Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 43410 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #600 Gepost op: 7-05-2023, 12:17:37 »
Dat hele verhaal met de rode telefoon heeft mogelijk een flinke deuk opgelopen doordat de opdracht met de titan-2 raket naar een andere lokatie moest waar geen echte raket aanwezig was. De rode telefoon is de hotline tussen het witte huis en het kremlin. Tussen de good and the bad guys, de commies.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #601 Gepost op: 7-05-2023, 12:41:40 »
Wat goed gevonden van de hoed.  ::confettie::
Ik geloof wel in die hint.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #602 Gepost op: 7-05-2023, 13:39:38 »
Nog een mogelijke hint naar Commy, en de kleur geel :

De San Francisco Peaks hebben een aanzienlijke religieuze betekenis voor dertien lokale indianenstammen (waaronder de Havasupai , Navajo , Hopi en Zuni ). In het bijzonder vormen de toppen de heilige berg Navajo in het westen, Dook'o'oosłííd genaamd . De toppen worden geassocieerd met de kleur geel, en er wordt gezegd dat ze abalone bevatten, dat ze met een zonnestraal aan de grond zijn vastgemaakt en bedekt zijn met gele wolken en avondschemering. Ze zijn van het vrouwelijk geslacht.

Abalone = seashell = zeeschelp
Tongbreker:
“She sells seashells by the seashore”

Ik ga er een Tequila Sunrise, Comfort haar drankje, op drinken morgen, als ik juist zit !  ::rofl::

De Tequila Sunrise is uitgevonden in Arizona trouwens!
“And it all began at the Arizona Biltmore Resort. As the legend goes, a bartender named Gene Sulit, who worked at The Wright Bar inside the Arizona Biltmore, created the tequila sunrise in the early 1940s. A tequila-loving guest asked for a refreshing drink for the Arizona heat, and thus the tequila sunrise was born”
Comfort dronk deze alleen, toen de anderen een ander drankje kregen.
Dronk zij het trouwens niet reeds in de trein? Cocktails dronken ze alleszins!
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 14:04:35 door Fay111 »

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #603 Gepost op: 7-05-2023, 14:58:46 »
En ja hoor,
Op de cocktailklok op de trein staat Tequila Sunrise.
Zij dronk op een later moment een Tequila Sunrise ( de cocktail uitgevonden in Arizona) en de anderen Moscow Mules ( men had vorig jaar de intentie in Rusland opnames te doen) Toeval? We zien het straks.
Comfort heeft haar rode ei met veertjes versierd (zie hierboven Cowboys & Indians en herfstkleuren goud, geel, oranje, rood topic gisteren van mezelf)
In de finale is Comfort de Lady in Yellow!
En vergeet: weerbericht met Winter is Coming niet!
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 15:14:49 door Fay111 »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #604 Gepost op: 7-05-2023, 16:04:05 »
Commy's keuze voor een Tequila Sunrise was een eerste teken aan de wand. Ze triggerde met haar bestelling mijn nostalgische herinneringen van de oude molseizoenen. Tequila Sunrise is rechtstreeks gelinkt met een eerder seizoen.

In haar voorstellingsfilmpje zegt ze dat ze een supergrote fan is van de mol. Ze is mogelijk nog verder teruggereisd in de tijd dan we dachten. In afl. 7 van seizoen 3 was er een soortgelijke proef met een stuntvliegtuig. Iedereen moest plaatsnemen in het vliegtuig en aan Michiel De Vlieger doorgeven welke stunt ze net hadden gemaakt. Elke stunt werd genoemd naar een bekende cocktail. Zo had je Margarita, Tequila Sunrise, Martini, Bloody Mary, Daiquiri, Gin Fizz & Cocktail Maison.

En één keer raden welke stunt het vliegtuig van de mol deed toen? Juist, de Tequila Sunrise.



Kan wel tellen als fan om even te refereren naar een oude mol, nota bene in de aflevering met een soortgelijke proef met stuntvliegers. Doet mij vermoeden dat er een grotere flashback hint is want heb nog zoiets gevonden.



Om in de hogere sferen te blijven. In de andere cocktailgerelateerde proef in de trein zien we tijdens de uitleg eerst een Margarita die ongeserveerd blijft en een Cosmopolitan die in de handen valt van jawel, M(ol) Cosmo Commy. MC = Mol Comfort

De Cocktail O' Clock stond ook al klaar op Bloody Mary en Cosmopolitan.



En om af te sluiten het recept van een stevige duizelingwekkende finalecocktail, met een sterke link naar de vlag van Arizona. Jullie zitten ondertussen zie ik ook op het spoor van de kleuren van die vlag.

The Arizona Molestar finalecocktail:
Mix Geel (finalekleed/molboekje) + Rood (scherm) = Oranje ster
A Star (Comfort) is Born refereert naar de filmquote van die aflevering - De ster van Arizona (Comfort) is geboren, aan het eind van afl. 4 ...
Zo is het gegaan.

