Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 41176 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #860 Gepost op: 17-05-2023, 15:23:13 »
Uitstekende Mol en genoten van haar genot! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #861 Gepost op: 17-05-2023, 18:23:14 »
Sorry, maar daar ben ik het volstrekt niet mee eens. Hebben we allemaal een ander seizoen gezien? De Trust Nobody podcast heeft deze week een uitstekende kritische analyse van Conny's molschap, met veel aandacht voor de geslaagde molacties maar ook voor een hele reeks gemiste kansen. Commy torent wat mij betreft nauwelijks boven Renée uit.

Ik moet de Trust Nobody podcast nog luisteren, dus ik ben benieuwd. Meestal ben ik het aardig met ze eens. Ik had veel vragen als Commy de mol zou zijn en heb nog niet alle antwoorden of een bevredigend antwoord gekregen bij de Reunie.

Commy had goede molacties zoals de Highschool, de bus, de slackline maar bijv. de allereerste opdracht heeft ze niets gedaan. Heel aflevering 2 vind ik tegenvallen. Over de treinopdracht hebben we alleen gehoord dat ze probeerde verwarring te brengen door te zeggen dat het hert 50 cm was en bij de bootcamp alleen maar de geschilde patatten pakken ( dat had evengoed een andere kandidaat kunnen doen). In de rodeo lag ze m.i. te vroeg uit het spel etc.

Eerst maar eens podcast luisteren.....

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #862 Gepost op: 17-05-2023, 18:37:53 »
Ik wil niet te kritisch worden - Comfort heeft me vaak gewoon heel slim om de tuin geleid -, maar om daarop in te haken: de sabotage bij het stuntvliegen vond ik ook niet sterk. Door niet vliegen kon ze niet meer geloofwaardig een stunt slecht beschrijven, waardoor de verhinderde 1500 euro ook gelijk weer 1500 euro opleverde. Bovendien hadden de anderen het later alsnog bijna doorprikt.
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #863 Gepost op: 17-05-2023, 19:20:38 »
om de tuin geleid
In de zoo nam ze dat wel heel letterlijk ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #864 Gepost op: 17-05-2023, 21:56:14 »
De kandidaten en Ruben iig. ;D
Ik tuinde er ook in maar heb me wel afgevraagd wie van de kandidaten bepaalde, welke nummers  op het grote bord werden omgedraaid. Uiteraard goed gemold want hoe minder vragen werden beantwoord hoe kleiner de kans op een bingo en dus geld in de pot. En wij hier maar analyseren wie de fouten bij het beantwoorden van de vragen maakte.  ;D

Ik heb wel een plattegrondje van de Zoo voorbij zien komen maar weet niet of dat duidelijk was. Misschien hadden we kunnen zien dat de locaties ver uit elkaar lagen als de plattegrond beter bekeken was.

Ruben die steeds de antwoorden van Comfort en Leila in twijfel trok....tja Leila was zijn hoofdverdachte  ::rofl::

Overigens leuke podcast met als oordeel dat het een prima mol was met enkele goede molacties maar ook zeker acties waar het beter had gekund. Vooral de eerste afleveringen waren minder en juist daardoor heb ik haar doorgestreept.
« Laatst bewerkt op: 17-05-2023, 21:58:18 door Marimol »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #865 Gepost op: 18-05-2023, 19:19:17 »
Sorry, maar daar ben ik het volstrekt niet mee eens. Hebben we allemaal een ander seizoen gezien? De Trust Nobody podcast heeft deze week een uitstekende kritische analyse van Conny's molschap, met veel aandacht voor de geslaagde molacties maar ook voor een hele reeks gemiste kansen. Commy torent wat mij betreft nauwelijks boven Renée uit.
Ik zeg dan ook niet dat ze de beste was, enkel heel compleet. ;)

