Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 42759 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #140 Gepost op: 6-04-2023, 17:11:56 »
Toch wel heel bizar! een mojito is licht van kleur, en de cocktail die zij vast had was duidelijk bruin, zoals een virgin cuba libre
zoiets valt niet meteen op, maar als ze de mol is, wel een geniale tip!

Goed gezien zeg! Een virgin cuba libre is effectief een cola. ::rofl::
Maar of de bruine kleur nu de tip is? Bedoel je dat als een link naar de kleur van de pels van een mol? Dat zou ik iets te plat vinden.

Misschien zou je hem zo kunnen interpreteren:
De gevraagde cocktails vertegenwoordigen de tijd 12:05. Ze kregen nu de twee cocktails die samen de tijd 19:05; 07:05; 13:35; of 01:35 (4 mogelijke opties) vertegenwoordigen, afhankelijk van hoe je de kleine en grote wijzer zet.

Kunnen we iets met een van die tijden?
13:35 > M : 35 > De mol is 35 jaar oud?
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 19:02:43 door annebeestje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #141 Gepost op: 6-04-2023, 18:12:26 »
Alle tijden optellen 41:20.
Aflevering twee: een glimlachende rekruut in beeld.

Citaat Annebeestje:
Ze kregen nu de twee cocktails die samen de tijd 19:05; 07:05; 13:35; of 01:35 (4 mogelijke opties).
Som is 41:20.

Bij 15:00 idem dito. Dit wordt 15:35 3:35 7:15 19:15. Optellen geeft 45:40.

Een zekere rekruut is sit-ups aan het doen. Toevallig dezelfde persoon als op 41:20.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 19:44:43 door foxhunter »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #142 Gepost op: 6-04-2023, 19:39:17 »
Ik ga dit hier niet in het lang en het breed uitleggen he. Maar de hint zit gewoon in die cocktailklok.
Je weet dat die klok is gebaseerd op het principe: "Zet cocktailnamen op de plaats waar normaal cijfers staan."
Draai dat principe nu gewoon om. Neem de eerste letter van de naam van de eerste cocktail (die op de plaats van 01h00 staat, Arizona Statehood), de tweede letter van de naam van de tweede cocktail (Bloody Mary) enzovoort. Dan krijg je de letters: A L S F N L C I E T N O
12 letters. Rammel ze door elkaar in een anagram en je leest: LANCELOT FINS.
Geen idee wat dat zou moeten betekenen. Als die S nu een D was geweest, dan kon je lezen "FIND LANCELOT". Wie zoeken we? De Mol. Wel de opdracht is duidelijk: Find Lancelot.
De naam van de Mol was dus inderdaad opnieuw "binnen de tijd" te vinden: de sleutel tot het vinden van de Mol zat in de cocktailklok. Ik hoor het Gilles De Coster net zo uitleggen, straks in de reveal-aflevering. :)
Ik besef het, dit is meer iets voor de rubriek Totaal Nutteloze Verborgen Hints. Maar het staat zeker niet mis tussen al hetgeen ik hier al gelezen heb. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 19:53:45 door Klaartje76 »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #143 Gepost op: 6-04-2023, 20:21:12 »
Er staat overduidelijk “snif Lancelot”, Klaartje. We kunnen de mol van verre ruiken.
 ::rofl::

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #144 Gepost op: 6-04-2023, 21:12:41 »
Er staat overduidelijk “snif Lancelot”, Klaartje. We kunnen de mol van verre ruiken.
 ::rofl::
Van zodra er een opdracht komt waarin ruiken centraal staat, is alle twijfel weg! :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #145 Gepost op: 6-04-2023, 21:33:53 »
Volgens mij konden ze die mesthoop wel ruiken.    ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #146 Gepost op: 6-04-2023, 22:10:12 »
Er staat overduidelijk “snif Lancelot”, Klaartje. We kunnen de mol van verre ruiken.
 ::rofl::
Lancelot is nf (staat voor nul, nietig, waardeloos zag ik ergens)

Arme Lancelot.....

Offline FotoMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #147 Gepost op: 6-04-2023, 22:11:20 »
Goed gezien zeg! Een virgin cuba libre is effectief een cola. ::rofl::
Maar of de bruine kleur nu de tip is? Bedoel je dat als een link naar de kleur van de pels van een mol? Dat zou ik iets te plat vinden.

Misschien zou je hem zo kunnen interpreteren:
De gevraagde cocktails vertegenwoordigen de tijd 12:05. Ze kregen nu de twee cocktails die samen de tijd 19:05; 07:05; 13:35; of 01:35 (4 mogelijke opties) vertegenwoordigen, afhankelijk van hoe je de kleine en grote wijzer zet.

