Auteur Topic: [kandidaat] Toos  (gelezen 15017 keer)

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #120 Gepost op: 27-04-2023, 23:37:41 »
Opnieuw aflevering 6 gezien. Saus in mijn hoofd over wie demol kan zijn.
Toos verdenk ik niet, maar ik vind het echt zo'n gave gast!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #121 Gepost op: 28-04-2023, 00:04:30 »
Bij de bunker waren het Thomas en Toos op het eind. Er zijn toen verkeerde codes ingevoerd. Nu Thomas eruit ligt, is het aannemelijker dat Toos dit heeft gedaan. Hij was degene die de vrijstelling bij Lieselot afsloeg (geen extra geld in de pot).
En vandaag was Toos degene die koos voor de foute kleur geel. Toos lijkt weinig verkeerd te doen, maar toch.

Goed punt, ik was dit vergeten. Destijds een reden voor mij om richting Thomas-tunnel te gaan.
En geen vrijstelling pakken, wat geld oplevert. Toch wel verdacht.
Ik heb hem weggestreept, omdat hij bij mij ook anti-mol punten heeft gescoord, maar dan misschien toch?  ???
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #122 Gepost op: 28-04-2023, 00:08:19 »
Goed punt, ik was dit vergeten. Destijds een reden voor mij om richting Thomas-tunnel te gaan.
En geen vrijstelling pakken, wat geld oplevert. Toch wel verdacht.
Ik heb hem weggestreept, omdat hij bij mij ook anti-mol punten heeft gescoord, maar dan misschien toch?  ???

Wat mij betreft heeft iedereen die er nog in zit molpunten en anti-molpunten gescoord.
Toos misschien nog wel het ergst, flink mols en ook vreselijk onmols, waardoor ik neig naar geen mol.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #123 Gepost op: 28-04-2023, 12:20:57 »
Na het kijken van de laatste aflevering viel mij iets op, namelijk dat telkens als de aftiteling al bij het eind, "woestijnvis" is, de laatste die je hooft Toos is.

edit: na afl.7 absoluut Lancelot die dat zei../
« Laatst bewerkt op: 30-04-2023, 23:47:22 door Mollem »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #124 Gepost op: 28-04-2023, 12:53:42 »
Wat mij betreft heeft iedereen die er nog in zit molpunten en anti-molpunten gescoord.
Toos misschien nog wel het ergst, flink mols en ook vreselijk onmols, waardoor ik neig naar geen mol.

Ja, ook mee eens. Het blijft mij dwarszitten dat de mol dan bij de bingo zou zitten. En dan aflevering 1: als mol het risico lopen om uitgeschakeld te worden en het spel niet meer te kunnen sturen (al kun je je misschien afvragen of Lieselot hier echt een kans had, maar toch). En ook wat Belgian Mol zegt: je gaat toch niet met Lieselot (die openlijk zei dat ze nooit meer voor een vrijstelling wilde gaan) op de kamer als je weet dat er een opdracht komt met vrijstellingen?

Hoewel ik niet achterover sla als Toos toch de mol is, blijft hij voor mij nu onderaan op het verdachtenlijstje.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #125 Gepost op: 28-04-2023, 15:52:31 »
je gaat toch niet met Lieselot (die openlijk zei dat ze nooit meer voor een vrijstelling wilde gaan) op de kamer als je weet dat er een opdracht komt met vrijstellingen?


