023, 01:47:15 »
Comfort die opeens zegt: die vogel moet niet op de hoed! Terwijl dat wel goed was. Zij kan het ook zijn.

Dat zei ze toch niet? Ze verbeterde Toos juist, want die vergat dat de hen een hoedje op haar kop moest hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #159 Gepost op: 2-05-2023, 08:32:54 »
Maar waarom dan op 't geld schieten en niet de vrijstelling?
Dat schieten zal ie dan toch ook flink geoefend hebben...

Ruben zei dat het erg koud was die avond, dat hij zijn hand niet kon stil houden. Ik ga er van uit dat dat ook voor Toos zo was.
Ik denk ook dat beiden gewoon voor de vrijstelling zijn gegaan. Hoe graag je elkaar ook ziet, 1 concurrent minder in de finale is welgekomen.