Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol  (gelezen 15389 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 24-04-2023, 09:36:01 »
Maar waarom zou Comfort niet gewoon raden dat het het origineel liedje was? Dan komt de 2000 euro niet in de stapel en moet je het ook niet verbergen en met het risico betrapt te worden.

Ook voor Toos lees ik hier correcte analyses. Als eerste gaan is heel onmols, alsook het meeste geld verdienen. En ook moedigt hij ook nog eens Comfort aan om op zoek te gaan naar de 2000 euro.

Lancelot en Ruben wilde net telkens stoppen bij de 400, waardoor je zoals Comfort correct aanhaalt, verwaarloosbare bedragen verdient. Er was 9000 euro te verdienen met deze opdracht.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 24-04-2023, 09:55:49 »
Maar waarom zou Comfort niet gewoon raden dat het het origineel liedje was? Dan komt de 2000 euro niet in de stapel en moet je het ook niet verbergen en met het risico betrapt te worden.

Ook voor Toos lees ik hier correcte analyses. Als eerste gaan is heel onmols, alsook het meeste geld verdienen. En ook moedigt hij ook nog eens Comfort aan om op zoek te gaan naar de 2000 euro.

Lancelot en Ruben wilde net telkens stoppen bij de 400, waardoor je zoals Comfort correct aanhaalt, verwaarloosbare bedragen verdient. Er was 9000 euro te verdienen met deze opdracht.
Kandidaats doen maar uiteindelijk op -600 stranden, dat is net perfect gedaan als mol.
Wat maakt die €2000 in het pak uit als je ze toch wegbluft en op 0 strandt?

Offline sillosio

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 24-04-2023, 10:56:57 »
De (hand) gebaren van de Mol zijn natuurlijk iets waar ieders vergroot glas nu op gericht is, maar er gebeurde nog iets tijdens deze opdracht. Thomas, waarvan we nu weten dat hij niet de mol is, maakte een spontaan grapje over de prestaties van de mol; “Het molleke is slecht bezig”.

We zien hierbij verschillende reacties, een timide lach bij Comfort en Ruben, Lancelot die heel koeltjes een slokje neemt van zijn drinken, en de bulderende lach van Toos.

Maar.. we zien hier ook de reactie van Gilles die onbewust volgens mij een hoop verklapt. Die kijkt namelijk als reflex naar een van de kandidaten.

Ik zet het voor de zekerheid even tussen een spoiler tag, maar ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 11:03:05 door sillosio »

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 24-04-2023, 11:05:50 »
Sorry, geen enkele affiniteit met deze opdracht. Deed naar mijn gevoel zelfs afbreuk aan de volledige aflevering.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 24-04-2023, 12:13:50 »
Comfort weer heerlijk ontspannen in de auto op de achterbank lachen en grappen maken i.t.t. de anderen. Net zoals bij de trage autorace waar Comfort heerlijk reageerde op de onthulling waarom Leïla zo traag reed en de rest ook met strakke koppen op hun stoeltjes in een gesloten houding gekluisterd zaten.
We zien alle vijf uit de auto stappen en alleen Comfort stapt ook de voordeur van het restaurant binnen, toen ze uit de witte bus kwam natuurlijk met kenteken CM, van Comfort Mol natuurlijk.
En de mol mag natuurlijk ook eens een gokje wagen voor 2000 Euro. Alles of niets bij het kaartspel.

Offline DenEddie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 24-04-2023, 16:28:48 »
Het viel me op dat de mol aan iedereen vroeg of ze wisten wie de mol was. Enkel niet bij Ruben. Bij Ruben werd enkel gezegd dat hij al goed geholpen had.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 24-04-2023, 17:38:55 »
Comfort weer heerlijk ontspannen in de auto op de achterbank lachen en grappen maken i.t.t. de anderen.
Ik vond dat er niet echt ontspannen uitzien. Vond het net heel gespannen alsof ze weg wilde rennen. (wat ik zou snappen) met zenuwachtig gelach.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 24-04-2023, 17:45:47 »
Ik denk dat de mol ook handgebaren maakte maar dat krijgen wij natuurlijk niet te zien. En de drankjes die de vrouw bracht zijn afleidingsmanoeuvres.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 24-04-2023, 22:06:30 »
Iedereen let op lichaambewegingen, maar ik denk toch dat het iets heel subtiels is wat je niet verwacht in eerste instantie.

