Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd  (gelezen 10807 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #20 Gepost op: 9-04-2023, 23:01:58 »
Kijk naar het dagboek, de mol voelt zich verraden door het groepsgevoel.  Stel je wilt als mol het imago ophouden ik ga niet meer voor vrijstellingen en je wilt daarmee eigenlijk je medespelers de kans geven dat wel te doen maar die doen het 2 keer juist helemaal niet .

Makkelijker was die vrijstelling van vorige week wel te pakken en daarmee de toon zetten dat het ieder voor zich is. En Comfort helpen was ook zoiets dat bijdraagt aan het groepsgevoel in plaats van "ieder voor zich".

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #21 Gepost op: 9-04-2023, 23:11:54 »
Comfort helpen als je al weet dat de anderen niet helpen , zou kunnen onderstrepen dat je niet allemaal aan 1 touw trekt.   
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #22 Gepost op: 9-04-2023, 23:17:27 »
Comfort helpen als je al weet dat de anderen niet helpen , zou kunnen onderstrepen dat je niet allemaal aan 1 touw trekt.   
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar bij die opdracht was het alles of niets. Hier was elk goed gegeven antwoord netto 1000 euro meer in de pot. Lieselot dus wederom onverdacht.
...óf niet!

Offline Social

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #23 Gepost op: 9-04-2023, 23:24:53 »
Net even gecheckt, het was bij de foto van Thomas dat Gilles De Coster en een eindredacteur van cafe de mol mee op de pancarte stonden.

Gilles Van Bouwel was op de test van Cafe de Mol, dus niet relevant.


Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #24 Gepost op: 9-04-2023, 23:40:31 »
Als ze al een toneelstukje willen doen, dan hadden ze de kandidaten niet al ruim van tevoren lekker moeten maken met een risicovol spel.

Deze is wel erg sterk. Zelf nog niet aan gedacht.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #25 Gepost op: 10-04-2023, 01:32:51 »
Mijn eerste gedachte was dat Comfort wel de Mol moest zijn want hoe groot is de kans dat je met maar 6 van de 20 vragen te veranderen geen rood scherm meer krijgt. Want als je evenwichtig hebt gespreid dan weet je nog steeds niet welke vragen fout waren.
Maar toen bedacht ik het volgende.
De kans dat de één na slechtste ongeveer evenveel vragen fout had is redelijk groot. Misschien had die zelfs even veel vragen goed maar was die sneller. Je score zal flink onder de 50% liggen. Dus als je bij de laatste 6 vragen een ander antwoord kiest dan zal dit statistisch gezien je score moeten verbeteren. Zeker als dit vragen zijn met maar weinig mogelijke antwoorden.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #26 Gepost op: 10-04-2023, 01:44:46 »
Deze is wel erg sterk. Zelf nog niet aan gedacht.
Mijn idee ook. Dit zou oneerlijk zijn, Comfort is niet de mol.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #27 Gepost op: 10-04-2023, 02:46:44 »
Kijk hoe zenuwachtig Commy is in de auto. Is dat geacteerd?

En dan vooral: kijk hoe ze moet huilen dat uitgerekend Leïla er uit gaat? Door haar schuld?

Nee, dat is niet geacteerd, en ik trek een rode streep door Commy.

Door Lieselot had ik dat al gedaan. En nu nogmaals bevestigd.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #28 Gepost op: 10-04-2023, 03:53:15 »
Als Commy de mol is, kunnen ze haar wel hebben ingelicht vóór de eliminatie dat Leïla gaat afvallen. Leïla en Commy lijken me wel goeie maatjes. De tranen hoeven niet persé helemaal geacteerd te zijn.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #29 Gepost op: 10-04-2023, 09:19:30 »
Het zou toch een stomme twist zijn als die volledige derde opdracht een toneelstuk was zodat de mol 500 Euro uit de pot kan halen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #30 Gepost op: 10-04-2023, 09:29:13 »
En totaal onverdacht kan zijn. De een zal het heel spectaculair vinden dat ze dit met de Mol hebben gedaan, de ander heel suf.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #31 Gepost op: 10-04-2023, 10:15:41 »
Als het puur een toneelspel is en de kandidaat die afgevallen is dus in werkelijkheid nul kans had , zou ik dat inderdaad heel suf en niet des Mols vinden .


