Auteur Topic: [kandidaat] Lancelot  (gelezen 18625 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #120 Gepost op: 25-04-2023, 18:43:55 »
Ja als hij die 5000 niet verdiend had in de bunker dan was hij zeker mijn mol.

En ik weet dat bij de Belgische mol de mol niet alle opdrachten molt, maar om nu net deze niet te mollen en al dat geld binnen te halen.


Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #121 Gepost op: 25-04-2023, 18:45:13 »
Een hele waslijst van molse acties, meer dan Ruben. Het enige wat mij dwars zit is het niet nemen van de pasvragen in de bunker. Misschien onder druk van Lieselot (de mol wil zich niet verdacht maken in een vroeg stadium)?
Velen dachten ook dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de mol niet meer kon zijn omdat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Omgekeerde wereld natuurlijk maar een belangrijke regel is dat je gewoon nooit iemand moet uitsluiten.

Vond zijn opmerking toen wel erg verdacht: ''Ik heb de pasvragen niet nodig''. Maar in het dagboek van de mol wordt ook weer gezegd dat de mol baalt dat de kandidaten de pasvragen niet pakten toen.
 
Lancelot wel een slechte positie bij de school-opdracht vind ik, omdat je constant ogen op je hebt. Ook het uitstellen van het laatste fun-fact vond ik eerder een nep-mol actie.

Zou het wel mooi vinden als hij het is, een gedurfde keuze en heb al een aantal keer dit seizoen echt molvibes van hem gekregen. Zou een goede acteur zijn. Twijfel nog tussen hem en Comfort.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #122 Gepost op: 25-04-2023, 18:49:43 »
Je benoemt perfect alle zaken die me ook zijn opgevallen. Kleine toevoeging: hij weet goed steeds andere te beschuldigen met het vaakst Ruben. De secundaire mollen, zoal gezegd in Café de mol. Merk ook op dat hij opvallend moeilijke elementen weet aan te geven, maar eenvoudige dan niet. En voor de rest doet hij vaak bitterweinig zelf in de opdrachten. Hij acteert constant de rustige, stoïcijns, terwijl films zowat het thema is. En hij is filmkenner. En hij neemt vaak de leiding in veel opdrachten of verdeling van mensen in deelopdrachten. Ook gezegd door Anke in café de mol. Viel me ook op dat hij de uitspraak deed: wie neemt er nu geen vrijstelling? En dan geen pasvraag nemen? Ook de vergelijking met Lennart heb ik al is gemaakt, net omdat het zo opvallend is ga je hem niet verdenken. Hier wel omgekeerd, dus in zo'n positie dat een mol ideaal, beschuldigingen worden afgewend. Ben er zelf héél snel bijgeweest als hij de mol is. Niemand die me wil geloven, enkel en alleen omwille van één non mol actie. Die volgens mij is uitgevoerd om verdenking te vermijden en bijvoorbeeld saus te veroorzaken in sommige hun hoofd. Comfort is hem beginnen verdenken, is duidelijk. Ruben zat er snel op, denk ik. En Toos weet ik niet, mogelijks volgende afvallers?
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 19:01:53 door Evake »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #123 Gepost op: 25-04-2023, 19:03:51 »
Mooi overzicht.  ::ok::

Bij de pasvragen had ik ook al dat hij misschien de code van Thomas per ongeluk fout had, en hij er op hoopte dat Lieselot de pasvragen zou wegsmijten. Want nu echt een top positie was het niet.

Bij de boodschappen was hij ook de eerste die zijn robotje ging opladen, waardoor Toos en Comfort moesten wachten met het risico dat hun batterij plat ging en zij op de tast verder moesten.

Wat bij mij wel speelt is dat hij op de bus de keuze aan Toos liet.
1. Hij weet dat Toos Ruben 100% vertrouwt
2. Toos zit op Lancelot en door samen met Thomas al voor groen te gaan kiest Toos geel.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #124 Gepost op: 25-04-2023, 20:06:02 »
Bij de boodschappen deed Lancelot er inderdaad veel tijd over om zijn robot op te laden waardoor Toos en Comfort moesten wachten en niets konden doen (subtiele molactie).

In de bunker had Lancelot pech dat Lieselot naast hem kwam te staan en die wilde zeker geen pasvragen nemen. Als Lancelot dat toch had gedaan was hij extreem verdacht.

In de bus ging Lancelot snel mee met het geel van Ruben maar nadat Thomas voor groen wilde ging hij het aan Toos vragen wetende dat hij op Comfort zit. Zo kon hij toch de opdracht doen mislukken en tegelijkertijd Ruben en Toos verdacht maken.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 20:09:48 door Luc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #125 Gepost op: 25-04-2023, 20:14:32 »
Lancelot wel een slechte positie bij de school-opdracht vind ik, omdat je constant ogen op je hebt. Ook het uitstellen van het laatste fun-fact vond ik eerder een nep-mol actie.

Zou het wel mooi vinden als hij het is, een gedurfde keuze en heb al een aantal keer dit seizoen echt molvibes van hem gekregen. Zou een goede acteur zijn. Twijfel nog tussen hem en Comfort.
De school-opdracht is net de beste positie omdat je controle hebt over alle vragen. En naast het niet doorgeven van de laatste fun-facht is er nog het koppelen van Red Lions aan basketbal.

Inderdaad een gedurfde keuze, ik twijfel nu tussen Ruben en Lancelot, één van hen moet wel de mol zijn (dacht ik reeds na de eerste opdracht tijd inschatten). Comfort is het niet wegens teveel onmolse acties en haar eventuele molacties vallen in vergelijking met Ruben en Lancelot erg mager uit.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 20:17:26 door Luc »

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #126 Gepost op: 25-04-2023, 20:45:51 »
Nog een aanvulling bij de kernpunten :
Afl.1 : Bij de bevrijding van Lieselot spoort hij (als enige) aan om geen tijd te verliezen en haar zo snel mogelijk te bevrijden want daarmee zou zeker al geld in de pot komen.

- Laat zich aftroeven in het pakken van de bordjes, weet niet de code op de rug van Thomas te noemen en blijft zo boven, wat uiteindelijk betekent dat hij op de positie komt om wel of geen pasvragen te pakken. Hij doet dit niet, en zo wordt er 5000 euro verdiend. Een goede reden om een streep door Mol Lancelot te trekken. Of had hij gerekend op het kunnen beïnvloeden van zijn medekandidaat en die een pasvraag laten pakken en zelf buiten schot te blijven? Greep hij als Mol deze gelegenheid aan om zich - in zijn eigen woorden over Comforts rode scherm - "van alle verdachte tabellen te erasen"? (4.1)
Het is eigenlijk nog straffer : hij liet zich niet aftroeven want hij had nog de vrije keuze tussen een correct en een foutief bordje maar kiest toch voor een foutief bordje.
En als hij voorkennis had, wist hij, voor dat hij zijn bordje nam, ook dat Lieselot een verkeerd bordje had genomen en dat ze een afkeer had van vrijstellingen e.d., dus dat hij zelf voor de pasvraag zou moeten kiezen. Hij krijgt die kans maar grijpt ze niet => 5000 EUR in de pot.
Lastig om je later als mol kenbaar te maken... tenzij je idd op die manier je van de lijst wil 'erasen'. Maar waarom dan in het dagboek zeggen 'normaal pakt iedereen die pasvraag'? Dan moet je die toch zelf ook nemen als je de mol bent?

In de FTM-theorie elders op dit forum heeft hij wel een speciaal parcours. Hij brengt quasi het meeste op maar... heeft ook het grootste bedrag NIET verdiend. Netto presteert hij daarmee eigenlijk het slechtst...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #127 Gepost op: 25-04-2023, 20:55:43 »
Het snel willen bevrijden van Lieselot is eerder mols want dan komt er minder geld in de pot.
De actie in de bunker is inderdaad onlogisch voor Lancelot als mol. Hij kiest een verkeerd element (uit de 2 overblijvende) en ik neem aan dat de mol voorkennis heeft. Bij de pasvragen ben je afhankelijk van of de lift al dan niet gestopt wordt.
In follow-the-money staat Lancelot bovenaan en Ruben onderaan. Lancelot heeft wellicht wel het meest uit de pot gehouden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #128 Gepost op: 25-04-2023, 22:03:15 »
Precies. De kans bestond dat de lift gestopt zou worden en er dus helemaal geen pasvragen gepakt konden worden.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #129 Gepost op: 25-04-2023, 22:13:09 »
Ja, klopt volledig, maar in de bunker was het gewoon sneu voor de mol dat Lieselot boven bleef zitten. Op eender welke positie kan je er niks aan doen dat zij weigert een voordeel te pakken.
Als je daar naast staat is het al zo moeilijk om gewoon voor jezelf te kiezen.
- Als mol maak je jezelf helemaal verdacht
- Als kandidaat speel je voor 1 pasvraag 5000euro weg, je kan je afvragen of dat het wel waard is.

In het dagboek zegt de mol dat hij zich niet té verdacht kon maken, dat kon maar op 1 positie, boven de grond. Onder de grond hoefde de mol zich niet verdacht te maken, je kon je daar niet extra verdacht maken door zelf die pasvraag te pakken. Iedereen ondergronds heeft gedaan wat mogelijk was om hen de pasvragen te laten nemen, maar door Lieselot gebeurde het niet. De enige die zich daar extra verdacht kon maken was Lancelot.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #130 Gepost op: 26-04-2023, 10:55:11 »
Mooi overzicht Heinz. Veel van zijn potentiële molacties zag ik als nepmollen, maar dat was al vanuit de aanname dat hij het niet was. Nu Thomas eruit ligt is Lancelot mijn tweede verdachte na Commy, maar ik blijf meer moeite hebben met zijn aflevering 4 dan die van haar. Ook zou ik de manier waarop hij vanaf het begin aan ons gepresenteerd werd ("mensen wenen te veel") een verrassende keuze vinden van de makers (die natuurlijk op geen enkele manier de online haat die hij heeft gekregen rechtvaardigt), omdat ze de Mol zeker in het begin toch vaker sympathiek willen neerzetten/positief of niet willen laten opvallen.

Waarom zouden ze de Mol perse sympathiek neer willen zetten? Met de Mol weet je het nooit. Als Lancelot de Mol is en hij zo'n direct karakter heeft, kun je dat er niet uitknippen. Zeker niet aangezien Lancelot er het hele seizoen zal inblijven en dat karakter toch in bepaalde keuzes zal blijven hangen.

Plus:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #131 Gepost op: 26-04-2023, 13:50:46 »
Ik denk niet dat de mol de taak van docent op zich wil nemen, veel te ingewikkeld met goede en foute antwoorden. Je kan zeggen: hij gaat er blanco in maar dan zul je toch willen mollen en dan wordt het volledig improviseren waarbij de kans groot is dat het te veel opvalt. Ga je er niet blanco in, oftewel je weet de goede antwoorden, dan moet je heel goed toneelspelen. Dus mol zijn én docent, voor een onbekende groep, kost veel te veel energie. Met een klas oefenen is ook geen optie, het zou aan de kinderen te zien kunnen zijn dat ze meer weten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #132 Gepost op: 26-04-2023, 17:42:18 »
Maar dat niet alleen. Als de twee in de bieb alles perfect doorgeven en de fun facts ook grotendeels lukken, dan valt het op als je 5 van de 9 vragen verpest. En dat is wat minimaal nodig is om een onvoldoende te halen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #133 Gepost op: 26-04-2023, 17:57:37 »
Sterk argument! ::ok::
De positie als docent was geen goede molpositie. Maar wel een aardige om nog wat te nepmollen. Zoals bijvoorbeeld de naam van Constant van Langhendonck niet helemaal op het bord schrijven. Maar helaas, in het examen stond die naam gewoon helemaal op papier, en ging het om de long jump on a horse. En die had hij nou juist perfect uitgebeeld, met 6.10 erbij en al.
Nepmolactie mislukt. ;D

