Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 42115 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #100 Gepost op: 4-04-2023, 23:53:21 »
 ::)Bij de verdachtmakingen voor de test werd wel degelijk een fragment getoond waar Comfort “Jolly jumping” prominent roept.

Deze was niet te zien tijdens de opdracht. Wel degelijk verdacht dus.

+ het feit dat Lancelot via de porto er op werd gewezen dat het Jolly Jumper moest zijn, probeerde ze een wanshoopdaad om zo snel mogelijk aandacht er af te leiden en een “gevallen” hoefijzer op te pakken.

Lancelot heeft haar door, het enige wat Lancelot doet is andere kandidaten testen en heeft het waarschijnlijk al door.

Geen verrassing hier dat ze samen op een kamer waren.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #101 Gepost op: 5-04-2023, 08:17:55 »
Eens. De rodeo was een ideale opdracht om medekandidaten te testen, en Lancelot leek daar inderdaad volop mee bezig. Ik kan me voorstellen dat het haar wat te heet onder de voeten werd, en dacht: molactie geplaatst, 1.000 euro, het is wel even genoeg geweest zo. Jolly Jumping kan ook al een test geweest zijn. Met Goedweervandaag - Pippi Langkous krijgt Lancelot bevestiging van Conny, maar hij kijkt Comfort aan en herhaalt de vraag. Slim dat ze hem corrigeert.

Ik zou het wel een straffe actie vinden als ze in de roze jeep het rode ei van de rug van Thomas heeft geplukt. Anderen hielden het rode ei van elkaar vast, maar Comfort kwam blijkbaar niet op die gedachte. Terwijl haar hand wel erg achter zijn rug zat. ;D

Bij de rode knop viel me op Comfort de tweede is die drukt. Ze had ook meteen door hoe het spelletje werkte. Stel je voor dat de deur van de eerste drukker na 1 minuut was open gegaan, dan was het hele spelelement weg. Verder hoef je hier als mol niets te doen, als je kamergenoot als een wilde op de rode knop gaat drukken.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #102 Gepost op: 5-04-2023, 08:38:59 »
Mooie argumenten Molest.
En ik zit niet in de Comfort tunnel maar je doet me twijfelen 😀.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #103 Gepost op: 5-04-2023, 11:25:19 »
Bij de rode knop viel me op Comfort de tweede is die drukt. Ze had ook meteen door hoe het spelletje werkte. Stel je voor dat de deur van de eerste drukker na 1 minuut was open gegaan, dan was het hele spelelement weg. Verder hoef je hier als mol niets te doen, als je kamergenoot als een wilde op de rode knop gaat drukken.
Jaaaa, ik zat daar ook zo van "PRODUCTIE ASSISISTENT" ;D ::rofl:: (daar is ie weer)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #104 Gepost op: 5-04-2023, 11:52:18 »
Het snel afgaan van Comfort is eerder onmols, je hebt dan geen invloed meer op het spel.
En nogmaals, het was Lancelot die Jolly Jumping vond en dat aan Lucky Luke koppelde waarna Comfort Lucky Luke zocht en ook vond. Als de molactie van Comfort het meegaan met de foute combi van Lancelot is heeft zij veel geluk dat Lancelot Jolly Jumping vond en het ook onterecht aan Lucky Luke koppelde.

Nogmaals mooi geformuleerd wat ik de Comforttunnelaars wil duidelijk maken. Maar ze zijn al niet meer te redden heb ik de indruk.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #105 Gepost op: 5-04-2023, 11:58:29 »
Altijd jammer als de montage kandidaten in of uit de kijker wil zetten en voorlopig is Comfort wel de ster van de montage... in de zin van wegmoffelen van acties dan.
Ik wou dat ik er geen rekening mee kon houden, maar we weten ondertussen wel dat er enkele zaken onvermijdelijk tot de mol leiden:
- Follow the money, maar daarvoor moet je al naar aflevering 6 of verder
- Montage knipsels waardoor molacties minder opvallen
- Positionering in proeven of andere mogelijke voorkennis door briefing

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #106 Gepost op: 5-04-2023, 12:04:11 »
Via de stalmeesters was 3000 te verdienen in 3 opties. In de arena 2000. Daar moest je 10 goede combinaties maken. In de arena was het geld veel lastiger te verdienen. Je mocht maar 1 minuut in de arena voordat de cowboy kwam, bovendien zaten daar de instinkers wat betreft de verkeerde hoefijzers. Daar kun je heel subtiel mee mollen maar een gewone vergissing is ook snel gemaakt. Het is veel lucratiever om de 1000 ( maal 3) uit de pot te houden. Als de mol niet bij de stalmeesters zat moest die iig wel in de arena zijn omdat geld uit de pot te houden. Dus voortijdig afgaan is onmols

Maar volgens mij zeg ik hetzelfde als jij ;)


Ja, maar de 3000 van de stalknechten kan ook al weggespeeld worden op het veld. Case in point: Lucky Luke (in het veld) was met Jolly Jumper (bij de stalknechten) 1000€ waard, maar werd al teniet gedaan door Jolly Jumping te nemen.
Als niemand Lancelot verbetert en Pipi Langkous wordt gekoppeld aan Mooiweervandaag, dan is ook witje (bij de stalknechten) irrelevant geworden. Blijft enkel nog Tornado en Zorro over.

