Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 41672 keer)

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #580 Gepost op: 1-05-2023, 12:05:40 »
Zat al met 1 been in de Comfort tunnel, kom er nu definitief in!  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 12:07:12 door Fay111 »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #581 Gepost op: 1-05-2023, 12:54:39 »
Je bent Welcommy ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #582 Gepost op: 1-05-2023, 14:23:21 »
Het moest Doommol zijn ipv dommol. Heb het maar verwijderd voordat ik daar op afgerekend wordt.
Vergeet je geen 'r'?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #583 Gepost op: 1-05-2023, 14:29:21 »
 ;D Laten we daar maar van uitgaan.
Over Renée zegt hij ook heel vaak: 'eh, nee'.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #584 Gepost op: 1-05-2023, 16:56:22 »
Als je dat stelt, dan is Comfort de meest duidelijke kandidaat ooit.

Rood scherm:
- Volledige spelvervalsing als zij de mol zou zijn, want er is niets over gezegd dat de mol een rood scherm kan hebben

Bunker:
- Geeft haar code gewoon prijs, wat als Ruben dat ook had gedaan?
- Lijnt niet met de biecht waarin de mol zegt alles wat mogelijk te hebben gedaan

Vliegtuig:
- Slecht acteren, nadat ze bij het rode scherm meesterlijk zou geacteerd hebben

Bus:
- Foute kleur op een presenteerblaadje, en die nog verbeteren?

Postkoets:
- Een foto verpesten, terwijl er bij de koets veel meer geld op het spel zat

Dit is maar een kleine selectie uit al haar kandidaatse zaken. Maar dit zijn echt typisch kandidaatse zaken, iets fout verbeteren.
Rood scherm : is er gezegd dat de mol nooit een rood scherm kan zien? We hebben van geen van beide opties een bevestiging of ontkenning gezien in de afleveringen.

Bunker : hoeveel tijd was er nog over als zij haar code toch gaf? minder dan 2 minuten. Ze waren al meer dan een halfuur beneden. Ruben had nooit de intentie gegeven dat hij twijfelde. Integendeel.

Vliegtuig : zowel Thomas als Lancelot geloofden uiteindelijk haar acteerwerk wel, dus was het blijkbaar niet zo slecht.

Bus : ze laten ons geloven dat iedereen op Ruben zit maar als iedereen Ruben verdacht dan zouden ze toch nooit zijn keuze volgen? Maar het is idd een gevaarlijke zet die ze hier deed als ze de mol is. Thomas zorgde bijna voor geld. Lancelot maakte de keuze om Toos te volgen die Ruben verkoos. Als ze echter wist dat Lancelot en Toos haar het meest verdenken, dan was dat risico al een stuk beperkter. Zij gingen haar niet volgen.

Postkoets : als iedereen op de foto staat en je bent de enige die een verkeerde houding heeft, wie wordt dan het meest verdacht? De derde foto kon niet mislukken als de koets op tijd was en zeker als Toos (die door iedereen blindelings gevolgd werd) aan het commando stond.
Nu telde Comfort 1s verkeerd bij de 2e foto en die foto was mislukt.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 17:03:45 door Molstein »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #585 Gepost op: 1-05-2023, 17:22:02 »
Het viel me bij de foto's meer op hoe ze vroeg 'ligt mijn arm goed??' om (mogelijk) Toos af te leiden terwijl die zijn focus nodig had voor de kip op z'n kop

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #586 Gepost op: 1-05-2023, 18:01:00 »
- Volledige spelvervalsing als zij de mol zou zijn, want er is niets over gezegd dat de mol een rood scherm kan hebben

Alsof ze echt van tevoren de clou van de opdracht zouden verklappen! En spelvervalsing of niet, geen betere plek om bij deze opdracht te mollen.

Citaat
- Geeft haar code gewoon prijs, wat als Ruben dat ook had gedaan?

Als Ruben dat gedaan had, tja, mislukte molactie. No use crying over spilled milk. Maar het stond met koeienletters op zijn voorhoofd dat ie zijn code niet wilde geven. Kleine kans dat ze Rubens code binnen de tijd gokken, even "de Mol is de held" toepassen en verdenking van je af proberen te schudden en voilá. Jammer alleen dat de Lotjes roet in het eten kwamen gooien.
 
Citaat
- Lijnt niet met de biecht waarin de mol zegt alles wat mogelijk te hebben gedaan

Toegegeven, met Toos zou het eventueel nog te rijmen zijn. Maar die is om tal van andere redenen de Mol niet. En past het bij Lancelot? Hoe heeft die al het mogelijke gedaan? Hoezo gefrustreerd zijn over het niet pakken van de pasvragen wanneer ie ze nota bene zelf had kunnen pakken?

Citaat
- Slecht acteren, nadat ze bij het rode scherm meesterlijk zou geacteerd hebben

Twee dingen die allebei leidden tot niet verdiend geld. Hoezo kandidaats? En is dat inconsequent zijn niet een teken van een saboteur?

Citaat
- Foute kleur op een presenteerblaadje, en die nog verbeteren?

OK, die snap ik ook niet helemaal. Maar vorig jaar snapte ik ook niet waarom Uma Yens zou verbeteren en die was de Mol wel.

Citaat
- Een foto verpesten, terwijl er bij de koets veel meer geld op het spel zat

...Is toch nog een bedrag niet verdiend. Soms gaan dingen niet volgens plan en moet je als Mol improviseren. Met een Toos bij je is 1 op 3 nog best een redelijke score.

Citaat
Maar dit zijn echt typisch kandidaatse zaken, iets fout verbeteren.

Nogmaals, Uma en Yens. Reverse psychology met een hoog risico die meesterlijk uitpakte, zeker als je wist dat Yens haar nog niet eens verdacht.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #587 Gepost op: 1-05-2023, 19:45:39 »
Thomas noemde Leïla bij de kennismaking Lina.
Ruben noemde in aflevering 1 Samya Samina.
Comfort noemde in aflevering 2 Toos Joos.

De Mol weet de namen dondersgoed. Comfort is (toch) niet de Mol?


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #588 Gepost op: 1-05-2023, 20:01:04 »
Dat leek mij een opzettelijke verspreking, van een ontspannen mol. Misschien afgekeken van Ruben bij de slackline, en gedacht: ha, kan ik ook! :)
Thomas en Ruben waren aflevering 1. Dit gebeurde in aflevering 2, terwijl iedereen al volop bezig was met namen en molboekjes. Ik geloofde er niets van, een paar cocktails op of niet.
't Is een goedkopere manier om kandidaats over te komen dan geld in de groepspot spelen. :D
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 20:11:59 door Molest »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #589 Gepost op: 1-05-2023, 20:14:12 »
Het is voor mij een van de dingetjes die de Comfortzone minder comfortabel maken, in de categorie "te mooi om waar te zijn?" waaronder ook de slackline-sabotage en het acteerwerk bij het rode scherm vallen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #590 Gepost op: 1-05-2023, 20:22:23 »
Dat leek mij een opzettelijke verspreking, van een ontspannen mol. Misschien afgekeken van Ruben bij de slackline, en gedacht: ha, kan ik ook! :)
Thomas en Ruben waren aflevering 1. Dit gebeurde in aflevering 2, terwijl iedereen al volop bezig was met namen en molboekjes. Ik geloofde er niets van, een paar cocktails op of niet.
't Is een goedkopere manier om kandidaats over te komen dan geld in de groepspot spelen. :D

Nee, daar geloofde ik ook gelijk niets van. Met paar cocktails weet je nog best dat 't Toos is. Bovendien zei ze daarna ook iets als: Van mij moet ge niet al te veel meer verwachten (in de trein nog bezig met de tips)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #591 Gepost op: 1-05-2023, 21:36:19 »
Ik weet niet of dit komt door mijn gekleurde bril. Maar op het moment dat Toos de €1000 kaart draait roept hij: "Ahh, yess". De manier waarop Comfort daarna vraagt: "Hoeveel?" komt bij mij over als een schrikreactie. Zo van je hebt toch niet de €1000 gedraaid.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 21:38:43 door MartinJ »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #592 Gepost op: 1-05-2023, 21:42:25 »
Nee, daar geloofde ik ook gelijk niets van. Met paar cocktails weet je nog best dat 't Toos is. Bovendien zei ze daarna ook iets als: Van mij moet ge niet al te veel meer verwachten (in de trein nog bezig met de tips)
En een mooi excuus om niet te hoeven gooien. Wat zou de mol daar ook mee opschieten.

Online Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #593 Gepost op: 1-05-2023, 22:54:36 »
Het is voor mij een van de dingetjes die de Comfortzone minder comfortabel maken, in de categorie "te mooi om waar te zijn?"
Er is in elk geval geen "smoking gun" zoals die er wel zijn bij Toos en Lancelot die beiden vele vele duizenden min euro's laten liggen bij makkelijk te pakken pasvragen. Als Commy Ruben nu had neergeschoten en 3000 euro had verdiend was er een smoking gun bij haar. Ze was wel de snelste, maar och och kom kom zo zo, ze schiet niet. Dus laat zich afschieten. 3000 euro uit de pot.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 22:56:19 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #594 Gepost op: 1-05-2023, 23:55:48 »
Er komen af en toe dingen voorbij die verband kunnen houden met gynaecologie: de babyfoto's - heel toevallig dat ze een rood scherm kreeg en daarna vragen over babyfoto's -, zoals eerder is genoemd, de maan met een klok en laatste aflevering werd weer de maan getoond, het faken - weer heel toevallig dat Comfort dat doet -, en zelfs Bingo, als een kind verwekt wordt is dat Bingo. (Waarom zou je anders Bingo laten doen in Amerika?) En dan de foto's van haar eigen kind, heel nadrukkelijk kwam dat naar voren in de laatste aflevering.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 23:57:41 door Run »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #595 Gepost op: 1-05-2023, 23:58:19 »
Eitjes…. ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #596 Gepost op: 1-05-2023, 23:59:20 »
Eitjes…. ::rofl::
Precies, ik zat te denken wat nog meer! Roze, de kleur van een meisje bij de geboorte, en ze heeft zelf een dochtertje. Rodeo, met de lasso iemand vangen: iemand versieren! Kwamen er geen luiers voorbij in de supermarkt? Liedjes over liefde en liefdesverdriet.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 00:10:55 door Run »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #597 Gepost op: 2-05-2023, 00:02:55 »
Er komen af en toe dingen voorbij die verband kunnen houden met gynaecologie: de babyfoto's - heel toevallig dat ze een rood scherm kreeg en daarna vragen over babyfoto's

Als dat zo is, dan zou die opdracht toch een soort van doorgestoken kaart zijn en dat zou voor mij afbreuk doen aan dit seizoen en dat zou ik jammer vinden, want ik vind het een topseizoen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #598 Gepost op: 2-05-2023, 00:07:13 »
Er komen af en toe dingen voorbij die verband kunnen houden met gynaecologie: de babyfoto's - heel toevallig dat ze een rood scherm kreeg en daarna vragen over babyfoto's -, zoals eerder is genoemd, de maan met een klok en laatste aflevering werd weer de maan getoond, het faken - weer heel toevallig dat Comfort dat doet -, en zelfs Bingo, als een kind verwekt wordt is dat Bingo. (Waarom zou je anders Bingo laten doen in Amerika?) En dan de foto's van haar eigen kind, heel nadrukkelijk kwam dat naar voren in de laatste aflevering.
Ik kan me niet voorstellen dat ze als gynaecoloog hieraan mee wil werken om haar beroep zo naar beneden te halen. Een gynaecoloog doet veel meer dan dat.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #599 Gepost op: 2-05-2023, 00:15:05 »
Er werken veel mannen mee aan Wie is de mol en die vinden het natuurlijk reuze interessant, misschien is het enthousiasme van hun kant dat het overal in doorklinkt.  :-X Kotspoes?
In de Nederlandse mol worden vaak hints naar iedereen bedacht, echter hier is het erg veel naar 1 persoon lijkt het.
En ik vond het heel raar dat ze zei dat de kip niet op de hoed moest terwijl het goed was, en ze was verantwoordelijk voor het verkeerd aftellen.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 00:29:59 door Run »