Auteur Topic: [kandidaat] Toos  (gelezen 15227 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #100 Gepost op: 20-04-2023, 12:36:57 »
Lijkt me niet te onderschatten. In plaats van aan het avontuur van je leven te beginnen moet je twee dagen op een hotelkamer zitten, jezelf opvretend met de vraag of je wel echt aan het spel kan gaan deelnemen. En zo ja of de groep je wel zal opnemen.


Wat zouden de drie beste molacties van Toos tot nu toe zijn? Ik denk aan:

- De kleinere Comfort in plaats van zichzelf in de cruciale positie op de slackline terecht laten komen door zelf onzeker te zijn. Wel geld in het varkentje stoppen maar verwachtende dat dit er niet uit gehaald zal worden.
- De kostbare geschilde aardappelen pakken om mee te gaan schieten.
- Het niet nemen van de vrijstelling terwijl dit een extra 3000 euro had opgeleverd.
En dat hij in de hotelkamer al snel zei: we gaan niet meer drukken, misschien levert dat voordeel op. Dat kan op voorkennis duiden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #101 Gepost op: 21-04-2023, 10:16:28 »
Toos deed, toen hij zijn lief als robotje ontwaarde in de supermarkt, een onvervalst Jon van Eerdje: "Ik wist het!"   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #102 Gepost op: 23-04-2023, 21:44:18 »
Ik had Toos heel graag als Mol gezien, maar vandaag zet hij zichzelf compleet buitenspel in de laatste opdracht. Nu beslist hij wel op het laatste dat ze voor Geel gaan kiezen, maar dit is puur geluk doordat Comfort en Ruben het niet eens zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je als Mol jezelf zo buitenspel wilt zetten.

Om het toch maar even genoemd te hebben: wanneer de kandidaten in de taxi zitten, zegt Gilles: "de kandidaten zijn nu twee weken op zoek naar de Mol in Arizona". Precies om het moment dat Gilles 'De Mol in Arizona' zegt, komt Toos in beeld. Misschien wat te obvious, maar ik heb het in ieder geval benoemd hier..

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #103 Gepost op: 23-04-2023, 21:56:05 »
Hij kon in theorie natuurlijk altijd nog vertragen op t laatste moment als alles verder te goed ging. Maar ik zie t ook niet helemaal meer bij m.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #104 Gepost op: 23-04-2023, 22:46:39 »
Hopelijk is hij van Comfort afgestapt nu of gaat hij dat snel doen. Anders kan de finale een probleem worden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #105 Gepost op: 23-04-2023, 22:51:35 »
Vorige week zei Toos dit:

"Ik heb heel veel informatie gewonnen omdat ik volledig voor één persoon ben gegaan. En de rest niet, denk ik".


Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #106 Gepost op: 23-04-2023, 22:53:57 »
Hopelijk is hij van Comfort afgestapt nu of gaat hij dat snel doen. Anders kan de finale een probleem worden.

Als hij vol op Conny zit heeft hij misschien veel punten gescoord op vragen over de busopdracht. Een hoop mitsen en maren, maar het zijn mogelijk molpunten voor Ruben.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #107 Gepost op: 23-04-2023, 23:06:03 »
Bij de bunker waren het Thomas en Toos op het eind. Er zijn toen verkeerde codes ingevoerd. Nu Thomas eruit ligt, is het aannemelijker dat Toos dit heeft gedaan. Hij was degene die de vrijstelling bij Lieselot afsloeg (geen extra geld in de pot).
En vandaag was Toos degene die koos voor de foute kleur geel. Toos lijkt weinig verkeerd te doen, maar toch.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #108 Gepost op: 23-04-2023, 23:07:48 »
Volledig akkoord daarmee, daarom twijfel ik soms nog. Maar dan denk je aan de bingo, goede instructies in het vliegtuig, de pasvraagkamer, risico op een aflevering buitenspel, en we kunnen nog wel even doorgaan.

