Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot  (gelezen 5927 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Gepost op: 23-04-2023, 18:55:34 »
Bespreek hier de eerste opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 21:22:48 door Heinz »
I will follow my inner gold

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #1 Gepost op: 23-04-2023, 20:28:58 »
Ruben schiet de verkeerde neer,
Thomas treuzelt in de bibliotheek en
Lancelot vergeet het laatste fun fact.
Graven, graven, graven...

Offline Spenserian

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #2 Gepost op: 23-04-2023, 21:47:29 »
Die dubbele klap van Lancelot is heel apart, dat moet toch bijna wel iets betekenen, een signaal zijn, een verborgen hint? Waar haalde hij dat vandaan? Of was het om tijd te rekken? (Voor zichzelf of voor de opdracht?) Al kan het natuurlijk ook dat hij het gewoon grappig vond.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #3 Gepost op: 23-04-2023, 21:49:50 »
Misschien was er weer een molwissel en was adapting everything voor de redactie?  ::rofl::

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #4 Gepost op: 23-04-2023, 22:04:37 »
Mij leek dat tijdrekken.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #5 Gepost op: 23-04-2023, 22:10:56 »
Ruben schiet de verkeerde neer,
Thomas treuzelt in de bibliotheek en
Lancelot vergeet het laatste fun fact.
Commy die de naam van dat schilderij verkeerd had.

Neerschieten van Ruben, ik had het gevoel dat de tijd al bijna voorbij was en dat dit niet erg van invloed was geweest om dat ze de rest al niet meer konden halen.

Toos lijkt hier weinig verkeerd te hebben gedaan. Maar zorgt op het einde voor wat verwarring heb ik het gevoel als hij over die broers begint.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #6 Gepost op: 23-04-2023, 22:11:35 »
Ideale vertraagtactiek. Ik was er niet opgekomen bij een presentatie out of the blue. Gevalletje grootste groep: de mol zat liever bij kattekwaad of de bieb.

Props voor hoe Lancelot verspringen uitgebeeld heeft ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #7 Gepost op: 23-04-2023, 22:15:59 »
Die dubbele klap van Lancelot is heel apart, dat moet toch bijna wel iets betekenen, een signaal zijn, een verborgen hint? Waar haalde hij dat vandaan? Of was het om tijd te rekken? (Voor zichzelf of voor de opdracht?) Al kan het natuurlijk ook dat hij het gewoon grappig vond.

Volgens mij was het meer om zichzelf een houding te geven tussen de antwoorden. Anders stond hij daar maar te staan met 30 starende mensen tegenover zich. Zo doorbrak hij tenminste een voor iedereen ongemakkelijke situatie.
En als het tijd gekost heeft, is dat toch mooi meegenomen.  ;)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #8 Gepost op: 23-04-2023, 22:17:22 »
Ik vond dit de leukste opdracht van dit seizoen.
En het werkte denk ik ook alleen doordat Lancelot voor de klas stond.
Thomas had het ook gekund. De rest denk ik niet.

Alhoewel die dan waarschijnlijk gewacht hadden op de antwoorden van de andere groep. Dan was de les saai geweest maar hadden de leerlingen ook niet teveel dingen moeten onthouden/opschrijven, en dan met name corrigeren.

Lancelot toch weer heel verdacht hier. Maar ja die 5000 euro.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #9 Gepost op: 23-04-2023, 22:37:07 »
Petje af voor hoe hij dat deed; je zou bijna denken dat is gerepeteerd. Als Lancelot de mol is moeten het aantal claps een hint zijn toch..?  ;D

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #10 Gepost op: 23-04-2023, 22:40:56 »
Was er niet ergens gezegd dat Lancelot iets bij de scouting doet? Dat klappen leek mij iets dat hij van daar had meegenomen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #11 Gepost op: 23-04-2023, 22:42:00 »
Het kwam op mij ook over als iets wat hij van ergens opgepikt had.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #12 Gepost op: 24-04-2023, 03:35:01 »
Klappen en wisselen is wel erg goed om studenten wakker te houden. Het geeft ook chaos als je weinig tijd geeft voor noteren door studenten en is afleidend voor de boekenwurmen. Klappen kan morse kort kort zijn, de letter i en Lancelot loopt steeds een handgebaar letter L te maken. Twentyonest of july klinkt bijzonder voor iemand die volgens zijn vriendin intelligent is.
Zegt ‘Sometimes you need to adept in live, keep that in mind’ en vaak 'adept', dat is natuurlijk wat een mol doet. De geboorte van België heeft een plaatje van een baby en de tekst ‘it's a baby’ met een streep erdoor. Lancelot ging bij het boodschappen als een klein kind zitten in de winkel en trok een zak chips open. Zes mensen in een basketbalteam is ook een vreemde opmerking. De naam bij de sport fun fact wordt ook bijzonder geschreven Comspant van L on 3(?). Als je kijkt hoe hij het schrijft lijkt het of hij de L schrijft, gevolgd door een O met wat erachter en een gekantelde M. Het lijkt in ieder geval eerder mol dan Langhendonck
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 03:36:46 door Crapuleke »

