Auteur Topic: [Aflevering 8]  (gelezen 4446 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #40 Gepost op: 8-05-2023, 20:30:26 »
Is de vooruitblik op volgende week (dus niet de eindmontage van aflevering  8 zelf) nog ergens terug te zien?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #41 Gepost op: 8-05-2023, 20:42:02 »
Goeie vraag. Ik zou zweren dat ik Commy een boek over Magritte heb zien verstoppen. Maar ik kan dat nu in de eindmontage niet meer terugvinden. Zat dat soms in die vooruitblik?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #42 Gepost op: 8-05-2023, 20:46:57 »
Goeie vraag. Ik zou zweren dat ik Commy een boek over Magritte heb zien verstoppen. Maar ik kan dat nu in de eindmontage niet meer terugvinden. Zat dat soms in die vooruitblik?

Ja dat moet dan haast wel, heb ik ook gezien!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #43 Gepost op: 8-05-2023, 21:40:34 »
Klopt. Ik herinner me ook Matteo Simoni die Conny "ontmaskert" zoals zij hem ontmaskerde. Gek dat de vooruitblik nu niet bij de aflevering zit.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #44 Gepost op: 8-05-2023, 21:54:34 »
Wat ik me ook nog herinner uit de vooruitblik is dat de Mol niet voor de hele groep maar bij kleinere groepjes afvallers wordt onthuld en dat de kandidaten daarvoor nog gebeld worden op de bekende rode telefoon en 1, 2 of 3 mogen kiezen voor hun Mol. Zin in! ::hyper::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #45 Gepost op: 8-05-2023, 23:10:19 »
Wat ik me ook nog herinner uit de vooruitblik is dat de Mol niet voor de hele groep maar bij kleinere groepjes afvallers wordt onthuld en dat de kandidaten daarvoor nog gebeld worden op de bekende rode telefoon en 1, 2 of 3 mogen kiezen voor hun Mol. Zin in! ::hyper::
Terwijl er niet eens Corona-maatregelen meer zijn.

Ergens mis ik wel de simpelheid van de kandidaten die tegelijk de finale kijken met onthulling van de mol, waarna er altijd wel een of twee van hun stoel vielen.  ;D


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #46 Gepost op: 9-05-2023, 00:03:51 »
Wat ik me ook nog herinner uit de vooruitblik is dat de Mol niet voor de hele groep maar bij kleinere groepjes afvallers wordt onthuld en dat de kandidaten daarvoor nog gebeld worden op de bekende rode telefoon en 1, 2 of 3 mogen kiezen voor hun Mol. Zin in! ::hyper::

Dat is een ontzettend gave manier om molacties uit de doeken te doen; het voorkomt hysterisch gekakel van een te grote groep en het geeft kandidaten de kans om individueel en authentiek te reageren. In Nederland hebben ze dat (helaas) voor het laatst gedaan in 2005 (waarbij ze - heel gemeen maar voor de kijker vermakelijk - de mensen die niet zo goed met elkaar konden opschieten (of juist wel) bij elkaar zetten).
Woosie down?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #47 Gepost op: 9-05-2023, 02:09:49 »
Dat is een ontzettend gave manier om molacties uit de doeken te doen; het voorkomt hysterisch gekakel van een te grote groep en het geeft kandidaten de kans om individueel en authentiek te reageren. In Nederland hebben ze dat (helaas) voor het laatst gedaan in 2005 (waarbij ze - heel gemeen maar voor de kijker vermakelijk - de mensen die niet zo goed met elkaar konden opschieten (of juist wel) bij elkaar zetten).
Niet zo goed met elkaar konden opschieten? Waar heb je het over? ::pinokkio::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

We zullen zien zondag :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #48 Gepost op: 9-05-2023, 09:44:43 »
Dat is een ontzettend gave manier om molacties uit de doeken te doen; het voorkomt hysterisch gekakel van een te grote groep en het geeft kandidaten de kans om individueel en authentiek te reageren. In Nederland hebben ze dat (helaas) voor het laatst gedaan in 2005 (waarbij ze - heel gemeen maar voor de kijker vermakelijk - de mensen die niet zo goed met elkaar konden opschieten (of juist wel) bij elkaar zetten).
Vandaar dat dit ook één van mijn favoriete reünie afleveringen ooit is  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #49 Gepost op: 9-05-2023, 11:16:00 »
Vandaar dat dit ook één van mijn favoriete reünie afleveringen ooit is  ;D

Gunst, hebben jij en ik toch iets gemeen? Ik ga even buiten kijken of de wereld vergaan is. ;D
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #50 Gepost op: 9-05-2023, 11:33:22 »
Helaas 1 keer niet aanwezig in Kinepolis want op vakantie in Nieuw Zeeland, desondanks zeer genoten van de finale aflevering. Mooi om te zien dat Commy als mijn schot voor de boeg toch de mol bleek te zijn.

Heerlijk hoe ze een nieuwszender zover weten te krijgen om de finalisten te laten invallen. En dan de biotoop opdracht. Top escaperoom. Het gestuntel van Lance was geniaal in beeld gebracht. En sowieso de cinematografische stijl blijft een groot pluspunt. Volgens jaar weer naar de Kinepolis maar eerst nog het toetje volgende week zien hoe Commy bezig is geweest.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #51 Gepost op: 9-05-2023, 21:10:48 »
Ben wel benieuwd hoe ze het aan Leïla gaan uitleggen.

Maar de rest van het seizoen is subliem, en die opdracht in de Biosphere was supertof. Ik heb inderdaad wel eens over dat ding gehoord. Zo gaaf dat ze zó'n locatie weten te krijgen. En apart om te zien wat er daar nog van over is. En fijn om te zien dat de 2 kandidaten gewoon toch géén geheime info nemen.