Offline Scherpeblik

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #109 Gepost op: 24-04-2023, 00:45:37 »
Volledig akkoord daarmee, daarom twijfel ik soms nog. Maar dan denk je aan de bingo, goede instructies in het vliegtuig, de pasvraagkamer, risico op een aflevering buitenspel, en we kunnen nog wel even doorgaan.

Grappig, de pasvraagkamer (neem even aan dat je vrijstellingskamer bedoelt) is juist een opdracht waardoor Toos bij mij flink wat gestegen is als mogelijke mol. Eerst al het weinig op de knop willen drukken, wat uiteindelijk ook essentieel bleek. En dan in de kamer eerst vrij duidelijk naar 2 vrijstellingen toewerken (Hij wil niet dat Lieselot er als enige 1 krijgt) maar dan wanneer Lieselot geen vrijstelling wil als een kat in het nauw opeens een vrij onlogische draai maakt om er zelf geen te nemen. Resultaat €3000 minder in de pot.

Daarnaast is er best wel een flink lijstje met meer van dat soort acties van hem te maken waarin het lijkt alsof hij meer weet en waarin hij het net een fout zetje kan geven. Hij kwam opeens naar mijn mening wel heel makkelijk over de tegels heen om zo nog invloed te behouden bij het invullen van de codes, het gereedschap plaatsen bij het bouwen van de vangnetten ging voor iemand met zijn achtergrond niet erg goed, nog voordat Lancelot in de bus aan hem vroeg welke kleur te kiezen riep hij al een paar keer waarom ze wel Comforts antwoord vertrouwen en niet dat van Ruben, kiest voor Comfort om het spaarvarken op de slackline op te halen.

Mijn verstand blijft zeggen dat hij het niet is omdat ik hem ook vaak als echte kandidaat bezig zie in opdrachten, maar mn gevoel zegt dat ik hem nog absoluut niet kan doorstrepen en hij het nog best wel eens zou kunnen zijn.

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #110 Gepost op: 24-04-2023, 16:46:46 »
Rond Toos zijn er toch wel een aantal verdachte zaken.

- In de eerste aflevering zegt dat hij dat het voor Lieselot wel gemakkelijk zou zijn als Mol - omdat ze zich kan verbergen (na de schietopdracht). Maar dat kon hij zelf ook even - mocht hij de Mol zijn. (Een Mol-beschuldiging.)
- Op een bepaald moment zegt hij over Lieselot - die vastzit: "Mocht ik in haar plaats zijn...". Een plaats als kandidaat voor Lieselot terwijl hij zelf de Mol is?
- Lieselot zit in een caravan waarvan de deur gesloten is met een mollenslot - zoals we dat in West-Vlaanderen noemen. Thomas en Toos gaan de deur van de caravan opendoen: een Mol die een mollenslot opent?
- Bij de Navy Boot Camp schreeuwt de sergeant tegen Toos: "Is that (even) your real  name?". (Is je naam Toos of Mol?)
- In aflevering vier zegt Toos - "Iedereen gaat de pasvragen pakken." - wanneer hij met Thomas de bunker inloopt. In het Mol-dagboek zegt de Mol: "Normaal pakt iedereen die pasvragen.". Dat lijken me heel gelijkluidende uitdrukkingen.
- De rugcode van Toos tijdens de bunkeropdracht was W1MN7. (Klopt dat?) Wil-1-Mol-Nummer-Zeven?
- Dank u Tunnelgraver! Toos doet een Jon Eerdeke: "Ik wist het!" - wanneer hij zijn vriendin als robot in de supermarkt zag. (Dat blijft een van de meest verdachte herkenningspunten me dunkt. Lol)
- Tijdens de biecht (afl. 5): "Ik ben voor 1 persoon gegaan. De rest (waarschijnlijk) niet.". Hij is enkel voor zichzelf als Mol gegaan?
- Tijdens de biecht zegt Gilles tegen een gedesillusioneerde Mol dat er na de volgende opdracht wel wat commotie zal zijn. Kort daarop hoor ik Toos melden dat hij wel eigenlijk "op deze opportuniteit wacht.".
- Misschien een beetje gek maar ik merk veel verwijzingen naar vier-letterwoorden op - of zelf vierdelingen. Dat heb ik bij 'Nutteloze Hints' gepost. (Maan - vlag - hert - rood - lamp - Navy - Bull - Boot - Mest - Lift - Saus - Hook - ...)

