Auteur Topic: [kandidaat] Lancelot  (gelezen 18710 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #140 Gepost op: 27-04-2023, 09:38:45 »
Maar als 3/6 logisch is, wat ik met je eens ben, dan is 2 funfacts teveel.
Aan die tweede kon hij niet zoveel veranderen aan de derde wel.
Hij was niet degene die hamerde op geef het biljet door. Want dan was het nog logisch geweest omdat dat de vraag niet was.

Voor de aflevering dacht ik ook nog dat als Thomas het dan niet was het dan wel Ruben moet zijn.

Maar bij hem blijft het raar dat hij al flink verdacht werd in de eerste afleveringen, maar dat geldt ook voor Comfort en Lancelot. Dan blijft alleen Toos over.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #141 Gepost op: 27-04-2023, 10:56:46 »
Lacelot deed het ook opmerkelijk goed. Die laatste treuzeling snapte ik ook ergens nog wel.
Vind je dat echt? Ik vond zijn Engels heel slecht, hij maakte onbegrijpelijke blunders: wie zegt er nu "the twenty onest' ipv the twenty first? Hij kent het woord voor ingewikkeld niet. En dat voor iemand die we al om de haverklap Engelse uitdrukkingen hebben horen debiteren (Let's have it bros. Slow is smooth and smooth is fast. This is your captain speaking. Zelfs in een Nederlandse zin "Ik had in de auto willen zitten om ...zo alle verdenkingen te 'erasen') Hij creëerde chaos in de klas met zijn 'clap-clap-thing', hij maakte opzettelijke fouten, die Commy en Thomas moesten corrigeren. Hij kreeg de laatste fun fact ruim op tijd door, maar begon zijn hakkelende betoog op twintig seconden van het eind. Dat hakkelen is helemaal niet 'des Lancelots', want onder de overblijfers daar in Arizona is hij de vlotste spreker, dat hebben we al meermaals kunnen constateren.
Lancelot deed het inderdaad erg goed, maar dan in de zin van: "De mol deed het erg goed".
Oeps, ik zie dat het hier het Ruben-draadje is. Mijn excuses.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #142 Gepost op: 27-04-2023, 11:31:31 »
Geen flauw idee of Boggle in die vorm in Vlaanderen bekend is eigenlijk.
Maar het lijkt me sterk dat het hele woordslang-principe aan de Vlamingen voorbij is gegaan. Genoeg puzzeltje, online spelletje en apps die dat principe gebruiken toch?
Boggle is gekend als gezelschapsspel en de app Ruzzle is ook wel een tijdje heel populair geweest.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #143 Gepost op: 27-04-2023, 11:38:57 »
Die uitspraak van Lancelot ‘ Slow is smooth and smooth is fast‘ vond ik ook heel opmerkelijk. Maar dat zullen ze bij de Navy Seals opgepikt hebben, want dat is hun motto. Dat er uit geknipt is dat de Sergeant dit tegen de kandidaten zegt en Lancelot met deze uitspraak wel in beeld komt is veelzeggend.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #144 Gepost op: 27-04-2023, 11:54:14 »
Die uitspraak van Lancelot ‘ Slow is smooth and smooth is fast‘ vond ik ook heel opmerkelijk. Maar dat zullen ze bij de Navy Seals opgepikt hebben, want dat is hun motto. Dat er uit geknipt is dat de Sergeant dit tegen de kandidaten zegt en Lancelot met deze uitspraak wel in beeld komt is veelzeggend.
Daar heeft Lancelot het van, inderdaad van de sergeant (in het echt heet die Floyd Bourke, een acteur) bij de Navy Seals opdracht. Maar opvallend was ook dat Lancelot tegen Lieselot zei: "Denk aan de woorden van General Bourke: slow is smooth and smooth is fast." Lance maakt er een General van ipv een sergeant. En General Bourke is natuurlijk een verborgen hint,  want de echte General Bourke is een in Ierland geboren Brits militair, die als eretitel 'Knight Commander of the Order of the Bath' (KCB) draagt. Een van de vele verwijzingen naar ridders in dit seizoen (zoek ze maar eens op), omdat de Mol genoemd is naar een andere ridder, ridder Lancelot, lid van de Ridders van de Ronde Tafel en beste vriend van koning Arthur, totdat de Lancelot met Arthurs vrouw Guinevere de koffer indook en zo verraad pleegde tegenover zijn "beste vriend". Ridder Lancelot is de verrader. (Maar dit alles staat hier vreselijk off topic)
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 11:56:50 door Klaartje76 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #145 Gepost op: 27-04-2023, 13:11:49 »
Vind je dat echt? Ik vond zijn Engels heel slecht, hij maakte onbegrijpelijke blunders: wie zegt er nu "the twenty onest' ipv the twenty first? Hij kent het woord voor ingewikkeld niet. En dat voor iemand die we al om de haverklap Engelse uitdrukkingen hebben horen debiteren (Let's have it bros. Slow is smooth and smooth is fast.
Ik vind dat begrijpelijk als je niet gewend bent voor een groep pubers te staan, die ook nog een andere taal spreken. Dan schieten makkelijke dingen je soms niet te binnen.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 13:14:35 door Run »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #146 Gepost op: 27-04-2023, 13:25:36 »
Ik vind dat begrijpelijk als je niet gewend bent voor een groep pubers te staan, die ook nog een andere taal spreken. Dan schieten makkelijke dingen je soms niet te binnen.
Exact, ik werk continu het Engels. Zowel thuis als voor het werk. Zelfs dan kan je over een woord struikelen dat je eigenlijk wel kent (zoals complicated). Zeker in een gestresseerde context.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #147 Gepost op: 27-04-2023, 13:44:43 »
Exact, ik werk continu het Engels. Zowel thuis als voor het werk. Zelfs dan kan je over een woord struikelen dat je eigenlijk wel kent (zoals complicated). Zeker in een gestresseerde context.
Maar zou jij als dagelijks spreker van de taal van Shakespeare 'the twenty onest' zeggen, tot twee keer toe zelfs? Die Amerikanen begrijpen je niet hoor! En "In Belgium, when we make our money..." zegt hij op het einde: dat verstaan die Engelstaligen als "geld verdienen", niet als "geldbriefjes ontwerpen". Dus dat trekt op niks. Abominabel slecht Engels voor iemand die de taal wel degelijk goed kent en voortdurend uitpakt met Engelse uitdrukkingen en zelfs Nederlandstalige werkwoorden als "uitwissen" vervangt door 'erasen'.
Trouwens, jij vindt dat begrijpelijk. Maar wat je hier ziet gebeuren kan je even goed interpreteren als mollengedrag.
Voorts hoop ik dat je niet teveel stress hebt op je werk, zodat je niet voortdurend naar je woorden moet zoeken, anders wordt het voor jou wel heel 'complicated'. :)
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 13:46:49 door Klaartje76 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #148 Gepost op: 27-04-2023, 13:54:39 »
Hallo klaartje. Ik werk in een sector waar veel engels gesproken wordt en ik vind niks abnormaal aan Lancelot zijn Engels.