I was blind but now I can see

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #107 Gepost op: 5-04-2023, 12:41:50 »
Ja, dat klopt helemaal.
Ik reageerde op voorgaande posts en het ging er meer om dat het onmols van Comfort was om vroeg af te gaan. Ze had dan geen invloed meer in de arena. Dat neemt niet weg dat bij de stalknechten ook gemold kon worden en dat het in de Arena lastiger was lijkt me. In de arena heeft wel kemand erg goed zijn best gedaan om te mollen en dat was niet Comfort...

Citaat
Als de mol niet bij de stalmeesters zat moest die iig wel in de arena zijn omdat geld uit de pot te houden. Dus voortijdig afgaan is onmols



Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #108 Gepost op: 5-04-2023, 12:56:45 »
Hebben we het witte hoefijzer en het rode eigenlijk wel gezien in het spel? Kan het zijn dat de mol in het veld die hoefijzers heeft ingetrapt? Zodra dat is gebeurd kan je makkelijk / beter afgaan

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #109 Gepost op: 5-04-2023, 12:59:43 »
Nogmaals mooi geformuleerd wat ik de Comforttunnelaars wil duidelijk maken. Maar ze zijn al niet meer te redden heb ik de indruk.
Ik wil niet gered worden!  ::vlagrechts::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #110 Gepost op: 5-04-2023, 13:33:54 »
Op het moment dat Comfort het hoefijzer wil rechtzetten, staat Lancelot meer dan 10m dichter bij Skeeter, bij de walkie.
Het zou best kunnen dat het haar bedoeling was om Lancelot te laten pakken.
(maar dat is dan wel grandioos mislukt)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #111 Gepost op: 5-04-2023, 13:37:24 »
Jaaaa, ik zat daar ook zo van "PRODUCTIE ASSISISTENT" ;D ::rofl:: (daar is ie weer)

 ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #112 Gepost op: 5-04-2023, 17:06:33 »
Ze heeft de hele aflevering aan elkaar gekwebbeld. Twee keer aan het ontbijt, bij Knoppendruk opdracht, Intro tussenschrift en na schrift. En vertrouwen gewonnen. Bij Thomas met je bent er in gebleven tot het einde of zoiets. Meelij met klagende Leïla over pijntjes. Comfort had twee keer zoveel gelopen.

Het moment dat Comfort ‘per ongeluk’ het hoefijzer pakte was cruciaal. Na de mislukte communicatie tussen Lieselot en Leïla was besloten in de groep om Ruben te vragen. Lancelot stond op het punt om te gaan communiceren en dat is verstoord door Comfort.
En daarmee was haar rol gespeeld. Nog meer doen is opvallen. Aflevering 3 in de Belgische mol gebeurd dat nog niet.

Bij het eieren gooien was er het opvallende moment bij 20 eieren tussen Comfort en Thomas. Gekke bekken trekken. Ben benieuwd hoeveel Thomas weet.

En hoe mensen Lancelot nog de schuld kunnen geven met dat Jolly Jumping is mij een raadsel. Als Thomas daar had gestaan dat had hij Lucky Luke waarschijnlijk niet gevonden en was er over gebabbeld en was het ing-moment al een er-moment. Het is Comfort die het moment pakt en inkopt.
Bij het verbeteren van foute voorzetten zie je op een gegeven moment vier mensen op een rij de voorzet verbeteren met Comfort als felste. Het gras wordt vier keer gemaaid, dan kun je maar het best de voorste zijn, dan lijk je de beste maaier.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #113 Gepost op: 5-04-2023, 17:09:11 »
Ik vond Comfort eigenlijk vrij aarzelend de foute suggestie van Lancelot (een fout Sinterklaaspaard) corrigeren.

Dat Lancelot hier aan het testen was geloof ik wel. Deed ie denk ik eerder ook al toen hij voorstelde om toch de geschilde aardappelen te gebruiken. Een slimme kandidatenstrategie.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #114 Gepost op: 5-04-2023, 18:31:25 »
De actie op het koorddansen (- €3000) zou een vette molactie van Comfort kunnen zijn hoewel opvallend. Maar er zijn 3 redenen waarom zij niet hoog op mijn verdachtenlijst staat.

