Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop  (gelezen 8578 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #140 Gepost op: 7-04-2023, 12:09:01 »
Dat kan, maar...Ruben drukt ook nog een keer extra om Comfort en Lancelot niet vrij te laten. Op dat moment was het 9 vs 10. Ruben en Leïla hadden nog gelijk kunnen komen met Toos en Lieselot. (ok, dat weet je noch als kandidaat, noch als mol, want de stand werd niet doorgegeven.)
Maar als je weet dat het mogelijks kantje boordje wordt met een ander team...is het dan niet beter om niet te drukken.
Als je niet drukt zijn er twee mogelijkheden: of Toos/Lieselot moet drukken. De stand is dan 10 vs 10 (wederom, dat weten de kandidaten niet) of niemand drukt en Lancelot en Comfort mogen gaan naar kamer 110. Als Lancelot en Comfort mogen gaan kan je er toch bijna gif op innemen dat er twee vrijstellingen genomen worden? Lancelot zie ik niet plooien en of Comfort enkel Lancelot een voordeel gunt...

Alleen wist de mol helemaal niet dat Lancelot en Comfort dan zouden gaan?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #141 Gepost op: 7-04-2023, 14:27:12 »
Alleen wist de mol helemaal niet dat Lancelot en Comfort dan zouden gaan?
Je bedoelt of die de vrijstellingen zouden pakken.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #142 Gepost op: 7-04-2023, 21:06:19 »
Er lagen heel veel vrijstellingen. Is ergens gezegd dat je er een of nul moest pakken? Mocht Toos er niet twee pakken toen Lieselot besloot niets te pakken (vast al besproken, maar ik ben niet van het zoeken vandaag :-)).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #143 Gepost op: 7-04-2023, 21:39:33 »
Volgens mij is daar niets over gezegd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #144 Gepost op: 8-04-2023, 01:08:31 »
Leïla drukte 4 keer binnen een seconde  (in de muzikale knoppenrace heel veel druk momenten achter elkaar gemonteerd). En ze verliezen met 2 verschil van Toos en Lieselot. Maar daar hoor ik geen discussie over in hun team. Ruben verwijt haar niks (andersom wel). Ondertussen studeert ze tijdens de ontknoping wie er het minst gedrukt heeft nog even rustig in haar molboekje.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #145 Gepost op: 8-04-2023, 09:17:05 »
Bedoel je daarmee te zeggen dat zij de Mol is en wilde voorkomen dat zij naar Room 110 zou moeten gaan?
En hoe denk je dat ze dan wist hoeveel keer de concurrentie op de knop had gedrukt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #146 Gepost op: 8-04-2023, 09:49:58 »
Als Laila de mol was, zou ze juist niet te vaak op de knop willen drukken. De mol wil zelf naar room 110, want helemaal niet zeker dat de anderen voor de vrijstellingen zouden gaan met als gevolg 2000 of 5000 euro in de pot.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2023, 10:00:10 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #147 Gepost op: 8-04-2023, 10:45:03 »
Maar waarom heeft ze dan zo snel achter elkaar op de knop gedrukt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #148 Gepost op: 8-04-2023, 11:31:16 »
Er lagen heel veel vrijstellingen. Is ergens gezegd dat je er een of nul moest pakken? Mocht Toos er niet twee pakken toen Lieselot besloot niets te pakken (vast al besproken, maar ik ben niet van het zoeken vandaag :-)).
Daar is niets van gezegd, maar zoals ik hier eerder al aangaf is het in De Mol zo dat je met twee vrijstellingen als kandidaat toch niets kan doen, want deze is enkel geldig voor de aflevering waarin je ze verdient en je kan ze niet aan iemand anders geven. Dat is een verschil met WIDM.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #149 Gepost op: 8-04-2023, 12:39:47 »
Blijft de vraag, waarom de hele kamer volleggen met vrijstellingen? Dit is enorm veel werk voor de makers en lijkt niet echt een functie te hebben. Natuurlijk ziet het er visueel aantrekkelijk uit, maar zo'n visuele klapper is het nu ook weer niet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #150 Gepost op: 8-04-2023, 14:09:42 »
Bedoel je daarmee te zeggen dat zij de Mol is en wilde voorkomen dat zij naar Room 110 zou moeten gaan?
En hoe denk je dat ze dan wist hoeveel keer de concurrentie op de knop had gedrukt?
Daarmee laat ik zien dat ook Leïla vreemde dingen doet. Als ze dat vaker doet wordt het misschien een optelsom.

Toos en Lieselot doen ook vreemde dingen in de kamer met 100+ vrijstellingen. Dat er geen een per ongeluk is blijven plakken aan vingers, broekzak of schoenzool is een klein wonder.
Comfort had ze nog gebeld over dat kaartje in bed om ze te stimuleren voor zichzelf te gaan.

