Auteur Topic: [kandidaat] Lancelot  (gelezen 18740 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #100 Gepost op: 23-04-2023, 21:28:23 »
Erg verdacht deze afl.. maar niet over de top.

Ik ga deze tunnel heroverwegen.

Eerst even bekomen van de Thomasshock

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #101 Gepost op: 23-04-2023, 21:28:42 »
Waarom heb ik Lancelot ook alweer nooit verdacht? En waarom heeft dit topic maar 5 6 pagina's? Jeetje, alles wéér terugkijken zeker? ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #102 Gepost op: 23-04-2023, 21:30:09 »
Waarom heb ik Lancelot ook alweer nooit verdacht? En waarom heeft dit topic maar 5 6 pagina's? Jeetje, alles wéér terugkijken zeker? ::rofl::

Omdat hij de pasvragen liet liggen voor 5000 in de pot

Maar misschien durfde hij niet op te vallen

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #103 Gepost op: 23-04-2023, 21:31:54 »
Ik vind hem wel heel verdacht vandaag maar minder opzichtig dan Ruben  Alleen die 5000 zit me niet lekker. Dat vind ik toch echt heel onmols.

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #104 Gepost op: 23-04-2023, 21:32:11 »
Daardoor was ik zo erg in de war! Want daarvoor was hij mijn nummer één met Thomas op twee. Daarna hun twee omgedraaid. Misschien moet ik toch weer terug naar mijn nummer één :lol:.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #105 Gepost op: 23-04-2023, 21:39:24 »
Lanceert-Ruben dan maar?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #106 Gepost op: 23-04-2023, 21:48:10 »
Ik vind hem wel heel verdacht vandaag maar minder opzichtig dan Ruben  Alleen die 5000 zit me niet lekker. Dat vind ik toch echt heel onmols.

Idd, onaanvaardbaar als mol. Daarom ook afgeschreven.
Zou het dan toch...???

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #107 Gepost op: 23-04-2023, 21:55:55 »
Omdat hij de pasvragen liet liggen voor 5000 in de pot

Maar misschien durfde hij niet op te vallen
Ik zou het ook echt heel jammer vinden en niet bij zijn karakter passen als hij die 5000 euro heeft gepakt als Mol.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #108 Gepost op: 23-04-2023, 22:02:07 »
Lancelot het verdachtst deze aflevering. Als onderwijzer in de beste positie en het laatste fun fact niet vertellen, de verkeerde foto doorgeven en met de foute kleur van Ruben meegaan (geel).
Die pasvragen die hij liet liggen in de bunker wat €5000 opleverde kan ik wel niet vatten als mol. En in de Bingo heb je niets te zoeken als mol.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 22:22:59 door Luc »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #109 Gepost op: 23-04-2023, 22:08:11 »
Zit hier nog steeds goed denk ik..  ::jaja::
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #110 Gepost op: 23-04-2023, 22:31:52 »
Lancelot het verdachtst deze aflevering. Als onderwijzer in de beste positie en het laatste fun fact niet vertellen, de verkeerde foto doorgeven en met de foute kleur van Ruben meegaan (geel).
Die pasvragen die hij liet liggen in de bunker wat €5000 opleverde kan ik wel niet vatten als mol. En in de Bingo heb je niets te zoeken als mol.

De keuze van de kleur liet hij aan Toos over, hijzelf bekende geen kleur, maar soit.
Bij de Rodeo vonden we allemaal dat hij aan het mollen was om zichzelf verdacht te maken; bij het laatste funfact teveel tijd nemen gaf mij dezelfde vibes, ten overstaan van drie andere kandidaten is dat idd de beste plek om dat te doen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #111 Gepost op: 23-04-2023, 22:47:17 »
Volgens mij de winnaar. Hij had precies als enige Ruben al (een tijdje) door.

En waarom hij het niet is (buiten de 5000 euro)
- nog eens ga bingospelen na die 5000 euro
- de drone perfect besturen
- oprechte frustratie als het niet goed loopt, let erop, echt vaak
- wilde ook voor groen gaan
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 23:04:24 door Belgian Mol »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #112 Gepost op: 24-04-2023, 11:53:50 »
Lancelot lijkt in de extra beelden iets duidelijk te willen maken.

Karaoke: Lancelot checkt of niemand kijkt en wijst dan naar zichzelf tijdens ‘I know i’m gonna be okay’. Knip in het filmpje, aan het einde van het lied is Lancelot uit beeld. Geeft Lancelot aan: Ik doe niet mee met de Party in the USA? Want ik ben de mol?

