Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 41805 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #720 Gepost op: 16-05-2023, 11:18:39 »
Een aantal hints is alleen voor intern gebruik blijkbaar.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #721 Gepost op: 16-05-2023, 12:41:53 »
Hoe werkt dat, hints voor intern gebruik?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #722 Gepost op: 16-05-2023, 13:25:25 »
Alsof gynaecologie alleen om baby's draait. Ik heb 'Baby' vaak voorbij zien komen zoals iedereen, maar 'Baby' komt in een op de drie Amerikaanse liedjes voor. Om er dan een officiële hint van te maken, béétje makkelijk.
Dat het telkens om het woord 'baby' ging maakte het voor mij een zeer acceptabele hint. Consequent, opvallend en duidelijk (als het je tenminste was opgevallen). Als jij dit hier had geroepen, in plaats van in bijna elk shot een hint te zien, dan was ik hier volkomen in meegegaan. Soms geldt, less is more.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #723 Gepost op: 16-05-2023, 13:39:59 »
Precies. En dan was er nog de cartoony baby in de powerpoint. Een simpele duidelijke hint. En eentje die we niet gevonden hebben, althans niet op dit forum.

Het lettertype Comfort ook niet. Terwijl velen die krant doorplozen hebben op zoek naar hints. Ook die slag is voor de makers. (Al ben ik het wel eens met de kritiek dat als ie wel gevonden was het te duidelijk was.)

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #724 Gepost op: 16-05-2023, 13:42:36 »
Al ben ik het wel eens met de kritiek dat als ie wel gevonden was het te duidelijk was.
Maar daardoor waarschijnlijk weer in twijfel getrokken want te duidelijk... ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #725 Gepost op: 16-05-2023, 13:44:12 »
Dat is ook weer zo. ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #726 Gepost op: 16-05-2023, 13:49:35 »
Ik moet zeggen dat ik het een zeer acceptabel en ook leuk lijstje van verborgen tips vind dit seizoen  ::ok:: prima vindbaar (niet zoals de morsecode met Isidoor aaien), leuk ook een verwijzing naar het verre verleden van het programma voor de die-hard fans, en sommige gewoon voor het oprapen zo simpel als dat lettertype. 
« Laatst bewerkt op: 16-05-2023, 13:51:07 door MollenvangR »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #727 Gepost op: 16-05-2023, 13:56:22 »
De aai-Isidoor-hint was wel briljant hoor. Oké, moeilijk te vinden, maar niet onmogelijk. Het moet je maar net opvallen dat Lennart meerdere keren in beeld is terwijl hij Isidoor aait. (Bijvoorbeeld omdat hij je Mol al is.) Voor je het weet ben je de hint op het spoor.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #728 Gepost op: 16-05-2023, 14:03:04 »
De aai-Isidoor-hint was wel briljant hoor. Oké, moeilijk te vinden, maar niet onmogelijk. Het moet je maar net opvallen dat Lennart meerdere keren in beeld is terwijl hij Isidoor aait. (Bijvoorbeeld omdat hij je Mol al is.) Voor je het weet ben je de hint op het spoor.
Ja briljant bedacht zeker absoluut mee eens. Vond het in die zin ook zeker geen slechte hint, maar zelf stond Lennart al vanaf het vinden van de naam Dami bovenaan mijn lijst toen, alleen de momenten dat hij dat beestje een lief aaitje over de bol gaf, kwam het bij mij in ieder geval niet op om daar een hint in te zien hoor.

Dus ja de gedachte erachter top (je moet er maar op komen als maker en achteraf denk je misschien echt van: huh die hond was ook een hint?), de vindbaarheid iets lastiger en dan vond ik dat er nu niet echt van dat soort hints bij waren, dus precies goed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #729 Gepost op: 16-05-2023, 14:45:10 »
nog eentje naar Comfort liggen die dateert van 13 april i.v.m. het dagboek van de Mol. Op zich klopt die ook, maar die was toen bedoeld als TNVH. In de laatste zin van dat dagboek voorspelt de Mol eigenlijk letterlijk dat zij de volgende dag in die DeLorean gaat "tijdreizen"
Hoe zit het eigenlijk met Klaartje, zijn de rechten al van de hints af ??? ::) Wellicht was dit haar hint naar de lettertypehint, immers houden de bedenkers van Comfort de rechten ervan. Goed gevonden ::bravo:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #730 Gepost op: 16-05-2023, 14:47:21 »
Precies. En dan was er nog de cartoony baby in de powerpoint. Een simpele duidelijke hint. En eentje die we niet gevonden hebben, althans niet op dit forum.

Het lettertype Comfort ook niet. Terwijl velen die krant doorplozen hebben op zoek naar hints. Ook die slag is voor de makers. (Al ben ik het wel eens met de kritiek dat als ie wel gevonden was het te duidelijk was.)
'Baby' kwam net zo vaak voorbij als dat er eieren te zien waren, en eieren waren ook geen officiële hint.
Ik heb de babyfoto's genoemd in de auto. Dat was weer géén hint.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2023, 14:51:50 door Run »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #731 Gepost op: 16-05-2023, 16:11:58 »
Hoe zit het eigenlijk met Klaartje, zijn de rechten al van de hints af ??? ::) Wellicht was dit haar hint naar de lettertypehint, immers houden de bedenkers van Comfort de rechten ervan. Goed gevonden ::bravo:: ::ok::
Neen, die hint naar het lettertype was het niet. Je hebt de hint waarnaar ik verwees blijkbaar gemist, want ik had hem bij de rubriek Totaal Nutteloze Verborgen Hints hier uitzonderlijk eens vermeld: https://be.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=73088.msg2530902#msg2530902
Als je dat 'extract' van mijn TNVH-verhaaltje hebt doorgelezen, zal je wellicht ook begrijpen dat ik daarmee ook alle discussies over of de mol een rood scherm kan krijgen of niet (intussen meer dan 30 forumpagina's lang) in de kiem had kunnen smoren. :)
Maar voor een goed begrip: mijn TNVH-verhaaltjes zijn puur voor de fun en nooit bedoeld als 'echte hints'. Ieder verhaaltje verwijst trouwens naar een andere mogelijke verdachte. Maar af en toe zit er natuurlijk iets bij dat slaat op de juiste verdachte, in dit geval Comfort. En ja, ze zijn nog steeds enkel te lezen op een ander forum, dat daarop de exclusieve rechten heeft. Ook al heb ik heel af en toe een heel klein stukje hier op dit forum geplaatst, ook onder de TNVH-rubriek. Iets wat blijkbaar toch gelezen wordt, zelfs door Gilles De Coster en zijn redactie, zo maakte ik op uit een video van GDC waarin hij een overzicht gaf van de mogelijke hints die naar Toos wezen. Maar volgens Gilles ga ik het veel verder zoeken dan zij het ooit zouden durven doen. ;)
« Laatst bewerkt op: 16-05-2023, 16:16:36 door Klaartje76 »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #732 Gepost op: 17-05-2023, 15:27:00 »
Leuke hints, suf dat het lettertype niet gevonden is. Maar inderdaad maar goed ook.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #733 Gepost op: 17-05-2023, 23:00:57 »
Dat lettertype vond ik wel een goede verborgen hint. Hided in plain sight. Wellicht dat daarom de L in gilles mistte, als hint naar de hint  ::tandpastasmiley::