Auteur Topic: [kandidaat] Thomas  (gelezen 13187 keer)

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #100 Gepost op: 11-04-2023, 14:10:54 »
Ook het 100 keer+ drukken is niet echt wat de mol zou doen.
Wel als hij op tijd een tukje wil doen   ::rofl::

Het lijkt vooral Conny te zijn die drukt, en niet per sé Thomas.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2023, 14:15:02 door Wolf2112 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #101 Gepost op: 12-04-2023, 13:35:10 »
Bij het halen van het Tornado hoefijzer wordt hij ook nog eens ei zo na gevangen. De lasso miste hem nipt. Wou hij daar misschien gevangen worden? Dan moesten de medekandidaten dat hoefijzer ook nog terug gaan pakken én het blauwe hoefijzer, met bijna geen tijd meer op de klok. Dit laatste is pure speculatie, maar het rennen van Thomas...vond ik toch zeer inhoudend. Maar goed, dat kan ook de bizarre loopstijl van Thomas zijn.



Wat meer lettend op Thomas kan ik hier wel in meegaan. "Rapper Thomas" en "komaan Thomas" wordt misschien niet voor niets geroepen.

En inderdaad, goede combinaties maken doet Thomas niet en het blauwe hoefijzer kan hij ook al niet vinden. Toch is er ook wel een onmolse actie van Thomas: hij kruist in de laatste actie van het spel goed voorlangs waardoor de jager achter Thomas aangaat en Toos het kostbare blauwe hoefijzer toch net op tijd kan binnenbrengen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #102 Gepost op: 12-04-2023, 14:29:12 »
Ja. Bij de rodeoproef kan ik enkel opmerken dat hij geen goede combinaties maakt, noch foute combinaties verbetert.
Maar echt duidelijk mollen zie ik hem ook niet doen. Hij vindt vaak geen hoefijzer, terwijl Toos die duidelijk veel sneller vindt, maar meestal vindt Thomas het hoefijzer dan toch vlak voor Skeeter de arena instuift, wat onmols is. Als je tijd wil rekken dan is het beter dat je het hoefijzer niet vindt, want dan moeten ze weglopen voor Skeeter en nadien nog eens terugkomen, wat tijd vergt.

Maar bij de overige kandidaten zie ik buiten Comfort geen mogelijke molacties (ok, Lancelot, maar gezien aflevering 4 is hij zeker niet de mol lijkt me). En Comfort wordt dan ook redelijk snel buitenspel gezet.
Toos en zijn Witse en 3 hemelskinderen, maar hij haalt dan 1000€ binnen met het blauwe hoefijzer.

Bij de stalknechten zou Ruben nog kunnen mollen aan de portofoon. We zien wel beelden van hem van hij die juiste dingen doorgeeft, maar dat wil niet per sé zeggen dat er op dat moment aan de andere kant iemand luistert. In de montage kan veel.  ::tandpastasmiley::. Dat hij Witse doorgeeft ipv Witje is echt gewoon zijn dialect. Ik en Ruben delen hetzelfde dialect, en als je aan mij vraagt een woord uit te spreken dat eindigt op tje, ga je ook tsje horen. Dus daar zoek ik ook niets achter.
Voor de rest is het vooral Lieselot die hier weer als superwoman naar voren treedt.

En ja, er liep natuurlijk veel mis qua communicatie. Als een kandidaat afkomt met 'Witse', dan wrijf je als mol in je handen, want dan weet je al dat je je daar geen zorgen over moet maken. Ik ben alleszins benieuwd naar de laatste aflevering waar ze hopelijk een molactie uit deze proef tonen.

Wat me nog opviel: Comfort die op het einde van de proef bewonderend tegen Thomas zei: "amai, en jij bent niet gepakt".
kandidaat Y die een kandidaat X bejubeld, dan is kandidaat X vaak de mol. Het viel mij op omdat ook andere kandidaten tegen elkaar aan het praten waren, maar hun geluid konden we niet horen, maar dat ene audiofragment wel.
I was blind but now I can see

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #103 Gepost op: 12-04-2023, 14:35:03 »
Wat me nog opviel: Comfort die op het einde van de proef bewonderend tegen Thomas zei: "amai, en jij bent niet gepakt".
kandidaat Y die een kandidaat X bejubeld, dan is kandidaat X vaak de mol. Het viel mij op omdat ook andere kandidaten tegen elkaar aan het praten waren, maar hun geluid konden we niet horen, maar dat ene audiofragment wel.

Een tunnelvisie geleden zag ik dat juist als mols van Comfort, al kan ik niet helemaal uitleggen waarom, misschien omdat het te optimistisch was na de gefaalde opdracht en misschien omdat het aanvoelt als de aandacht in ieder geval niet op jezelf leggen. Maar inderdaad; als er iets positiefs over de Mol wordt gezegd is dat dankbaar materiaal om erin te laten.