Carpool Karaoke: Lancelot is zenuwachtig, raakt zijn gezicht aan en heeft droge lippen. Hij wijst aan het einde van het lied This is a perfect day zichzelf aan. Perfecte dag in vergelijking met de 5.000 die hij liet liggen?

In de klas bij de datum vrouwen op troon. Krijgt juiste antwoord 1991, maakt er 1992 van en laat meteen wisselen (klap klap kan letter I zijn)
Thomas vraagt de datum van vrouwen op troon, de datum en niet het jaar. Adapting is everything. Zegt hij hier ‘Ik mol’?

« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 12:22:31 door Crapuleke »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #113 Gepost op: 24-04-2023, 16:12:41 »
Lancelot lijkt in de extra beelden iets duidelijk te willen maken.

Karaoke: Lancelot checkt of niemand kijkt en wijst dan naar zichzelf tijdens ‘I know i’m gonna be okay’. Knip in het filmpje, aan het einde van het lied is Lancelot uit beeld. Geeft Lancelot aan: Ik doe niet mee met de Party in the USA? Want ik ben de mol?

Carpool Karaoke: Lancelot is zenuwachtig, raakt zijn gezicht aan en heeft droge lippen. Hij wijst aan het einde van het lied This is a perfect day zichzelf aan. Perfecte dag in vergelijking met de 5.000 die hij liet liggen?

In de klas bij de datum vrouwen op troon. Krijgt juiste antwoord 1991, maakt er 1992 van en laat meteen wisselen (klap klap kan letter I zijn)
Thomas vraagt de datum van vrouwen op troon, de datum en niet het jaar. Adapting is everything. Zegt hij hier ‘Ik mol’?

Mooi gevonden die vingerwijzingen en letters die door Lancelot gemaakt werden. Hoop oprecht op hem, nu dat Thomas naar huis is. Maar die 5000 euro... dat blijft een obstakel.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #114 Gepost op: 24-04-2023, 16:19:38 »
Mooi gevonden die vingerwijzingen en letters die door Lancelot gemaakt werden. Hoop oprecht op hem, nu dat Thomas naar huis is. Maar die 5000 euro... dat blijft een obstakel.
Lancenot

Offline DenEddie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #115 Gepost op: 24-04-2023, 17:09:54 »
Lancelot probeert wat te mollen, maar ik verdenk hem niet als mol.
Hij gaat altijd vol voor de opdrachten. Hij is momenteel ook de grootverdiener van de groep.
Ook nu weer, ik denk dat hij gewoon heel gestrest was waardoor hij de laatste funfact niet meer weet, maar voor de rest gaat hij er volop voor.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #116 Gepost op: 24-04-2023, 21:57:39 »
Misschien probeert Lancelot zichzelf een beetje verdacht te maken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #117 Gepost op: 25-04-2023, 18:30:38 »
Moeten we het misschien niet toch nog eens over Lancelot hebben?

Wat kernpunten:

