Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 42132 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #800 Gepost op: 10-05-2023, 14:13:15 »
Enkele molacties doet Commy al in Achter De Schermen uit de doeken:

- Het droppen van de naam Matteo Simoni wanneer Thomas de acteur herkent maar niet op zijn naam komt.
- Bij de slackline terechtkomen door meermaals te droppen dat ze geturnd heeft. Eigenlijk was haar plan niet om op de laatste positie te komen maar om op de slackline wat te sukkelen en munten naar beneden te laten vallen. Sukkelen zou te verdacht worden omdat de anderen het goed deden. Daarom besloot ze in de laatste positie te doen alsof ze te klein was om bij het varkentje te kunnen. In werkelijkheid was ze "zeker niet te klein".
- Bij de bus werd Commy goed in de gaten gehouden door Ruben die op dat moment haar als Mol zag. Door het goede groen te zeggen raakte Ruben overtuigd van het foute geel.
- Bij haar rode scherm en in de auto acteerde ze niet. Ze zat met zenuwen, spanning en stress in de auto. Ze wist niet dat Leïla af zou gaan vallen. Ze hoopte alleen maar dat helpers Lieselot en Leïla niet af zouden vallen. "Ik heb Lieselot gehoord, heb heel de tijd tranen ingehouden." Over het groene scherm erna: "Je moet blij zijn dat je er nog in zit maar alles kwam er op dat moment uit."
- Toos had Commy dan ook wel door, toch twijfelde hij nog tot het moment van de ontknoping of ze het wel echt was.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #801 Gepost op: 10-05-2023, 19:04:03 »
Fijn dat je het hebt samengevat Heinz.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #802 Gepost op: 11-05-2023, 18:02:26 »
Het is wel opmerkelijk dat Lancelot, Thomas en Ruben meer uit de pot hebben gehaald dan de echte mol. Wat is haar aandeel in...
...
Ik ben echt benieuwd.
Het is anders al heel wat keren toegelicht. Maar je blijft maar benieuwd. :o

- eerste opdracht: heb je gelijk in, niet gemold, hoogstens tijd gerekt bij de slangen. Goodwill gekweekt, voorzichtige opening van de mol. Ze kon daarmee wel los gaan in de tweede opdracht van afl. 1.
- inboedel werpen: ervoor gezorgd dat het duurste voorwerp (de tafel, 2.000 euro) niet werd vrij gespeeld. Gaf informatie van Thomas over de afstand van de netten (10 m) niet door aan de rest. Plaatste zich tussen twee werpers van andere dure voorwerpen, die daardoor bovenhands moesten gaan gooien.
- rodeo: ervoor gezorgd dat de drie hoefijzers behorend bij een gekleurd hoefijzer (en dus een waarde van 1.000 euro per stuk) snel in het spel kwamen. Goed gedaan, met 23 hoefijzers in het spel. Meer kans dat ze fout gekoppeld werden, vóór de naam van de gekleurde hoefijzers bekend werd. Maakte zelf alvast één foute combinatie na een voorzet van Lancelot.
- rode knop: de mol hoefde zich niet in de kijker te spelen door zelf naar vrijstellingenkamer te gaan. Normaal gesproken worden die twee vrijstellingen gepakt.
- dierentuin: stond bij twee van de drie vragen aan het bord. Een fout antwoord door laten gaan, of een juist antwoord fout gecorrigeerd (nog even afwachten). En de tweede keer fout gegokt.
- stuntvliegen: het is ondoenlijk om in de drone groep de rest te overtuigen dat er iemand niet vliegt, terwijl iedereen vliegt. Als de mol bij de stunters gaat en niet vliegt, is de kans op een geslaagde molactie veel groter. En dat bleek ook.
- postkaarten: verkeerd afgeteld bij de douche-pannenkoek foto.
- de bus: omgekeerde psychologie toegepast.