Wat blijft is de enorme opluchting bij Comfort als Toos voor het ontbijt zegt: ik heb dat niet gedaan. Dus geen 5000 euro verdiend.
Die 2000 euro levert een verdachte Toos op. Die stond meteen in de picture bij Thomas en Lancelot.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #151 Gepost op: 8-04-2023, 14:22:01 »
Blijft de vraag, waarom de hele kamer volleggen met vrijstellingen? Dit is enorm veel werk voor de makers en lijkt niet echt een functie te hebben. Natuurlijk ziet het er visueel aantrekkelijk uit, maar zo'n visuele klapper is het nu ook weer niet.

Ik denk toch precies dat. Als er daar alleen maar twee kaartjes op bed lagen, was dat toch wel heel erg mager. De hele magie van die kamer zou dan weg zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #152 Gepost op: 8-04-2023, 16:32:51 »
Maar waarom heeft ze dan zo snel achter elkaar op de knop gedrukt?
Omdat ze niet wist dat de clou was zo weinig mogelijk op de rode knop drukken. Jongens, zo moeilijk is het toch niet?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #153 Gepost op: 8-04-2023, 18:46:58 »
Omdat ze niet wist dat de clou was zo weinig mogelijk op de rode knop drukken. Jongens, zo moeilijk is het toch niet?

Ha ha! Ja, dat snap ik, maar ik bedoel natuurlijk vanuit het oogpunt dat ze wél de Mol zou zijn. Ook ik vind dat snel echter elkaar op de knop rammen bijzonder kandidaats.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #154 Gepost op: 8-04-2023, 18:47:20 »
Ik denk wel echt dat Comfort de opdracht activeerde als productiehulpje. Als er namelijk niemand verder had gedrukt was het een erg suffe opdracht geweest.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #155 Gepost op: 8-04-2023, 19:51:57 »
Wat blijft is de enorme opluchting bij Comfort als Toos voor het ontbijt zegt: ik heb dat niet gedaan. Dus geen 5000 euro verdiend.
Die 2000 euro levert een verdachte Toos op. Die stond meteen in de picture bij Thomas en Lancelot.
Voor mij kan die opluchting ook gewoon zitten dat ze denkt: gelukkig, geen vrijstellingen in het spel. Maak ik meer kans om door te gaan.

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #156 Gepost op: 8-04-2023, 20:36:18 »
Ik denk toch precies dat. Als er daar alleen maar twee kaartjes op bed lagen, was dat toch wel heel erg mager. De hele magie van die kamer zou dan weg zijn.

Daarbij is 1000 vrijstellingen zien liggen zeer verleiderlijk, alhoewel voor sommigen 1tje al genoeg is natuurlijk  ::rofl:: terwijl in dit geval 1000 zien liggen juist niks opbrengt en misschien meer het gevoel geeft dat er een addertje is ???


Verder vond ik dit psychologisch een tof spel, daarbij snap ik wel waarom toos en lieselot niet veel hadden gedrukt, maar van leila en ruben snap ik het niet, tenzij er een mol zit, zal ze maar in de gaten houden  ::vergroot::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #157 Gepost op: 8-04-2023, 21:42:55 »
Ik denk wel echt dat Comfort de opdracht activeerde als productiehulpje. Als er namelijk niemand verder had gedrukt was het een erg suffe opdracht geweest.
Als je dit spoor volgt, kan je ook zeggen dat het duo dat als eerst drukt minder verdacht is, omdat de mol waarschijnlijk niet als eerste mag drukken om zo de mogelijkheid te behouden om nog als 2e te kunnen drukken.

Het duo dat als eerste drukten om het spel te beginnen waren Toos en Lieselot btw. (wat trouwens opvallend is, ze nemen de vrijstelling niet omdat vooral Lieselot zegt bang te zijn voor een risico, maar ze wisten dat er op het duwen van de knop ook een risico zat, en toch drukken ze al eerste).
« Laatst bewerkt op: 8-04-2023, 21:46:18 door Reflektor »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #158 Gepost op: 8-04-2023, 23:27:23 »
Je bedoelt of die de vrijstellingen zouden pakken.

Nee, ik bedoel dat ze niet wisten welke kamer drukte. Toch? Dus dan wisten ze ook niet wie mocht gaan als de tijd zou aflopen. Dat konden alle drie de andere kamers zijn...

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #159 Gepost op: 9-04-2023, 12:10:52 »
Nee, ik bedoel dat ze niet wisten welke kamer drukte. Toch? Dus dan wisten ze ook niet wie mocht gaan als de tijd zou aflopen. Dat konden alle drie de andere kamers zijn...
Ik denk het niet, ze wisten alleen van zichzelf of ze veel of weinig hadden gedrukt. Daarom ook dat Leïla not amused was wanneer Ruben dat deelde met de rest.
Op het moment van de boodschap dat weinig drukken van belang was wisten ze dat er 100x gedrukt was, als je zelf maar 10x had gedrukt weet je dat het gemiddelde bij de andere kamers veel hoger is.

Maar met de wetenschap dat de mol wist van de twist kom je er ook heel verdacht uit als je weinig drukt, het zou mij verbazen als de mol zich dan zou verraden door als enige koppel maar 10x op die knop te duwen.