En de opdracht met het nieuws ook weer fantastisch. Tof om ook dát onderdeel van de Amerikaanse cultuur te laten zien (ik bedoel de televisiewereld). Supertoffe opdrachten; als het zulke opdrachten zijn dan is 2 inderdaad prima voldoende voor een aflevering. Dan kan er goed de tijd voor genomen worden. En de finale was niet langdradig, dus mooi gedaan. Ook met die spiegels.

Maar nee, dat rode scherm zit mij niet lekker. Verder, mooi seizoen, benieuwd naar de reünie.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Basjemolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #52 Gepost op: 9-05-2023, 21:40:21 »
Ik vond het een heel mooi seizoen, met sterke opdrachten, mooie twists en mindgames en superlocaties. Wat dat betreft echt weer een superseizoen!!

Maar dta Commy de mol blijkt te zijn vond ik persoonlijk echt een afknapper en toch wel een smetje op het seizoen. Allereerst vanwege het trucje met het rode scherm natuurlijk. Ik vind dat de kandidaten hier gewoon door de productie misleid zijn. De keuze wel of niet helpen zou uiteindelijk NUL invloed hebben of Commy alsnog een groend scherm zou hebben gehad. Als iedereen zou helpen, dan had commy alle foto's goed moeten hebben gedaan en dan had de pot veel kunnen opleveren. Nu dachten kandidaten door niet te helpen, wat dus geld kostte, zelf een betere kans te hebben wat dus helemaal niet zo was. Leila zal zich wellicht nog een half jaar afgevraagd hebben of ze de foute keuze had gemaakt door Commy te helpen, waardoor ze zelf nu als "éénnaslechtse" naar huis moest, terwijl dit dus vooraf al vast stond. Dit vind ik echt gewoon heel slecht opgezet en voelt alsof de productie de mol een stevig handje moest helpen on geld uit de pot te spelen en minder verdacht te worden (als zij met zoveel kandidaten nog in het spel met 6 goede antwoorden de laagste score had, zegt dat best al wat over hoe goed de andere kandidaten al zaten met de test).
Verder vond ik Commy gewoon te vaak (voor een mol) rare dingen doen waarmee er geld verdiend werd of verdiend kon worden. Zo vroeg Lancelot als leraar, nadat hij al een verkeerd jaartal bij een datum genoemd had, nogmaals om de i fo  maar vroeg ook expliciet alleen de datum en niet het jaartal. Hier had Commy makkelijk alleen zoals Lancelot vroeg alleen de datum kunnen herhalen en was het jaartal fout gebleven (en dat was een toetsvraag). Ook Ruben herhaaldelijk verbeteren op de kleur onder de bus is iets dat erg onmols was. 1 keer kan nog om dan alsnog mee te gaan met het foute antwoord, maar Commy bleef Groen herhalen en liet de groep uiteindelijk kiezen. Dit zou je omgekeerde psychologie kunnen noemen, maar tenzij ze via productie had vernomen dat zij erg veel verdacht werd, blijft het een actie die niet bij een mol past. Ook in de biosphere was ze voor mij teveel aan het meewerken om de opdracht te laten slagen en had ze (zeker na het geklungel van Lance) redelijk makkelijk meer tijd kunnen verspelen bij haar kistjes. En zo zijn er meer momenten geweest waarbij ik dacht "nee, dat zou je als mol niet doen". Ze heeft bij veel opdrachten echt geluk gehad dat andere kandidaten soms rare dingen deden (de rede  dat bijn ruben, toos en thomas zo verdacht werden). Kortom, voor mij echt de minste mol van alle Belgische seizoenen. Ik denk dat na de ervaring met de mol van vorig seizoen de productie Commy met de Dolorean opdracht bewust heeft willen helpen om minder verdacht te worden en dat is gewoon zonde van een seizoen met zulke sterke elementen!

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #53 Gepost op: 9-05-2023, 22:11:57 »
Heerlijk seizoen!!
Ik heb echt genoten.
Hoe elke opdracht terugverwees naar het land waar ze waren, het oog voor detail, de sfeer, de kandidatengroep.

En wat een naturel acterende mol. Heb Commy de laatste 3 afleveringen als mol opgeschreven, maar tot het einde met grote twijfel.

Ik vind het eigenlijk wel logisch dat de mol af en toe een ‘steekje’ laat vallen, zo lang daar maar goede molacties en plezier in het mollen tegenover staan en dat vind ik zeker het geval.

Benieuwd zondag naar alle dingen die we nog niet gezien hebben!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #54 Gepost op: 10-05-2023, 08:01:34 »
Eindelijk de laatste aflevering terug gekeken.

Commy had ik als aflevering 1 al wel als mol, maar Lancelot en Toos ook wel.
Grappig dus dat ze alledrie in de finale staan.

Benieuwd naar wat haar mol acties waren.
Het rode scherm is gewaagd, maar ergens ook wel twist, aangezien de mol nooit naar huis gaat.

De laatste opdracht gaaf in de biosphere. Alleen voor mij brengt de mol daar 4000 euro binnen, aangezien ze zelf begint over leeg laten lopen van de lucht en dak dan naar beneden ging. Ik had als mol dat niet genoemd  ::rofl::
Dan was opdracht sowieso mislukt en geen geld in de pot.

De bekendmaking zelf was ff pittig kijken voor mensen die prikkelgevoelig zijn.

Benieuwd naar de reünie, maar overall een kei goei seizoeneke weer, met gave opdrachten en twists.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #55 Gepost op: 14-05-2023, 21:46:58 »
De overwinning van Lancelot was dus héél nipt.

Lancelot: 29/30
Toos: 29/30

In de verlenging allebei: 10/10. Lancelot iets sneller.