De mol moet van jou altijd op de beste molpositie staan. Maar dat is bij De Mol niet bij elke opdracht zo. In FTM (waarin Comfort 1.000 bij niet verdiend erbij moet krijgen vanwege een foutje) staat zij onderaan, ongeveer gelijk aan Lancelot en Ruben. Thomas komt in de verste verte niet in de buurt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #803 Gepost op: 11-05-2023, 18:40:36 »
Ik weet niet of Comfort snel verdacht werd (weten wij pas de laatste aflevering) maar dan heb je als mol een probleem en moet je gas terugnemen.

Het is wel opmerkelijk dat Lancelot, Thomas en Ruben meer uit de pot hebben gehaald dan de echte mol. Wat is haar aandeel in de eerste opdracht (tijd inschatten), inboedel werpen (gooide als enige geen voorwerp uit de trein), rodeo (snel uitgeschakeld, absurd voor een mol), rode knop (de actie van Toos was onbegrijpelijk), dierentuin (Thomas gaf zowat alle foute antwoorden), stuntvliegen (de mol zat niet bij de drones waar €6000 wel of niet verdiend kon worden), postzakken (bracht niets op, de mol zat bij de postkaarten en 2 van de 3 waren goed)? Ik ben echt benieuwd. En de bus ... dat kwam toch volledig op rekening van Toos, Ruben en Lancelot (welke kleur ook Comfort zou gezegd hebben, ze kozen alle 3 ten onrechte voor geel).

Je hebt gelijk hoor Luc. voor de ontknoping schreef ik al dat ik veel vragen had als Comfort de mol blijkt te zijn en dat gaat inderdaad o.a. over bovenstaande opdrachten. Gedurende de serie heb ik veel teruggekeken ( om een open blik te houden) maar vond haar regelmatig onmols. Voor mij waren dat redenen om niet naar haar over te stappen. Volgens mij was ik het vaak met je eens. Voor mij is het lijstje nog langer: Bootcamp, ontploffing ( als laatste een element pakken)

Het rode scherm heb ik helemaal niet meegenomen in mijn beoordeling. In de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
mol heb ik gezien dat het al eens gedaan is, dus het kan....

Van wat ik tot nog toe gelezen en gehoord heb heeft ze prima gemold: De naam Matteo Simoni noemen,  de slackline, In de school heeft ze prima gemold. Leuk dat ze de eieren van Conny en Lancelot heeft stukgemaakt maar in deze hele opdracht was iedereen aan het mollen. de reverse psychology bij de busopdracht was een goede oplossing maar ze was hiertoe ook gedwongen omdat ze verdacht werd door Ruben en door 2 kandidaten in de bus. Ze zat hierdoor best klem....Bij het boodschappen doen was dat ook het geval.

Maar ik ben  hééél benieuwd naar alle opdrachten waar we nog niets over gehoord hebben.

Ik heb genoten van dit geweldige seizoen maar wacht nog tot na aflevering 9 om iets over de mol te zeggen.

@ Foxhunter: Tuurlijk weten we  nu dat Comfort de mol is en tuurlijk is het duidelijk dat Ruben, Thomas ( ook een grote tunnel hier) en Lancelot kandidaten zijn en tuurlijk weten we dat het een TV programma is waar we op een verkeerd been worden gezet  Ik was  na aflevering 6  tunnelloos. Iedereen die haar al snel in de smiezen had: Top!  maar vind dat ik best naar een objectief oordeel mag zoeken over de mol. Daarbij zeg ik altijd dat ik respect heb voor diegene die het lef heeft om deze rol op zich te nemen.
« Laatst bewerkt op: 11-05-2023, 18:41:51 door Heinz, Reden: spoilertags »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #804 Gepost op: 11-05-2023, 18:53:22 »
Na aflevering 6 was ik ook molloos nadat Ruben en Thomas (mijn hoofdverdachten) zijn afgevallen. Toos schrapte ik al na afl.1, Lancelot en Comfort na afl. 4.

Ik heb de 3 finalisten opnieuw overwogen, de You-Tube-filmpjes van molloten bekeken en koos voor Lancelot als mol. Opmerkelijk dat geen enkele You-Tuber Comfort verdacht. Inderdaad werden de (ervaren) molloten deze keer op een verkeerd been gezet.

