Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 41852 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #80 Gepost op: 3-04-2023, 09:32:14 »
Nog niemand de morsecode!?  :-X

Ik zal er zo gifjes van plaatsen, dan kunnen we het met z'n allen uitzoeken.

Edit: de gifjes.


Vanaf 48:38 (en herhaling fragment na reclame op 49:21) in de aflevering (tijdcode is van aflevering zonder reclameblokken)


51:47


55:06


57:46


59:35


01:00:52


01:01:27


01:07:10
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 10:13:16 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #81 Gepost op: 3-04-2023, 10:56:18 »
Gefeliciteerd FS, je zit volgende week wéér in Café De Mol. :P

 ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #82 Gepost op: 3-04-2023, 10:58:55 »
 ;D

Met de morsecode ben ik nog niet echt aan de slag gegaan. Maar iets anders viel me op, namelijk dat er "Pipi Langkous" op het hoefijzer staat terwijl het toch echt "Pippi" met twee p's moet zijn.

Slordigheidje of hint? (Pipi = plas, zoals kaka = poep (en dan dus niet kont), maar om daar nu een hint in te zien?)

« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 11:00:53 door Heinz »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #83 Gepost op: 3-04-2023, 11:02:06 »
Nog meer gynaecoloog-hints??

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #84 Gepost op: 3-04-2023, 11:03:34 »
Mannen plassen ook.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #85 Gepost op: 3-04-2023, 11:18:43 »
;D

Met de morsecode ben ik nog niet echt aan de slag gegaan. Maar iets anders viel me op, namelijk dat er "Pipi Langkous" op het hoefijzer staat terwijl het toch echt "Pippi" met twee p's moet zijn.

Slordigheidje of hint? (Pipi = plas, zoals kaka = poep (en dan dus niet kont), maar om daar nu een hint in te zien?)



Kan zijn dat er met nog meer woorden/letters iets aan de hand is en dat er een woord gemaakt kan worden, maar opvallend genoeg heeft geen enkele kandidaat dit jaar een P in de naam zo te zien :D

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #86 Gepost op: 3-04-2023, 11:40:15 »
Ik zal er zo gifjes van plaatsen, dan kunnen we het met z'n allen uitzoeken.

Bedankt voor het overzicht Heinz. Ik las ergens dat er werd gesteld dat er verschillende letters knipperen en het dus niet "gewoon een kapotte lamp kan zijn". Maar dat lijkt me niet waar. Er knipperen inderdaad verschillende letters, maar dat komt doordat we de letterbox van links en rechts zien. De voorste letters knipperen dan steeds gewoon.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #87 Gepost op: 3-04-2023, 13:01:12 »
Misschien is niet het bord, maar de manier waarop een kandidaat drukte te ontcijferen als morse?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #88 Gepost op: 3-04-2023, 13:13:20 »
Codereeksen die ik meen te zien:
1) .-.....--
2) .-.....--...
3) .-..-...-...
4) ...-...-
5) ..-...-
6) ..-...-
7) .-...-..-..-
8 ) .-----..-------

Er zitten zeker ook overlappingen in met dezelfde codereeksen, maar ook verschillen.

Een online morsedecoder vindt deze codes maar niks, resultaat is: ########  Maar dit jaar was in de NL mol ook duidelijk dat je eerst het startpunt te pakken moet hebben. (/) Geen idee hoe ik dat hier moet doen. Misschien dat
a) anderen deze codes kunnen controleren en
b) iemand die meer morsecodekennis heeft er dan naar kijken?
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 13:15:14 door foxhunter »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #89 Gepost op: 3-04-2023, 13:19:04 »
Mannen plassen ook.
Moest gelijk denken aan het bekende manneke pis  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #90 Gepost op: 3-04-2023, 13:30:49 »
Ik zie zelf niks in een pipi-hint maar als ik een link moest leggen zou het met de chauffeurs Leïla en Ruben die in aflevering 2 een plaspauze (of kaka-pauze) veinsden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #91 Gepost op: 3-04-2023, 15:02:41 »
Dank voor al die gifjes  ;D je moet er maar zin in hebben  ::tandpastasmiley::
Het lijkt toch sterk op een kapot stukje tl verlichting met random knippering.

Wat betreft Pipi Langkous, kan dit niet de foute versie - hoefijzer zijn die ook in het veld stonden net als Juming?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #92 Gepost op: 3-04-2023, 21:19:26 »
Paar keer naar die knipperende neon gekeken en waar ik eerst dacht iets te moeten met het knipperen van de va en de ncy ben ik nu zeker overtuigd dat dit gewoon te maken heeft met van welke zijde het shot is gemaakt.

