Auteur Topic: [Aflevering 8]  (gelezen 4438 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #20 Gepost op: 8-05-2023, 00:49:59 »
Inmiddels weer thuis van mijn bezoek aan de Kinepolis, maar ik vond het erg verwarrend, wat er precies waar gebeurde tussen 18.30 en 20.00 uur, omdat het zo super druk was en de informatievoorziening vooraf ook zeer beperkt!

Voor zover ik kon beoordelen eindigde om 19.10 abrupt de rode loper en ging iedereen massaal in één keer naar binnen; vervolgens ontstonden er binnen lange wachtrijen bij de kiosk(s) voor eten en drinken?

Vervolgens zag ik om 19.40 de 7 huidige kandidaten en veel oud kandidaten zaal 8 binnen gaan; was dat een VIP zaal of...?

Ik heb het gevoel dat ik de helft gemist heb, maar was dit ook zo?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #21 Gepost op: 8-05-2023, 00:51:08 »
Wat een avontuur in Antwerpen jongens ::zweet::. We zaten in de beruchte zaal 7. Eerste helft van de uitzending hadden we technische problemen. Groot deel was alle gesproken tekst weg en later kwam het beeld zelfs helemaal op zwart. Toen in de reclame duidelijk werd gemaakt dat het niet opgelost ging worden en we gratis kaartjes kregen sprong alles opeens weer aan  ;D. Wonnen we ook nog eens de quiz als zaal, waar we nog eens gratis kaartjes mee wonnen ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #22 Gepost op: 8-05-2023, 00:56:49 »
Wat een fantastische finale weer en wat een fantastisch seizoen weer. Elke opdracht tot op in zn puntjes bedacht. Werkelijk een fantastisch team waar jullie trots op kunnen zijn.

Ga nog lang door want ik weet zeker dat jullie er elk jaar iets fantastisch van maken.

Het rode scherm zal zeker volledig worden uitgelegd volgende week, dus daar maak ik me geen zorgen over. Laat die paar mensen hier maar lekker een week klagen ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #23 Gepost op: 8-05-2023, 01:07:35 »
Wat een avontuur in Antwerpen jongens ::zweet::. We zaten in de beruchte zaal 7. Eerste helft van de uitzending hadden we technische problemen. Groot deel was alle gesproken tekst weg en later kwam het beeld zelfs helemaal op zwart. Toen in de reclame duidelijk werd gemaakt dat het niet opgelost ging worden en we gratis kaartjes kregen sprong alles opeens weer aan  ;D. Wonnen we ook nog eens de quiz als zaal, waar we nog eens gratis kaartjes mee wonnen ::rofl::

Haha, een avontuur inderdaad.

Nu ben ik weer thuis en kan ik op mijn gemak het eerste deel van de aflevering terugkijken. ::rofl::

Wel goed meegekregen dat Commy inderdaad de Mol was! ;) Dus toch! Jippie! ::trots:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 8-05-2023, 01:24:36 door Heinz »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #24 Gepost op: 8-05-2023, 01:11:09 »
Ja kers op de taart wel van de avond ::trots::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #25 Gepost op: 8-05-2023, 01:13:37 »
Nu ben ik weer thuis en kan ik op mijn gemak het eerste deel van de aflevering terugkijken. ::rofl::
Ik ook, en als we dat gedeelte in de zaal ook gezien hadden was ik er aan het eind van de aflevering toch wat geruster op geweest denk ik ::rofl:: Weervrouw Commy heeft nog lekker gemold daar!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #26 Gepost op: 8-05-2023, 01:40:27 »
Prachtige finale.
Die extra feitjes over de mol voor de finalevragen die ze konden kopen maakten al duidelijk dat Comfort de mol was. Vooral die 6 testvragen die de mol scoorde. Toen wist je genoeg. Ook die signalen die de mol gaf was vrij duidelijk. Zoals op dit forum al is gepost was het signaal met de mond: (glim)lachen met gesloten of open mond.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #27 Gepost op: 8-05-2023, 07:20:49 »
Wat een avontuur in Antwerpen jongens ::zweet::. We zaten in de beruchte zaal 7. Eerste helft van de uitzending hadden we technische problemen. Groot deel was alle gesproken tekst weg en later kwam het beeld zelfs helemaal op zwart. Toen in de reclame duidelijk werd gemaakt dat het niet opgelost ging worden en we gratis kaartjes kregen sprong alles opeens weer aan  ;D. Wonnen we ook nog eens de quiz als zaal, waar we nog eens gratis kaartjes mee wonnen ::rofl::
Zat ook in zaal 7. Wat een drama. Of we maar vast op onze mobieltjes konden kijken, terwijl je de helft al gemist hebt. De eerste quizvraag had antwoord C, logisch he. Ben naar huis gegaan en heb de aflevering thuis gekeken. Alle extraatjes vooraf waren al geweest. En een gigantische stortbui op weg naar huis.
Ben voor nu wel klaar met Kinepolis en flink teleurgesteld in hun prestatie. Volgende keer maar ergens anders houden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #28 Gepost op: 8-05-2023, 08:26:33 »
Wat een avontuur in Antwerpen jongens ::zweet::. We zaten in de beruchte zaal 7. Eerste helft van de uitzending hadden we technische problemen. Groot deel was alle gesproken tekst weg en later kwam het beeld zelfs helemaal op zwart. Toen in de reclame duidelijk werd gemaakt dat het niet opgelost ging worden en we gratis kaartjes kregen sprong alles opeens weer aan  ;D. Wonnen we ook nog eens de quiz als zaal, waar we nog eens gratis kaartjes mee wonnen ::rofl::

Aha, gefeliciteerd met de winst van de quiz! Wij zaten in zaal 11,  the runner up! Was leuk gedaan.
 