Comfort was snel af in een opdracht, verbeterde fouten van anderen en kreeg een rood scherm. Allemaal zaken die een mol nog nooit eerder heeft gedaan, noch in de 10 vorige reeksen van de mol, noch in de 23 reeksen van WIDM. Begrijpelijk dat velen (waaronder ik) verkeerd zaten.

Wat ook meespeelde is dat ik Comfort niet al mol wilde vanwege haar rode scherm.
« Laatst bewerkt op: 11-05-2023, 21:53:16 door Luc »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #805 Gepost op: 11-05-2023, 20:01:52 »
- eerste opdracht: heb je gelijk in, niet gemold, hoogstens tijd gerekt bij de slangen. Goodwill gekweekt, voorzichtige opening van de mol. Ze kon daarmee wel los gaan in de tweede opdracht van afl. 1.
- inboedel werpen: ervoor gezorgd dat het duurste voorwerp (de tafel, 2.000 euro) niet werd vrij gespeeld. Gaf informatie van Thomas over de afstand van de netten (10 m) niet door aan de rest. Plaatste zich tussen twee werpers van andere dure voorwerpen, die daardoor bovenhands moesten gaan gooien.
- rodeo: ervoor gezorgd dat de drie hoefijzers behorend bij een gekleurd hoefijzer (en dus een waarde van 1.000 euro per stuk) snel in het spel kwamen. Goed gedaan, met 23 hoefijzers in het spel. Meer kans dat ze fout gekoppeld werden, vóór de naam van de gekleurde hoefijzers bekend werd. Maakte zelf alvast één foute combinatie na een voorzet van Lancelot.
- rode knop: de mol hoefde zich niet in de kijker te spelen door zelf naar vrijstellingenkamer te gaan. Normaal gesproken worden die twee vrijstellingen gepakt.
- dierentuin: stond bij twee van de drie vragen aan het bord. Een fout antwoord door laten gaan, of een juist antwoord fout gecorrigeerd (nog even afwachten). En de tweede keer fout gegokt.
- stuntvliegen: het is ondoenlijk om in de drone groep de rest te overtuigen dat er iemand niet vliegt, terwijl iedereen vliegt. Als de mol bij de stunters gaat en niet vliegt, is de kans op een geslaagde molactie veel groter. En dat bleek ook.
- postkaarten: verkeerd afgeteld bij de douche-pannenkoek foto.
- de bus: omgekeerde psychologie toegepast.

Vooralsnog is het meeste interpretatie, afwachten wat hier zondag over gezegd wordt.

Wat betreft het inboedelwerpen:
1-Comfort komt meteen met het juiste antwoord "een voor een" , ze rekt geen tijd. Trekt meteen de juiste conclusie "animal" bij de tip die Lancelot kreeg.
2-Comfort koppelt de 2 tips tot de juiste oplossing en roept dit meteen: Lamp
3- ( de dure tafel) We zien niet wie het raadsel heeft opgelost maar Samya maakt de fout en Leila pakt het verkeerde voorwerp. ipv dat Comfort meegaat met deze fout trekt ze het nog in twijfel "Ik weet het niet hè".
4-We zien hier niet wie het raadsel oplost.
5-Comfort komt meteen met de juiste conclusie "Roos" en wijst naar de vaas. Lancelot doet nog warrig maar klopt toch af.

Kortom Comfort is hier heel constructief en de fout met de dure tafel is gemaakt door Samya en Leila...



Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #806 Gepost op: 11-05-2023, 20:35:55 »
In WIDM dit jaar zaten wij met een brutale mol tussen kandidaten die de opdrachten goed uitvoerden en zich niet verdacht maakten waardoor ik de mol (te) snel in het vizier had en de spanning verdween. Niet erg blij mee.
In de mol dit jaar zaten wij met een zeer voorzichtige mol tegenover kandidaten die de opdrachten slecht uitvoerden of zich verdacht maakten waardoor ik verkeerd zat met de mol. Ook niet tevreden.
« Laatst bewerkt op: 11-05-2023, 20:37:41 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #807 Gepost op: 11-05-2023, 20:44:57 »
In WIDM dit jaar zaten wij met een brutale mol tussen kandidaten die de opdrachten goed uitvoerden en zich niet verdacht maakten waardoor ik de mol (te) snel in het vizier had en de spanning verdween. Niet erg blij mee.
In de mol dit jaar zaten wij met een zeer voorzichtige mol tegenover kandidaten die de opdrachten slecht uitvoerden of zich verdacht maakten waardoor ik verkeerd zat met de mol. Ook niet tevreden.

