Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus  (gelezen 7011 keer)

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #80 Gepost op: 27-04-2023, 19:42:25 »
Heeft iemand al gekeken naar de advertenties in de bus? Het lijkt mij dat daar ook een hint in moet zitten. De Mol heeft nu ook alle afbeeldingen op Facebook geplaatst en daar zie je bijvoorbeeld duidelijk dat alle gezichten gefotoshopt zijn.
Iemand ideeën?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #81 Gepost op: 27-04-2023, 19:54:28 »
Zie de laatste paar pagina's van het Hints-topic: https://be.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=73086.0

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #82 Gepost op: 27-04-2023, 23:57:21 »
Heeft iemand al gekeken naar de advertenties in de bus? Het lijkt mij dat daar ook een hint in moet zitten. De Mol heeft nu ook alle afbeeldingen op Facebook geplaatst en daar zie je bijvoorbeeld duidelijk dat alle gezichten gefotoshopt zijn.
Iemand ideeën?
Zou leuk zijn geweest als ze de kandidatenshots waar ze deze foto's van hebben afgeleid ook op facebook hadden gezet.

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #83 Gepost op: 28-04-2023, 20:06:14 »
Ik vind de manier waarop Comfort die kleuren communiceert ook heel typisch. Niet van Ruben denkt geel maar ik denk groen. Nee, ze zegt: "Ruben staat er op dat het geel is. Ik denk dat het groen is."
Verder is het zo dat als veel kandidaten jou verdenken, dan kiezen ze het antwoord van Ruben en komt er geen geld in de pot. Bovendien breng je de kandidaten die jou verdachten aan het twijfelen, want jij gaf immers het goede antwoord. Misschien dat ze dan toch overstappen op Ruben als mol.
Mochten ze jou niet verdenken en voor jou antwoord kiezen dan komt er wel geld in de pot maar gaat niemand jou nog verdenken.
En laten we eerlijk zijn. Zo'n kans dat je als mol het goede antwoord geeft en ze toch geld mislopen door dit niet op te pikken wil je toch niet missen! Dit is pas leuk voor de nabespreking.
Comfort, een mol naar mijn hart.

Comfort geeft zelf aan na de afl met het tijdreizen dat t wel jammer is dat ze vanaf nu minder verdacht zal zijn. Ik neem aan dat ze er niet ineens vanuit gaat dat ze door veel mensen verdacht wordt.

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #84 Gepost op: 28-04-2023, 20:08:26 »
Op de affiche met de man met de dikke snor staat er: "Call E.T. for your home." - "Call El Topo?" = de Mol?
De naam van de man is Ernesto T. De rest kon ik even niet lezen.

OMG deze vind ik heel goed! El topo. ET. Lancelot onze makelaar! Was immers een Mexicaanse naam. El Topo zou goed kunnen!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #85 Gepost op: 29-04-2023, 00:08:47 »
Comfort geeft zelf aan na de afl met het tijdreizen dat t wel jammer is dat ze vanaf nu minder verdacht zal zijn. Ik neem aan dat ze er niet ineens vanuit gaat dat ze door veel mensen verdacht wordt.
Wat zou jij als je de mol was na het rode scherm in de biecht zeggen? De meeste kandidaten zullen mij nu wel zien als mol want zo kon ik toch mooi een hoop geld uit de pot spelen. Als zij de mol is dan is die uitspraak puur bedoelt als misleiding.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2023, 00:11:06 door MartinJ »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #86 Gepost op: 29-04-2023, 00:41:44 »
Over die advertenties schreef iemand dat je uit Ernesto Tambiru ‘Saboteur’ kon halen. Als je dat doet houd je de letters ‘ritmen’ over. Lees Saboteur = mol en ritme = beat. Er was in Nederland een programma Beat De Mol (team bekende Nederlander tegen team Johnny de Mol). En wie wijst naar Ernesto Tambiru? Lancelot  ::jaja::

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #87 Gepost op: 29-04-2023, 08:28:03 »
Comfort geeft zelf aan na de afl met het tijdreizen dat t wel jammer is dat ze vanaf nu minder verdacht zal zijn. Ik neem aan dat ze er niet ineens vanuit gaat dat ze door veel mensen verdacht wordt.