1. Bij de inschatting van de tijd koos ze mede voor de rookmelder waarmee de tijd nauwkeurig gemeten kan worden en nauwelijks gemold.
2. In de trein hanteerde zij de portofoon en gooide ze geen voorwerp van de trein. De mol zal zeker een voorwerp uit de trein willen gooien en liefst één van de duurste.
3. Comfort bracht (samen met Thomas) als enige duo of groep alle militaire opdrachten tot een goed einde. Bovendien schoten ze vrij snel raak. De mol zal zeker een aantal geschilde aardappelen willen wegschieten.

Ik vind het wel de leukste kandidate en hoop dat ze ver zal komen (maar ik vrees van niet).
4. Vroegtijdig uitgeschakeld in de rodeo waardoor je geen invloed meer hebt op het spel. En bij 3 kan ik toevoegen dat ze 4 km heeft gelopen en op tijd kwam. Zij had gemakkelijk als mol kunnen vertragen, het zou niet eens verdacht zijn geweest te laat te komen na 4 km (zeker nadat Leïla te laat kwam). Conny kwam ook op tijd binnen en is niet de mol, logischerwijze zou ik Comfort ook moeten schrappen als mol.
Al vond ik haar verdacht met de eieren (maar sommigen nog verdachter).
« Laatst bewerkt op: 5-04-2023, 18:33:52 door Luc »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #115 Gepost op: 5-04-2023, 18:52:14 »
Ik vond Comfort eigenlijk vrij aarzelend de foute suggestie van Lancelot (een fout Sinterklaaspaard) corrigeren.

Dat Lancelot hier aan het testen was geloof ik wel. Deed ie denk ik eerder ook al toen hij voorstelde om toch de geschilde aardappelen te gebruiken. Een slimme kandidatenstrategie.
Dat was niet die met 4 tegelijk. Dat was bij Conny die de fout maakt met het hoefijzer. Daar staan ze alle vier Leïla te waarschuwen. Kun je maar beter je best doen overtuigend over te komen. 

Maar ook die foute voorzet van Lancelot moet je als mol gewoon tegenspreken hier en het is Conny die met Sinterklaas komt, ook fout maar daar had Commy geen bijdrage aan. Twee aparte dingen vlak na elkaar.

Aan die voorzetten alleen al kan je afleiden dat Lancelot geen mol is. Hij had hier ruim baan in deze opdracht met foute associaties, daar is geen voorkennis voor nodig, en hup hij gaat los.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #116 Gepost op: 6-04-2023, 15:41:39 »
4. Vroegtijdig uitgeschakeld in de rodeo waardoor je geen invloed meer hebt op het spel. En bij 3 kan ik toevoegen dat ze 4 km heeft gelopen en op tijd kwam. Zij had gemakkelijk als mol kunnen vertragen, het zou niet eens verdacht zijn geweest te laat te komen na 4 km (zeker nadat Leïla te laat kwam). Conny kwam ook op tijd binnen en is niet de mol, logischerwijze zou ik Comfort ook moeten schrappen als mol.
Al vond ik haar verdacht met de eieren (maar sommigen nog verdachter).

Ik blijf het ook herhalen allemaal. Gewoon groot kruis door Comfort, alleen moeten sommige tunnelaars dat nog zien ;D Maar iedereen zijn tunnel, ik ben de laatste die iemand hard tunnelgedrag moet verwijten ;D. Maar als je tunnelloos bent zie je al sneller andere molloten de mist ingaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #117 Gepost op: 6-04-2023, 17:04:26 »
Bij de rode knop viel me op Comfort de tweede is die drukt. Ze had ook meteen door hoe het spelletje werkte. Stel je voor dat de deur van de eerste drukker na 1 minuut was open gegaan, dan was het hele spelelement weg. Verder hoef je hier als mol niets te doen, als je kamergenoot als een wilde op de rode knop gaat drukken.

Ik vind dat nu net een geval van wellicht slim gemonteerd door de redactie, waardoor Comfort verdacht wordt gemaakt. Er kan in werkelijkheid heel goed iemand anders als tweede hebben gedrukt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #118 Gepost op: 6-04-2023, 17:36:50 »
... zie je al sneller andere molloten de mist ingaan.
Er is nog niets feitelijks aan hoor, Comfort kan prima de mol zijn. Prima als je argumenten tegen hebt, maar steeds roepen dat mensen verkeerd zitten draagt verder niets bij aan de zoektocht.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #119 Gepost op: 6-04-2023, 19:10:25 »
Ik vind dat nu net een geval van wellicht slim gemonteerd door de redactie, waardoor Comfort verdacht wordt gemaakt. Er kan in werkelijkheid heel goed iemand anders als tweede hebben gedrukt.
Eens, terechte opmerking. Toos en Lieselot zijn dat zeker niet, die drukken als eerste. Bij Leïla en Ruben lijkt het kwartje laat te vallen. Thomas en Conny blijven even uit beeld, die zouden als tweede hebben kunnen gedrukt.

Comfort zegt wel: 'Er stond: een andere kamerdeur'. Dat hoef je niet te zeggen als dat er al tweemaal stond, dan weet Lancelot dat inmiddels ook wel.