Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop  (gelezen 8581 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #100 Gepost op: 4-04-2023, 12:01:01 »
Hoezo? Die honderd kaartjes heb je met zijn tweeën toch binnen 10 minuten wel allemaal omgedraaid?

Misschien was het een soort memory?  ;D

Dat als ze voor één vrijstelling waren gegaan, diegene die hem het eerste vond mocht houden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #101 Gepost op: 4-04-2023, 12:01:17 »
Ik heb geprobeerd om wat vrijstellingen te tellen. Op elk bed liggen 15 rijen van 11 = 165 vrijstellingen. Achter het achterste bed tel ik minimaal 5 rijen van ongeveer 30 vrijstellingen = 150. Dat zouden al pakweg 630 vrijstellingen zijn. Tussen de bedden liggen er ook zo'n 150. Dus in totaal zullen er zo'n 1000 vrijstellingen hebben gelegen. Er zijn 2 mogelijkheden. Of al deze 1000 vrijstellingen zijn inderdaad geldig. Of er staat iets op de achterkant waardoor er maar 2 geldig zijn die ze moeten zien te vinden.
Dat kan op twee manieren:
a) Op alle vrijstellingen behalve 2 staat op de achterkant iets als "gefopt, dit is geen geldige vrijstelling".
b) 2 echte vrijstellingen zijn dubbelzijdig bedrukt, waarbij de onderzijde geprint is als een reguliere vrijstelling, d.w.z. het mol logo met de tekst 'vrijstelling'.
Scenario a) ligt dan voor de hand omdat je zodra je een kaartje pakt, je meteen weet dat je moet zoeken naar de 2 echte vrijstellingen. Met b) zou het niet uitmaken hoeveel "vrijstellingen" ze besluiten te pakken, dus dat lijkt me speltechnisch niet handig.

Om die 2 echte te vinden ben je wel een tijdje bezig. Terwijl je aan het zoeken bent zou de mol er een kunnen verstoppen, wellicht in een hiervoor speciaal gecreëerd geheim zakje. Jammer dat Toos niet op het aanbod van Lieselot inging en die "vrijstelling" pakte. Dan hadden we waarschijnlijk gezien wat er op de achterkant stond en had wellicht het zoeken naar een echte vrijstelling kunnen beginnen.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2023, 12:03:18 door MartinJ »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #102 Gepost op: 4-04-2023, 12:54:38 »
Ik vind het wel iets voor De Mol om over dat risico dan iets te zeggen (bijv. door Gilles bij de test of voice-over). Dus iets als. 'het is verstandig dat jullie geen vrijstelling hebben genomen, want je had die vervolgens aan een medekandidaat moeten geven' (o.i.d.). Dat is wel een risico voor henzelf, want dan hadden ze juist meer kans om eruit te liggen. Maar goed, het feit dat dit niet gezegd is, betekent misschien dat dat risico er helemaal niet was.

Gho nee. Ik denk dat wanneer er nog een addertje onder het gras zat, maar door omstandigheden hebben ze dat niet kunnen spelen, de kans wel groot is dat het dan wordt meegenomen naar een ander seizoen. Stel dat er een legendarische twist was met de vrijstelling dan is het zonde voor de productie om dat idee in de vuilbak te smijten. Eens ze het uitleggen op tv kunnen ze het niet meer hergebruiken. Dat is ook de reden waarom we nooit te horen hebben gekregen wat de consequenties waren van 'De Doos Van Pandora' uit het seizoen in Griekenland. Gilles zei zelf in interviews dat het idee te goed was om niet te gebruiken in andere seizoenen.
I was blind but now I can see

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #103 Gepost op: 4-04-2023, 13:06:05 »
Hoezo? Die honderd kaartjes heb je met zijn tweeën toch binnen 10 minuten wel allemaal omgedraaid?

Er liggen snel geteld meer dan 600 kaartjes in die kamer, allemaal omdraaien op zoek naar twee vrijstellingen zal wel even wat tijd in beslag nemen denk ik.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #104 Gepost op: 4-04-2023, 13:35:07 »
Ik heb ook het gevoel dat, als ze voor 1 of 2 vrijstellingen gingen kiezen, ze deze nog gingen moeten vinden in de kamer. Waarom anders de hele kamer vol leggen met vrijstellingen, die zoals eerder vermeld niet hetzelfde gedrukt waren als de vrijstelling die Toos al eerder verdiende.

Bovendien, met 2 gaan zoeken in de kamer, leidt ertoe dat je elkaar kunt belazeren. Spreek je af voor 1 vrijstelling, dan kan de 2de er één wegmoffelen. Spreek je af voor 2, dan kan één kandidaat ze allebei vinden. Kortom mogelijkheden tot extra discussies en mogelijkheden om toch de uitslag naar je hand te zetten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #105 Gepost op: 4-04-2023, 13:46:17 »
Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar heeft iemand al een overzichtje van de kamernummers en de duo's die daarin verbleven gemaakt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #106 Gepost op: 4-04-2023, 14:01:42 »
Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar heeft iemand al een overzichtje van de kamernummers en de duo's die daarin verbleven gemaakt?
Wat ik sowieso weet
Kamer 110: Kamer met de vrijstellingen
Kamer 210: Ruben & Leila (Ruben benoemt dit).

