Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol  (gelezen 15379 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Gepost op: 23-04-2023, 18:55:56 »
Bespreek hier de tweede opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 09:32:22 door Heinz »
I will follow my inner gold

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #1 Gepost op: 23-04-2023, 20:54:32 »
Dat die vrouw telkens iets brengt is natuurlijk één grote afleidingsmanoeuvre zodat de kandidaten niet zien wat de mol wel doet om door te geven wat te doen. Ik zat eerder te denken aan iets met je voet te doen (omhoog of omlaag). Er word sneller gelet op je gezicht dan op de rest van je lichaam.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #2 Gepost op: 23-04-2023, 21:16:15 »
Dat die vrouw telkens iets brengt is natuurlijk één grote afleidingsmanoeuvre zodat de kandidaten niet zien wat de mol wel doet om door te geven wat te doen. Ik zat eerder te denken aan iets met je voet te doen (omhoog of omlaag). Er word sneller gelet op je gezicht dan op de rest van je lichaam.

Dat denk ik ook, maar ik denk dat het wel dat het signaal met het bovenlichaam gegeven is. Het was voor de handpop anders toch niet te zien wanneer de mol zelf aan de bar zat?

Offline Gillos123

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 23-04-2023, 21:52:24 »
Op een gegeven moment (redelijk in het begin) doet Gilles zelf precies een teken: met 2 vingers tikken op zijn wang. Misschien verliep het teken via Gilles?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 23-04-2023, 22:15:02 »
Dit is toch in veel opzichten herken de gorilla. Je bent zo gefocust op signalen dat je de meest overduidelijke niet ziet. Lancelot met zijn bril recht zetten, Toos en het lepeltje, Commy met haar handen verstrengeld, enkel Ruben viel op bij gebrek aan 1 bepaalde tactiek.

Complimenten voor de stand in met camera bril op. Als dat werkelijk een Amerikaan is kwam dat Vlaams / Nederlands er nog aardig uit. Want je kunt wel de mol als souffleur hebben de Nederlandse uitspraak blijft een gek iets voor non natives.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 23-04-2023, 22:20:34 »
Het moeilijke is natuurlijk dat ze allemaal wel zaten te nepmollen.
Inderdaad Lancelot met zijn bril, comfort met haar handen, Toos met zijn dank je wel en lepeltje, Ruben met het wel of niet drinken/eten.
Nu proberen te achterhalen of het te volgen was.
Lancelot deed links of rechts zijn bril. Dat moet te controleren zijn of de handpop stopte bij links en doorging bij rechts of andersom.
Dat kan ook bij Toos en misschien bij Comfort.
Ruben hier wat minder duidelijk in beeld gebracht.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 23-04-2023, 22:23:25 »
De mol hoeft alleen maar het stop-signaal te geven. Dus hij zal het grootste deel van de tijd geen signalen hebben afgegeven, vermoed ik.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 23-04-2023, 22:23:52 »
Ruben raakt telkens zijn wang aan op een rare positie ::vergroot::. Ik weet niet wie heeft alweer zei, maar Gilles doet precies hetzelfde op een gegeven moment.

Edit: Als Ruben door wilt spelen gaat hij met één vinger langs zijn kin ::oink::. Hij maakt die exacte beweging drie keer.
Langs vinger met wang dan kin = Doorspelen
Vuist maken op wang = Stoppen

« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 22:37:19 door Sanmol »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 23-04-2023, 22:24:53 »
Complimenten voor de stand in met camera bril op. Als dat werkelijk een Amerikaan is kwam dat Vlaams / Nederlands er nog aardig uit. Want je kunt wel de mol als souffleur hebben de Nederlandse uitspraak blijft een gek iets voor non natives.

Er wonen alleen al 5 miljoen Nederlanders en Amerikanen van Nederlandse afkomst in de VS. De meesten zijn zo trots op die afkomst dat ze nog (een beetje) Nederlands spreken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 23-04-2023, 22:55:41 »
Keigave opdracht!  ;D  Lijkt me een leuk momentje zweten voor de mol ...
De Handpop in de taxi was helaas alleen leuk voor dat moment en verder niet functioneel voor het spel, maar ja...