Kunnen we iets met een van die tijden?
13:35 > M : 35 > De mol is 35 jaar oud?


De bruine kleur is daarom geen tip, ik merk alleen op of stel me gewoon de vraag waarom Leila niet de juiste cocktail in haar handen kreeg. Meer niet.

Het optellen van de tijden is anders ook wel vergezocht...😉

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #148 Gepost op: 6-04-2023, 23:53:40 »
Goeie tactiek! hopelijk regent het de komende dagen, ben benieuwd naar de rest!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #149 Gepost op: 7-04-2023, 01:14:56 »
Ik heb even alle morsecodes uitgeschreven. Bovenste regel is het aantal frames dat de lamp aan is.
Op tijdstip 49:21 zien we een herhaling van de reeks van tijdstip 48:38, maar die is een fractie langer. Deze heb ik niet verder uitgeschreven, net als het veel kortere fragment op tijdstip 57:46.
Merk op dat de punt en streep tijden alleen bij de bovenste twee redelijk consistent zijn. Bij de onderste twee variëren deze nogal. Als hier een hint in zit dan zou je wel verwachten dat de tijden een beetje consistent zijn.
Edit: foutje hersteld.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 01:23:57 door MartinJ »

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #150 Gepost op: 7-04-2023, 01:51:20 »
Ik heb even alle morsecodes uitgeschreven. Bovenste regel is het aantal frames dat de lamp aan is.
Op tijdstip 49:21 zien we een herhaling van de reeks van tijdstip 48:38, maar die is een fractie langer. Deze heb ik niet verder uitgeschreven, net als het veel kortere fragment op tijdstip 57:46.
Merk op dat de punt en streep tijden alleen bij de bovenste twee redelijk consistent zijn. Bij de onderste twee variëren deze nogal. Als hier een hint in zit dan zou je wel verwachten dat de tijden een beetje consistent zijn.
Edit: foutje hersteld.
Ik heb echt superveel respect voor de tijd die hier is ingekropen, maar wat is nu precies de boodschap achter de morsecode?🥲 Manu ge hebt ons hier wa aangedaan zulle🥵

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #151 Gepost op: 7-04-2023, 10:39:53 »
Het idee is nu juist om die boodschap te ontdekken. In het ideale geval zou je hiermee een zin kunnen maken die dan de mol aan zou duiden.
Ik heb al laten zien dat je met het eerste fragment 'RIEP' kunt maken. Stel nu dat je met een ander fragment de naam van één van de hoefijzers zou kunnen maken die maar door één van de kandidaten is geroepen, dan zou dit dus een verborgen aanwijzing kunnen zijn.
Als ik tijd heb dan schrijf ik misschien wel even een Python scriptje om de mogelijke woorden te genereren. Dit zijn er best wel veel en je mist er makkelijk een.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #152 Gepost op: 7-04-2023, 10:59:03 »
Een nul is vijf keer lang. In internationaal morse. De reeks van 6 lange strepen wijst misschien op Amerikaans Telegraaf Morse waarbij de nul met een hele lange streep wordt weergegeven. Dus niet vergeten: getallen kan ook en evt. Amerikaans ipv Internationaal Morse. Geen gemakkelijk scriptje.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #153 Gepost op: 7-04-2023, 11:39:36 »
Nou Martin, respect! ::bravo::

Ik ben maar een gewone sterveling die TV kijkt en geen ingenieur die de technische mogelijkheid heeft om alles frame per frame te bekijken. Ik kan al zeker geen programmaatje schrijven om daar woorden uit te gaan halen (puzzelen kan ik wel, maar duurt wellicht 1000 keer langer). Dus "kritiek" geven op jouw werk, ik zou het niet durven.

Maar ik vraag me wel af waarom je hier slechts 6 reeksen morsetekens vermeldt, terwijl ik als gewone tv-kijker er meer zie, namelijk 9. Waar zijn die 3 (kortere) fragmenten (van 7 of 8 tekens) naar toe (wellicht ergens tussen jouw tijdstippen 57 en 1h01) , die op een vorige pagina wel uitgeschreven waren (door foxhunter)? Ben je ze vergeten? Of heb je ze genegeerd omdat ze te "flou", te vaag in beeld kwamen?

Als je al gaat beginnen met een stuk van de gegevens overboord te gooien, vrees ik toch dat je nergens gaat komen, Python of andere slangen ten spijt.

Om het met de woorden van iemand anders te zeggen: "Deze hint wil ik Gilles De Coster zien uitleggen in de reveal!" :)
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 11:43:01 door Klaartje76 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #154 Gepost op: 7-04-2023, 11:57:11 »
Vacancy (2007) is een film.
https://www.imdb.com/title/tt0452702/
Het verhaal is heel toepasselijk op de setting hier.