Comfort was zeker niet onvindbaar, zoals ook wel uit dit topic en de poll (hoofdverdachte na aflevering 3) bleek. Zo vond ik haar juist een typische voorzichtige, sluwe, onder-de-radar-Mol. Maar wel eentje met een aantal duidelijke molacties. (In aflevering 1 de slackline, in aflevering 2 betrokken zijn bij het pakken van de geschilde patatten.)

Een type Mol dat je misschien vaker ziet bij De Mol dan bij WIDM. Maar vergelijken is ontzettend lastig omdat de opdrachten zo anders in elkaar zitten. En omdat de groepsdynamiek ten aanzien van persoonlijk voordeel dit jaar erg bijzonder was. (Terwijl Jurre gewoon het ene na het andere voordeel pakte wat meteen de pot geld kostte en wat zijn medekandidaten er niet toe verleidde hem te gaan verdenken.)
« Laatst bewerkt op: 11-05-2023, 20:49:03 door Heinz, Reden: dat is nu al de tiende keer dat ik ongeschilde schrijf als ik geschilde bedoel »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #808 Gepost op: 11-05-2023, 20:50:32 »
Kortom Comfort is hier heel constructief en de fout met de dure tafel is gemaakt door Samya en Leila...
Het aandeel van Comfort bij het missen van de tafel was dat zij een zetje in de verkeerde richting gaf met 'swingen, dansen'. Dus richting draaien, in plaats van richting tafel.  Samya en Leïla namen dat over. En dan natuurlijk 'ik weet niet, hè' als Leïla een voorwerp pakt dat met dat draaien te maken heeft, en er 'ja, ja' wordt geroepen. Subtiele molactie, maar met het gewenste effect.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #809 Gepost op: 11-05-2023, 20:58:13 »
Comfort was zeker niet onvindbaar, zoals ook wel uit dit topic en de poll (hoofdverdachte na aflevering 3) bleek. Zo vond ik haar juist een typische voorzichtige, sluwe, onder-de-radar-Mol. Maar wel eentje met een aantal duidelijke molacties. (In aflevering 1 de slackline, in aflevering 2 betrokken zijn bij het pakken van de geschilde patatten.)

Een type Mol dat je misschien vaker ziet bij De Mol dan bij WIDM. Maar vergelijken is ontzettend lastig omdat de opdrachten zo anders in elkaar zitten. En omdat de groepsdynamiek ten aanzien van persoonlijk voordeel dit jaar erg bijzonder was. (Terwijl Jurre gewoon het ene na het andere voordeel pakte wat meteen de pot geld kostte en wat zijn medekandidaten er niet toe verleidde hem te gaan verdenken.)
Om eerlijk te zijn had ik Comfort na aflevering 1 nog enigszins verdacht vanwege de slackline - vond ik ook een prima molactie - maar niet alleen haar (Thomas, Ruben en Lancelot bv. meer). Maar per aflevering verdacht ik haar minder om haar definitief los te laten na het rode scherm (mede omdat ik de mol een rood scherm geven erg flauw vind).

Ik kijk overigens niet alleen naar de potentiële molacties maar vooral naar de anti-molacties en daar vond ik Comfort (net als Toos) teveel voor een mol hebben.
« Laatst bewerkt op: 11-05-2023, 21:05:47 door Luc »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #810 Gepost op: 11-05-2023, 21:10:18 »
Het aandeel van Comfort bij het missen van de tafel was dat zij een zetje in de verkeerde richting gaf met 'swingen, dansen'. Dus richting draaien, in plaats van richting tafel.  Samya en Leïla namen dat over. En dan natuurlijk 'ik weet niet, hè' als Leïla een voorwerp pakt dat met dat draaien te maken heeft, en er 'ja, ja' wordt geroepen. Subtiele molactie, maar met het gewenste effect.
Een goede mol was juist diegene die de tafel wél zou hebben gevonden. Dat ding zou immers nooit heelhuids uit de trein zijn gegooid.