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #29 Gepost op: 8-05-2023, 08:45:32 »
Zeer sterk seizoen. Diverse prachtige opdrachten. Grote pluim voor de makers.
Mooie finale en mijn "voorgevoel" is volledig uitgekomen (Commy als mol, Lancelot winnaar en Toos verliezend finalist)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #30 Gepost op: 8-05-2023, 10:22:32 »
Zo, eindelijk de aflevering helemaal mét geluid kunnen kijken. (Technische problemen in Kinepolis.) Hele leuke diverse, grappige, spannende finale. Met een heerlijk ontspannen Mol die ondanks dat ze door de finalisten verdacht werd prima bleef mollen. :)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #31 Gepost op: 8-05-2023, 14:05:50 »
-

Met de hete adem in haar nek van Lancelot en Toos, heeft ze ook in de laatste drie afleveringen nog heel knap gemold, vind ik. Niet maximaal, maar wel optimaal.

- een klein bedrag gepakt in de supermarkt (400 euro), een beetje lucht na de act met het rode scherm
- de dronegroep om de tuin geleid door niet te vliegen. (1.500 euro) De stunts niet goed beschrijven kon niet, want Toos en Ruben stonden in haar rug toe te kijken.
- twee fouten gemaakt in de les van Lancelot, + veel verwarring gezaaid met onnodige info, + twee fouten van Lancelot niet gecorrigeerd. (3.000 euro) Al had ze geluk dat Lancelot de laatste vraag verknalde. Ik denk dat ze niet had gerekend op twee goede funfacts.
- waarschijnlijk een hoge kaart gedraaid, maar niet genoemd (1.000 en/of 2.000 euro)
- twee verdenkers in de bus (Toos en Lancelot) die haar juiste antwoord groen niet geloofden (reversed psychology) (5.000 euro)
- fout afgeteld bij de pannenkoek - douche foto (1.000 euro) Mogelijk geprobeerd te mollen bij de foto met de kip en de hangmat (de hangmat knapte, de kip vond ze niet, last-minute aanwijzingen om Toos uit balans te brengen), maar dat lukte niet.
- afgeschoten door Ruben in het duel (2.000 euro)
- zowel het oefenen als het weerbericht verknald (1.500 euro)
- de geheime info gelezen in Biosphere 2 (1.000 euro)
« Laatst bewerkt op: 12-05-2023, 08:20:54 door Heinz »

Offline Marlizzy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #32 Gepost op: 8-05-2023, 14:42:59 »
Vond dit één van de leukste finale-afleveringen die ik al gezien heb  ::bravo:: Zo veel leuke opdrachten, met voldoende molkansen. En de kandidaten die tot het laatste moment niet voor testvragen en eigen belang gaan ten koste van geld in de pot  :o Blijft mij verbazen!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #33 Gepost op: 8-05-2023, 15:15:51 »
Ik denk dat ze van elkaar wisten dat ze allebei (al lang) op de juiste mol zaten.

Offline Marlizzy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #34 Gepost op: 8-05-2023, 15:19:44 »
Ja, dat denk ik inderdaad ook! Maar net dan zou ik zelf zéker een testvraag gekocht hebben, om het verschil te kunnen maken.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #35 Gepost op: 8-05-2023, 16:23:51 »
Oke wel nog enkele acties! Maar die geheime info lezen doet elke mol toch? En waarom heeft ze geholpen met de bevrijding uit de bunker?

Hier zijn zoveel redenen voor te bedenken. Misschien hadden Lancelot en Toos dit ook al gezegd, en is het zo ge-edit dat het leek alsof Comfort er ineens mee kwam. Misschien probeerde ze alsnog wat verwarring te zaaien vlak voor de laatste test. Misschien had ze niet verwacht dat Toos en Lancelot zouden begrijpen om de deur open te doen. Misschien vond ze het flauw om zo opzichtig te mollen terwijl beide kandidaten haar toch al ontmaskerd hadden. Misschien had de productie haar verteld dat er hier best wat geld verdiend mocht worden.

We horen het volgende week vast wel.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #36 Gepost op: 8-05-2023, 16:30:22 »
Comfort zocht toch juist naar een 'mechanisme' om het vacuum te krijgen? Waardoor ze op zoek gingen naar hendels en knoppen. Tot Toos op het geniale idee kwam om de deur open te zetten. Ik denk dat Comfort daar ook niet per se blij mee was.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #37 Gepost op: 8-05-2023, 17:17:11 »
Leuke finale, hele toffe mol  ::bravo::

En wat super dat er toch weer een nieuw seizoen komt, ik kan toch echt niet onder dit.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #38 Gepost op: 8-05-2023, 19:07:14 »
Ik moet zeggen dat ik Commy al had afgeschreven na het rode scherm en de juiste keuze voor de groene draad bij de bus. Hoewel ik mijn twijfels heb over dat rode scherm, moet ik haar wel een pluim geven voor haar acteerprestaties bij die eliminatie (en in de rest van het programma) en de omgekeerde psychologie om de groene draad te noemen. Leuke mol, maar nogmaals mijn twijfels over de DeLorean-opdracht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #39 Gepost op: 8-05-2023, 20:02:53 »
Volgend jaar kijk ik het helemaal, wat een prachtig programma ::oink:: ::bravo:: ::zwaai::
Waarom is Renée eigenlijk De Mol? Je bedoelt de echte mol (ik ben groot fan) of jezelf?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)