Wow Sanmol, dat is een snelle analyse, ik denk dat van andere (Lancelot met bril expliciet in beeld gebracht bijv.) ook wel zo'n overzichtje is te maken want de crew laat ons zien wat ze ons willen geven en de aanwijzingen van de mol zullen denk ik niet voltallig in beeld zijn gebracht, toch?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #10 Gepost op: 23-04-2023, 23:31:50 »
Toffe opdracht inderdaad!

Wat ik opvallend vond, is dat Toos geen keuze heeft gehad voor of het liedje origineel of een cover was. Wil de Mol dat?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #11 Gepost op: 23-04-2023, 23:33:31 »
Inderdaad.
en hij pakte de 1000 euro. Toch wel erg onmols.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #12 Gepost op: 23-04-2023, 23:36:31 »
Hele toffe en gelaagde meet the mole opdracht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #13 Gepost op: 23-04-2023, 23:41:42 »
De mysterieguy zegt “ik ben de HANDpop”

Zou dit een hint kunnen zijn dat we op handgebaren moeten letten?

Wat trouwens ook opvallend is.. de chauffeur hoor je geen enkele keer tegen Lancelot praten .. behalve zn naam aan t begin. Lancelot wel tegen de chauffeur.
Alleen bij Lancelot is dit t geval
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 00:59:58 door FS »

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #14 Gepost op: 24-04-2023, 07:14:56 »
Wat me opviel is dat elk muzieknummer een cover was. COver - Zou dit een tip kunnen zijn naar Comfort?

Mits het inderdaad om een HANDpop ging - moesten we misschien op de handgebaren letten. Hoewel ik ook op Comfort lette die soms met de tanden bloot lachte en soms niet.
Moeilijk om uit te maken...

En mits de tip van Toos zou ik er nog eens willen op letten of we alle bedragen van Comforts kaarten wel zien - zou zij de 2000 als zijnde 100 of 200 euro hebben vermeld?

Gilles zelf zal ook wel en subtiele hint hebben gegeven - maar wat die precies is?

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #15 Gepost op: 24-04-2023, 07:39:49 »
Zo zou het ook Ruben kunnen zijn want tijdens de opdracht kregen ze koffie en gebak = Patisserie.
Ik moest ook aan het 'tijdsreizen' denken toen Ruben zei: "Dat is van voor mijn tijd..."

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #16 Gepost op: 24-04-2023, 08:57:55 »
We zullen in de eindmontage wel zien dat er bij de mol (wanneer die als kandidaat tegen zichzelf speelde) er al eens een €1000 of €2000 werd getrokken die de mol als een €100 naar de rest communiceerde.
Gezien de massa kaarten die Commy trok leek het mij daar te gebeuren.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 24-04-2023, 09:28:47 »
We zullen in de eindmontage wel zien dat er bij de mol (wanneer die als kandidaat tegen zichzelf speelde) er al eens een €1000 of €2000 werd getrokken die de mol als een €100 naar de rest communiceerde.
Gezien de massa kaarten die Commy trok leek het mij daar te gebeuren.

Kan zelfs beide zijn geweest.
Alweer 100(0), alweer 200(0). Niemand stond op om het te controleren. Zelfs al zou Ruben of Toos de mol wezen ze zaten bij Commy in de modus: we zullen doorgaan. Ook een mol niet tegenover de handpop wil net zolang draaien tot de stop kaart komt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #18 Gepost op: 24-04-2023, 09:31:41 »
Kan zelfs beide zijn geweest.
Niemand stond op om het te controleren.
Denk niet dat dat mocht. Mogen bluffen was deel van het spel

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #19 Gepost op: 24-04-2023, 09:34:23 »
Denk niet dat dat mocht. Mogen bluffen was deel van het spel

Eens. Juist daarom weet ik bijna zeker dat we de beelden krijgen via de camerabril van de handpop van de mol. Dat de mol dus 1000/2000 draait en communiceert / bluft dat het 100/200 is. Vond men de acteerprestatie van Commy al chapeau in de Delorean, zou dat dit van soortgelijk niveau wezen. Zonder ook maar iets te laten blijken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan