Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 42126 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #760 Gepost op: 8-05-2023, 09:37:46 »
Het omgekeerde is juist gebeurd, denk ik, bij Lieselot en Laila, die haar afschreven nadat ze rood had gekregen. Terwijl Lieselot haar als enige doorhad bij het faken. De vrouwen hebben te braaf gedacht dat de mol geen rood kon krijgen.
voor Laila kan dat argument niet opgaan, want zij viel meteen al af in die aflevering dus blijkbaar verdacht zij Comfort ook al niet voordat ze het rode scherm kreeg. Ik kreeg wel de indruk dat Comfort al vanaf het begin een  vertrouwensband met de vrouwen had, logisch als gynaecologe zal zij gewend zijn vrouwen dusdanig vriendelijk te woord te staan dat zij haar genoeg vertrouwen haar werk te kunnen doen. Dit zou goed de reden kunnen zijn dat alle dames haar niet als mol konden zien.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #761 Gepost op: 8-05-2023, 09:42:54 »
Ik verdenk mensen die dachten dat Comfort daar acteerde wel een beetje van een tunnelanalyse ;D

O, je hebt het over haar groene schermreactie in die aflevering. Dat was inderdaad next-level.

Online NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #762 Gepost op: 8-05-2023, 09:57:52 »
O, je hebt het over haar groene schermreactie in die aflevering. Dat was inderdaad next-level.

Ik vond haar eerder in de auto heel knap "onderacteren": ze leek haar emoties voor zich te willen houden, maar toch leken ze door te breken in haar stem en ademhaling. Bij eliminaties zie je juist vaak dat de mol teveel acteert: ze komen altijd met een reactie van opluchting (handen voor het gezicht bijv), terwijl kandidaten dat lang niet altijd doen. Iemand die volledig stoïcijns is bij de executie is eigenlijk nooit de mol. Dus dat vond ik van Comfort echt extreem knap gedaan hier.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #763 Gepost op: 8-05-2023, 10:07:23 »
Ik verdenk mensen die dachten dat Comfort daar acteerde wel een beetje van een tunnelanalyse ;D

Dit postte ik zaterdag:

En ik sta hier nog steeds achter. Ik vind het echt een hoogtepunt qua acteerwerk in alle molseizoenen die ik heb gezien. Ik ben er destijds volledig ingetrapt. Uiteindelijk zat ik wel op Comfort, maar dit zeurde nog wel steeds in m'n achterhoofd.
Zeker, maar van tevoren zei ze dat het een goede tactiek was om te kijken of ze op de goede mol zat, en daar strookt dat emotionele gedoe in de auto niet mee. Ik ging ervan uit dat ze alsnog emotioneel werd.

Dat hardlopen was achteraf bekeken ook wel heel erg op haar lijf geschreven.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #764 Gepost op: 8-05-2023, 10:16:26 »
Ik vond haar eerder in de auto heel knap "onderacteren": ze leek haar emoties voor zich te willen houden, maar toch leken ze door te breken in haar stem en ademhaling. Bij eliminaties zie je juist vaak dat de mol teveel acteert: ze komen altijd met een reactie van opluchting (handen voor het gezicht bijv), terwijl kandidaten dat lang niet altijd doen. Iemand die volledig stoïcijns is bij de executie is eigenlijk nooit de mol. Dus dat vond ik van Comfort echt extreem knap gedaan hier.
Vooral die lach ook die doorbrak op haar gezicht toen ook Lieselot haar kwam helpen. Je zou een moment van aarzeling of een mondhoek naar beneden verwachten, maar ze kwam meteen met een stralend 'Is het echt, Lieselot?'. Alsof ze weer hoop kreeg. Terwijl ze van binnen gedacht moet hebben: 'Damn!'.

Comfort heeft heel het seizoen door fantastisch geacteerd, maar dit was zeker een hoogtepunt. Verder vind ik het mooi om te zien hoe sterk ze in haar schoenen stond, en hoeveel plezier ze erin bleef hebben. Zoals iemand al schreef: nu eens meebewegen, even later toch weer niet. Heel goed in de timing was ze daarmee.

Ik verwacht bij de terugblik een mooie mix van brutale molacties (slackline, twee (!) rode eieren vernachelen ;D), subtielere molacties en knappe staaltjes omgekeerde psychologie (de bus). Een all-round mol, als je het mij vraagt. Slechts twee of drie mensen die haar doorhadden, is ook een goed resultaat.
Well done, Comfort! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #765 Gepost op: 8-05-2023, 10:19:36 »
voor Laila kan dat argument niet opgaan, want zij viel meteen al af in die aflevering dus blijkbaar verdacht zij Comfort ook al niet voordat ze het rode scherm kreeg. Ik kreeg wel de indruk dat Comfort al vanaf het begin een  vertrouwensband met de vrouwen had
Dat eerste wou ik ook zeggen.

