Auteur Topic: [kandidaat] Lancelot  (gelezen 18744 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #200 Gepost op: 1-05-2023, 11:38:19 »
Dit is idd wel een interessante piste. Een grote anti-molactie om daarna full force te gaan.

Maar hoe rijm je dat dan met het dagboek na de bunker waarin gezegd wordt dat het de mol moeilijk gemaakt wordt?
Een volledig opgezet toneelstukje ?

Daarna full force in de bingo...

En dag dagboek kan je er nog mee rijmen. Het rijmt natuurlijk meer met Toos, maar bv helemaal niet met Comfort. Voor Lancelot is het neutraal.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #201 Gepost op: 1-05-2023, 12:15:44 »
Daarna full force in de bingo...

En dag dagboek kan je er nog mee rijmen. Het rijmt natuurlijk meer met Toos, maar bv helemaal niet met Comfort. Voor Lancelot is het neutraal.
Idd de bingo onmiddellijk daarna was niet echt de meest krachtige weerwraak, maar het was wel nog maar de eerste proef na de bunker en nog voor de eerstvolgende eliminatie.

Dagboek neutraal voor Lancelot? Waar hebben ze het hem lastig gemaakt bij de bunker? Zowat alle keuzes die hij daar maakte, heeft hij toch vrij kunnen maken? En de keuze die Lieselot ging maken was toch te voorspellen?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #202 Gepost op: 1-05-2023, 12:49:49 »
Ik vind het dagboek eigenlijk beter bij Lancelot passen dan Comfort. Lancelot - als hij de mol is - wordt door Lieselot voor het blok gezet. Wellicht maakt ze hem duidelijk (buiten beeld) dat ze hem in de gaten houdt en dat ze zijn acties zwaar zal aanrekenen. Als je terugleest in het wie verdenkt wie topic, zie je dat Lieselot twee keer verdachte acties van Lancelot benoemd, dus mogelijk was hij een van haar verdachten (en mogelijk na de bunker niet meer).

Citaat
“Ze maken het u niet gemakkelijk”

Geen sterk teken, maar duidt licht op Lancelot. Als Comfort of Toos de mol is, werd het hen juist wel gemakkelijk gemaakt hun deelopdracht niet te halen, doordat Ruben weigerde zijn code te geven.

Citaat
Mol: “Zo frustrerend.. wat kan ik doen?

Dit wijst juist de andere kant op. Lancelot was de enige van de drie die wel iets meer had kunnen doen: de pasvraag pakken. Maar mogelijk wijst dit er juist op dat mol Lancelot het gevoel had dat hij de pasvraag eigenlijk niet meer kon pakken doordat Lieselot erbij stond en hem in de gaten hield.

Citaat
Normaal pakt iedereen direct die pasvraag.

Kan beide kanten op worden uitgeled. Of de mol zat in de mijn en verwachtte dat Lancelot of Lieselot de pasvraag wel zou pakken. Of Lancelot uit zijn frustratie dat hem niet lukte Lieselot te bewegen de pasvraag te pakken.

Citaat
Er is een heel sterk groepsgevoel waardoor niemand tegen de groep durft in te gaan.

Vrij algemene uitspraak. Kunnen we niet te veel uithalen.

Citaat
En ik mag niet teveel opvallen”

Dit is de meest interessante. Comfort en Toos bleven uiteindelijk vrij op de achtergrond en hadden meer kunnen saboteren. Als ze meer hadden gedaan, was dat misschien meer opgevallen, maar het had voor het eindresultaat van de opdracht geen verschil gemaakt. Lancelot daarentegen had wel de mogelijkheid om iets te doen dat de opdracht had doen falen, maar het had betekend dat hij meer zou opvallen. Ik vind deze uitspraak een stuk meer te rijmen met Lancelot dan de andere twee.

Citaat
“Dat groepsgevoel dat zou morgen wel kunnen veranderen”

Mol: “Ja ik ben wel benieuwd voor morgenavond”

Klinkt vrij neutraal. Maar klinkt niet echt alsof de mol in de DeLorean gaat zitten. Maar dat kan misleiding zijn.

Citaat
“We zien wel, geniet nu maar van vanavond”

Mol: “5000 euro erbij, moet ik daar heel de avond gelukkig over zijn?”

Ik haal niet zo veel uit dit laatste stukje.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #203 Gepost op: 1-05-2023, 19:57:39 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #204 Gepost op: 1-05-2023, 20:06:52 »
Zeker interessant! Maar als ik het goed begrijp zit Lancelot eerst voorbij de trekker met zijn vinger en vindt deze YouTuber het verdachte gedeelte dat Lancelot daarna zijn vinger los laat glijden? Is het niet zo dat Ruben op dat moment al geschoten heeft en Lancelot daarom geen poging meer doet en zijn vinger loslaat?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #205 Gepost op: 1-05-2023, 22:52:19 »
Ze hebben tegelijk geschoten, dacht ik.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #206 Gepost op: 1-05-2023, 23:39:28 »
Wat ook m beetje raar is als Lancelot een kandidaat is met die pasvragen….

Hij is wel zo’n speler die als hij kandidaat zou zijn die pasvragen gepakt zou hebben om de verdenkingen op hem te krijgen. En die bom af zou laten gaan. Best vreemd dat hij dat dan niet doet. Zou ik in ieder geval ook zeker gedaan hebben.

Dan schat ik nog eerder in dat hij als mol de verdenkingen van hem af probeert te houden door het niet te pakken.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #207 Gepost op: 2-05-2023, 10:44:26 »
Lieselot hield Lancelot sterk in de gaten (wellicht verdacht zij hem) en ik kan mij voorstellen dat hij ook door anderen werd verdacht. Lancelot heeft dan die pasvragen niet genomen om de verdenkingen van zich af te schudden, pas ook goed bij het dagboek.
Met die actie heeft Lancelot zich definitief onverdacht gemaakt en kon hij rustig verder mollen.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 10:46:30 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #208 Gepost op: 2-05-2023, 10:51:49 »
Hij acteerde verbazend zelfverzekerd, terwijl hij anders nogal hapert. Hij is slimmer dan hij zich soms voordoet.

de chaos die Lancelot creëerde met zijn 'clap-clap and switch places' instructie. Heel bevorderlijk voor het welslagen van het examen achteraf was dat allemaal niet.
Had hij dat zelf verzonnen? Als je kinderen steeds van plaats laat verwisselen terwijl ze iets moeten onthouden, gaat dat juist niet lukken. Een soort fysieke EMDR waardoor je juist dingen vergeet.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 12:06:11 door Run »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #209 Gepost op: 2-05-2023, 11:00:40 »
Het is ook opmerkelijk dat alle opdrachten waarin Lancelot een cruciale rol speelde €0 opbrachten.

afl. 1 Tijd inschatten/duel: Lancelot en Ruben drukten veel te vroeg op de knop waardoor €0 verdiend. Toos deed niet mee en wat is het aandeel van Comfort hierin?
afl. 2 Inboedel werpen: Lancelot was hier duidelijk het meest sturend, gooide ook het duurste voorwerp.
afl. 3 eieren: Lancelot verloor zijn rode ei en brak die van Ruben, zijn balans valt dus negatief uit. Toos en Comfort braken ook hun rode ei maar deden niets met die van de anderen.
afl. 5 Boodschappen: Lancelot stootte cornflakedozen om waardoor €0. Toos en Comfort brachten ieder €400 op.
afl. 6 lesgeven, Lancelot zat in de sleutelpositie en gaf cruciale fun fact niet door.
afl. 6 bom onder de bus: hier was Lancelot ook bepalend met de keuze van de verkeerde foto en kleur draad.
afl. 7 postzakken: Lancelot bracht er geen enkele binnen, Toos en Comfort deden het zeker niet slecht met de postkaarten (2 van de 3 goed).
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 11:04:12 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #210 Gepost op: 2-05-2023, 11:15:26 »
Dat wordt een mooie laatste aflevering als we Lancelot zijn eigen rode ei zien stukmaken. Past bij de psychologie dat mensen die anderen beschuldigen vaak zelf de dader zijn.
5000 euro pakken? Zegt niets, de psychologie van: eerst iets doen voor de groep om goodwill te kweken, daarna ruim baan krijgen om te mollen. En hij speelt het slachtoffer als iets niet lukt.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 11:20:42 door Run »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #211 Gepost op: 2-05-2023, 11:36:15 »
Lancelot kan prima de mol zijn, maar om een beetje tegengas te geven.

afl. 1 Tijd inschatten/duel: Lancelot en Ruben drukten veel te vroeg op de knop waardoor €0 verdiend. Toos deed niet mee en wat is het aandeel van Comfort hierin?

Comfort doet hier weinig fout, maar een mol die zich in de eerste opdracht gedeisd houdt is vrij klassiek.

afl. 2 Inboedel werpen: Lancelot was hier duidelijk het meest sturend, gooide ook het duurste voorwerp.
afl. 3 eieren: Lancelot verloor zijn rode ei en brak die van Ruben, zijn balans valt dus negatief uit. Toos en Comfort braken ook hun rode ei maar deden niets met die van de anderen.

Klopt, maar deze opdrachten waren allebei wel heel erg lastig. Ik vind hem niet opvallend verdacht. Sterker nog, ik vind hem erg sterk acteren als hij zijn rode ei kwijt is (mocht hij de mol zijn).

afl. 5 Boodschappen: Lancelot stootte cornflakedozen om waardoor €0. Toos en Comfort brachten ieder €400 op.

Eens, maar het is ook Comfort die een typische molactie heeft door haar batterij leeg te laten gaan en de hele boel op te houden.

afl. 6 lesgeven, Lancelot zat in de sleutelpositie en gaf cruciale fun fact niet door.

Klopt, maar het werd ook wel heel overdreven in beeld gebracht. Alle 9 vragen waren in principe evenveel waard. Het is Comfort die als eerst de bibliotheek in gaat (wellicht om boeken te verplaatsten/verstoppen, typisch mols) en die het schilderij verkeerd doorgeeft. Comfort draagt in ieder geval erg weinig bij. In de rest van de opdracht lijkt Lancelot het eigenlijk vrij goed te doen (veel herhalen).

afl. 6 bom onder de bus: hier was Lancelot ook bepalend met de keuze van de verkeerde foto en kleur draad.

True, ook al zijn Ruben en Toos nog doorslaggevender. Eigenlijk spreekt het tegen Comfort als mol dat ze hier groen zegt. Echter weten we van Ruben dat hij denkt dat iedereen op dezelfde mol zat. Dat vergroot de kans dat Comfort hiervan op de hoogte is en reversed psychology toepast.

afl. 7 postzakken: Lancelot bracht er geen enkele binnen, Toos en Comfort deden het zeker niet slecht met de postkaarten (2 van de 3 goed).

Klopt, maar die ene foto die fout gaat is wel volledig aan Comfort toe te schrijven.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #212 Gepost op: 2-05-2023, 11:59:16 »
Als je kinderen steeds van plaats laat verwisselen terwijl ze iets moeten onthouden, gaat dat juist niet lukken. Een soort fysieke EMDR waardoor je juist dingen vergeet.
Ze hoefden niets te onthouden want ze mochten het opschrijven, sterker nog ze moesten dit van leraar Lancelot

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #213 Gepost op: 2-05-2023, 12:05:18 »
Ze hoefden niets te onthouden want ze mochten het opschrijven, sterker nog ze moesten dit van leraar Lancelot
Waarom liet hij ze dan van plaats verwisselen? Voor mij een volstrekt onbegrijpelijk gebeuren.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #214 Gepost op: 2-05-2023, 12:25:05 »
Lancelot was de eerste 3 afleveringen één van mijn hoofdverdachten maar afl. 4 schreef ik hem af vanwege de pasvragen. In WIDM dit jaar had ik (terecht) Daniël als mol afgeschreven omdat hij ook geld nam ipv. pasvragen. Weer een bewijs dat je molreeksen NOOIT met elkaar mag vergelijken.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #215 Gepost op: 2-05-2023, 13:02:36 »
Het is ook opmerkelijk dat alle opdrachten waarin Lancelot een cruciale rol speelde €0 opbrachten.

afl. 1 Tijd inschatten/duel: Lancelot en Ruben drukten veel te vroeg op de knop waardoor €0 verdiend. Toos deed niet mee en wat is het aandeel van Comfort hierin?
afl. 2 Inboedel werpen: Lancelot was hier duidelijk het meest sturend, gooide ook het duurste voorwerp.
afl. 3 eieren: Lancelot verloor zijn rode ei en brak die van Ruben, zijn balans valt dus negatief uit. Toos en Comfort braken ook hun rode ei maar deden niets met die van de anderen.
afl. 5 Boodschappen: Lancelot stootte cornflakedozen om waardoor €0. Toos en Comfort brachten ieder €400 op.
afl. 6 lesgeven, Lancelot zat in de sleutelpositie en gaf cruciale fun fact niet door.
afl. 6 bom onder de bus: hier was Lancelot ook bepalend met de keuze van de verkeerde foto en kleur draad.
afl. 7 postzakken: Lancelot bracht er geen enkele binnen, Toos en Comfort deden het zeker niet slecht met de postkaarten (2 van de 3 goed).
Lancelot gaf ook dat toe, hij had een nulscore.. ;D
'Ook een fijne dag verder...’

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #216 Gepost op: 2-05-2023, 13:09:54 »
Het is ook opmerkelijk dat alle opdrachten waarin Lancelot een cruciale rol speelde €0 opbrachten.

afl. 1 Tijd inschatten/duel: Lancelot en Ruben drukten veel te vroeg op de knop waardoor €0 verdiend. Toos deed niet mee en wat is het aandeel van Comfort hierin?
afl. 2 Inboedel werpen: Lancelot was hier duidelijk het meest sturend, gooide ook het duurste voorwerp.
afl. 3 eieren: Lancelot verloor zijn rode ei en brak die van Ruben, zijn balans valt dus negatief uit. Toos en Comfort braken ook hun rode ei maar deden niets met die van de anderen.
afl. 5 Boodschappen: Lancelot stootte cornflakedozen om waardoor €0. Toos en Comfort brachten ieder €400 op.
afl. 6 lesgeven, Lancelot zat in de sleutelpositie en gaf cruciale fun fact niet door.
afl. 6 bom onder de bus: hier was Lancelot ook bepalend met de keuze van de verkeerde foto en kleur draad.
afl. 7 postzakken: Lancelot bracht er geen enkele binnen, Toos en Comfort deden het zeker niet slecht met de postkaarten (2 van de 3 goed).

afl 1: Klopt, maar Lancelot wordt gedurende die aflevering wel verdacht neergezet. De makers gaan de mol de eerste aflevering(en) eerder wat uit de wind zetten. Comfort speelt 3000€ kwijt op de slackline. Maar de productie zegt er wel bij dat ze de kleinste van de groep is.

afl 2: Comfort weet het raadsel van "één voor één" verdacht snel op te lossen (we zagen dit eerder ook al eens bij de "ENG" van Philippe vorig seizoen) en vervolgens is zij wel diegene die niet wil meegaan met het uur van overlijden van The Queen van Lieselot.
Ik meen mij te herinneren dat het duurste object, de tafel, ook niet werd geraden omdat zij aanstuurde op iets anders. Maar anderzijds wist Lancelot hier ook van toeten noch blazen.

afl 3: Hier ga je er dan wel direct van uit dat Lancelot zijn eigen ei brak. Als Toos of Commy het ei van Lancelot brak dan gaat uw bevinding hier al niet meer op, want dan brak Commy/Toos 2 eieren (hun eigen ei + dat van Lancelot) en brak Lancelot maar 1 ei.

afl 5: correct.

afl 6: Lancelot corrigeert wel meermaals. Zo zei hij eerst 1992, kwam er geen reactie van Comfort om dit te verbeteren en vroeg hij zelf of de datum wel klopte. Dat antwoord was ook een antwoord op de vraag in de test, dus als mol kon hij gerust de 1992 behouden en de laatste funfact correct doorgeven. Zelfde resultaat op de test, en maar 1 getuige die het had kunnen zien. Hier was het toch vooral Commy die vaak foute antwoorden doorgaf. Toos zat op de minst gunstige positie.

afl 6: Het was toch ook Lancelot die de juiste film doorgaf. Als hij 'The Bourne Identity' niet doorgaf kwam er een gans foute robotfoto uit. Minder risico voor hem dan, want dan is de keuze niet meer tussen twee opties waarvan 1 de juiste, maar meerdere foute opties.
Bij de keuze uit de personen met snor was het vooral Ruben die toch stuurde naar de juiste persoon (Freddie Mercury-snor, een dikke borstel) Commy bleef hier toen eerder stil en zei niet veel meer.

afl 7: bij het duelleren zowel Commy als Lancelot het verdachtst.
Bij de postkoets/foto's...zou de mol er geen baat bij hebben om de boel bij de postkoets net enorm hard op te houden door extra tijd bij het zagen/meswerpen te verspelen zodat de koets te laat aankomt?
En bij de foto's: de eerste foto was maar net op tijd, mede door Comfort die last minute vond dat het hoedje van de kip wat scheef zat. 2de foto mislukt door fout aftellen.
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #217 Gepost op: 2-05-2023, 13:10:34 »
Daarna full force in de bingo...

Datzelfde geldt toch ook voor Toos?
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
ls kandidaat begrijp ik niet dat
« Reactie #218 Gepost op: 2-05-2023, 14:05:19 »
afl 1: Klopt, maar Lancelot wordt gedurende die aflevering wel verdacht neergezet. De makers gaan de mol de eerste aflevering(en) eerder wat uit de wind zetten. Comfort speelt 3000€ kwijt op de slackline. Maar de productie zegt er wel bij dat ze de kleinste van de groep is.
Zowel Lancelot als Comfort waren in de eerste aflevering verdacht, Lancelot bij de tijd inschatten (- €4000), Comfort  bij de slackline (- €3000). Al werd ze als kleinste min of meer op die positie geplaatst en was het als kleinste van de groep nog begrijpelijk dat ze moeilijk aan het varkentje kon.

afl 3: Hier ga je er dan wel direct van uit dat Lancelot zijn eigen ei brak. Als Toos of Commy het ei van Lancelot brak dan gaat uw bevinding hier al niet meer op, want dan brak Commy/Toos 2 eieren (hun eigen ei + dat van Lancelot) en brak Lancelot maar 1 ei.
Als kandidaat begrijp ik niet dat je je rode ei niet beter bewaakt hoewel Gilles duidelijk heeft gezegd dat het kostbaar is.

afl 6: Het was toch ook Lancelot die de juiste film doorgaf. Als hij 'The Bourne Identity' niet doorgaf kwam er een gans foute robotfoto uit. Minder risico voor hem dan, want dan is de keuze niet meer tussen twee opties waarvan 1 de juiste, maar meerdere foute opties.
Bij de keuze uit de personen met snor was het vooral Ruben die toch stuurde naar de juiste persoon (Freddie Mercury-snor, een dikke borstel) Commy bleef hier toen eerder stil en zei niet veel meer.
De foto werd door Ruben precies beschreven, ik wist dadelijk dat de foto die Lancelot koos fout was.

afl 7: bij het duelleren zowel Commy als Lancelot het verdachtst.
Bij de postkoets/foto's...zou de mol er geen baat bij hebben om de boel bij de postkoets net enorm hard op te houden door extra tijd bij het zagen/meswerpen te verspelen zodat de koets te laat aankomt?
En bij de foto's: de eerste foto was maar net op tijd, mede door Comfort die last minute vond dat het hoedje van de kip wat scheef zat. 2de foto mislukt door fout aftellen.
Als de postkoets te laat aankwam zouden de postzakken wel tellen maar kon die laatste foto niet gemaakt worden. Er was nog veel tijd over, dan nog vertragen zou teveel opvallen.
Het hoedje moest op de kip staan, anders werd de foto wellicht afgekeurd.
Bij het duelleren waren Lancelot en Comfort inderdaad beiden verdacht maar Lancelot schoot niet (zie filmpje die ik geplaatst heb) en Comfort had beter geduelleerd met Toos (€0 waard) als zij de mol is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ls kandidaat begrijp ik niet dat
« Reactie #219 Gepost op: 2-05-2023, 17:16:39 »
Als kandidaat begrijp ik niet dat je je rode ei niet beter bewaakt hoewel Gilles duidelijk heeft gezegd dat het kostbaar is.

In feite had het toen al duidelijk moeten zijn.
- Het is niet door de mol gedaan want de mol gaat geen kandidaat achterstellen bij anderen, de mol heeft geen voorkeur voor het plagen van een bepaalde kandidaat.
- Het is heel onwaarschijnlijk dat een medekandidaat het heeft gedaan, het motief ontbreekt. Uittesten doe je als kandidaat niet zo vroeg in het spel, en iets kapotmaken van een ander gaat wel héél ver.
- Blijft over dat de mol het zelf heeft gedaan; er gaat geld mee uit de pot (dat werd later bekend maar de mol wist dat) en hij kan zich profileren als slachtoffer en wordt daarmee minder verdacht.

En als het Ruben niet is, moet het Lancelot zijn. Ruben beschreef de loops verkeerd, maar dat is waarschijnlijk zo gemonteerd: Ruben zei het goed, knip, we zien een andere loop. Montage zette ons bewust op verkeerde been, Ruben werd verdacht gemaakt door deze montage, Lancelot wordt daarmee uit de wind gehouden. Maar hij koos een foute film, dus Lancelot is de mol.

« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 18:04:53 door Run »