Edit: het zou me niet verbazen als de hele act van Lancelot bij funfact 3 ook in die categorie valt. Er hadden er steeds maar twee naar hem gekeken, en nu had hij alle ogen op zich gericht want Toos en Ruben waren ook terug.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 18:06:34 door Molest »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #134 Gepost op: 26-04-2023, 18:27:21 »
Ja, klopt volledig, maar in de bunker was het gewoon sneu voor de mol dat Lieselot boven bleef zitten. Op eender welke positie kan je er niks aan doen dat zij weigert een voordeel te pakken.
Als je daar naast staat is het al zo moeilijk om gewoon voor jezelf te kiezen.
- Als mol maak je jezelf helemaal verdacht

Maar waarom wordt er dan over Toos in nagenoeg dezelfde situatie gezegd dat die geen vrijstelling nam omdat hij anders het bordje 'kandidaat' op zijn voorhoogfd zou hebben gekregen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #135 Gepost op: 26-04-2023, 18:56:00 »
Als je als mol bij de fun facts zit, kan je maar 3/9 vragen verpesten. Dus als docent en bib hun best doen, sta je buitenspel.

Als je als mol in de bib zit, en de fun facts halen hun 3 vragen binnen en de docent heeft wat basiskennis sport (2 vragen) en kan de koningen tellen, dan hebben ze 6/9 vragen juist. Dan sta je als mol in de bib ook buitenspel.

Feit blijft: de mol kent de vragen en kan tellen. Hij/zij weet dat de laatste vraag cruciaal was.
De fun fact kwam binnen, Comfort gaf die door. Dus tot op dit punt is de opdracht geslaagd.

Lancelot besliste er anders over.


Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #136 Gepost op: 26-04-2023, 19:02:36 »
Het zou ook heel raar zijn als Toos en of Ruben gezegd hadden dat zij graag in de bibliotheekboeken zouden zoeken. Dan zou niemand het vertrouwen en ben je dan de mol dan weet iedereen dat.
Soms moet je je ook bij zaken neerleggen en er dan maar het beste van maken.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #137 Gepost op: 26-04-2023, 22:20:35 »
Maar waarom wordt er dan over Toos in nagenoeg dezelfde situatie gezegd dat die geen vrijstelling nam omdat hij anders het bordje 'kandidaat' op zijn voorhoogfd zou hebben gekregen?
Ik vond dat behoorlijk mols van Toos. Ok, als je daar de 5000 pakt voor 1 vrijstelling ben je sowieso de mol niet meer.
Dit was 1 pasvraag, 1 fout antwoord dat goed werd, voor 5000 euro. Ik kan mij goed voorstellen dat het voor een kandidaat het niet waard is om dat dan te pakken.
Vanuit het standpunt van de mol is het dan weer gevaarlijk om je te laten kennen voor 1 pasvraag. Buiten de prepare hebben we niet veel gezien van het gesprek boven de grond, ik kan mij voorstellen dat er behoorlijk gebaald werd en er wel degelijk over de opdracht gepraat werd.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #138 Gepost op: 27-04-2023, 09:22:20 »
Lacelot deed het ook opmerkelijk goed. Die laatste treuzeling snapte ik ook ergens nog wel.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #139 Gepost op: 27-04-2023, 09:26:06 »
Ik vond Lancelot ook van te voren de perfecte keuze, na Thomas die niet wilde.
Ik weet niet wat zijn beroep is maar ik denk dat hij gewend is om tegen groepen te praten, de anderen niet.

En het bleek ook dat hij er niet zenuwachtig van werd. En zelfs perfect molde. Maar dat kan ook nepmollen zijn.