Niet dat ik Commy een matige mol wil noemen o.i.d. maar op de trein heeft ze niet gemold. Tenzij ze de machinist heeft ingefluisterd om extra hard te rijden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #811 Gepost op: 11-05-2023, 21:11:53 »
Ik snap dat de nadruk ligt op de molacties hier, maar ik ben toch benieuwd of in de laatste aflevering ook echt wordt stilgestaan bij hoe zij de opdrachten tot een goed einde bracht. Ik vrees van niet. Maar ik schat ik dat zij wel in driekwart van de opdrachten de productie heeft moeten redden. Het begon al met die klok, die ze van de wand haalde om Lieselot te bevrijden.

De opdrachten van De Mol zitten ZO moeilijk en gelaagd in elkaar dat de mol hier een hele grote rol opgedrongen krijgt te helpen. Aan de ene kant is dat genot voor ons kijkers.  Aan de andere kant is het vermindering waar het eigenlijk om gaat: de molacties. Maar hier komen we niet meer van af, dus kijk naar voorkennis in 2024 en je hebt De Mol...... ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #812 Gepost op: 11-05-2023, 21:19:00 »
Een goede mol was juist diegene die de tafel wél zou hebben gevonden. Dat ding zou immers nooit heelhuids uit de trein zijn gegooid.
Maar dan had ze zelf ook aan de bak gemoeten, want zo'n tafel moet je met zijn tweeën smijten. En ze had nu juist al voorgesorteerd op niet gooien, door aangeschoten te raken en Toos zijn naam te verhaspelen tot Joos. 'Aan mij gaan jullie dus niet veel meer hebben'.

Waarom dan zelf niet willen gooien? Omdat ze de anderen het gooien moeilijker ging maken, door zich heel onhandig op te stellen tussen twee werpers in. Volgens mij heeft Comfort haar strategie voor deze opdracht helemaal uitgedokterd, en ook nog in een leuk toneelstukje verpakt.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #813 Gepost op: 11-05-2023, 21:28:26 »
Maar dan had ze zelf ook aan de bak gemoeten, want zo'n tafel moet je met zijn tweeën smijten. En ze had nu juist al voorgesorteerd op niet gooien, door aangeschoten te raken en Toos zijn naam te verhaspelen tot Joos. 'Aan mij gaan jullie dus niet veel meer hebben'.

Waarom dan zelf niet willen gooien? Omdat ze de anderen het gooien moeilijker ging maken, door zich heel onhandig op te stellen tussen twee werpers in. Volgens mij heeft Comfort haar strategie voor deze opdracht helemaal uitgedokterd, en ook nog in een leuk toneelstukje verpakt.
Dan zou het een leuke actie zijn, gaan we zien. Alhoewel ik de trein-opdracht ergens niet meer terugverwacht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #814 Gepost op: 12-05-2023, 14:09:03 »
Ik luister momenteel naar de Trust Nobody podcast deel 8b.
Hierin uitgebreide interviews met Gilles, de finalisten en de eindregiseur.
Heel leuk om te luisteren en met nieuwe weetjes.

Comfort zegt bijvoorbeeld dat het lijkt alsof er in de Zoo niet gemold is maar dat dat wel is gebeurd.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #815 Gepost op: 12-05-2023, 15:10:12 »
Comfort zegt bijvoorbeeld dat het lijkt alsof er in de Zoo niet gemold is maar dat dat wel is gebeurd.
Aha! ::vergroot:: Dan kom ik weer even met mijn stokpaardje de stokstaartjes. ;D Het lijkt alsof Thomas en Ruben het aantal stokstaartjes fout gokken (11). Maar wat als dat antwoord per ongeluk goed was, en Commy Leïla heeft overgehaald om iets anders te antwoorden? De montage biedt de ruimte ervoor.
Maar dat is wishful thinking.
Al iets minder wishful thinking, misschien. Niet dat ik teleurgesteld ben in Comfort als ze op een andere manier gemold heeft, maar wie weet!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #816 Gepost op: 13-05-2023, 00:04:08 »
Aha! ::vergroot:: Dan kom ik weer even met mijn stokpaardje de stokstaartjes. ;D Het lijkt alsof Thomas en Ruben het aantal stokstaartjes fout gokken (11). Maar wat als dat antwoord per ongeluk goed was, en Commy Leïla heeft overgehaald om iets anders te antwoorden? De montage biedt de ruimte ervoor.Al iets minder wishful thinking, misschien. Niet dat ik teleurgesteld ben in Comfort als ze op een andere manier gemold heeft, maar wie weet!