Als ze de mol is hoeft ze daar niet van uit te gaan, het wordt haar tijdens de briefings verteld.
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #88 Gepost op: 4-05-2023, 11:42:51 »
Misschien ten overvloede, maar: nu Ruben de mol dus zeker niet is, is het wel verdacht dat er over het autootje met de camera is heengereden. Ruben heeft dit vast niet expres gedaan. Dat maakt Toos hier wel verdacht.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #89 Gepost op: 4-05-2023, 12:02:25 »
Misschien ten overvloede, maar: nu Ruben de mol dus zeker niet is, is het wel verdacht dat er over het autootje met de camera is heengereden. Ruben heeft dit vast niet expres gedaan. Dat maakt Toos hier wel verdacht.
En dan Lancelot die zegt "Het is niet uw schuld" tegen Toos. Typisch iets voor de mol om achteraf te laten zien als Toos de mol blijkt te zijn.
Toos die expres over dat autootje rijdt en Lancelot die wat sust, geen erg joh, niet uw schuld.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #90 Gepost op: 4-05-2023, 12:05:23 »
Dit lijkt me eerder om de schuld op Ruben te plaatsen, wat erg goed lukt. Ruben maakt het de mol immers gemakkelijk  ::jaja::

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #91 Gepost op: 4-05-2023, 12:05:28 »
Het is toch niet slim van Comfort om de omgekeerde psychologie toe te passen hier?
Ruben zegt geel. Stel zij zegt ook geel en ze is effectief de mol. Dan zitten er op de bus 3 kandidaten die geen flauw benul hebben welk kleur het wel moet zijn. Dus die reversed psychology strategie is toch compleet waardeloos en onnodig risicovol hier?

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #92 Gepost op: 4-05-2023, 12:29:10 »
Risicovol wel, maar compleet waardeloos niet. Het is niet alleen gebruik maken van omgekeerde psychologie, waar inderdaad een (waarschijnlijk wel ingecalculeerd) risico aan vastzit. Maar ook een poging om die verdenkingen van de meerderheid in de bus weer van zich af te schudden. Dat was met meegaan met geel sowieso niet gelukt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #93 Gepost op: 4-05-2023, 12:38:23 »
Dit lijkt me eerder om de schuld op Ruben te plaatsen, wat erg goed lukt. Ruben maakt het de mol immers gemakkelijk  ::jaja::
Bovendien, hoe kan Lancelot als kandidaat zo zeker weten dat het niet de schuld van Toos is?

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #94 Gepost op: 4-05-2023, 12:42:26 »
Lancelot is niet kandidaat, daarmee dat hij met anderen erbij openlijk de schuld naar Ruben wil trekken, zijn nepmol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #95 Gepost op: 4-05-2023, 12:43:17 »
Lancelot is niet kandidaat, daarmee dat hij met anderen erbij openlijk de schuld naar Ruben wil trekken, zijn nepmol.
Dat snap ik.  ;) Ik bedoel, een kandidaat zou dit niet zeggen. Ook niet als je als kandidaat zeker bent van je mol, want dat hoeft een ander niet te weten.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2023, 12:45:56 door Run »

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #96 Gepost op: 4-05-2023, 12:46:14 »
Zelfde golflengte  ;D

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #97 Gepost op: 4-05-2023, 12:52:29 »
Of Lancelot verdenkt Toos en hij wil niet dat de andere ook naar Toos kijken.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #98 Gepost op: 4-05-2023, 13:05:03 »
Bovendien, hoe kan Lancelot als kandidaat zo zeker weten dat het niet de schuld van Toos is?
Omdat de bus gewoon rechtdoor reed, en het autootje afzwaaide. Dit is bevestigd door twee kandidaten, waarvan één zeker niet de mol.

Lancelot: Wij keken met drie met grote ogen naar het speelgoedautootje. Vlak voor we eroverheen gingen, maakte het een enorme zwaai naar links.
Toos: Hij heeft de foute kleur gezegd en het autootje onder de bus gereden.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #99 Gepost op: 4-05-2023, 13:09:47 »
Het is toch niet slim van Comfort om de omgekeerde psychologie toe te passen hier?
Ruben zegt geel. Stel zij zegt ook geel en ze is effectief de mol. Dan zitten er op de bus 3 kandidaten die geen flauw benul hebben welk kleur het wel moet zijn. Dus die reversed psychology strategie is toch compleet waardeloos en onnodig risicovol hier?

Eens, en dit postte ik ook al eerder in dit topic (toen ik nog op Thomas zat, haha). Nu ben ik hier toch aan gaan twijfelen, omdat ik toch Comfort verdenk als mol. Ruben lijkt alleen maar overtuigder te worden toen Comfort het met hem oneens was. En Comfort pusht wel heel weinig voor groen, terwijl ze het wel gezien heeft.

Als ze weet dat Ruben haar verdenkt is het wel logisch om deze strategie toe te passen: als ze het met Ruben eens is dan gaat er misschien bij hem ook een belletje rinkelen. Als jouw mol je antwoord goed vindt, dan is die zeer waarschijnlijk fout. Dus dat wat betreft sluit ik reversed psychology hier niet uit.