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #107 Gepost op: 4-04-2023, 14:10:36 »
Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar heeft iemand al een overzichtje van de kamernummers en de duo's die daarin verbleven gemaakt?

210 Ruben en Leïla (wordt uitgesproken door Ruben)
211 Conny en Thomas (was te zien toen ze de deur open deden om de rode knop binnen te nemen)
209 is Toos en Lieselot (dit was te zien wanneer ze naar buiten gingen en Lieselot de deur achter zich toetrok
Er was ook een close-up van een deur met nr 208 die toeging, dus dat zou dan de kamer van Comfort en Lancelot kunnen zijn
I was blind but now I can see

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #108 Gepost op: 4-04-2023, 14:20:34 »
Ze zaten dus allemaal op de bovenverdieping?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #109 Gepost op: 4-04-2023, 15:55:52 »
ik vermoed van wel
De drie kamers die we konden zien alleszins wel.
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #110 Gepost op: 4-04-2023, 21:24:49 »
Ik denk dat de mol juist niet in de kamer met de vrijstellingen wil. Je moet daar een keuze maken en die loopt altijd faliekant af voor de mol.
Beiden een vrijstelling en dus €0: begrijpelijk maar verdacht.
Beiden geen vrijstelling: €3000 minder in de pot en dus verdacht.
Eén vrijstelling: €5000 in de pot en slecht voor de mol.


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #111 Gepost op: 4-04-2023, 21:36:20 »
Ik denk dat de mol juist niet in de kamer met de vrijstellingen wil. Je moet daar een keuze maken en die loopt altijd faliekant af voor de mol.
Beiden een vrijstelling en dus €0: begrijpelijk maar verdacht.
Beiden geen vrijstelling: €3000 minder in de pot en dus verdacht.
Eén vrijstelling: €5000 in de pot en slecht voor de mol.
Tsja, dan kan je je als mol nooit meer met het geld bemoeien ;D

Maar had de mol hier subtieler willen saboteren, dan zou die juist vaak de knop in moeten drukken en dan middels de telefoon de andere verleiden tot het kopen van twee vrijstellingen. Een beetje zoals Thomas die Ruben direct uitlacht om de gedachte dat hij en Leïla wél voor de pot zouden spelen.
...óf niet!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #112 Gepost op: 4-04-2023, 22:15:11 »
Er is tot nu toe geen enkele mol geweest die elke opdracht saboteert, af en toe moet hij zich kandidaats gedragen of op de achtergrond blijven om niet op te vallen. De productie (en de mol) konden ervan uit gaan dat beide kandidaten voor de vrijstelling zouden kiezen waardoor ze zich verdacht maken, heel grote kans dat dit gebeurt. Dat dit anders is uitgedraaid zal niemand verwacht hebben.
De mol zal zich niet in de kijker werpen of zich onnodig verdacht maken.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2023, 22:23:20 door Luc »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #113 Gepost op: 4-04-2023, 22:41:21 »
Je maakt je al verdacht door weinig op de knop te drukken vanwege de twist, kans dat de mol in de andere teams zit is groter.

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #114 Gepost op: 5-04-2023, 07:42:42 »
Dit spel moest in gang gezet worden door iemand die als tweede bedacht op de knop te drukken, terwijl je ook een minuut op het scherm kan zitten staren en bedenken wat er is gebeurd. Een perfect klusje voor de mol. Een soort 'Kiev'-momentje... En wie brengt het spel in gang? Comfort!  8)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #115 Gepost op: 5-04-2023, 07:43:53 »
Ja, met daarbij een perfecte uitleg hoe het werkt.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #116 Gepost op: 5-04-2023, 08:26:13 »
Dit valt niet te ontkennen.
Een molpunt voor Comfort.
Al zou een slimme kandidaat ook die deductie kunnen maken natuurlijk.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #117 Gepost op: 5-04-2023, 09:31:50 »
Comfort laat daarna het (druk)werk doen door Lancelot, heel slim...

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #118 Gepost op: 5-04-2023, 11:14:07 »
Misschien was het een soort memory?  ;D

Dat als ze voor één vrijstelling waren gegaan, diegene die hem het eerste vond mocht houden.

Je zegt daar al zoiets :-)
Dat de regel is dat je telkens maar 2 kaartjes mag omdraaien, tot je beide vrijstellingen hebt :-)
Zou wel echt een geniaal spel zijn en typisch De Mol.
I was blind but now I can see

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #119 Gepost op: 5-04-2023, 13:47:21 »
Misschien is het hier wel al gezegd, maar Lieselot zei al rap dat ze geen vrijstelling wou waardoor er dus 5000 euro in de pot zou kunnen zitten. Maar Toos kiest er opeens voor om geen vrijstelling te pakken...  ::ohno:: Hierdoor blijft er 3000 euro uit de pot  ::vergroot:: Kzit nu opnieuw al in een tunnel zonder einde  ::rofl::