Mijn hoofd dat Toos zegt - haalt het even van de buik - die Lancelot zegt...

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #111 Gepost op: 25-04-2023, 11:26:49 »
Wat ik zeer kandidaats vond aan Toos, is zijn niet te verbergen blijdschap na het afvallen van Thomas.
De mol acteert bij het afvallen altijd hetzelfde: opluchting/wegvallen stress en/of tristesse voor het verlies van een persoon.
Ik heb de mol nog nooit zien fistpumpen om een afvaller te vieren, Toos zou de eerste zijn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #112 Gepost op: 25-04-2023, 19:11:09 »
Het feit dat er foute codes zijn ingevuld bij de bunker (waardoor Lieselot en Lancelot naar de kamer konden gaan) wijst wel sterk in de richting van Toos nu, zeker omdat Thomas is afgevallen. Net zoals het feit dat Toos niet voor 5000 euro + een vrijstelling ging.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #113 Gepost op: 25-04-2023, 19:17:42 »
Maar dan ga je toch niet bij Lieselot op de kamer, en dan verdien je 0. En ja die codes zijn verdacht, maar zo hard benadrukt in café de mol. En dat alleen verantwoordt zijn molschap niet. En dan in het vliegtuig het weer zo perfect doen. De bingo gaan spelen, nee nee nee. Je kan het als mol eens goed doen en in een ander seizoen zou ik Toos nog overwegen. Maar er is een kandidaat die zoveel meer molacties achter zijn naam heeft staan en praktisch nooit iets goed doet.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #114 Gepost op: 25-04-2023, 21:25:59 »
Ik denk dat de regie ons teveel wil benadrukken dat er een foute code is ingegeven in de bunker (daardoor verdacht ik Thomas). Het niet nemen van de vrijstelling zou een molactie kunnen zijn maar ook dit werd teveel benadrukt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #115 Gepost op: 25-04-2023, 21:31:49 »
En zo verdwijnt de aandacht van Ruben.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #116 Gepost op: 25-04-2023, 23:10:51 »
Maar dan ga je toch niet bij Lieselot op de kamer, en dan verdien je 0. En ja die codes zijn verdacht, maar zo hard benadrukt in café de mol. En dat alleen verantwoordt zijn molschap niet. En dan in het vliegtuig het weer zo perfect doen. De bingo gaan spelen, nee nee nee. Je kan het als mol eens goed doen en in een ander seizoen zou ik Toos nog overwegen. Maar er is een kandidaat die zoveel meer molacties achter zijn naam heeft staan en praktisch nooit iets goed doet.
En toch vraag ik me af of die plek bij de bingo zo onmols was. Vaak komt op de verschillende bingokaarten bepaalde cijfers vaker op dezelfde kaarten voor dan andere meer uniekere nummers. De mol zal weten welke cijfers dit zijn en kan voor hun kaart aansturen op die rij waarin een nummer staat dat vaak voorkomt. Kans immers groot dat iemand anders ook/eerder bingo heeft dan hun groep. En sommige vragen waren ook moeilijker dan andere (stokstaartjes tellen, die zitten niet echt stil. Feitjes zijn makkelijker). Kun je als mol ook nog sturen op de lastigste vragen, immers vraag fout gratis getal wegstrepen voor de senioren.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #117 Gepost op: 25-04-2023, 23:14:52 »
Lancelot liep daar ook heel de tijd rond om de kaarten van de aanwezige spelers te checken.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #118 Gepost op: 25-04-2023, 23:18:54 »
Toos had het beheer over de kaart. Hij zal als eerste over ontbrekende getallen beginnen denk ik.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #119 Gepost op: 27-04-2023, 12:34:52 »
Als Lieselot er niet zo bovenop had gezeten had hij gewoon een getal niet af kunnen vinken.