Uiteraard waren er momenten dat ze beter/meer had kunnen mollen. Maar, dat gevoel heb ik de afgelopen jaren (vnl in Vlaanderen) wel vaker.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #866 Gepost op: 18-05-2023, 20:17:14 »
Ik ben het met je eens hoor ::ok::
Hebben we allemaal een ander seizoen gezien? De Trust Nobody podcast heeft deze week een uitstekende kritische analyse van Conny's molschap
Om nu nog steeds op Conny te zitten, dat riekt wel naar Charlotte vibes in het jaar van Renee....... ik zat destijds al snel op Renee en dit jaar wat minder snel op Commy maar ze waren beiden prima mollen ::love:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #867 Gepost op: 19-05-2023, 10:50:13 »
De Trust Nobody podcast heeft deze week een uitstekende kritische analyse ….
Daar had ik mijn mening al eens over gegeven. >:D Sinds wanneer accepteer je autoriteit en nog wel van buiten dit forum?  ::oink::
Urenlang gezwam en geneuzel, en mol Comfort had je er pas mee gevonden, toen er weinig voorspellende waarde meer aan zat. Net zoals al die youtubers die allemaal fout zaten. Als je twee á drie berichtjes van molest goed gelezen had, had je mee kunnen genieten van een prima mol. Kritiek van diegenen die de mol niet konden vinden is mosterd na de maaltijd. Azijn na de sla. En de critici hier zitten allemaal in de groep die de mol niet tijdig gevonden hebben en zich stuk gebeten hebben op de ‘molacties’ van Ruben, Thomas, Lancelot en soms zelfs van grootverdiener Toos.
De kritiek zit ook veel in de hoek ‘het had allemaal beter gekund’ . Bij de stuntvliegtuigen was misschien wel een rust ingelast. Een Belgische mol doet soms een actie en vaak ook niks. De meetlat waarmee hier Comfort als mol gemeten wordt is dan ook ongeschikt. En niet zelden gevoed door goed formulerende betweters, die graag hun eigen geluid horen.
Als dit draadje beperkt was gebleven tot de molesten van deze wereld, was hier geen 44 pagina’s ballast geproduceerd maar een pagina of 4 met alle molacties. Nou lijkt het op een  zekere podcast.

Online Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #868 Gepost op: 19-05-2023, 18:36:49 »
Ik ben het met je eens hoor ::ok::Om nu nog steeds op Conny te zitten, dat riekt wel naar Charlotte vibes in het jaar van Renee....... ik zat destijds al snel op Renee en dit jaar wat minder snel op Commy maar ze waren beiden prima mollen ::love:: ::bravo::

Pardon, ik heb me vertikt... Ik bedoelde allicht Commy. Groetjes van Nichmol.
Woosie down?

Online Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #869 Gepost op: 19-05-2023, 18:47:23 »
Daar had ik mijn mening al eens over gegeven. >:D Sinds wanneer accepteer je autoriteit en nog wel van buiten dit forum?  ::oink::
Urenlang gezwam en geneuzel, en mol Comfort had je er pas mee gevonden, toen er weinig voorspellende waarde meer aan zat. Net zoals al die youtubers die allemaal fout zaten. Als je twee á drie berichtjes van molest goed gelezen had, had je mee kunnen genieten van een prima mol. Kritiek van diegenen die de mol niet konden vinden is mosterd na de maaltijd. Azijn na de sla. En de critici hier zitten allemaal in de groep die de mol niet tijdig gevonden hebben en zich stuk gebeten hebben op de ‘molacties’ van Ruben, Thomas, Lancelot en soms zelfs van grootverdiener Toos.
De kritiek zit ook veel in de hoek ‘het had allemaal beter gekund’ . Bij de stuntvliegtuigen was misschien wel een rust ingelast. Een Belgische mol doet soms een actie en vaak ook niks. De meetlat waarmee hier Comfort als mol gemeten wordt is dan ook ongeschikt. En niet zelden gevoed door goed formulerende betweters, die graag hun eigen geluid horen.
Als dit draadje beperkt was gebleven tot de molesten van deze wereld, was hier geen 44 pagina’s ballast geproduceerd maar een pagina of 4 met alle molacties. Nou lijkt het op een  zekere podcast.

Hoewel ik het toejuich dat de inclusiviteit op dit forum zo ver reikt dat ook de gesloten afdeling van Paviljoen 3 zich hier mag komen uitleven, is er allicht helemaal geen sprake van het 'accepteren van autoriteit'. Sterker nog, ik ben helemaal geen groot liefhebber van de TN Podcast (vooral die Mark met zijn ondraaglijke spreektechniek vol spuug is vele malen minder leuk dan hij zichzelf acht), maar in dit geval vond ik hun analyse van de afzonderlijke opdrachten en Commy's rol daarin gewoon recht doen aan de feitelijke situatie.
Woosie down?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #870 Gepost op: 22-05-2023, 09:34:17 »
De Trust Nobody podcast heeft deze week een uitstekende kritische analyse van Conny's molschap.