Het rode scherm is simpelweg een hint naar de ster van deze serie.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #605 Gepost op: 7-05-2023, 16:17:39 »
Deze past in het lijstje: "Dit hebben we nog nooit gedaan". Een hint in Café De Mol.

Gilles VB die in zijn seizoen een kledingstuk in de kleur van het molboekje droeg van de vorige afvaller. Droeg in afl. 1 Café De Mol een geel hemd, een verwijzing naar de kleur van het molboekje van Comfort? Hij zou nu ipv de afvaller de mol aanwijzen.



Achter hem zit trouwens Elisabet, een van zijn opvolgers, waar hij ook naar lijkt te wijzen. Zij is arts, weet hoogstwaarschijnlijk niet wie het is maar ze kan er wel zorgvuldig geplaatst zijn. 



Wat er straf aan is. Gilles VB opereerde in Argentinië, dus ze zouden mol zijn op hetzelfde continent. GVB is dit jaar ook kandidatenbegeleider en weet dus wie het is. Hij zat ook bij het de acterende mol bij het schrikmoment.


https://i.imgur.com/AjGQy20.png
De kleurenhint in seizoen 4:








In zijn seizoen behoorde ook Killing Me Softly tot de muziekhints.



En nog zoveel meer hints te vinden, sorry voor jullie tunnels maar het was de gele draad after all! ...
maar dan vertrek ik nu comfortabel richting Antwerpen ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #606 Gepost op: 7-05-2023, 16:42:02 »
Iedereen die de Hoedenhint gezien heeft en nog steeds niet op Commy zit als mol zit in zware denial.......  maar iedereen is gerechtigd tot het creeren van zijn eigen waarheid ::rofl:: 8)

Zo, daar zit weinig kak tussen. De pool uiteindelijk toch maar op Commy invullen dan? Als het me lukt om een keertje niet zo koppig te zijn.


Dat hele verhaal met de rode telefoon heeft mogelijk een flinke deuk opgelopen doordat de opdracht met de titan-2 raket naar een andere lokatie moest waar geen echte raket aanwezig was. De rode telefoon is de hotline tussen het witte huis en het kremlin. Tussen de good and the bad guys, de commies.

Ja, zo wordt die in de volksmond genoemd. Prachtige hint.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 18:54:22 door Amethyst »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #607 Gepost op: 7-05-2023, 17:00:31 »
Wat er straf aan is. Gilles VB opereerde in Argentinië, dus ze zouden mol zijn op hetzelfde continent.

Argentinië ligt in Zuid-Amerika, dat is dus niet hetzelfde continent.    ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #608 Gepost op: 7-05-2023, 18:04:46 »
Is de zwarte hoed niet gewoon een hint naar Toos?  ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #609 Gepost op: 7-05-2023, 18:08:42 »
Ha ha! Dat zou me wat wezen zeg!    ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #610 Gepost op: 7-05-2023, 19:25:30 »
Ah, hier is die.
Geweldig toch.
 ::rofl::

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #611 Gepost op: 7-05-2023, 19:47:43 »
Net de rode loper gezien op HLN live:
GVB droeg een horloge, met een GEEL bandje ! Comfort  ::vergroot::

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #612 Gepost op: 7-05-2023, 19:53:49 »
Weet Gilles Van Bouwel wie de mol is dan?

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #613 Gepost op: 7-05-2023, 19:56:34 »
Ja, hij is meegegaan ter plaatse voor kandidatenondersteuning en extra opnames te maken, en weet inderdaad wie de mol effectief is dit jaar.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #614 Gepost op: 7-05-2023, 21:53:10 »
Comfort is de enige van wie de naam al op het overzicht te zien was bij de onthulling. En ook nog eens pontificaal op de eerste plek.

Deze dus  ::ok::

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #615 Gepost op: 7-05-2023, 22:05:50 »


In de preview kon je (wat het lijkt) haar jurk zien in de spiegels :P. Maar ja ze zouden ook gewoon alle drie voor de spiegels kunnen staan.

Gelukkig hoef ik geen bril te kopen ::bravo::.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #616 Gepost op: 7-05-2023, 22:08:54 »
Waren de eierstokken dan toch een aanwijzing?  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #617 Gepost op: 7-05-2023, 22:11:55 »
 ::rofl:: 8)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #618 Gepost op: 7-05-2023, 22:30:17 »
En jij vond al die rode hints, FS, nou weet ik niet meer waar je nu uiteindelijk geland bent, ik hoop ::megafoon:: dat je je eigen hints bent gevolgd?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #619 Gepost op: 7-05-2023, 22:32:34 »
En jij vond al die rode hints, FS, nou weet ik niet meer waar je nu uiteindelijk geland bent, ik hoop ::megafoon:: dat je je eigen hints bent gevolgd?

 ::rofl:: Ben verkeerd geland.

Vond het ook al opvallend dat de mol “schattig” zei tegen Toos. Maar kennelijk luister ik niet zo goed naar mezelf  ::)