Storyline

David and Amy Fox find themselves stranded in the middle of nowhere when their car breaks down. Luckily, they come across a motel with a TV to entertain them during their overnight stay. However, there's something very strange and familiar about the Grade-Z slasher movies that the motel broadcasts for its guests' enjoyment. They all appear to be filmed in the very same room they occupy! Realizing that they are trapped in their room with hidden cameras now aimed at them filming their every move, David and Amy desperately find a means of escape through locked doors, crawlspaces and underground tunnels before they too become the newest stars of the mystery filmmaker's next cult classic!

Toevallig mixen ze deze keer mannen/vrouwen op de kamers. Thomas met de voorzet.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 12:04:18 door foxhunter »

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #155 Gepost op: 7-04-2023, 12:38:04 »
Vacancy (2007) is een film.
https://www.imdb.com/title/tt0452702/
Het verhaal is heel toepasselijk op de setting hier.

Storyline

David and Amy Fox find themselves stranded in the middle of nowhere when their car breaks down. Luckily, they come across a motel with a TV to entertain them during their overnight stay. However, there's something very strange and familiar about the Grade-Z slasher movies that the motel broadcasts for its guests' enjoyment. They all appear to be filmed in the very same room they occupy! Realizing that they are trapped in their room with hidden cameras now aimed at them filming their every move, David and Amy desperately find a means of escape through locked doors, crawlspaces and underground tunnels before they too become the newest stars of the mystery filmmaker's next cult classic!

Toevallig mixen ze deze keer mannen/vrouwen op de kamers. Thomas met de voorzet.
Amai das wel echt goe gevonden! ::ok:: Was idd heel raar dat ze opeens wouden switchen van kamergenoot ::vergroot::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #156 Gepost op: 7-04-2023, 14:43:25 »
Een nul is vijf keer lang. In internationaal morse. De reeks van 6 lange strepen wijst misschien op Amerikaans Telegraaf Morse waarbij de nul met een hele lange streep wordt weergegeven. Dus niet vergeten: getallen kan ook en evt. Amerikaans ipv Internationaal Morse. Geen gemakkelijk scriptje.
Goede tip. We zitten per slot van rekening in Amerika. En het zou ook die extra lange streep kunnen verklaren die we zien. Die lange streep zou dan ook een L kunnen zijn want die is vier keer lang.
Wat dan wel een probleem is dat de O, R, Y en Z niet kunnen voorkomen, want die hebben een spatie die twee keer zo lang is als een punt en dat zie ik nergens.
Voor de technici onder ons. Het scriptje leek mij in eerste instantie ook (te) moeilijk maar hiervoor zou je een bekende programmeer truc kunnen gebruiken: recursieve procedures. Zoals bij het bekende probleem van de Towers of Hanoi.

Nou Martin, respect! ::bravo::
Bedankt!

Maar ik vraag me wel af waarom je hier slechts 6 reeksen morsetekens vermeldt, terwijl ik als gewone tv-kijker er meer zie, namelijk 9.
Het fragment op 51:48 heb ik weggelaten omdat het bord hier uit beeld verdwijnt en het dus moeilijk is om te bepalen hoever je moet gaan met decoderen.
59:35 en 1:00:52 zijn erg vaag en heb ik daarom niet meegenomen. Ook omdat ik eerst wil kijken of ik iets met de duidelijke reeksen kan. Mocht hier chocola van te maken zijn, dan kan ik later die andere nog wel doen. 57:46 heb ik wel genoteerd maar niet verder uitgewerkt om de code wel heel erg kort is en de lengte van mogelijke punten en strepen nogal varieert.

Als je al gaat beginnen met een stuk van de gegevens overboord te gooien, vrees ik toch dat je nergens gaat komen, Python of andere slangen ten spijt.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken heeft de programmeertaal Python niets met slangen te maken, maar met het Engelse satirische programma van weleer Monty Python's Flying Circus.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 14:46:13 door MartinJ »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #157 Gepost op: 7-04-2023, 15:48:34 »
OK, Martin, die uitleg is klaar en duidelijk.
Ik kijk uit naar wat dat scriptje mogelijk gaat opleveren qua leesbare woorden (of cijfers).
Tiens, Python vernoemd naar Monthy Python, dat wist ik niet. Leuk weetje bijgeleerd vandaag. Bedankt!

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #158 Gepost op: 7-04-2023, 16:20:53 »
Nu je het zegt! https://www.youtube.com/watch?v=71wROzwT9K4
In dat geval kunnen we meteen een streep door Thomas zetten.    ;D

Goed gevonden. Waarom kan er op basis van No country for old men Thomas worden afgeschreven?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #159 Gepost op: 7-04-2023, 18:04:52 »
Omdat Thomas de oudste man is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!