Auteur Topic: [kandidaat] Lancelot  (gelezen 18703 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #160 Gepost op: 28-04-2023, 15:20:16 »
Toen hij de krant voorlas afl. 4 voor de bunkeropdracht hoorde je duidelijk dan zijn Engels slecht was (Allo Allo-Engels naar die komische serie vernoemd).

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #161 Gepost op: 28-04-2023, 15:42:48 »
Ik merk bij het herbekijken héél veel mols aan Lancelot en net niet aan de andere kandidaten. Bij de rodeo heeft hij echt veel fout gedaan, geen enkel hoefijzer nemen (zogezegd niet vinden), tijd rekken met het blauwe of was het nu rode hoefijzer? enz...Toen viel hij op voor Comfort, Toos en Thomas. Ruben kon dit in de eerste aflevering merken en het ei van Ruben dat Lancelot doet vallen. Hierdoor kon hij niet alleen pasvragen nemen, want hij zit in de verdachte zone en dan valt hij op (dagboek). Ruben valt hier net wel op, dus op basis van de uitspraak in het dagboek, heb ik hem uitgesloten. En door dit niet te nemen, is het saus in Rubens hoofd enz...De mol is voorzichtig geworden, merk je ook bij het spel tegen de mol. Hij beschuldigd ook vaak anderen, véél kandidaten, dit doen de andere 3 kandidaten niet. Nooit neemt hij zijn fouten aan, het is steeds een andere kandidaat. Op de bus was het onmiddellijk: Toos da is ni uw fout. Nepmol Ruben komt hier goed te pas, ahja hij maakt het de mol gemakkelijk...Lancelot zijn vriendin noemt hem altijd zo wild, eerlijkgezegd, niets van gemerkt in de opdrachten. Bij de Bingo is het me nu ook opgevallen dat er precies toch wat te laat is gebeld naar de zoo, pas als andere oudjes voor staan op hun om bingo te halen, dit kan vroeger als je merkt: we hebben bijna een streep of een volle kaart. En Lancelot had hierover precies de leiding...Ruben wou zijn mol testen bij het les geven. Ik denk dat Ruben op basis van de eerste aflevering puur toevallig juist zat door bij de mol te staan. Toos en Thomas sinds de rodeo. Toos die dan volop inzet bij het tijdreizen na het rode scherm. Thomas nog niet helemaal. Comfort pas na haar rode scherm zeker is. Dus de laatste 3 die juist zitten. Een mol die twijfel zaait op de bus met groen en geel. Zijn teken naar de taxichauffeur zag er wat anders uit, nadat hij aan zijn bril zit, veegt hij met zijn hand over zijn mond. Dit lijkt me een vrij onnatuurlijke beweging. En dan stopt de man. Helaas kan je niet elk moment hier zien, dus kan het niet bevestigen. Toos kan ik nergens iets mols herkennen, zelfs niet in andere hun schoenen schuiven ofzo. En Comfort doet ook veel dat ik niet kan verklaren als mol, Lancelot net wel. Het idee dat ze zo goed zou acteren? Ik vind net dat Lancelot bizar stoïcijns blijft vaak, om zo niet op te vallen? Ik merk nooit een natuurlijke reactie, maar wel bij Comfort. Vorige jaren had ik vaak, dat mijn verdachte niet volledig paste in de rol van de mol, en zat er dus naast, had ook voor de verkeerde reden de echte mol afgeschreven. Toen ik er wel op zat, Elisabet (snel) en Lennart, geloofde niemand mij. Maar bij deze 2 vond ik ook niets dat niet paste bij de mol. Toen wist ik, ik zit juist. En nu heb ik dit ook. Zeker toen ik zoiets had van wat doet iedereen met Thomas als mol, die doet toch niets mols? Hij wist zelfs niet dat zijn gordel kon afgenomen worden met zijn code te laten zien: hij zei letterlijk 1 code is goed. Merk ook op dat onze mol Lancelot geleerd heeft om met een drone te vliegen. Lancelot zegt ook letterlijk: we kunnen enkel concluderen dat de mol goed werk levert...Dit allemaal naast de elementen die al benoemt zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #162 Gepost op: 28-04-2023, 15:47:53 »
Hij heeft zeker na Ruben de meeste molse acties. Maar die 5000, tot twee keer toe (want in het Hotel was hij er ook niet bij) zou onvergeeflijk zijn als hij de mol is.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #163 Gepost op: 28-04-2023, 15:54:04 »
Lancelot heeft - zeker in afl. 5 en 6 - de meest molse acties achter zijn naam maar zijn actie in de bunker doet mij twijfelen (overigens zijn enige maar grote anti-molactie).
Lancelot is stoïcijns, gaat vaak mee in foute antwoorden of beslissingen. Dat doet Ruben ook. Kortom, één van die twee is de echte mol, de andere een nepmol.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 15:56:11 door Luc »

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #164 Gepost op: 28-04-2023, 15:55:16 »
In het dagboek van de mol, begreep de mol niet dat pasvragen niet genomen worden en dus ook vrijstellingen. Ik veronderstel dat hij ook daar de verkeerde inschatting maakte van de kandidaten. Lancelot zegt ook letterlijk in een aflevering: iedereen neemt toch vrijstellingen of pasvragen. En hij doet het in een latere opdracht zelf niet? Dat kan enkel als de mol zijnde...
Edit: Ruben als mol zou zichzelf tegenspreken in het dagboek, de mol wou niet opvallen...
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 16:00:47 door Evake »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #165 Gepost op: 29-04-2023, 01:52:55 »
In het dagboek van de mol, begreep de mol niet dat pasvragen niet genomen worden en dus ook vrijstellingen. Ik veronderstel dat hij ook daar de verkeerde inschatting maakte van de kandidaten. Lancelot zegt ook letterlijk in een aflevering: iedereen neemt toch vrijstellingen of pasvragen.

Het is Toos die voor die opdracht in de auto letterlijk zegt dat iedereen voor die  pavragen gaat.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #166 Gepost op: 29-04-2023, 09:24:49 »
In deze film serie.. klap klap, een verwijzing naar het gebruik van de zgn. filmklapper? It's a wrap.. ::tandpastasmiley::
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #167 Gepost op: 29-04-2023, 11:41:00 »
Het is Toos die voor die opdracht in de auto letterlijk zegt dat iedereen voor die  pavragen gaat.

Na de aflevering waar Toos geen vrijstelling neemt, zegt Lancelot duidelijk: ik zou altijd een vrijstelling of pasvraag nemen. Ge zit hier om te winnen, zegt hij nog...

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #168 Gepost op: 29-04-2023, 23:46:19 »
Hoe zat het nu met zijn eieren? Haalde hij er geen 20 binnen, of was hij zijn rode ei al kwijt?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #169 Gepost op: 30-04-2023, 09:28:28 »
Lancelot haalde wel 20 eieren binnen maar verloor eerder zijn ei (-€250) en brak die van Ruben (al stond hij erg dicht bij hem). Uiteindelijk slaat de balans bij hem negatief uit.

In afl. 5 en 6 deed Lancelot overigens precies wat je van een mol zou verwachten: de doos cornflakes omgooien (-€2000) en veel tijd in beslag nemen om te laden waardoor Toos en Comfort moesten wachten. Geen enkele film raden en meegaan met de foute keuze van Thomas over het stuntvliegen. Cruciale fun fact niet vertellen. Als laatste kaarten en niets verdienen. De foute foto doorgeven en meegaan met de foute kleur van Ruben. Vergelijk dat maar eens met Comfort en Toos (€400 in winkel binnenbrengen, stunt goed beschrijven, Comfort gaf juiste kleur door en Toos bracht het meeste binnen met kaarten).
« Laatst bewerkt op: 30-04-2023, 09:39:09 door Luc »

Offline Social

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #170 Gepost op: 30-04-2023, 10:05:15 »
Heb alle afleveringen herbekeken, tijdens de eitjes opdracht is Lancelot ook diegene die het ei verkeerd en te snel naar beneden gooit met die rietjes constructie.

Anyway, mijn besluit staat vast sinds het herbekijken, het is Lancelot.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #171 Gepost op: 30-04-2023, 10:09:13 »
Als Lancelot in de bunker voor de pasvragen was gegaan zou ik ook voor hem zijn gegaan. Maar die €5000 nemen, dat doe je niet als mol. Eigenlijk zou je veel beter als mol in de bunker willen gaan en de pasvragen aan een ander overlaten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #172 Gepost op: 30-04-2023, 12:59:11 »
Heb alle afleveringen herbekeken, tijdens de eitjes opdracht is Lancelot ook diegene die het ei verkeerd en te snel naar beneden gooit met die rietjes constructie.

Anyway, mijn besluit staat vast sinds het herbekijken, het is Lancelot.

Die eitjes opdracht deed iedereen wel iets fout en was gemaakt om te mislukken. Zou flauw zijn als ze ook maar iets in die opdracht verkopen als molactie.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #173 Gepost op: 30-04-2023, 17:52:42 »
Nog een toevoeging dat me is opgevallen. Het was me al opgevallen dat Lancelot bij elk vertrek wel iets zegt over de afvaller. Bij Samya zegt hij niet veel contact gehad te hebben. Maar de andere zeggen dat Samya héél veel noteerde, dus gaan ze bij elkaar te raden met hun molboekje en dus sneller bij Samya. Maar een mol hoeft dit niet te doen, dus Lancelot of de mol hoefde geen vriendjes te zijn met de persoon die het meeste info verzamelde.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #174 Gepost op: 30-04-2023, 21:54:58 »
Met die actie in de bunker had ik Lancelot afgeschreven als mol en wellicht iedereen. Maar als je alle opdrachten samen bekijkt is hij wellicht de meest aangewezen mol.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #175 Gepost op: 30-04-2023, 22:18:03 »
Als Lancelot in de bunker voor de pasvragen was gegaan zou ik ook voor hem zijn gegaan. Maar die €5000 nemen, dat doe je niet als mol. Eigenlijk zou je veel beter als mol in de bunker willen gaan en de pasvragen aan een ander overlaten.

Dat hij niet in de bunker kwam kan ik hem nog vergeven mocht hij de mol zijn (kwestie van pech dan). Maar hij had echt genoeg tijd bovengronds om te bedenken hoe hij t pakken van de pasvragen voor elkaar ging krijgen mocht de lift komen (want dat Lieselot daar zat zorgt er dan voor dat jij t gaat moeten doen en dat weet je).

Je valt echt niet door de mand als je pasvragen neemt. dat is prima kandidaats uit te leggen en er is niemand fysiek bij als je t doen behalve Lieselot.

Als Lancelot de mol is en hij heeft deze kans niet gegrepen… dan is dat voor mij echt een gigantische smet op zijn molschap

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #176 Gepost op: 30-04-2023, 22:22:27 »
Dat hij niet in de bunker kwam kan ik hem nog vergeven mocht hij de mol zijn (kwestie van pech dan).
Hij kon ook nog gewoon een code oplezen, die de mol waarschijnlijk allemaal van te voren uit z'n hoofd heeft geleerd. Ook niet gedaan.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #177 Gepost op: 30-04-2023, 22:24:32 »
Hij kon ook nog gewoon een code oplezen, die de mol waarschijnlijk allemaal van te voren uit z'n hoofd heeft geleerd. Ook niet gedaan.

Daar deed hij een poging toe toch? Die v Thomas? Maar hij maakte een fout. Dat kan ook de Mol wel eens overkomen
(Wat hij dus denk/hoop ik niet is vanwege die pasvragen)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #178 Gepost op: 30-04-2023, 22:29:23 »
Het dagboek van de mol is vrij duidelijk.
“Wat moet ik doen.. ik mag niet opvallen”

Kan alleen nog op Lancelot slaan. En hij baalt ervan.


Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #179 Gepost op: 30-04-2023, 22:32:15 »
Daar deed hij een poging toe toch? Die v Thomas? Maar hij maakte een fout. Dat kan ook de Mol wel eens overkomen
(Wat hij dus denk/hoop ik niet is vanwege die pasvragen)
Tja als je als mol een code weet ga je die toch gewoon opnoemen, Lancelot doet, als hij de mol is, er niks aan om te mollen in deze opdracht.

Misschien mocht de opdracht lukken. Misschien koos Lancelot ervoor om onverdacht te blijven.