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #13 Gepost op: 24-04-2023, 07:23:49 »
Konden alle leerkrachten maar zo een leerlingen hebben!
Toch moeilijk om uit te maken waar er nu precies gemold werd.
Mbt de Belgische sportploegen verbaast het me dat ze er zo weinig kennis over hadden - die kende ik persoonlijk allemaal.
Wat me het meeste opviel was Ruben die de 'Fils de L'Hommee uitbeeldde - waar een potentiële mol zijn gezicht zogezegd even verborg.
Commy lijkt dan weer minder invloed te hebben omdat ze na een eerste run in de bib gewoon blijft zitten - bij Thomas die uiteindelijk de mol niet blijkt te zijn. (Hoewel ze zelf 'The Great War' propageert.)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #14 Gepost op: 24-04-2023, 09:12:26 »
Mannen die de Red Lions niet kennen. Mannen die Tessa niet kennen. Dan heb je 0 interesse in sport. Echt wel sportbasiskennis. Zelfs de Belgian Bullets is geen rocket science.

Ruben en Toos wisten dat waarschijnlijk wel, dus het was belangrijk dat zij niet in deze positie kwamen.

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #15 Gepost op: 24-04-2023, 11:00:55 »
De beste opdracht van deze aflevering. Een pluim voor Lancelot die les aan het geven is. Grappig maar ook een beetje langdradig.
Toos en Ruben naar mijn gevoel niet verdacht. Thomas en Comfort juist wel. Tijd verliezen, foutieve antwoorden geven.
Ergens opgelucht dat Thomas de afvaller is want nu kan ik volop voor Comfort kiezen als mol.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #16 Gepost op: 24-04-2023, 11:46:34 »
Het lijkt dat Lancelot Mol op het bord schrijft. Ook wappert Lancelot veel met zijn linkerhand, toevallig (?) het handgebaar L.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #17 Gepost op: 24-04-2023, 12:20:01 »
Ik denk dat we moeten beginnen met wat de examenvragen zijn. En ik kan je nu al vertellen dat Comfort daar minstens 3 vragen verkeerd voorgezegd heeft, wat ik in de gauwigheid gezien heb. En wij kregen alleen een verbetering te horen van 10 naar 9 bollen van het Atomium, maar dat was dan weer geen vraag op het formulier.  ::rofl::
En die grote stapel boeken meenemen staat wel interessant, het is maar wat je er mee doet he. Thomas ging het nog eens nadoen ook  ::rofl:: .

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #18 Gepost op: 24-04-2023, 13:26:51 »
Comfort ging als eerste de bib in. Daar kon ze als mol toch boeken met belangrijke informatie verstoppen?
Maar aangezien Thomas alles vond wat nodig was heeft ze dat toch niet gedaan.
Daarbij waren er ook zaken die je gewoon uit je hoofd kon weten, zoals de koningen, die Thomas verbeterde.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Les van Lancelot
« Reactie #19 Gepost op: 24-04-2023, 14:09:57 »
Ik denk dat we moeten beginnen met wat de examenvragen zijn. En ik kan je nu al vertellen dat Comfort daar minstens 3 vragen verkeerd voorgezegd heeft, wat ik in de gauwigheid gezien heb. En wij kregen alleen een verbetering te horen van 10 naar 9 bollen van het Atomium, maar dat was dan weer geen vraag op het formulier.  ::rofl::
En die grote stapel boeken meenemen staat wel interessant, het is maar wat je er mee doet he. Thomas ging het nog eens nadoen ook  ::rofl:: .
Ruben zorde ervoor dat eerste fun fact niet kon doorgegeven worden.
Comfort gaf een verkeerde naam voor het schilderij van Magritte (het schilderij dat op de andere pagina van het boek stond) en gaf verkeerdelijk de namen van de architecten ipv de ingenieur van het Atomium.
Comfort zei dat de Belgian Lions een basketteam was. Dat was niet verkeerd maar Lancelot interpreteerde het als dat het over de Red Lions ging en maakte van zijn (gecorrigeerde) goede uitleg (terug) een verkeerde.
Lancelot gaf de laatste fun fact niet door aan de studenten.

Conclusie : Comfort (-2), Lancelot (-2) en Ruben (-1, maar wel zeker een vraag) hadden allen een aandeel in de score van 4/9...  ;)