Vond het opvallend dat Gilles specifiek de tijd van 20 seconden noemde. Misschien tellen de handpop en de mol mee in hun hoofd, en is na 3 seconden knipperen stoppen, en na 3 seconden niet knipperen doorgaan. Zoiets. Of er waren drie verschillende handelingen voor het kiezen voor stop. Die kan je dan afwisselen. Geen handelig is doorgaan.

Ook nog belangrijk om mee te nemen: de mol moet het signaal ook nog kunnen doorgeven als hij/zij tegenover de handpop zit.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 22:23:07 door Reflektor »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 24-04-2023, 22:23:54 »
Meest opmerkelijk m.i. de grote stapel gedraaide kaarten bij Comfort zonder resultaat. Ben benieuwd hoe er gecommuniceerd werd door de mol. Zal idd iets heel subtiels zijn geweest.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 24-04-2023, 22:28:51 »
Ik zag comfort op een moment haar voeten van de grond halen.
Samen met de opmerking uit de teaser “de mol zet voet aan de grond in Arizona” lijkt me dat wel een interessante optie.
(Heb er nog niet voor teruggekeken hoor, dus het is gewoon een eerste gokje)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 25-04-2023, 01:10:59 »
Wellicht valt er in ieder geval op te maken wie elke kandidaat verdenkt door hun gedrag?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 25-04-2023, 07:51:01 »
Iedereen wil hier zichzelf verdacht maken en vooral niet laten zien wie ze zelf verdenken. Tegen die achtergrond is het wel heel makkelijk mollen denk ik. Zal ter plaatse wel spannend zijn geweest maar qua mollenjacht een nietszeggende opdracht voor mij.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 25-04-2023, 11:01:52 »
Ik zoek zelfs niet naar signalen. Als ze dat slim aangepakt hebben is dat waarschijnlijk elke beurt een ander signaal. Ik vind het zelfs onmols dat men overdreven gestes in beeld bracht, het leek wel een montage van tics op een bepaald moment.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 25-04-2023, 11:39:04 »
Ruben zat aan zijn gezicht en dat doet ie anders niet dus dat zal het signaal zijn.

Mooi bedacht, de trekpop, excuus handpop, van de mol in de auto, lekker scary ook.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 11:41:25 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #35 Gepost op: 25-04-2023, 12:00:46 »
Ik zoek zelfs niet naar signalen. Als ze dat slim aangepakt hebben is dat waarschijnlijk elke beurt een ander signaal. Ik vind het zelfs onmols dat men overdreven gestes in beeld bracht, het leek wel een montage van tics op een bepaald moment.
Hoeft niet eens steeds een ander signaal te zijn. Wat hier ook al is opgemerkt is dat je alleen maar een signaal hoeft te geven om te stoppen. Geen signaal is doorgaan. De makers weten wat het signaal is, dus dat zullen ze nooit consequent in beeld brengen. Inderdaad vergeefse moeite om hier naar te zoeken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 25-04-2023, 13:49:26 »
Er zal een signaal voor stoppen én doorgaan zijn, want bij alleen een signaal voor stoppen, gebeurt er bij doorgaan niets en dat is onhandig, de handpop wacht dan op een signaal. Hoe lang moet hij wachten voordat hij weet dat er geen signaal komt? Dus voor beide een signaal.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 13:56:16 door Run »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 25-04-2023, 14:00:05 »
Er werd toch steeds tot 20 geteld?
Wit is ook een kleur!

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Spelen tegen de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 25-04-2023, 14:14:41 »
Maar waarom zou Comfort niet gewoon raden dat het het origineel liedje was? Dan komt de 2000 euro niet in de stapel en moet je het ook niet verbergen en met het risico betrapt te worden.

