Auteur Topic: [kandidaat] Lancelot  (gelezen 18724 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #180 Gepost op: 30-04-2023, 22:48:30 »
Het dagboek van de mol is vrij duidelijk.
“Wat moet ik doen.. ik mag niet opvallen”

Kan alleen nog op Lancelot slaan. En hij baalt ervan.


Ja, het begrip 'vreesmol' is nog nooit zo sterk geweest. En dan bedoel ik zeker niet vanwege de persoon, want Lancelot lijkt mij juist iemand met wie je prima kunt lachen. Maar dus puur omdat hij dan als Mol een onvergeeflijke fout heeft begaan...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #181 Gepost op: 30-04-2023, 22:50:51 »
Ik vergeef m  ::love::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #182 Gepost op: 30-04-2023, 22:52:05 »
Ja joh. Onvergeeflijk is echt te zwaar

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #183 Gepost op: 30-04-2023, 23:09:44 »
Ja joh. Onvergeeflijk is echt te zwaar

Oké oké …
Maar vergeten zal ik t dan nooit 😉

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #184 Gepost op: 30-04-2023, 23:16:52 »
We weten dat de Mol, naast het feit dat hij of zij geld uit de pot moet houden, ook de taak heeft om zo onverdacht mogelijk te blijven?

Dat Lancelot die opdracht veel beter had kunnen mollen, daar ben ik het wel mee eens (mocht hij de mol zijn).
« Laatst bewerkt op: 30-04-2023, 23:26:17 door Reflektor »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #185 Gepost op: 30-04-2023, 23:25:05 »
Kom op zeg, dezelfde mensen die hier lopen te wijsneuzen dat de mol "natuurlijk" een rood scherm kan, nee zelfs móet krijgen (onder verwijzing naar buitenlandse reeksen waarvoor het Vergleichungsverbot kennelijk niet geldt) zitten hier te miesmuizen over geld dat een potentiële mol in de pot heeft gebracht.  ::)
Woosie down?

Offline Social

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #186 Gepost op: 30-04-2023, 23:44:41 »
Ik blijf bij Lance als mol. Hij heeft overal invloed en verliest overal het max mogelijke geld. Zeker bij dat duel, prachtig gedaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #187 Gepost op: 30-04-2023, 23:45:25 »
Nou, ik heb echt noot gezegd dat de Mol een rood scherm moet krijgen...    ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #188 Gepost op: 30-04-2023, 23:51:33 »
Nou, ik heb echt noot gezegd dat de Mol een rood scherm moet krijgen...    ::ohno::

Wie de schoen past, trekke hem aan. En haal vooral opgelucht adem als hij jou niet past. ;)
Woosie down?

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #189 Gepost op: 1-05-2023, 03:00:04 »
Lancelot pieste naast de pot. Deed alles mols in deze aflevering. Leuk gesprekje met de koetsier, heerlijk op zijn gemak..
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #190 Gepost op: 1-05-2023, 09:01:55 »
Zowel bij de postkoets als bij de duels heel mols. Comfortabel mols.
Net als vorige aflevering.
Maar die vrijstelling van €5000,-..... waarom dan dat niet pakken. Dat was absoluut onverdacht geweest bij de andere kandidaten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #191 Gepost op: 1-05-2023, 10:08:52 »

Ja, het begrip 'vreesmol' is nog nooit zo sterk geweest. En dan bedoel ik zeker niet vanwege de persoon, want Lancelot lijkt mij juist iemand met wie je prima kunt lachen. Maar dus puur omdat hij dan als Mol een onvergeeflijke fout heeft begaan...


Lancelot heeft wel nog iets of wat acties achter zijn naam staan. De 5000 blijft wel onvergeeflijk.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #192 Gepost op: 1-05-2023, 10:24:02 »

Lancelot heeft wel nog iets of wat acties achter zijn naam staan. De 5000 blijft wel onvergeeflijk.

Wat een kul. De Mol moet ook onder de radar blijven. Misschien had hij ingeschat dat hij zich een klap verdachter zou maken bij het last-minute toch kiezen voor de vrijstellingen en dat dit later in spel hem het Mollen moeilijker zal maken, doordat kandidaten hem gingrn tegenwerken bij het kiezen van posities.


Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #193 Gepost op: 1-05-2023, 10:37:28 »
Vergeet niet dat Gilles als mol in 2016 in de slagerij de vrijstelling niet durfde te nemen waardoor er €5000 in de pot kwam en later zowat in zijn eentje bijna €5000 binnenbracht met de gans (waardoor ik hem afschreef). Maar Gilles wordt wel geprezen als mol.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #194 Gepost op: 1-05-2023, 10:47:56 »
Gilles is toen wel volledig klemgezet door Hanne en Stijn. Niet te vergelijken als situatie.
In de laatste aflevering had ik toen vooral de indruk dat er nog wat bij mocht in de pot. Een beslissing die je op het eind evt kan nemen, maar toch niet halverwege lijkt me.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #195 Gepost op: 1-05-2023, 10:50:40 »
Dat ben ik met je eens. Om die reden een streep door Lancelot. Zou echt niet best zijn voor het programma als een Mol zoiets geheel onnodig halverwege het programma doet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #196 Gepost op: 1-05-2023, 10:52:43 »
Wat een kul. De Mol moet ook onder de radar blijven. Misschien had hij ingeschat dat hij zich een klap verdachter zou maken bij het last-minute toch kiezen voor de vrijstellingen en dat dit later in spel hem het Mollen moeilijker zal maken, doordat kandidaten hem gingrn tegenwerken bij het kiezen van posities.
Klopt, de mol moet onder de radar blijven, maar hier had hij vooraf toch heel veel kansen gekregen om het niet tot een confrontatie te laten komen met Lieselot die sowieso afkerig was van pasvragen?

Als hij de mol is, wist hij immers dat Lieselot geen code had gezien én een verkeerd element had gekozen.
Hij heeft dan de volledig vrije keuze tussen een fout en een goed element en kiest voor het foute element. Hij wist ook dat niemand zijn code kon gezien hebben dus mocht hij voor een goed element gaan. Dus de weg naar de bunker lag eigenlijk open... (maar doet het niet)...
De mol ging er ook vanuit (dagboek) dat wie aan de pasvragen kon, die normaal ook zou nemen.
Dus was de opdracht eigenlijk om de lift vanuit de bunker niet te blokkeren zodat ze aan die pasvragen konden. En daarvoor kreeg de mol de hulp van Ruben. Het was in de bunker te doen en niet boven de grond.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 11:10:42 door Molstein »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #197 Gepost op: 1-05-2023, 10:57:33 »
Die bunkeropdracht maakt Lancelot onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk als mol. Als we die opdracht negeren, zou Lancelot waarschijnlijk bij mij bovenaan staan (nu kom ik toch op Commy uit, ondanks een gebrek aan echte molacties, zeker in de laatste afleveringen).

Als Lancelot de mol is, ging er iets fout in de bunker. Hij kiest er dan voor bij Lieselot te blijven (op zich begrijpelijk als mol - daar ligt ook invloed op geld), maar het lukt hem niet om op een geloofwaardige manier de pasvraag te pakken (of Lieselot de pasvraag te laten pakken). Ik kan me wel verklaringen voorstellen (onduidelijkheid over regels, durfde plots niet meer). Het deed me een beetje denken aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Dat kan voorkomen, maar dat zou gewoon slecht gespeeld zijn. Dan liever
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.


Natuurlijk, de pasvragen kiezen was een risico voor de mol, maar het is toch 'de Mol' en je moet je taak als saboteur uitvoeren. Uiteindelijk is het onvermijdelijk dat je verdenkingen op je gaat krijgen. Desnoods doet de mol een paar opdrachten daarna gewoon goed mee zonder of met maar milde sabotage om wat vertrouwen terug te krijgen. Een andere verklaring is inderdaad dat de mol erg klemgezet was, maar daar lijkt niet echt sprake van (ik zie weinig indicatie dat Lancelot erg verdacht was of is voor de groep) en zelfs dan nog denk ik: deze kans moet je als mol niet laten liggen, zelfs al ben je al erg verdacht.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #198 Gepost op: 1-05-2023, 11:09:54 »
Ik weet niet of Lancelot toen verdacht werd. Maar die actie in de bunker had wel tot gevolg dat hij wellicht afgeschreven werd en sindsdien naar hartenlust kon mollen.
In de laatste 3 afleveringen heeft Lancelot totaal niets in de pot gebracht en van de 3 finalisten ook verreweg het meeste uit de pot gehouden (winkelen, drones, lesgeven, kaarten met de mol, bom in de bus, postbrieven, duel).

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #199 Gepost op: 1-05-2023, 11:15:44 »
Dit is idd wel een interessante piste. Een grote anti-molactie om daarna full force te gaan.

Maar hoe rijm je dat dan met het dagboek na de bunker waarin gezegd wordt dat het de mol moeilijk gemaakt wordt?
Een volledig opgezet toneelstukje ?