Wat Thomas en audio betreft: na de treinopdracht (aflevering 2) is het Thomas die ook meteen iets zegt tegen de groep die uit de trein is gekomen, maar hier is zijn audio weggedraaid. Dat maakt wel nieuwsgierig. (Al gebeurt het heel vaak.)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #104 Gepost op: 12-04-2023, 18:37:00 »

Wat Thomas en audio betreft: na de treinopdracht (aflevering 2) is het Thomas die ook meteen iets zegt tegen de groep die uit de trein is gekomen, maar hier is zijn audio weggedraaid. Dat maakt wel nieuwsgierig. (Al gebeurt het heel vaak.)

Had ik ook opgemerkt. Heb er niet veel achter gezocht toen omdat het inderdaad wel vaker gebeurt.
I was blind but now I can see

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #105 Gepost op: 12-04-2023, 23:50:20 »
Wat Thomas en audio betreft: na de treinopdracht (aflevering 2) is het Thomas die ook meteen iets zegt tegen de groep die uit de trein is gekomen, maar hier is zijn audio weggedraaid. Dat maakt wel nieuwsgierig. (Al gebeurt het heel vaak.)

Het lijkt alsof hij iets (verwijtends?) richting Commy zegt, want hij richt zijn blik naar haar. Ik slaag er niet in om er iets van te verstaan.

Ik was Thomas wel weer even aan het heroverwogen als mol (als alternatief voor Commy) , maar ik kan toch geen mol in 'm zien. Ik zie in hem toch vooral een kandidaat die aan het genieten is van het spel, hoewel hij wel dingen soms verdacht doet, maar vooral toch vaak (kandidaats) grote ogen van verbazing aan het begin bij uitleg van opdrachten. Gespeeld? Het kan, maar ik denk het niet.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #106 Gepost op: 13-04-2023, 08:04:40 »
Die grote ogen heeft ie nou eenmaal. Daar herkende ik direct zijn babyfoto aan. ::rofl::



Rechts het moment dat Lieselot ineens besluit te helpen. (Natuurlijk hoeft het niet mols te zijn dat Thomas Commy niet wil helpen, elke fanatieke kandidaat zou dit ook niet willen.)
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 08:13:42 door Heinz »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #107 Gepost op: 13-04-2023, 09:34:09 »
Natuurlijk, een fanatieke kandidaat zou Comfort niet helpen maar het was wel Thomas die de groep min of meer overtuigde om Comfort niet te helpen. Vandaar dat ik hem nog blijf verdenken (na Ruben).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #108 Gepost op: 13-04-2023, 10:28:13 »
Ja, op heel slinkse wijze zoals ik in het poll-topic opmerkte: Thomas neemt meteen de leiding en zegt niet te weten wat te moeten doen. Toos: "Je zou daarvoor 3000 euro riskeren?" Thomas herhaalt dat hij alleen maar zegt niet te weten wat te doen maar komt daarna wel met het argument dat als Commy terugkomt ze een van haar verdachten kan schrappen. En dat hij vindt dat ze allemaal hetzelfde moeten doen. Thomas weet precies wat hij wil en krijgt de groep ook grotendeels mee, zonder hardop uit te spreken dat het geld hem geen zier kan schelen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #109 Gepost op: 13-04-2023, 10:39:44 »
Ik interpreteer dat als: Thomas zit op Comfort, en weet daarom echt niet wat te doen. Helpt hij, dan volgt ze toch niet. Helpt hij niet, dan gokt ze fout.

Het argument dat als Commy terugkomt ze een van haar verdachten kan schrappen, zie ik als van een slimme kandidaat die een dwaalspoor zet voor de anderen. Commy als een kandidaat neerzetten, en niet laten blijken dat hij haar verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 10:41:27 door Molest »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #110 Gepost op: 13-04-2023, 10:43:26 »
Zou kunnen. Maar als ik Commy zou verdenken zou ik haar juist wel helpen. Heel interesssant om te zien of ze dan het goede antwoord overneemt of niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #111 Gepost op: 13-04-2023, 10:48:54 »
Is ook een optie. Maar daarmee maak je je wel onverdacht bij je medekandidaten. Vanuit de Comfort tunnel geredeneerd: hij zal dat hebben overwogen, hij zat in tweestrijd. Maar heeft er om die reden vanaf gezien.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #112 Gepost op: 13-04-2023, 12:08:23 »
Wat ik verdacht vindt aan Thomas dat zijn argument is, als zij terugkomt in het spel kan ze sowieso één van haar verdachten schrappen. Als kandidaat zou ik me meer zorgen maken over het andere gevolg, wat Toos daarna ook zegt: als zij terugkomt is het een van ons. Tussendoor probeert Leila nog te peilen hoeveel andere kandidaten ook all-in zijn gegaan, met "zijn jullie zo onzeker over jullie mol".
En hoe weet Thomas dat Comfort all-in is gegaan?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #113 Gepost op: 13-04-2023, 12:12:15 »
Dat Toos dat zegt maakt wel duidelijk dat hij een kandidaat is