Nou... Alle drie de TN hosts zaten uiteindelijk fout en ze zijn in de aanloop naar de finale vrij negatief geweest over mogelijkheid dat Comfort de mol zou kunnen zijn. Zeker goed geanalyseerd (en ik luister echt graag), maar echt helemaal uitgebalanceerd vind ik de analyse niet.
« Laatst bewerkt op: 22-05-2023, 11:12:35 door annebeestje »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #871 Gepost op: 22-05-2023, 11:09:10 »
Commy had goede molacties zoals de Highschool, de bus, de slackline maar bijv. de allereerste opdracht heeft ze niets gedaan. Heel aflevering 2 vind ik tegenvallen. Over de treinopdracht hebben we alleen gehoord dat ze probeerde verwarring te brengen door te zeggen dat het hert 50 cm was en bij de bootcamp alleen maar de geschilde patatten pakken ( dat had evengoed een andere kandidaat kunnen doen). In de rodeo lag ze m.i. te vroeg uit het spel etc.

Ik vind dit maar rare argumenten. Ten eerste kan je alleen kritisch zijn op de mol bij opdrachten waar er (veel) geld verdiend wordt. De eerste opdracht mislukt volledig, dus voor een mol een perfecte score. Je kan hetzelfde zeggen voor de opdracht in de trein. Een uitstekende mol gaat zich (uiteraard) niet onnodig verdacht maken als de opdracht toch mislukt.

Bij de navy wordt er behoorlijk wat verdiend. Comfort heeft hier ook aan bijgedragen. Ik denk inderdaad dat ze hier best wat meer had kunnen mollen, maar ze is betrokken bij de belangrijkste molactie (de geschilde patatten pakken). Bij de rodeo speelt ze ook 1000 euro uit de pot, voor ze zich laat uitschakelen. Prima gedaan voor een mol. Vreemd om hier kritisch op te zijn.

Laten we eens kijken naar andere opdrachten waar veel verdiend is. Dat is uiteindelijk waar een mol op beoordeeld kan worden.

De opdracht met de rode knop: Comfort zit beneden en slaagt erin om Lancelot/Lieselot niet te verhinderen bij de pasvragen te raken. Prima gedaan, balen voor haar dat ze die niet pakken.

De opdracht in het hotel met de vrijstelling: de mol kon weinig doen met Lancelot die veel wou drukken. Lijkt me ook geen probleem.

De stuntvliegopdracht: door niet te vliegen houdt ze behoorlijk wat geld uit de pot. Ze had ook een andere strategie kunnen kiezen, maar voor een mol een prima score toch?

De postkoetsopdracht: Comfort telt verkeerd af en houdt 1000 euro uit de pot. Verder gaan er natuurlijk ook wat dingen goed, maar daar was het vrij onmogelijk mollen.

In de laatste aflevering wordt er nog wel wat verdiend, maar ze houdt ook behoorlijk wat geld uit de pot als nieuwslezeres. Ik vind dit sowieso niet echt meetellen: Lancelot en Toos wisten feitelijk al dat ze mol was, dan is overdreven mollen een beetje flauw.

We kunnen hier ook nog eens tegenover zetten dat Comfort een erg grote hand had in het volledig mislukken van de "alles of niets" opdrachten slackline, les met lancelot en bus. Daar viel flink te verdienen, dus dat deed ze keurig. Natuurlijk mislukken die opdrachten niet alleen door Comfort, maar dat doet er niet toe: de opdracht als mol is zo min mogelijk geld in de pot, niet eigenhandig alles verpesten.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #872 Gepost op: 22-05-2023, 12:09:18 »
Zeker eens. Ik vind dat Commy juist ontzettend veel heeft gedaan.

Er waren 21 opdrachten, waarvan uiteindelijk 18 met molacties. Dat bleek uit de vooruitblik naar de reünie, het overzicht van de sabotages, en artikelen en interviews in de media. Sommige van die 18 zijn maar heel summier behandeld, zoals de trein. Daarin zagen meerdere mensen nog wel wat meer verdachte acties. Bij andere opdrachten kwamen juist weer verrassingen naar voren, zoals de supermarkt. Daar had volgens mij niemand een molactie gezien. Maar Commy bleek haar karretje met opzet te zijn kwijtgeraakt, om Toos en Lancelot te hinderen.