Verder @iedereen. Lancelot is inderdaad niet de mol en dat is relevant om het molschap van Ruben aan te tonen, maar misschien ook leuk om in Lancelot zijn topic deze info te verspreiden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #149 Gepost op: 27-04-2023, 14:02:06 »
Ik heb de berichten over Lancelot verplaatst vanuit het Ruben-topic naar hier.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #150 Gepost op: 27-04-2023, 14:18:37 »
Maar zou jij als dagelijks spreker van de taal van Shakespeare 'the twenty onest' zeggen, tot twee keer toe zelfs? Die Amerikanen begrijpen je niet hoor! En "In Belgium, when we make our money..." zegt hij op het einde: dat verstaan die Engelstaligen als "geld verdienen", niet als "geldbriefjes ontwerpen". Dus dat trekt op niks. Abominabel slecht Engels voor iemand die de taal wel degelijk goed kent en voortdurend uitpakt met Engelse uitdrukkingen en zelfs Nederlandstalige werkwoorden als "uitwissen" vervangt door 'erasen'.
Trouwens, jij vindt dat begrijpelijk. Maar wat je hier ziet gebeuren kan je even goed interpreteren als mollengedrag.
Voorts hoop ik dat je niet teveel stress hebt op je werk, zodat je niet voortdurend naar je woorden moet zoeken, anders wordt het voor jou wel heel 'complicated'. :)
Ik had het beter gedaan als Lancelot qua Engels. Maar ik zie er totaal geen verdachte handeling in. Twentyonest was wel héél bijzonder, maar ik denk wel dat de leerlingen begrepen dat dat 21 moest betekenen.
Voor mij is het vlot spreken in een presentatie (zonder voorbereiding) iets totaal anders dan terloops wat hippe Engelse uitspraken doen. Dat heeft weinig met elkaar te maken.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #151 Gepost op: 27-04-2023, 14:32:15 »
Hallo klaartje. Ik werk in een sector waar veel engels gesproken wordt en ik vind niks abnormaal aan Lancelot zijn Engels.
Ja, ik heb persoonlijk ook veel ervaring met het gebruik van het Engels in een professionele setting. Dikwijls spreek je dan met mensen van wie de moedertaal ook niet het Engels is. Dan hoor je inderdaad Engels waar veel fouten in zitten, maar je verstaat elkaar, ook al omdat je het opnieuw kan vragen als je het niet begrijpt.