Dat tweede, daar is een heel topic over.... komt nu ook uit. We zaten al op 5:1 mannen bij een vrouwelijke mol, nu is die score zelfs opgevoerd tot 6:1, 12 mannen op slechts 2 vrouwen in de historie van De Mol. Wow, dat spreekt boekdelen!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #766 Gepost op: 8-05-2023, 10:31:33 »
Dat eerste wou ik ook zeggen.

Dat tweede, daar is een heel topic over.... komt nu ook uit. We zaten al op 5:1 mannen bij een vrouwelijke mol, nu is die score zelfs opgevoerd tot 6:1, 12 mannen op slechts 2 vrouwen in de historie van De Mol. Wow, dat spreekt boekdelen!
Bij WIDM ligt dat dus een beetje anders.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #767 Gepost op: 8-05-2023, 10:34:03 »
Nee, ook daar is dat het geval, zie dat topic. Alleen in totaliteit zijn er daar veel meer mannen die de finale halen dan bij De Mol, de helft meer, en natuurlijk speelt het Bekende Nederlanderschap mee, een factor van belang blijkbaar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #768 Gepost op: 8-05-2023, 10:39:03 »
Die BNers kennen elkaar vaak te goed al. Dat vertekent de boel. Zeker in het seizoen van Anne-Marie was dat de reden waarom juist de dames haar doorhadden. Ze zagen een act terwijl ze wisten dat ze helemaal niet zo was normaal gesproken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #769 Gepost op: 8-05-2023, 10:48:34 »
Ik verwacht bij de terugblik een mooie mix van brutale molacties (slackline, twee (!) rode eieren vernachelen ;D), subtielere molacties en knappe staaltjes omgekeerde psychologie (de bus). Een all-round mol, als je het mij vraagt. Slechts twee of drie mensen die haar doorhadden, is ook een goed resultaat.
Well done, Comfort! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Helemaal mee eens. En in dit mooie artikel prijst Gilles Comfort ook als all-round mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #770 Gepost op: 8-05-2023, 10:54:49 »
Die BNers kennen elkaar vaak te goed al. Dat vertekent de boel. Zeker in het seizoen van Anne-Marie was dat de reden waarom juist de dames haar doorhadden. Ze zagen een act terwijl ze wisten dat ze helemaal niet zo was normaal gesproken.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ook de mannen hadden haar snel door, dat jaar was een tombola, ze had even goed met 2 mannen kunnen eindigen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #771 Gepost op: 8-05-2023, 10:55:44 »
Vooral die lach ook die doorbrak op haar gezicht toen ook Lieselot haar kwam helpen. Je zou een moment van aarzeling of een mondhoek naar beneden verwachten, maar ze kwam meteen met een stralend 'Is het echt, Lieselot?'. Alsof ze weer hoop kreeg. Terwijl ze van binnen gedacht moet hebben: 'Damn!'.

Comfort heeft heel het seizoen door fantastisch geacteerd, maar dit was zeker een hoogtepunt. Verder vind ik het mooi om te zien hoe sterk ze in haar schoenen stond, en hoeveel plezier ze erin bleef hebben. Zoals iemand al schreef: nu eens meebewegen, even later toch weer niet. Heel goed in de timing was ze daarmee.

Ik verwacht bij de terugblik een mooie mix van brutale molacties (slackline, twee (!) rode eieren vernachelen ;D), subtielere molacties en knappe staaltjes omgekeerde psychologie (de bus). Een all-round mol, als je het mij vraagt. Slechts twee of drie mensen die haar doorhadden, is ook een goed resultaat.
Well done, Comfort! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Ik blijf een beetje met een dubbel gevoel achter moet ik zeggen.
Aan de ene kant inderdaad fantastische acteerprestaties, de bus ook een geniale move achteraf gezien.

Aan de andere kant, dat rode scherm. Ze haalt bewust en zonder voorkennis maar 6/20 lees ik, dat is prima, maar wat gebeurt er dan?
Wordt het spel gemanipuleerd en krijgt ze info over hoeveel vragen ze moet aanpassen? Stel Leila haalt 5/20 en haalt via de DeLorean 7/20, wat hadden ze dan gedaan?

Ook in de Biosphere laat ze eigenlijk de opdracht slagen door te zeggen hoe de lucht naar buiten moest. Moeten we dan concluderen dat de opdracht te moeilijk was of wou ze Toos en Lance toch nog aan het twijfelen krijgen? In ieder geval een actie die een mol niet zou mogen doen.