In elk geval wilde ze ook de neushoorn niet vinden door de foute route te lopen in de zoo. Aan Leïla was te danken dat ze nog goed liepen en ook dat ze het juiste antwoord zei. Commy ging hier heel erg niet-enthousiast mee akkoord.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #817 Gepost op: 13-05-2023, 15:22:25 »
Ik lees veel kritiek dat Comfort niet gemold heeft op de trein. Ik heb jullie gewezen op een schilderijtje dat ter discussie werd gebracht door Comfort, maar die is uit de kritieken verdwenen.
En de tafel is niet gekozen, maar een rammelaar dinges nogwat. De afstand dat dat 10 meter was is ook niet doorgegeven.
En met het hert dat al gekozen was dan heeft het geen zin om over dier te discussiëren, dat kun je je dan beter toeëigenen als jouw vondst want het hert was al gevonden.
En zo kun je eindeloos doorgaan. Heel veel kritiek is terug te voeren op gebrek aan inzet bij de critici. En natuurlijk zie je niet alles van mol A als je B verdenkt. Voor dat schilderijtje moest ikvoor de tigste keer terugkijken om te zien wat er wel degelijk te zien valt en dat ook nog na een tip in een youtube filmpje.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #818 Gepost op: 13-05-2023, 16:06:44 »
De kritiek op het ontbreken van  een molactie tijdens de allereerste proef is ook zoiets.
Ze had naar eigen zeggen enkele acties in gedachte maar ze is er niet aan toe gekomen om die uit te voeren omdat hulpmollen Ruben, Lancelot en Conny de opdracht al vooruit verknoeid hadden.
Mede daardoor heeft ze op de slackline beslist om door te mollen, haar meest zichtbare grote molactie.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #819 Gepost op: 13-05-2023, 17:26:48 »
Enkele molacties doet Commy al in Achter De Schermen uit de doeken:

- Het droppen van de naam Matteo Simoni wanneer Thomas de acteur herkent maar niet op zijn naam komt.
- Bij de slackline terechtkomen door meermaals te droppen dat ze geturnd heeft. Eigenlijk was haar plan niet om op de laatste positie te komen maar om op de slackline wat te sukkelen en munten naar beneden te laten vallen. Sukkelen zou te verdacht worden omdat de anderen het goed deden. Daarom besloot ze in de laatste positie te doen alsof ze te klein was om bij het varkentje te kunnen. In werkelijkheid was ze "zeker niet te klein".
- Bij de bus werd Commy goed in de gaten gehouden door Ruben die op dat moment haar als Mol zag. Door het goede groen te zeggen raakte Ruben overtuigd van het foute geel.
- Bij haar rode scherm en in de auto acteerde ze niet. Ze zat met zenuwen, spanning en stress in de auto. Ze wist niet dat Leïla af zou gaan vallen. Ze hoopte alleen maar dat helpers Lieselot en Leïla niet af zouden vallen. "Ik heb Lieselot gehoord, heb heel de tijd tranen ingehouden." Over het groene scherm erna: "Je moet blij zijn dat je er nog in zit maar alles kwam er op dat moment uit."
- Toos had Commy dan ook wel door, toch twijfelde hij nog tot het moment van de ontknoping of ze het wel echt was.

Commy was blij dat ze er nog in zat? M.a.w. ze had ook een tweede rood scherm kunnen krijgen en eruit kunnen vliegen?