Auteur Topic: [kandidaat] Thomas  (gelezen 13355 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #120 Gepost op: 13-04-2023, 13:58:13 »
Ik bedoel: wie heeft volgens jou gezegd dat Comfort de mol niet meer kan zijn? Heb ik niet gehoord.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #121 Gepost op: 13-04-2023, 14:03:25 »
Post van martinj op vorige pagina

Toos zegt: als ze terugkomt dan is het 1 van ons


Oh wacht .. ik denk dat ik dat verkeerd interpreteer. Hij bedoelt dan is het 1 van ons die wegmoet. Ik las dan is 1 van ons de mol

Lol las het verkeerd

Never mind!!  ::rofl::

 :-[

Offline theboard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #122 Gepost op: 13-04-2023, 14:50:47 »
Ik heb dit reeds gepost bij de verborgen tips, maar herhaal het hier nogmaals voor degene die op Thomas als mol inzetten:

In aflevering 3 werd op het forum al een aantal keer verwezen naar het knipperend "Vacancy" bord van het motel (tijdstip 54min10sec)
Volgens mij gaat het hier niet over een morsecode, maar simpelweg het aantal keer dat het bord knippert: 11 keer

We zien vervolgens 2 kamernummers 208 en 211
De kandidaten in kamer 211 zijn Thomas en Conny. Aangezien Conny al is afgevallen zou dit kunnen verwijzen naar de mol in kamer 211; Thomas

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #123 Gepost op: 13-04-2023, 16:35:24 »
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de makers van het programma nog eens een West-Vlaamse leerkracht als Mol kiezen.
Ik denk wel dat Thomas slim genoeg is om ver te geraken!

Bij het overlopen van "These beats..." denk ik dat hij Ruben aan het testen is.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #124 Gepost op: 13-04-2023, 17:45:14 »
Dat is voor mij geen reden om hem uit te sluiten als mol.
Thomas was mijn eerste keuze maar nadien vond ik hem steeds minder verdacht tot hij in aflevering 4 weer komt bovendrijven. Al verdenk ik Ruben nog het meest, Thomas schrijf ik niet af.
Een molduel Ruben-Thomas dringt zich op.

Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #125 Gepost op: 14-04-2023, 01:03:19 »
Dat is voor mij geen reden om hem uit te sluiten als mol.
Thomas was mijn eerste keuze maar nadien vond ik hem steeds minder verdacht tot hij in aflevering 4 weer komt bovendrijven. Al verdenk ik Ruben nog het meest, Thomas schrijf ik niet af.
Een molduel Ruben-Thomas dringt zich op.

Idem, het moet haast 1 van die 2 zijn, maar wie..
Ik verdenk Ruben, maar hij lijkt me soms te chaotisch, kan in enkele seconden opeens van mening veranderen, en kwam in aflevering 4 toch erg in beeld als het ging over de code die hij niet wou doorgeven.

En bij Thomas is het niet veel beter. Het ei van Leïla die hij voor de neus van iedereen liet vallen, hij kon zogezegd het ei niet zachter of harder gooien naar Comfort door de zwaartekracht  ???.
Zit naar eigen mening altijd bij de verkeerde opdrachten.. (afl 4)

Dat GERT-ding (gerontological simulator) uit de bingo-opdracht is ook zoiets, in aflevering 2 verspreekt Thomas zich en zegt hij gert tegen het beeld dat in de constructie moet gegooid worden, waarna Toos hem corrigeert. Hoe groot is de kans dat een West-Vlaming zich verspreekt en een G uitspreekt in plaats van een H.  ???, en dat datzelfde woord 2 afleveringen verder opnieuw opduikt. Ik kan moeilijk geloven dat dit toeval is.

Offline Eenhoorntje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #126 Gepost op: 14-04-2023, 01:54:32 »


Dat GERT-ding (gerontological simulator) uit de bingo-opdracht is ook zoiets, in aflevering 2 verspreekt Thomas zich en zegt hij gert tegen het beeld dat in de constructie moet gegooid worden, waarna Toos hem corrigeert. Hoe groot is de kans dat een West-Vlaming zich verspreekt en een G uitspreekt in plaats van een H.  ???, en dat datzelfde woord 2 afleveringen verder opnieuw opduikt. Ik kan moeilijk geloven dat dit toeval is.

Ben zelf West-Vlaming en ik hoewel ik Thomas ook verdenk, vond ik zijn foutieve uitspraak tijdens de treinopdracht op zich niet verdacht. Als mijn streekgenoten keihard hun best doen om AN te praten*, maken ze soms een overcorrectie en spreken ze woorden die met g én h beginnen met een (voor ons toch) zeer harde g uit.

*Lieselot doet hier uiteraard niet aan mee, en we vergeven het haar met veel plezier.

Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #127 Gepost op: 14-04-2023, 10:43:58 »
Ben zelf West-Vlaming en ik hoewel ik Thomas ook verdenk, vond ik zijn foutieve uitspraak tijdens de treinopdracht op zich niet verdacht. Als mijn streekgenoten keihard hun best doen om AN te praten*, maken ze soms een overcorrectie en spreken ze woorden die met g én h beginnen met een (voor ons toch) zeer harde g uit.

*Lieselot doet hier uiteraard niet aan mee, en we vergeven het haar met veel plezier.