Een mol zou dat niet zeggen en de schijn ophouden dat t nog steeds Comfort kan zijn of helemaal niks zeggen

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #114 Gepost op: 13-04-2023, 12:52:57 »
Wat ik verdacht vindt aan Thomas dat zijn argument is, als zij terugkomt in het spel kan ze sowieso één van haar verdachten schrappen. Als kandidaat zou ik me meer zorgen maken over het andere gevolg, wat Toos daarna ook zegt: als zij terugkomt is het een van ons. Tussendoor probeert Leila nog te peilen hoeveel andere kandidaten ook all-in zijn gegaan, met "zijn jullie zo onzeker over jullie mol".
En hoe weet Thomas dat Comfort all-in is gegaan?

Klopt. Destijds met de verfbom van Ruth was het ook mol Gilles die hetzelfde argument gebruikte “zij weet nu wie de mol niet is” gebruikte om de groep (in eerste instantie) te overtuigen om Ruth niet te helpen. (Daarna kantelde hij naar helpen - omdat het aantal helpers klein genoeg was - om dan het welbekende en foute  “Nokia?” antwoord te geven maar dit ter zijde)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #115 Gepost op: 13-04-2023, 13:10:33 »
Dat Toos dat zegt maakt wel duidelijk dat hij een kandidaat is

Een mol zou dat niet zeggen en de schijn ophouden dat t nog steeds Comfort kan zijn of helemaal niks zeggen


Of de Mol zegt dat juist wel om zich heel kandidaats voor te doen. We weten dankzij de biecht dat de Mol het moeilijk heeft met deze groep, dus dan wil hij graag de aandacht van zichzelf afleiden.
Als kandidaat gezien worden, geeft hem dan meer mogelijkheden bij toekomstige opdrachten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #116 Gepost op: 13-04-2023, 13:15:58 »
Klopt. Destijds met de verfbom van Ruth was het ook mol Gilles die hetzelfde argument gebruikte “zij weet nu wie de mol niet is” gebruikte om de groep (in eerste instantie) te overtuigen om Ruth niet te helpen. (Daarna kantelde hij naar helpen - omdat het aantal helpers klein genoeg was - om dan het welbekende en foute  “Nokia?” antwoord te geven maar dit ter zijde)
Maar dat argument dat die andere kandidaat iemand af kan strepen is toch helemaal niet sterk. Een slimme kandidaat als Thomas zou dit aan kunnen voeren om te kijken of een andere kandidaat, die uiteraard meer bezorgd is om daarna zelf rood te krijgen, hierop aanslaat, zoals Toos dat deed. Thomas die andere kandidaten test dus.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #117 Gepost op: 13-04-2023, 13:17:37 »

Of de Mol zegt dat juist wel om zich heel kandidaats voor te doen. We weten dankzij de biecht dat de Mol het moeilijk heeft met deze groep, dus dan wil hij graag de aandacht van zichzelf afleiden.
Als kandidaat gezien worden, geeft hem dan meer mogelijkheden bij toekomstige opdrachten.

Precies de mol wil de aandacht van zich afleiden.
Melden dat Comfort de mol niet meer kan zijn is dus het laatste wat de mol zou doen. Hiermee vestig je juist de aandacht op je en streep je iemand af voor de kandidaten.

Maar geloof erin.. ik vind het juist mooi als er nog verschillende tunnels zijn  ::ok::

Edit: het is trouwens voor n kandidaat ook niet heel snugger. Dus wat ie ook is. Niet zo slim van Toos om te zeggen maar snap t wel ergens als je kandidaat bent want je wil haar niet terug hebben
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 13:22:22 door FS »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #118 Gepost op: 13-04-2023, 13:40:08 »
Melden dat Comfort de mol niet meer kan zijn is dus het laatste wat de mol zou doen.
Ik ben even niet mee … dat doet toch niemand?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #119 Gepost op: 13-04-2023, 13:53:55 »
Een kandidaat kan dat toch juist wel doen? Want als zij het niet kan zijn maak je de kans groter dat ze jou gaan verdenken. En dat wil je juist wel als kandidaat zijnde.

Alleen de mol zou dat niet zeggen.

Maar ik had in mn edit stukje al gezegd dat normaal gesproken het sowieso niet handig is. Maar helemaal niet voor n mol
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 13:56:25 door FS »