Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk  (gelezen 7189 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #140 Gepost op: 23-04-2023, 14:39:00 »
De mannen waren vooral elkaar aan het testen, of Thomas is de mol. Iedereen had wel door dat Comfort aan het faken was.

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #141 Gepost op: 24-04-2023, 16:20:13 »
Aflevering vier eindigt met "We're flying high." Wat er kan op wijzen dat de Mol in het vliegtuig zat?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #142 Gepost op: 26-04-2023, 09:14:22 »
Ruben zat in een vliegtuig.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #143 Gepost op: 26-04-2023, 23:45:52 »
En Toos ook.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #144 Gepost op: 28-04-2023, 10:01:40 »
Aanvankelijk dacht ik dat de eerste drie filmtips gekoppeld waren aan een specifieke hindernis:
Tip 1 (slalom): acteur/actrice
Tip 2 (lage halve hoepel): filmcitaat
Tip 3 (hoge hoepel): geluidsfragment

Op een gegeven moment zegt Gilles in een voice-over echter: ‘Intussen proberen Lieselot en Lancelot nog altijd door de hoge hoepel te vliegen om een tweede tip te verdienen’ (de tweede hindernis werd toen overgeslagen). Dit lijkt erop te wijzen dat er géén directe koppeling is, maar ik ben hier absoluut niet zeker van. Voor de verdenking van Lancelot is die mogelijke een-op-eenkoppeling van belang. Volgens de voice-over besluit Lancelot namelijk om de lage halve hoepel over te slaan. Ik dacht eerst dat daarmee het citaat werd overgeslagen, maar zonder een koppeling zou het geluidsfragment geskipt worden. Bij het assisteren door Lancelot ging het om de film Hook. Het geluidsfragment bevat meermalen de filmtitel. Als hij de mol is, wil je liever de filmquote (‘You know that place between sleep and awake?’) hebben en het geluidsfragment wegspelen om de kans op succes te verkleinen. Zonder directe koppeling scoort Lancelot bij mij juist wél molpunten bij deze proef.

Aan de andere kant voltooit hij zelf zijn parcours vlekkeloos, dus ja, ga er maar aanstaan ...
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 10:58:14 door Molzkovicz »

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #145 Gepost op: 28-04-2023, 10:14:57 »
Dat is me ook opgevallen, hoepel overslaan. Zijn parcours goed afgelegd, drone vliegen getest? Doet me net denken om vertrouwen te winnen? Er zijn toch al twee fout...