De drie opdrachten waar we niets meer over hebben gezien of gehoord, zijn:
- Bevrijd Lieselot (afl. 1)
- Traagste chauffeur (afl. 2)
- De rode knop (afl. 3)

Maar ook in deze drie deed Commy gewoon wat ze moest doen. De opdracht op gang houden door de kloktip (Lieselot) of als tweede drukken (de rode knop). En bij de traagste chauffeur werd haar filmpje vertoond. Dus ook in die opdracht hebben we de mol aan het werk gezien.

Niet in elke opdracht even sterk gemold natuurlijk, maar wel in alle opdrachten iets gedaan. En heel vaak effectief ook. Noem me een Vlaamse mol die dat ook deed, ik zou er geen kunnen noemen.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #873 Gepost op: 22-05-2023, 13:59:57 »
Over de treinopdracht hebben we alleen gehoord dat ze probeerde verwarring te brengen door te zeggen dat het hert 50 cm was

Met de kennis van nu is dit een mooie hint naar de gemiddelde Vlaamse baby-lengte ::zwaai::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #874 Gepost op: 22-05-2023, 20:22:20 »
Ik vind dit maar rare argumenten. Ten eerste kan je alleen kritisch zijn op de mol bij opdrachten waar er (veel) geld verdiend wordt. De eerste opdracht mislukt volledig, dus voor een mol een perfecte score. Je kan hetzelfde zeggen voor de opdracht in de trein. Een uitstekende mol gaat zich (uiteraard) niet onnodig verdacht maken als de opdracht toch mislukt.

Het zijn geen argumenten, ik geef slechts mijn mening.  ;) Ik heb ook al vaker geschreven dat ik vind dat Commy prima gemold heeft. Daarbij heb ik ook aangegeven dat ze heel goede molacties had en die opdrachten ook benoemd ( slackline, highschool, bus) Ik vind echter ook dat haar acties in het begin niet goed uit de verf kwamen. Dat mag toch ook gewoon gezegd worden? Niet geheel toevallig dat deze goede molacties ook het beste scoren in het topic "Beste molacties van Comfort" en de eerder door mij aangehaalde opdrachten een lage score halen.

https://be.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=73304.msg2531590#msg2531590

Ten eerste kan je alleen kritisch zijn op de mol bij opdrachten waar er (veel) geld verdiend wordt.
???

De eerste opdracht mislukt volledig, dus voor een mol een perfecte score. Je kan hetzelfde zeggen voor de opdracht in de trein. Een uitstekende mol gaat zich (uiteraard) niet onnodig verdacht maken als de opdracht toch mislukt.
Dat de eerste opdracht mislukt door acties van kandidaten  kon Commy niet weten tijdens de opdracht. Het kan zijn dat ze voorzichtig van start zou gaan en alleen in actie zou komen na een teken van Gilles maar een goede molactie kan ik hier niet in zien. Misschien was de strategie in de trein hetzelfde nl. ook voorzichtig (na de opzichtige slackline) en alleen verwarring zaaien maar ze was heel constructief in de trein. Vóór de opdracht zegt ze nog tegen de groep dat ze alvast kunnen kijken of ze al voorwerpen missen in de kamer. De molactie zou hier dan misleiding zijn maar de opdracht saboteren???
De opdracht mislukt omdat de kandidaten alle voorwerpen mis gooien.

https://www.realitynet.org/forum/?action=post;topic=73123.msg2531057;quote=2531057


Bij de navy wordt er behoorlijk wat verdiend. Comfort heeft hier ook aan bijgedragen. Ik denk inderdaad dat ze hier best wat meer had kunnen mollen, maar ze is betrokken bij de belangrijkste molactie (de geschilde patatten pakken).

Ik weet het, hééél flauw van mij maar ik kwam toevallig deze quote van jou tegen. Wel of geen molactie zien in gedrag van een kandidaat/mol kan dus heel dicht bij elkaar liggen   ;)

Ja, zit wat in. Maar in dit geval vond ik het wel erg opvallend. Niemand had haar kwalijk genomen als ze net buiten de tijd was aangekomen. Ze had ook heroïsch kunnen falen.

Je kan dat van die aardappelen toch niet echt een molactie noemen. Die emmer was precies zo neergezet dat het heel logisch was om die te pakken. We kunnen toch niet claimen deze alleen maar gepakt werd omdat Comfort hier naar vroeg.



Ik ga niet meer alle opdrachten langs (we hebben immers een fantastisch seizoen gezien met een prima mol) dus wat mij betreft is hier nu wel het laatste over gezegd.

« Laatst bewerkt op: 22-05-2023, 20:38:58 door Marimol »