- Samen met Ruben laat hij Conny en Samya bij de quotes achter wat de inzet van de opdracht met 1000 euro vermindert. Ruben denkt de zandloper 88 keer omgedraaid te hebben maar Lancelot wil er 90 van maken, waar Ruben makkelijk in meegaat. De twee komen als eerste bij Toos en Lieselot aan. Ze drukken met z'n tweeën (inzet maar 1000 euro) al na 53 minuten en 52 seconden op de knop van Toos waardoor de opdracht ruim mislukt en er niets verdiend wordt (1.1)
- Bij het linedancen gaat hij in de fout waardoor er geen 500 euro verdiend wordt en het varkentje twee meter opgeschoven wordt tijdens de beurt van Samya (1.2)
- Lancelot gooit het duurste voorwerp (1500 euro) aan diggelen tegen het hekje maar zorgde er wel voor dat juiste vaas (die het ook niet overleeft) gepakt werd (2.1)
- Schiet geschilde aardappelen en wil dit na aankomst van Lieselot en Samya blijven doen omdat ze zo lekker glijden (2.2)
- Koppelt met Comfort Lucky Luke aan Jolly Jumping, probeert een verkeerd Sinterklaaspaard aan Pippi Langkous te koppelen, weet wel het paard van Alexander de Grote, gaat gretig in op het foute "Witse", vindt het blauwe hoefijzer niet waar Toos het later wel vindt, wordt gepakt (3.1)
- Raakt zijn rode ei kwijt, of heeft hij zelf kapotgesmeten? Wipt het rode ei van Ruben uit zijn pak, verpakt een ei niet goed genoeg in rietjes waardoor het breekt bij de val (3.2)
- Laat zich aftroeven in het pakken van de bordjes (Edit: pakt zelf een verkeerd bordje nadat Lieselot het eerste verkeerde bordje al had gepakt), weet niet de code op de rug van Thomas te noemen en blijft zo boven, wat uiteindelijk betekent dat hij op de positie komt om wel of geen pasvragen te pakken. Hij doet dit niet, en zo wordt er 5000 euro verdiend. Een goede reden om een streep door Mol Lancelot te trekken. Of had hij gerekend op het kunnen beïnvloeden van zijn medekandidaat en die een pasvraag laten pakken en zelf buiten schot te blijven? Greep hij als Mol deze gelegenheid aan om zich - in zijn eigen woorden over Comforts rode scherm - "van alle verdachte tabellen te erasen"? (4.1)
- Speelt bingo maar laat het na op het cruciale moment bingo te roepen. Toos doet dit wel nog op tijd voordat een Amerikaanse dame dit kon doen (4.2)
- Wil Comfort niet helpen en maakt duidelijk dat dit niks persoonlijks is, anderen volgen hem. Hierdoor wordt het voor Comfort moeilijker om foto's juist te raden en ook om geld voor de pot te verdienen (4.3)
- Herpakt zich in aflevering 5 mogelijk als Mol door in de supermarkt doodleuk de toren met cornflakesdozen om te gooien waardoor de 1000 euro van de aanbieding verloren gaat, hij het spel uit moet en ook zijn mandje met producten ter waarde van 600 euro verloren gaat (5.1)
- Plaatst zich in het groepje filmkenners. Laat Lieselot met de drone een hindernis overslaan en slaagt er niet in om haar de drone op tijd te laten landen. Kan niks met de onduidelijke aanwijzingen van Ruben en kiest dan ook de verkeerde stunts wat in een verkeerde filmtitel resulteert. Wel blijkt hij zelf een held in dronevliegen te zijn en legt hij het parcours foutloos af. Uiteindelijk levert dit wel de juiste filmtitel en dus geld in de pot op. Lancelot twijfelt of Comfort wel echt gevlogen heeft en neigt naar niet, maar gaat toch makkelijk mee met Thomas' foute inschatting dat iedereen gevlogen heeft waardoor er geen extra 1500 euro verdiend wordt (5.2)
- Lijkt voor de klas goed zijn best te doen maar net het laatste cruciale fun fact weigert hij snel door te geven (6.1)
- Krijgt de vraag of Cindy Laupers versie van Girls Just Wanna Have Fun de originele is en weet niet dat het een cover is. (Een begrijpelijke fout als je het vergelijkt met de meer bekende nummers van Dolly Parton en Bob Dylan.) Hierdoor komt er geen kaart van 2000 euro maar wel een extra stopkaart in de stapel. Lancelot verdient (en verliest) uiteindelijk 0 euro
- Kiest met Thomas de verkeerde persoon bij de beschrijving, Lancelot laat Toos de beslissing nemen wie te volgen: Comforts groen of Rubens geel (fout). Toos kiest voor Ruben (6.3)
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 20:57:16 door Heinz »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #118 Gepost op: 25-04-2023, 18:38:45 »
Een hele waslijst van molse acties, meer dan Ruben. Het enige wat mij dwars zit is het niet nemen van de pasvragen in de bunker. Misschien onder druk van Lieselot (de mol wil zich niet verdacht maken in een vroeg stadium)?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #119 Gepost op: 25-04-2023, 18:43:15 »
Mooi overzicht Heinz. Veel van zijn potentiële molacties zag ik als nepmollen, maar dat was al vanuit de aanname dat hij het niet was. Nu Thomas eruit ligt is Lancelot mijn tweede verdachte na Commy, maar ik blijf meer moeite hebben met zijn aflevering 4 dan die van haar. Ook zou ik de manier waarop hij vanaf het begin aan ons gepresenteerd werd ("mensen wenen te veel") een verrassende keuze vinden van de makers (die natuurlijk op geen enkele manier de online haat die hij heeft gekregen rechtvaardigt), omdat ze de Mol zeker in het begin toch vaker sympathiek willen neerzetten/positief of niet willen laten opvallen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.