Een mol is ook maar een mens en heeft gevoelens en kan dus echt oprecht huilen bij eliminaties. Dus om op basis daarvan commy uit te sluiten als mol , ik ga me er niet aan wagen. 

Offline MineDor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #32 Gepost op: 10-04-2023, 10:56:37 »
Stel je wilt als mol het imago ophouden ik ga niet meer voor vrijstellingen en je wilt daarmee eigenlijk je medespelers de kans geven dat wel te doen maar die doen het 2 keer juist helemaal niet. .

Ik streep haar toch af als mol. Als je de mol bent, dan ga je WEL die pasvragen nemen. Je kan wel de eerlijke spelen. Maar Lieselot doet zelfs de moeite niet om Toos noch Lancelot te overtuigen.
Dat zou een mol op zijn minst proberen. En als Lanclot niet neemt, dan zeg je oke dan. En dan pak je ze toch. Simpel.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #33 Gepost op: 10-04-2023, 11:21:13 »
Het zou toch een stomme twist zijn als die volledige derde opdracht een toneelstuk was zodat de mol 500 Euro uit de pot kan halen?
Volgens mij ging er 1000 uit de pot.

Lees geen overtuigende dingen waarom ze het niet kan zijn. Ze zouden dit ook niet doen als we haar daardoor zouden kunnen afstrepen en er is niks oneerlijks aan. Leila had gewoon de slechtste test. De mol kan dat nog slechter maken om de gewonnen 5000 waar de mol zo van baalde enigzins bij te stellen.
De Mol probeert altijd dingen te doen die ze nog niet eerder gedaan hebben en daar valt dit prima in.
Wat toevallig ook dat ze er geen 1 goed gokte zodat t maximale eruit ging.
Zie geen reden om haar op mn “niet de mol” lijstje te zetten

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #34 Gepost op: 10-04-2023, 11:53:25 »
Als het puur een toneelspel is en de kandidaat die afgevallen is dus in werkelijkheid nul kans had , zou ik dat inderdaad heel suf en niet des Mols vinden.
Eens. En daarbij, die eliminatie is altijd al erg stressvol. Zouden ze het Leila aandoen dat ze eerst mag denken dat ze door is terwijl dan al lang vast stond dat ze zou gaan afvallen? Ik weet dat ze harder zijn voor kandidaten, maar dit wil er bij mij toch niet in. Dus voor mij is Commy niet de mol.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #35 Gepost op: 10-04-2023, 11:58:35 »
Je zal daar als mol maar in die auto zitten en iedereen, of bijna iedereen beslist om je te helpen. Dan zit je daar wel het spaarvarken te vullen.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #36 Gepost op: 10-04-2023, 12:15:46 »
Volgens mij ging er 1000 uit de pot.

Lees geen overtuigende dingen waarom ze het niet kan zijn. Ze zouden dit ook niet doen als we haar daardoor zouden kunnen afstrepen en er is niks oneerlijks aan. Leila had gewoon de slechtste test. De mol kan dat nog slechter maken om de gewonnen 5000 waar de mol zo van baalde enigzins bij te stellen.
De Mol probeert altijd dingen te doen die ze nog niet eerder gedaan hebben en daar valt dit prima in.
Wat toevallig ook dat ze er geen 1 goed gokte zodat t maximale eruit ging.
Zie geen reden om haar op mn “niet de mol” lijstje te zetten
Ik vind het ook maar flauw als Comfort de mol zou zijn om dan hier in deze opdracht een fake toneelstukje op te voeren met als enige doel geld uit de pot spelen (-1000 euro dus). Maar ja, in het verleden hebben ze nog stoten uitgehaald die ik 'not done' vond, zoals iemand achterlaten op een maisveld (waar ze later, wellicht uit wroegiing en ten gevolge van de striemende kritiek die ze in hun mailbox vonden, een twist aan hebben gegeven door Jens terug te laten komen het seizoen daarop, want wie gelooft eigenlijk dat dat het oorspronkelijke plan was, wat ze nadien ook mogen beweren in de pers?) of de mol met één pennentrek 10.000 euro uit de pot laten spelen (in Duitsland). Dat vond ik ook heel flauw en goedkoop, maar ze hebben het toch geflikt. Maar dat is mijn mening en die doet er niet toe.