Maar ik heb ook ervaring met het luisteren naar sprekers die iets in het Engels komen presenteren voor een internationaal publiek. Daar is de voertaal meestal Engels. Zo zat ik eens te luisteren naar een presentatie van een Nederlander, die dacht ook goed Engels te spreken, maar hij gebruikte uitdrukkingen en zegswijzen die recht uit het Nederlands vertaald leken en bovendien sprak hij alles uit met een typisch Hollands accent. De man naast mij stelde mij achteraf de vraag: "Did you understand anything he just said?" Mijn buurman bleek een native speaker te zijn van het Engels (hij was een Ier) en had geen bal begrepen van wat de Nederlander daar allemaal stond te verkondigen. Ik begreep het wel, omdat ik gewend ben aan het Nederlands accent en de Nederlandstalige uitdrukkingen herken die de spreker bijna letterlijk vertaalde in het Engels. Maar de 'native speaker' snapte er niks van...

Die leerlingen in de klas waren ook allemaal native speakers van het Engels. Als je dan afkomt met dingen zoals 'the twenty onest', 'we make our money" en dergelijke, dan begrijpen die mensen dat niet. Je kon bij momenten op de beelden ook zien dat er leerlingen bij waren die zich afvroegen: "What?" Onbegrip en verwarring, bovenop de chaos die Lancelot creëerde met zijn 'clap-clap and switch places' instructie. Heel bevorderlijk voor het welslagen van het examen achteraf was dat allemaal niet.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #152 Gepost op: 27-04-2023, 14:46:34 »
Ik werk in een sector waar veel engels gesproken wordt en ik vind niks abnormaal aan Lancelot zijn Engels.

Dat kunnen dan nauwelijks native speakers zijn, dunkt me... ::)
Woosie down?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #153 Gepost op: 27-04-2023, 14:47:11 »
Wel, Nederlanders en Engels... Louis van Gaal kennen we natuurlijk allemaal

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #154 Gepost op: 27-04-2023, 14:49:57 »
Wel, Nederlanders en Engels... Louis van Gaal kennen we natuurlijk allemaal

Zeker. Afgaande op jouw stellige beweringen zou hij zich op jouw werk uitstekend thuis voelen. :P
Woosie down?

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #155 Gepost op: 27-04-2023, 14:52:56 »
Wel, Nederlanders en Engels... Louis van Gaal kennen we natuurlijk allemaal
Yeah, but that's an other cook! :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #156 Gepost op: 27-04-2023, 18:20:41 »
You know, in Holland we look longer than are nose is.    ;)

Je zou bijna hopen dat Lancelot de Mol is en dat zijn abominabele Engels bij zijn mollen hoorde, want anders was dit niet bepaald reclame voor het onderwijs in Vlaanderen...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #157 Gepost op: 28-04-2023, 12:29:24 »
Ik ervoer een flashback naar "Darf ik een foto trecken?" ::rofl::
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #158 Gepost op: 28-04-2023, 13:08:33 »
Gelukkig spreekt onze minister-president Rutte vloeiend Engels.  ::rofl:: Kunnen we een voorbeeld aan nemen. #not

Veel respect voor Lancelot die totaal onvoorbereid zo'n klas toespreekt. En daarbij ook creativiteit laat zien (clap-clap  ;D ). Of toch stiekem een voorbereide mol? Het zou zomaar kunnen. Ik twijfel: ik denk niet dat hij de mol is, maar als hij het wél is, dan heeft hij het (met uitzondering misschien van die pasvraag) heel goed gespeeld.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #159 Gepost op: 28-04-2023, 14:45:57 »
You know, in Holland we look longer than are nose is.    ;)

Je zou bijna hopen dat Lancelot de Mol is en dat zijn abominabele Engels bij zijn mollen hoorde, want anders was dit niet bepaald reclame voor het onderwijs in Vlaanderen...

Lijkt me niet dat slecht Engels spreken een toneelstukje is, anders zou hij bij iedereen die hem persoonlijk kent toch wel door de mand vallen.