Auteur Topic: [kandidaat] Lancelot  (gelezen 18718 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #220 Gepost op: 2-05-2023, 17:42:29 »
Lancelot bij de opdracht duelleren.

Gaat als eerste af, maar zorgt wel voor -2000 euro zo.
Maar hij heeft geen verdere invloed meer op het spel. Mogen de kandidaten dit spel zelf uitspelen van de mol, omwille wat er op het spel staat (vrijstelling, hele groep kan naar de finale).

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #221 Gepost op: 2-05-2023, 18:42:55 »
Waarom liet hij ze dan van plaats verwisselen? Voor mij een volstrekt onbegrijpelijk gebeuren.
Gewoon om tijd te winnen en lange stiltes te vermijden en de groep intussen bezig te houden.
Hij kon dan bvb een vraag stellen aan Comfort en Thomas of wachten op een antwoord.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #222 Gepost op: 2-05-2023, 18:43:37 »
Ruben koos Lancelot om te duelleren. Als Lancelot de mol is kon hij zich enkel laten afschieten (wat hij deed want hij heeft niet geschoten) waardoor €2000 minder in de pot.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #223 Gepost op: 2-05-2023, 18:52:29 »
En zo heeft Ruben de mol perfect buiten spel gezet. Toch niet steeds gemakkelijk voor de mol  ;D

Offline Luc

  • Forumlid
Re: ls kandidaat begrijp ik niet dat
« Reactie #224 Gepost op: 2-05-2023, 19:02:08 »
En als het Ruben niet is, moet het Lancelot zijn. Ruben beschreef de loops verkeerd, maar dat is waarschijnlijk zo gemonteerd: Ruben zei het goed, knip, we zien een andere loop. Montage zette ons bewust op verkeerde been, Ruben werd verdacht gemaakt door deze montage, Lancelot wordt daarmee uit de wind gehouden. Maar hij koos een foute film, dus Lancelot is de mol.
Het kan inderdaad zijn dat de montage ons hier op het verkeerde been heeft gezet. Lancelot koos inderdaad een foute film.

Bij het stuntvliegen twijfelde Lieselot duidelijk of Comfort gevlogen heeft, haar stunt werd op haar verzoek herbeluisterd. Thomas zei dat het wel echt leek waarna Lancelot snel volgde. Uiteindelijk gingen ze alle 3 ten onrechte voor iedereen gevlogen.

Het kan best zijn dat Lancelot als mol gebrieft werd door Gilles. Overigens is de positie bij de drones verreweg de beste positie (daardoor verdachten velen waaronder ik Thomas) maar Lancelot is de enige finalist in die positie.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 22:23:10 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ls kandidaat begrijp ik niet dat
« Reactie #225 Gepost op: 2-05-2023, 19:24:50 »
Het kan inderdaad zijn dat de montage ons hier op het verkeerde been heeft gezet. Lancelot koos inderdaad een foute film.

Ik moet zeggen dat dit typisch iets is van de Belgische mol, ‘niets is wat het lijkt’ is letterlijk zo. In Nederland wordt er minder geknoeid met de montage. Bovendien kregen we een verhaal van Lancelot dat Ruben het verkeerd zei en dat Ruben alleen maar ‘wauw’ had geroepen, wat we ook zagen in de montage, waarschijnlijk is er een gedeelte waarin Ruben meer omschrijft, weggelaten.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 19:27:41 door Run »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #226 Gepost op: 2-05-2023, 20:13:05 »
In WIDM wordt er nog meer geknoeid met de montage en zeker met de verdenkingen van de kandidaten.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ls kandidaat begrijp ik niet dat
« Reactie #227 Gepost op: 2-05-2023, 20:17:02 »
In Nederland wordt er minder geknoeid met de montage.

 ::rofl::

#grapvandedag

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #228 Gepost op: 2-05-2023, 20:33:49 »
In WIDM wordt er nog meer geknoeid met de montage en zeker met de verdenkingen van de kandidaten.
Zeker met de verdenkingen van kandidaten, dat is algemeen bekend dus daar kun je rekening mee houden. Maar ik kan me niet herinneren dat er in de montage dingen die werkelijk gebeuren, helemaal uit zijn verband worden getrokken. Als je daar mollenstreken ziet, dan zijn het óf mollenstreken, óf nepmollenstreken maar het is geen montagemollenstreek.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #229 Gepost op: 2-05-2023, 20:34:26 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #230 Gepost op: 2-05-2023, 20:35:37 »
Maar goed, ik hou er voortaan rekening mee met de Belgische mol, niets is wat het lijkt behalve in scenes waarin niet is geknipt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #231 Gepost op: 3-05-2023, 15:59:27 »
In HUMO vertelt de eindredacteur dat ze de opdracht met de bunker hebben moeten improviseren:

Citaat
VERSTICHEL «Ook bij de proef in de silo hebben we ­moeten improviseren. We zouden eerst filmen in het Titan Missile Silo Museum, waar effectief nog een kernraket staat met een authentiek controlepaneel. Maar het bestuur van dat museum vond een Belgische productie op het laatste moment toch wat minnetjes, waardoor we met lege handen achterbleven. Wat bleek? Wat verder woonde een man die in zijn tuin toevallig óók een verlaten raketbasis had liggen. Waanzin, hè? Die dingen zijn allemaal met beton dichtgegoten, zodat ze zeker niet meer gebruikt kunnen worden. Maar die kerel was zijn bunker in zijn eentje opnieuw aan het uitgraven.»

Misschien had dit ook invloed op de opdracht en de geplande sabotage? Ik plaats dit in het topic van Lancelot omdat hij natuurlijk de vreemdste molactie gedaan zou hebben hier. Mogelijk omdat hij niet voorbereid was op de geïmproviseerde versie van de opdracht.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #232 Gepost op: 3-05-2023, 16:14:29 »


Vond ook weer een voorbeeld van Lancelot die een mede-kandidaat Koning noemt, net zoals in de vorige aflevering.

Ziet ridder Lancelot zijn mede-kandidaten als koningen, perfect om te verraden zoals in de legende?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #233 Gepost op: 3-05-2023, 16:53:16 »
In HUMO vertelt de eindredacteur dat ze de opdracht met de bunker hebben moeten improviseren:

Misschien had dit ook invloed op de opdracht en de geplande sabotage? Ik plaats dit in het topic van Lancelot omdat hij natuurlijk de vreemdste molactie gedaan zou hebben hier. Mogelijk omdat hij niet voorbereid was op de geïmproviseerde versie van de opdracht.

Dat zou wellicht verklaren waarom het hem niet lukte ondergronds te raken (hoewel ik er van uitga dat de opdracht in essentie hetzelfde was en hij prima zou weten dat hij een element nodig zou hebben)?
Maar “als je een pasvraag optilt ontploft de bom” is toch geen moeilijk te onthouden idee om tot uitvoering te brengen?

Ik blijf erbij dat als Lancelot als mol bij Lieselot bovengronds terecht is gekomen hij behoorlijk lang te tijd had om te bedenken hoe hij de pasvragen ging pakken (want dat Lieselot die niet ging nemen had hij denk ik al kunnen voorspellen)

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #234 Gepost op: 3-05-2023, 17:15:18 »
Ik ben beginnen denken door een idee van iemand anders. Na de bunker, is er ook de bingo opdracht en dan de back to the future opdracht. Op deze laatste heeft hij als mol weinig invloed, tenzij hij zichzelf zo onverdacht mogelijk zou kunnen maken, zodat kandidaten gaan twijfelen. Ik denk dat bij de bunker opdracht hij anderen verdacht wou maken, helaas pakt die geen pasvragen, waarom pakt die geen pasvragen, iedereen pakt die toch? Dit is nl. ook de enige aflevering waar hij precies niet molt...maar ik denk dus strategie. En zichzelf hiermee onverdacht maken is geweldig gelukt want van het publiek verdachten weinige hem. Ook het feit dat Ruben zegt: ik zet al de hele tijd in op de hoofdverdachte. Ahja aflevering 1 Lancelot naast hem. En hij zei ook dat hij saus had in zijn hoofd...Lancelot doet zijn werk goed. En op het einde zei Ruben dat hij vermoedde dat iedereen op dezelfde mol zit. En hij had wat te snel de test willen invullen blijkbaar.
Bovendien vind ik de tip van de zinnen van Lancelot en de pop in omgekeerde volgorde te plaatsen, één van de betere tips tot nu toe. Eenvoudig, niet te ver zoeken, maar ook niet te makkelijk. Typische moltip.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #235 Gepost op: 3-05-2023, 17:54:55 »
Het niet-mollen bij de raket zou wel de voornaamste reden zijn die ik kan bedenken dat we een molbiecht kregen.
Alsof de makers zelf ook doorhadden 'dit is wel een beetje misleidend/onmols, misschien even wat context toevoegen'

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #236 Gepost op: 4-05-2023, 10:27:36 »
In de rodeo bewijst Lancelot een sluwe mol te zijn (van de 3 finalisten was hij duidelijk het verdachtst). Koppelde Jolly Jumping snel aan Lucky Luke waarna Comfort het hoefijzer vond doordat Lancelot Comfort op subtiele wijze daar stuurde. Maakte snel daarna een goede combinatie (Alexander de Grote - Bucephalos) om zich onverdacht te maken maar koppelde daarna ten onrechte Goedweervandaag met Pipi Langkous en wilde die hoefijzers laten halen (-€1000). Conny sprak dat tegen en koppelde Goedweervandaag aan Sinterklaas (Comfort ging erin mee), ook fout maar minder erg (-€200).
Vervolgens tijdrekken met te (laten) zoeken naar Witse. Ging daarna gemakkelijk mee met een foute combinatie van Toos (Ros Beiaard - 3 Heemskinderen) en liet de hoefijzers halen. Dan twijfelde Lancelot tussen de rode en blauwe hoefijzer (weer tijdrekken). Vond het blauwe hoefijzer niet hoewel Toos duidelijk aanwees waar hij ligt en liet zich kort voor tijd dan grijpen.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2023, 10:33:31 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #237 Gepost op: 4-05-2023, 10:43:11 »
maar koppelde daarna ten onrechte Goedweervandaag met Pipi Langkous en wilde die hoefijzers laten halen (-€1000). Conny sprak dat tegen en koppelde Goedweervandaag aan Sinterklaas (Comfort ging erin mee)
Dit is voor mij juist zo'n voorbeeld waaruit blijkt dat Lancelot niet de mol is. Conny ging mee met zijn voorstel, de rest zei niks. Dus hij had dat foute koppel zo binnen kunnen lopen. Dan was hij wel 2x met een fout voorstel gekomen, en erg in de gaten gelopen, maar bon. Maar wat doet Lancelot? Hij checkt het nog even bij Commy en Leïla. En opeens weet Commy dat het fout is, en blaast Lancelot het af.
Wat is mol Lancelot hier nou helemaal mee opgeschoten? Niets. Behalve een verdacht imago. Dit was dus puur testen van de anderen.

En als dat nou een keer gebeurde... Maar voor de klas gebeurt precies hetzelfde. Lancelot verandert een goed antwoord in een fout antwoord (1992 ipv 1991). Commy zegt ook hier niets. Die had Lancelot ook weer zo maar binnen kunnen lopen. Maar Lancelot vraagt het te herhalen, en Commy geeft het goede antwoord nogmaals door. Nu geeft ook Lancelot het goede antwoord door aan de klas.
Wat is mol Lancelot hier nou helemaal mee opgeschoten? Niets. Behalve opnieuw een verdacht aura om hem heen. Maar ook dit was weer puur testen van Commy.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #238 Gepost op: 4-05-2023, 10:53:14 »
Hij checkt het nog even bij Commy en Leïla. En opeens weet Commy dat het fout is, en blaast Lancelot het af.
Dat is juist typisch mols. Hij laat het de anderen checken, wellicht veronderstellende dat ze zullen meegaan. Kan hij de schuld op hen geven.
Ook in de bus ging hij eerst mee met de foute kleur van Ruben maar liet Toos toch kiezen (is ook tijdrekken). Als Toos meegaat met geel, geen probleem en maakt hij Toos verdacht. Als Toos groen koos kon Lancelot dat nog in twijfel trekken en hiermee tijdrekken (de benzine was op).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #239 Gepost op: 4-05-2023, 11:06:02 »
Maar als hij bij iedereen checkt, is er grote kans dat er iemand is die weet dat het fout is. Als één iemand meegaat (Conny), is dat toch genoeg voor 'gedeelde schuld'?

En hoe verklaar jij dan dat:
- Commy 2x niets zegt, en pas corrigeert als het haar gevraagd wordt?
- hij zijn foute antwoord 1992 checkt? Hij weet dat Commy 1991 heeft gezegd. Hier had hij als mol zijn handen dicht moeten knijpen, en gauw doorgaan naar het volgende. Maar hij komt er op terug. En dan doet hij het ook nog eens op een rare manier, door alleen te vragen naar de datum, niet het jaartal. Terwijl het om het jaartal ging.