In the end moet je alles wel kunnen relativeren, het is en blijft het maar een spel natuurlijk waar fun en plezier centraal moeten blijven staan voor de deelnemers, maar ik kan het ook wel begrijpen dat het voor de kijker op de een of andere manier frustrerend is en bijna onmogelijk wordt om nog 'mee te spelen' met het programma om de mol te vinden.

Benieuwd naar volgende week!  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #772 Gepost op: 8-05-2023, 10:58:19 »
In ieder geval een actie die een mol niet zou mogen doen.

Zo denken kan een grote valkuil zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #773 Gepost op: 8-05-2023, 11:00:32 »
Nou, ik vond haar rol als Productieassistent ook wel erg groot moet ik zeggen. Nogmaals, heel fijn hoor, want zo krijgen wij kijkers de hele opdracht met alle lagen te zien. Maar ja, de opdrachten zijn praktisch allemaal wel te ingewikkeld om zonder de hulp van de mol te kunnen worden voltooid.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #774 Gepost op: 8-05-2023, 11:06:10 »
Wordt het spel gemanipuleerd en krijgt ze info over hoeveel vragen ze moet aanpassen? Stel Leila haalt 5/20 en haalt via de DeLorean 7/20, wat hadden ze dan gedaan?

Dan was Leila gewoon (terecht) naar huis gegaan uiteraard. Ik zie veel mensen vallen over dat rode scherm, maar ik begrijp de argumenten niet zo goed. Het is De Mol, je moet overal rekening mee houden. Een test expres minder goed maken kan absoluut backfiren.

Waar ik weinig mensen over hoor is het feit dat kandidaten die Comfort al wel verdachten nu juist bevestiging krijgen. Stel Toos had alle vragen op Comfort ingevuld. Dan krijgt hij 1) geen initieel rood scherm en 2) geen rood scherm na de herkansing. Dan is de kans wel erg groot dat Comfort gewoon de mol is. Dat is ook een effect van de mol laten meedoen aan deze opdracht.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #775 Gepost op: 8-05-2023, 11:19:18 »
Toos kreeg 1x groen, dat Comfort alsnog groen kreeg zou dan een misschien voor Toos een indirecte bevestiging kunnen zijn, maar geen extra zekerheid dat hij goed zat.
Verder ben ik blij dat zo'n rood-met-herkansing gewoon part of the game is voor kandidaten en mol  ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #776 Gepost op: 8-05-2023, 11:30:53 »
Dan was Leila gewoon (terecht) naar huis gegaan uiteraard.
Natuurlijk niet als ze daarmee beter was geweest dan de volgende kandidaat. 7 goed, kan met bijv. Thomas zijn geweest, Laila een betere tijd, dan Thomas naar huis.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #777 Gepost op: 8-05-2023, 11:34:03 »
Natuurlijk niet als ze daarmee beter was geweest dan de volgende kandidaat. 7 goed, kan met bijv. Thomas zijn geweest, Laila een betere tijd, dan Thomas naar huis.

Uiteraard, maar ik nam aan dat Paracetamol bedoelde dat (in het geschetste scenario) alleen Comfort een lagere score had. Anders is het helemaal duidelijk wie er naar huis zou moeten.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #778 Gepost op: 8-05-2023, 11:40:06 »
Natuurlijk niet als ze daarmee beter was geweest dan de volgende kandidaat. 7 goed, kan met bijv. Thomas zijn geweest, Laila een betere tijd, dan Thomas naar huis.

Nee. Leila had van de kandidaten de slechtste score, punt. Dat de mol daardoorheen fietst met een 'laagste score' om geld uit de pot te spelen en vervolgens uiteraard groen te krijgen veranderde aan de kandidatenuitslagen uiteraard helemaal niets.  Geen enkel ander scenario is toepasbaar, geen wat-als'en. Een kandidaat had een slechtste score. De mol gaat daar kunstmatig onder zitten en kan het spel spelen. Qua kandidaten-test-prestatis helemaal zuiver en geen spelvervalsing, alleen kortstondig heel even valse hoop bij kandidaten die al bang zijn naar huis te moeten vanwege een slechte test. Prima. Dramatisch, mooie televisie.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #779 Gepost op: 8-05-2023, 11:44:42 »
Paracetamol ging van een scenario uit dat Laila er 5 goed had. Maar goed.....:
De mol gaat daar kunstmatig onder zitten
Daar is dus geen sprake van. Niks 'gaat' en niks 'kunstmatig'. Lees even het interview, daarin wordt alles uitgelegd. Zij maakte de test net als elk ander, wist niks van de anderen. Hoorde achteraf pas dat zij inderdaad de laatste was.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)