Dus het zou toch kunnen dat diezelfde makers nu de mol weer de gelegenheid gaven om op deze flauwe manier geld uit de pot te spelen. In de optiek "Comfort is de mol" is het dus nog brute pech dat Leïla en Lieselot wel bereid waren om haar te helpen met de foto's, anders had ze nog 2000 euro meer uit de pot kunnen spelen (ze zou dan 6 keer fout hebben kunnen "gokken"). Ik sta er eigenlijk van te kijken dat ze haar eigen foto herkende, dat zou er compleet over zijn geweest (gelukkig kon ze daar ook geen geld mee winnen of verliezen). :)

Je hebt gelijk dat er in deze opdracht geen overtuigende zaken te vinden zijn waarom Commy het niet zou kunnen zijn. In de andere opdracht (in de zoo) brengt ze samen met Leïla wel geld op (1000 euro).

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #37 Gepost op: 10-04-2023, 12:17:26 »
Eens. En daarbij, die eliminatie is altijd al erg stressvol. Zouden ze het Leila aandoen dat ze eerst mag denken dat ze door is terwijl dan al lang vast stond dat ze zou gaan afvallen? Ik weet dat ze harder zijn voor kandidaten, maar dit wil er bij mij toch niet in. Dus voor mij is Commy niet de mol.
Wie een groen scherm kreeg was absoluut niet zeker want die wist dat de persoon met het rode scherm de situatie nog kon veranderen. Dat was juist de kern van de zaak.
En wie een rood scherm kreeg was niet zeker dat hij/zij dat kon omvormen tot een groen. Je wist dan wel dat je slechtst gescoord had en wellicht op de verkeerde kandidaat zat, maar dan moest je bij het herinvullen het geluk hebben dat je dan wel op de juiste zat om de benarde situatie om te keren. Het was dus een risico om all-in te gaan.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #38 Gepost op: 10-04-2023, 12:26:38 »
Wie een groen scherm kreeg was absoluut niet zeker want die wist dat de persoon met het rode scherm de situatie nog kon veranderen. Dat was juist de kern van de zaak.
En wie een rood scherm kreeg was niet zeker dat hij/zij dat kon omvormen tot een groen. Je wist dan wel dat je slechtst gescoord had en wellicht op de verkeerde kandidaat zat, maar dan moest je bij het herinvullen het geluk hebben dat je dan wel op de juiste zat om de benarde situatie om te keren. Het was dus een risico om all-in te gaan.
Daar heb je gelijk in. Maar juist dat maakt dat ik het nog vreemder zou vinden als Commy de mol is. Dat betekent dat ze volgens Gilles een risico kunnen nemen om te zien of ze op het juiste spoor zitten. Maar laten ze de mol sowieso het spel het slechtste spelen dan was zijn opmerking dus een leugen, je had nooit iets kunnen achterhalen en bent dan alleen verdoemd om af te vallen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #39 Gepost op: 10-04-2023, 12:37:32 »
Het is juist een goed argument om mol Comfort 'rood' te geven, omdat zo geen enkele kandidaat een te grote voorsprong krijgt met kennis over de ingevulde test, wie uitgesloten kan blijven als mol. Omdat de mol zo gefrustreerd was over de gewonnen €5000 kan het best dat ze heeft besloten iets goed te maken met €1000 wegspelen. Flauw, spelbederf, oneerlijk, allemaal misschien waar maar het is mogelijk.