Omdat je dan net minder opvalt. Ze speelt een kaart met 2000€ erin, maar de kaart maakt niet veel uit als je ze wegbluft. En als de 2000€ komt en je zegt dat het een kaart van 100 is gaat de rest heus wel zeggen om verder te spelen. Hoe zou je betrapt kunnen worden? De kandidaten zullen heus wel op hun stoel moeten blijven zitten.

Commy is ook de enige van wie we niet alle kaarten zien wanneer ze omgedraaid worden. Minstens 2 keer zegt ze een bedrag zonder dat wij als kijker de kaart zien (1 x 100 en 1 x 200). Zelfs wanneer we het shot daarna wél zien wanneer er een kaart wordt omgedraaid is het zo geëdit dat we de vorige kaart niet kunnen lezen. Bij alle andere kandidaten konden we de vorige kaart wél zien. Dus het is zeker mogelijk.

I was blind but now I can see

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De handpop van de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 25-04-2023, 14:29:56 »
De makers weten wat het signaal is, dus dat zullen ze nooit consequent in beeld brengen. Inderdaad vergeefse moeite om hier naar te zoeken.

De makers gaan sowieso minstens 1 keer, mogelijks 2 keer het signaal in beeld brengen. Daarom niet duidelijk in beeld gebracht, maar wel in beeld gebracht. Ze moeten in de laatste aflevering wel kunnen laten zien dat we het konden weten. Ik denk dus ook dat er maar één gebaar gaat zijn. Maar het gaat iets heel subtiels zijn, dus niet "dank u" zeggen, of aan je bril komen of van je glas drinken. Dat zijn dingen die te hard opvallen. Het moet iets naturel zijn.
Een lach met gesloten mond of met de tanden bloot gaat minder opvallen dan een handgebaar of aan je bril komen. Je hand/drankje/taart links of rechts op tafel leggen/zetten is subtieler dan steeds "dank u" zeggen.  (maar omdat de mol aan de speeltafel niet wordt geserveerd denk ik niet dat er een link is met het eten/drinken) 

Ik merk dat telkens Commy met haar mond toe lacht, de Taxi-chauffeur stopt, en wanneer ze met haar tanden bloot lacht de taxi-chauffeur een kaart vraagt. Dit wordt meermaals, al dan niet subtiel, in beeld gebracht.
Heb hieronder enkele foto's gepost van de lach + resultaat

Foto 1: Toos: de mol heeft -400, Toos heeft 300. Commy lacht met gesloten mond (close-up in beeld)
            resultaat: de Taxi-chauffeur (TC) stopt

Foto 2: Thomas: de mol heeft -200, Thomas heeft 400. Commy lacht met tanden bloot (close-up in beeld)
           resultaat: TC speelt verder
Foto 3: Commy: Wanneer Gilles zegt dat de tijd van de mol is gestopt zien we in het volgende shot Commy al met haar gezicht naar de TC gedraait. Dit kan natuurlijk montage zijn en er kan al meer tijd zijn tussen geweest, maar ik vond het opmerkelijk dat we haar niet zien omdraaien. Als ze de mol is kon ze dus een signaal hebben doorgegeven nog voor Gilles zei dat de tijd van de mol is gestopt

Foto 4: Lancelot: De mol heeft -100, Lancelot heeft 400. Commy lacht met tanden bloot (subtiel in beeld gebracht, lach lijkt ook beetje geforceerd naar mijn mening)
           resultaat: TC trekt een kaart

Foto 5: Lancelot: De mol heeft -400, Lancelot 400. Commy lacht met gesloten mond (close-up in beeld, ze lijkt ook te kijken naar de TC)
           Ruseultaat: De TC stopt


Ik wil hierbij vermelden dat ik dan ook halsoverkop een Commytunnel ben ingedoken. Mijn observatie is dus niet louter objectief. Anderen gaan vast dan weer iets opmerken bij Ruben, Toos of Lancelot.
Maar mijn observatie klopt wel steevast met het resultaat, het is subtiel en het wordt meermaals in beeld gebracht.

« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 22:17:19 door marivwae »
I was blind but now I can see