Thomas is leraar, en zou het toch gewoon moeten zijn om AN te spreken tijdens de lesuren.
Als het zijn gewoonte is om de G en de H door elkaar te halen ben ik eens benieuwd naar zijn bijnaam op school  ::tandpastasmiley::

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #128 Gepost op: 14-04-2023, 11:43:59 »
Ik kom mij melden in de Thomas tunnel.
Was mijn schot voor de boeg en heb al 4 x op hem gestemd.
Twijfelde nog aan Leila en Comfort, maar na de laatste aflevering .. tja
In tunnelvisie  ::zwaai::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #129 Gepost op: 14-04-2023, 14:14:03 »
Toen Toos uitlegde na de vrijstellingenkamer (afl. 3) waarom dat hij de vrijstelling niet had gepakt zei hij tegen Thomas: "Dat komt door jou. Je hebt me aan  de telefoon al zo uitgescheten". Dat vind ik heel onmols van Thomas.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #130 Gepost op: 14-04-2023, 14:37:29 »
Thomas is gewoon een erg fanatieke kandidaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #131 Gepost op: 14-04-2023, 14:45:04 »
Toen Toos uitlegde na de vrijstellingenkamer (afl. 3) waarom dat hij de vrijstelling niet had gepakt zei hij tegen Thomas: "Dat komt door jou. Je hebt me aan  de telefoon al zo uitgescheten". Dat vind ik heel onmols van Thomas.
Ja, maar één vrijstelling stond hier wel voor 5000euro in de pot. Ik vind het juist mols van Thomas om dat te vragen aan Toos, en dat terwijl Thomas zelf steeds roept dat hij altijd de voordelen wil pakken.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #132 Gepost op: 14-04-2023, 15:21:08 »
Ik denk dat de mol (Thomas) hier toch wel gedacht had, dat beide kandidaten voor de vrijstelling zouden gaan.
0 euro in pot.
Eerst hoort hij daar Lieselot zeggen dat zij geen vrijstelling genomen heeft, dus dan denk je doemscenario als mol :
1 vrijstelling genomen door Toos, dus 5000 euro in groepspot..
Dan zegt Toos : heb ook geen vrijstelling genomen.
Reactie Thomas: oef dan slechts 2000 euro in groepspot en geeft Toos spontane omhelzing. ( zou hier als mol ook blij van zijn!)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #133 Gepost op: 14-04-2023, 21:15:01 »
Wat zouden de drie beste molacties van Thomas tot nu toe zijn?

Ik denk aan:

- Subtiel de opdracht van Matteo dwarsbomen door te zeggen dat hij erg op "die Limburgse acteur" lijkt. Het werk verder laten opknappen door anderen en dan zeggen dat hij de act wel geloofd had als Matteo deze had volgehouden.
- Gereedschap verkeerd leggen, instabiele constructies maken en Handige Harry niet in willen schakelen terwijl dit nog een keer gekund had.
- Leep de groep bespelen in het niet helpen terughalen van Comfort.

Dit laatste lijkt het sowieso te zijn in een paar woorden: het bespelen van de groep. Ik denk ook aan terughalen van Lieselot waarbij Thomas nog heel subtiel even in de groep gooit of ze dat nou echt wel moeten doen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #134 Gepost op: 14-04-2023, 21:20:27 »
Er zijn twee nog betere eventuele molacties van Thomas:

- Fout in de linedance maken, €1000 weg en het varkentje 2 meter verschoven waardoor Comfort ze  moeilijker kan nemen.

- Een verkeerde code ingeven in de bunker waardoor de lift alsnog naar beneden gaat.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 21:22:18 door Luc »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #135 Gepost op: 14-04-2023, 21:23:58 »
De verkeerde code werd toch door Toos ingevoerd?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #136 Gepost op: 14-04-2023, 21:24:03 »
- Fout in de linedance maken, €1000 weg en het varkentje 2 meter verschoven waardoor Comfort ze  moeilijker kan nemen.
- Een verkeerde code ingeven in de bunker waardoor de lift alsnog naar beneden gaat.

Dat zijn inderdaad ook goede. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het langste rijtje molacties voor Thomas kan maken. En dat terwijl mijn tunnelvisie best vers is. ;)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #137 Gepost op: 15-04-2023, 13:37:37 »
De rugcode van Thomas was H2K703E.
Die 703 kan je vanachter naar voor lezen als mol.
Werd ook al gedaan in Duitsland waar mol Lennert bij de bunkeropdracht in kamer 307 was. Dit was toen een hint.
Kan toeval zijn en absoluut niets betekenen, maar het jaagt mij weer een stukje dieper in mijn tunnel.  ::rofl::
I was blind but now I can see

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #138 Gepost op: 15-04-2023, 13:43:49 »
Het zou mij in dat geval meer richting uitgang van die tunnel doen bewegen. Net iets te voor de hand liggend als aanwijzing. Net als dat 'beats' niet zien als vout.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 13:45:45 door MartinJ »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #139 Gepost op: 15-04-2023, 14:24:41 »
Ik zie in Thomas geen mol. Zijn wel een paar molse acties, maar dat heeft bijna iedereen op Lieselot na. In afl 1 voor het line dance gaan terwijl bij de spaarvarkentjes 3000 euro verspeeld kon worden. Hij maakte wel een dansfout, dat kostte 1000 euro. Maar Conny en Lancelot maakten twee fouten en Matteo nog 1. Dus als mol voeg je niet echt veel toe. Een voordeel zou kunnen zijn dat je fout niet opvalt. En je moet maar hopen dat de opdracht met de spaarvarkentjes gaat mislukken. Je hebt hier geen zicht op. 8)

In opdracht 1 hebben Ruben en Lancelot het heft in handen door dik binnen de tijd op de rode knop te drukken. Weg geld. Ik heb gewoon het idee dat Thomas nergens een heel groot bedrag verspeeld. Hij komt op mij best voorzichtig over, wel fanatiek maar geen gewaagde acties. Kan tactiek zijn maar op de een of andere manier geloof ik het niet. Zelfs als ik alle argumenten lees, ga ik toch niet op hem stemmen.

Misschien brengt afl5  wat verheldering. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 14:33:01 door Lonneke*L »