Auteur Topic: [kandidaat] Leïla  (gelezen 5854 keer)

Offline Axelle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #20 Gepost op: 21-03-2023, 01:59:27 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2023, 20:55:28 »
In aflevering 1 twee dingetjes:
Matteo lijkt op die ‘met een Italiaanse naam’ als antwoord op Thomas met ‘ die acteur uit Limburg’ als onderdeel van Matteo’s ontmaskering.
Bij de opdracht 1 mensenkennis samen met Thomas goed doen en dan snel wegwezen zodat Samya en Conny zonder antwoorden blijven zitten. De tijdregistratie in de groep met Lancelot liep hierdoor ook in de soep want de rookmelder was bij Samya en de rest van de opdracht was die groep ook de tijd kwijt.
Leïla is enorm op de achtergrond, bijna mysterieus zoals Klaartje al zei. Dat zou een molspoor kunnen zijn, dat op de achtergrond. Een mol moet nog vele afleveringen mee.
Als zij de mol is heeft ze in aflevering één niet veel hoeven te doen, met dank aan kandidaten als Conny. Kon ze gewoon dansen en geduldig wachten op de fouten van medekandidaten, die ongetwijfeld zouden komen.
Bij het terughalen van Lieselot noemde ze na 5 minuten eerlijk de tijd 30 minuten speeltijd. Hiermee komt ze betrouwbaar over, in tegenstelling tot Lieselot die gaat liegen over de beschikbare tijd. Maar alsnog zullen de meeste kandidaten geen idee meer hebben gehad van het tijdsverloop.
Zou een sneaky molletje kunnen zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2023, 22:52:32 »
Bij de opdracht 1 mensenkennis samen met Thomas goed doen en dan snel wegwezen zodat Samya en Conny zonder antwoorden blijven zitten. De tijdregistratie in de groep met Lancelot liep hierdoor ook in de soep want de rookmelder was bij Samya en de rest van de opdracht was die groep ook de tijd kwijt.
Ja, dat eerste is inderdaad verdacht. Leïla was overigens wel de eerste van de vier die de portofoon opmerkte.

Samya had de rookmelder wel mee, maar die had haar groep niet 'geijkt'. Dus daar hadden ze niks aan. De groepen wisten volgens mij ook niet van elkaar welke methode ze gebruikten. Maar de tijdmeter bleef sowieso achter bij degenen die niet aan het bord stonden.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2023, 12:51:45 »
Bij het voorstellen aan de telefoon. "Welkom bij.. de mol". Dan zien we Leila in beeld.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #24 Gepost op: 22-03-2023, 17:46:24 »
Ik dacht aanvankelijk Leïla ook te verdenken omdat ze erg op de achtergrond bleef maar het terechte gebruik van de rookmelder bleek haar idee en zij merkte ook de portofoon op waarmee ze Conny en Samya konden bellen. Twee toch wel onmolse feiten plus dat zij geen fout maakte bij het linedancen.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2023, 17:49:24 door Luc »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #25 Gepost op: 22-03-2023, 21:24:54 »
Ik dacht aanvankelijk Leïla ook te verdenken omdat ze erg op de achtergrond bleef maar het terechte gebruik van de rookmelder bleek haar idee en zij merkte ook de portofoon op waarmee ze Conny en Samya konden bellen. Twee toch wel onmolse feiten plus dat zij geen fout maakte bij het linedancen.
En beide makkelijk te weerleggen.

Als mol wil je juist de tijd weten, anders weet je niet waar je staat in het spel.

Met die portofoon snel de juiste antwoorden verkrijgen en wegwezen. Dan laat je de andere groep achter.

En de mol zal ook best dingen goed doen. Het getuigt ook van lef om in afl.1 te wachten op de fouten van de kandidaten bij het line dancen.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2023, 21:27:21 door foxhunter »

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #26 Gepost op: 23-03-2023, 15:13:52 »
Leïla keek aan 't eind van de aflevering naar boven alsof ze wist dat er op dat moment iets naar beneden zou vallen...
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #27 Gepost op: 23-03-2023, 16:00:02 »
Maar dat zou een Mol nooit doen, z'n voorkennis verraden.

(Niet dat Leïla dus niet de Mol is, want ze kan ook zomaar naar boven kijken zonder dat het hier iets mee te maken heeft.)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #28 Gepost op: 23-03-2023, 16:07:33 »
Ja óf er kraakte al iets van tevoren, oid..
Dat een mol zulke voorkennis nooit zou verraden.. hmm, tja, kan wel een soort reflex zijn. Of De Mol als programma het zou doen is een 2e

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #29 Gepost op: 23-03-2023, 17:28:59 »
Zou dit een detail zijn dat de makers zullen delen met de Mol? Hoewel veel Molacties worden voorbereid, wordt niet alles gedeeld met de Mol. De Mol van 2021 kreeg ook niet te weten wie er in de geheime dossiers had gekeken. Ik kan me ook voorstellen dat dit ze dit -zelfs voor de Mol- als een verrassing willen houden.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #30 Gepost op: 23-03-2023, 18:19:55 »
Even afwachten wat er verder mee gebeurd en in hoeverre het een relevant onderdeel van de volgende opdracht is denk ik

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #31 Gepost op: 23-03-2023, 19:14:55 »
« Laatst bewerkt op: 23-03-2023, 19:17:17 door Zillionaire »
Carpe Diem

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #32 Gepost op: 23-03-2023, 20:37:02 »
R.I.P. he Steve.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #33 Gepost op: 26-03-2023, 14:46:41 »
Ik vind het zo leuk dat er een antropoloog meedoet ::love:: Ik doe zelf ook een opleiding antropologie, prachtig vakgebied! Ben heel benieuwd waar ze onderzoek naar doet!

Ik ben geen voorstander van het stalken van kandidaten maar als iemand haar op Google Scholar kan vinden maak ik graag een uitzondering ;)
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #34 Gepost op: 26-03-2023, 15:02:20 »
Ik vind het zo leuk dat er een antropoloog meedoet ::love::

Altijd fijn zo mensen die dinosauriërs bestuderen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #35 Gepost op: 26-03-2023, 15:05:44 »
Altijd fijn zo mensen die dinosauriërs bestuderen.

Zeker, maar antropologen bestuderen geen dinosauriërs... Dat zijn paleontologen en paleobiologen.  :-X
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #36 Gepost op: 26-03-2023, 16:16:35 »
 ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #37 Gepost op: 26-03-2023, 16:45:09 »
 ::rofl:: ::rofl:: Was een geintje trouwens >:D :\' ::vergroot:: ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #38 Gepost op: 26-03-2023, 17:08:22 »
::rofl:: ::rofl:: Was een geintje trouwens >:D :\' ::vergroot:: ;)

O, pardon.  ::rofl::

(Geloof me, ik weet maar al te veel hoe het voelt als grapjes niet aankomen).
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leïla
« Reactie #39 Gepost op: 26-03-2023, 22:12:03 »
Aan boord van de trein: prima molpositie
Langzaamste chauffeur en niemand die er iets achter zoekt
En op het laatst niet over de streep komen bij de estafette tocht.

Verder vond ik Leila haar reactie niet echt natuurlijk ogen op die vallende lamp.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan