Auteur Topic: [kandidaat] Lancelot  (gelezen 18754 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #260 Gepost op: 5-05-2023, 13:28:08 »
Een voortdurend stuurse mol die 5000 euro laat liggen om nadien zeer opzichtig te mollen :-)
Zou erg apart zijn.
Ik vond trouwens ook de epische beelden waarin een heroïsche Lancelot faalde in de verdediging van de geldzakken op het eind van de proef ook te duidelijk "Lancelot is de mol" schreeuwen.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 13:29:43 door Molekule »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #261 Gepost op: 5-05-2023, 13:53:35 »
Los van het feit wie nu de Mol is, begrijp ik het statement"een voortdurend stuurs" persoon over Lancelot hoegenaamd niet.
Hij is veruit de deelnemer met de meeste humor, bovendien een type humor dat ik heel sterk weet te appreciëren. Hij amuseert zich te pletter. Die groepspot lijkt hem echt geen bal te interesseren.

Lancelot was betrokken bij heel veel misgelopen geld. De enige keer dat hij spijt had dat er 5000 erbij waren gekomen, lazen we het in het enige dagboekuittreksel van dit seizoen (wat ook heel atypisch is, slechts 1 keer een dagboek van de Mol in een uitzending).

Stel dat Lance met de pot gaat lopen, dan neemt hij zo'n 20.000 euro mee. Dat had een pak meer kunnen zijn, helaas heeft onze Lance bijna evenveel geld "door het toilet getrokken" ("erdoor gesjast" verstaan de Nederlanders niet). Die groepspot had ver boven de 30.000 kunnen staan als er niet zo'n type als Lancelot had rondgelopen...
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 13:58:18 door Klaartje76 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #262 Gepost op: 5-05-2023, 14:03:04 »
Los van het feit wie nu de Mol is, begrijp ik het statement"een voortdurend stuurs" persoon over Lancelot hoegenaamd niet.
Hij is veruit de deelnemer met de meeste humor, bovendien een type humor dat ik heel sterk weet te appreciëren. Hij amuseert zich te pletter. Die groepspot lijkt hem echt geen bal te interesseren.

Ideale dekmantel voor de Mol dus, want daar ging het me om. "Voortdurend stuurs" zou ik ook niet zeggen, maar op het eerste gezicht wel wat stoïcijns. En soms wel korzelig, zoals in de twee momenten waarvan ik de screenshots plaatste (ei en postkoets). Op het eerste gezicht zeg ik erbij, en dat heeft me misschien om de tuin geleid. Inmiddels is wel duidelijk dat Lancelot inderdaad een aardige man met veel humor is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #263 Gepost op: 5-05-2023, 14:36:29 »
"erdoor gesjast" verstaan de Nederlanders niet).
Wij zeggen 'erdoor gejast' dus we verstaan het wel.

Die stoïcijnse houding lijkt me het makkelijkst om vol te houden als mol, voor hem in elk geval. Verder heeft ie een houding van rechtvaardigheid "het is jouw schuld niet", en komt beleefd over. Hij vloekt niet en gaat niet zomaar een potje lopen pesten. Hij is best ridderlijk!
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 14:42:43 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #264 Gepost op: 5-05-2023, 14:42:55 »
Nou.... hij zei wel "Kus mijn kloten!"    ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #265 Gepost op: 5-05-2023, 14:44:20 »
Nou.... hij zei wel "Kus mijn kloten!"    ::rofl::
Dat was Ruben.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 14:49:22 door Run »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #266 Gepost op: 5-05-2023, 15:28:04 »
Dat was Ruben.
Neen, dat was toch echt Lancelot die dat zei hoor! Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.


Wat ik wel heel graag in detail wil te weten komen is hoe hij die flikken in Malawi nu juist heeft omgekocht, gebruikmakend van zijn "acteertalent", het hele verhaal achter deze quote dus:


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #267 Gepost op: 5-05-2023, 18:14:43 »
Neen, dat was toch echt Lancelot die dat zei hoor! Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.


Ik geloof dat je gelijk hebt. Zijn echte ik kwam boven na deze zware inspanning.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #268 Gepost op: 5-05-2023, 18:21:50 »
Dat is helemaal niet zo'n grove uitdrukking als het lijkt volgens mij. Ik zeg niet dat alle Vlamingen dagelijks "kus mijn kloten" zeggen, maar het is meer grappig dan grof. Net zoals "met iemands kloten rammelen". (Iemand voor de gek houden.) Volgens mij zegt de altijd beschaafde Gilles dat ook weleens in interviews. ;)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #269 Gepost op: 5-05-2023, 19:21:48 »
Haha als dit al te grof is.. Dit zegt echt niets over iemands goedheid of ware ik.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #270 Gepost op: 5-05-2023, 19:30:51 »
Dat is helemaal niet zo'n grove uitdrukking als het lijkt volgens mij. Ik zeg niet dat alle Vlamingen dagelijks "kus mijn kloten" zeggen, maar het is meer grappig dan grof. Net zoals "met iemands kloten rammelen". (Iemand voor de gek houden.) Volgens mij zegt de altijd beschaafde Gilles dat ook weleens in interviews. ;)
Ik moet Heinz hier bijtreden. Die uitdrukking wordt in Vlaanderen en zeker in Antwerpen niet als grof gepercipieerd. Dat hoor je echt vaak, het is een uitdrukking voor "Asjemenou, wat was dat voor iets?!". Men wil er helemaal niks grofs of onwelvoeglijks mee uitdrukken.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #271 Gepost op: 5-05-2023, 20:08:00 »
Ik vraag me ergens af wat het foute Bucephalus hoefijzer is...als dat Becaphalus was, dan heeft ook hier Lancelot willen mollen  :)
Betekent dat hij hier echt niets wou verdienen

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #272 Gepost op: 5-05-2023, 20:35:02 »
Alexander de Grote - Bucephalus was juist en werd door Lancelot gekoppeld (nadat hij ten onrechte Jolly Jumping aan Lucky Luke koppelde). Maar dan maakte Lancelot nog de foute koppeling Goedweervandaag - Pipi Langkous (werd niet meegenomen dankzij Conny en Comfort).
Lancelot maakte 1 juiste combinatie maar 2 foute en keurde de foute koppeling van Toos goed (Ros Beiaard - 3 Heemskinderen). Typisch mol, af en toe iets goed doen maar dan foute beslissingen nemen (of meegaan met foute).
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 20:38:27 door Luc »

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #273 Gepost op: 5-05-2023, 20:42:10 »
Daar ben ik zeker ook van overtuigd. Maar Lancelot zei eerst Becaphalus en ze nemen hoefijzer Bucephalus, Gilles verbeterd zelfs op de voiceover. Kleine melding.
Vroeg me dus af wat het alternatieve foute hoefijzer zei, als dat Becaphalus was, dan was dit alsnog een molactie. En niet het enige correcte van Lancelot.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #274 Gepost op: 5-05-2023, 20:55:43 »
Er waren 3 hoefijzers correct:

Alexander de Grote + Bucephalus, door Lancelot gekoppeld en door Thomas en Toos meegenomen (€200)
Amika + Merel de Ridder, door Comfort gekoppeld en door Thomas en Toos meegenomen (€200)
Zorro + Tornado, door Ruben en Lieselot gekoppeld en door Thomas en Toos meegenomen (€1000)

De 2 foute:

Lucky Luke + Jolly Jumping, door Lancelot gekoppeld en door Lancelot en Comfort meegenomen.
Ros Beiaard + Drie Heemskinderen, door Toos gekoppeld en door Thomas en Toos meegenomen.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 20:58:50 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #275 Gepost op: 5-05-2023, 20:56:46 »
Ja, maar Evake bedoelt dat er misschien ook een fout hoefijzer "Becaphalus" lag. En dat Lancelot daar als Mol op aanstuurde die te pakken.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #276 Gepost op: 5-05-2023, 21:06:47 »
Dit stuk nog eens nagekeken en Lancelot zei inderdaad Becaphalus en het moet Bucephalus zijn.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #277 Gepost op: 5-05-2023, 21:07:09 »
Dankje Heinz  :)

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #278 Gepost op: 5-05-2023, 21:11:09 »
Dit stuk nog eens nagekeken en Lancelot zei inderdaad Becaphalus en het moet Bucephalus zijn.

Ik moet een gehoorapparaat denk ik ::rofl::.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #279 Gepost op: 5-05-2023, 21:18:20 »
Daar heb ik ook aan zitten denken, Evake, maar ik had eigenlijk het idee dat het een te riskante molactie zou zijn. Lancelot noemt dan namelijk op voorhand een iets andere variant van de paardennaam en die ligt dan net héél toevallig in het zoekveld, naast de goede paardennaam. Zou dat niet enorm opvallen als het hoefijzer met de verkeerde naam was gepakt?
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 21:27:54 door Molzkovicz »