Of er morse inzit? Geen idee ik kan het er in elk geval niet uithalen omdat het vaak lang lijkt en er voor mijn gevoel veel te weinig korte knipperingen zijn om er iets mee te kunnen

En bij morse valt of staat het met de volledigheid van de reeks en een gedefinieerd start en eindpunt. Misschien hebben anderen er meer geduld voor

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #93 Gepost op: 3-04-2023, 21:39:33 »
Het bord lijkt niet in het echt op de parkeerplaats te staan. (Ik heb google streetview gechecked en ook wat recente foto’s)  Dus zal het bord misschien meegenomen zijn of in-geëdit door de makers?

Het lijkt mij geen morse. Ik begin er iig niet aan hoor! Het gaat me te snel en ik zie op het eerste gezicht ook geen duidelijke tussenpauzes, start of eind.

Misschien iets simpeler denken:
Wijst het bord de kamer van de mol aan?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #94 Gepost op: 3-04-2023, 21:44:43 »
Vreemd dat dit motel geen vacancy sign zou hebben. Is toch wel namelijk de manier hoe motels aangeven ( zeker aan grotere wegen) dat ze nog vrije kamers hebben .

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #95 Gepost op: 3-04-2023, 23:01:22 »
Uit Rubens topic:
Het valt op dat een veel dingen met de R van rood zijn: rode eieren, rode pepers op een schilderij aan de muur, rode appels, rode knop, rode bord Motel/vacancy, rodeo... Best opvallend! Wiens naam begint met de R? Juist, Ruben!


(a) Commy in de VS = communist = rood.
Veel rode dingen. Hint naar Comfort?  ::vlagrechts::

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #96 Gepost op: 3-04-2023, 23:18:36 »
Vreemd dat dit motel geen vacancy sign zou hebben. Is toch wel namelijk de manier hoe motels aangeven ( zeker aan grotere wegen) dat ze nog vrije kamers hebben .

Er is inderdaad wel een ander Vacancy bord. Maar het specifieke bord dat in de uizending zat, lijkt er niet te zijn.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #97 Gepost op: 3-04-2023, 23:31:46 »
Codereeksen die ik meen te zien:
1) .-.....--
2) .-.....--...
3) .-..-...-...
4) ...-...-
5) ..-...-
6) ..-...-
7) .-...-..-..-
8 ) .-----..-------

Er zitten zeker ook overlappingen in met dezelfde codereeksen, maar ook verschillen.

Een online morsedecoder vindt deze codes maar niks, resultaat is: ########  Maar dit jaar was in de NL mol ook duidelijk dat je eerst het startpunt te pakken moet hebben. (/) Geen idee hoe ik dat hier moet doen. Misschien dat
a) anderen deze codes kunnen controleren en
b) iemand die meer morsecodekennis heeft er dan naar kijken?
Ik ben wel zo zot te krijgen dat ik dat ga checken. Daarvoor heb ik de beelden op mijn tv afgespeeld op een kwart van de normale snelheid en dan haal ik daar ongeveer hetzelfde uit als jij Foxhunter.
Voor de reeksen 2, 3, 5; 7 en 8 vind ik hetzelfde als jij.
Bij 1) zie ik precies als laatste signaal nog een 'korte' extra
Bij 4) zie ik die laatste 'lange' van jou niet
6) was me te vaag (te flou), maar ik geloof je op je woord

Het grote probleem is: je ziet geen "spaties", dan wordt het gokken (en gekkenwerk).
Bij 1) en 2) zie ik die terugkerende reeks .-.. . .. die je kan lezen als LEI of .-.. .. . die je kan lezen als LIE. Ik had al hoop dat daar misschien iets over Leïla of Lieselot zou staan, maar ik loop vast in onzin met de rest.

"Ik kan er geen chocola van maken" zoals jullie in Nederland zo mooi zeggen.
Misschien zijn er mensen die het licht wel zien. Of die nog meer volharding aan de dag leggen.
Ik vrees dat mijn inspanning verloren moeite was. Zeker als later blijkt dat het gewoon een haperende lamp was en een 'practical joke' van de makers om de molloten met hun voeten te spelen. :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #98 Gepost op: 3-04-2023, 23:55:28 »
Er is inderdaad wel een ander Vacancy bord. Maar het specifieke bord dat in de uizending zat, lijkt er niet te zijn.

Klopt is er neer gezet door productie!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #99 Gepost op: 4-04-2023, 11:00:12 »
Leïla zong in de auto "La Vie en Rose" van Edith Piaff. Welbekend. We hebben in de trein de aanwijzing met de roos gehad, en de roze overalls bij de eier opdracht. Ander bekend liedje van Edith is "Je ne regrette rien'. Zou een leuke tekst zijn van een mol om de kandidaten toe te zingen. Meer liedjes linken vind ik lastig, de meesten gaan over relaties met mannen of over de stad.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2023, 15:39:01 door foxhunter »