Toch kan juist hier nog gedacht zijn dat Lieselot er toch in meegegaan zou zijn, júist omdat ze hem de eerste keer misliep en die 1e aflevering buitenspel stond. Je kan nog zoveel roepen, maar als een vrijstelling zomaar voor het oprapen ligt is de verleiding wellicht toch wel groot. Wat duidelijk te zien was, was dat Toos totaal uit het veld geslagen leek door die standvastigheid van Lieselot. Hij leek razendsnel te moeten schakelen in zijn hoofd. Als kandidaat was zijn beslissing om géén vrijstelling te nemen eigenlijk heel onlogisch; Lieselot legde hem geen strobreed in de weg. Feit blijft dat hij 3000 euro liet liggen.
Buiten dit alles, Toos kan ook geclaimd zijn door Lieselot als roomie, dat weet ik niet meer zo precies. Plus als je als mol in kamer 110 wilt komen, moet je ook iemand in je kamer hebben die niet als een malle op die knop gaat drukken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #126 Gepost op: 28-04-2023, 15:56:42 »
Altijd als ik denk, waarom niet Toos, komen er zoveel extra niet molse dingen boven zoals het eerste gaan bij het kaarten draaien (geen invloed op 1 2000) en daar het meeste geld verdienen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #127 Gepost op: 28-04-2023, 16:10:36 »
Ik hou meer rekening met anti-molacties dan molacties ervan uitgaande dat iedereen zich wel eens verdacht maakt of verdacht wordt neergezet door de productie.
Toos had het risico de eerste aflevering buitenspel te staan, bracht het blauwe hoefijzer op de valreep binnen, zat in de Bingo en riep op tijd 'Bingo', haalde geld binnen bij het winkelen, beschreef zijn stunt perfect, ging als eerste kaarten en haalde het meeste binnen en in de bus kun je als chauffeur enkel mollen door te traag te rijden (deed hij niet en valt erg op). Toch wat teveel anti-molacties voor een mol.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 16:13:52 door Luc »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #128 Gepost op: 28-04-2023, 16:30:04 »
Luc, ik ben het over veel zaken eens met u, maar dat Toos in de bus niks anders kon dan traag rijden om te mollen is naar mijn idee niet juist.
Toos zat daar op de enige plek waar je 100% zeker kon zijn dat de bom afging.

Mocht er toch voor groen zijn gekozen en Toos had niet op de rem gedrukt zou ik je helemaal gelijk geven, maar dat is niet gebeurd. Hij heeft er zelf voor gekozen om de gele draad door te knippen.
Stel dat het 2 tegen 1 was en Lancelot en Thomas kozen voor groen, had hij toch nog kunnen remmen.
Zowel Comfort, Ruben, Lancelot en Thomas zouden daar niks meer kunnen doen als de keuze gemaakt was.

Bij de pasvraag in de bunker wil hij ab-so-luut niet dat Thomas Comfort helpt met de juiste tegels. Kandidaat die altijd voor voordelen gaat zou je zeggen, want hij wil best 5000euro opgeven voor een luttele pasvraag.
Maar dan kiest hij bij de drones voor de stuntvliegers, hoewel ze al op voorhand weten dat de anderen pasvragen kunnen krijgen.
Fanatieke kandidaat of mol die helemaal geen pasvragen wil, maar wel de fun om gewoon in dat vliegtuig te zitten.

Hij doet een aantal onmolse dingen, maar is heel subtiel mols en wordt behoorlijk in de schaduw gehouden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #129 Gepost op: 28-04-2023, 17:05:05 »
Een paar afleveringen terug was Toos ook runner up bij mij maar ben nog vóór de nieuwe aflevering weer van hem afgestapt om hetzelfde rijtje dat Luc hierboven noemt.

Ik heb eigenlijk nog geen verklaring voor het volgende gedrag van Toos:

Hij doet in de bunker enorm zijn best om in de 2e kamer te komen nadat het Thomas als eerste gelukt is. Toos wil niet dat Leïla geholpen wordt.

Deze plek kan weer afgepakt worden als er 2 kandidaten een onzichtbare code kunnen opnoemen. Toos bepaalt wie de kans krijgt een code te noemen. Hij beïnvloedt Thomas hier die braaf de voorstellen van Toos opvolgt. Toos zegt eerst ik zou Ruben doen en vervolgens Leïla. Comfort kiest hij niet. Wat zou het motief zijn van Toos als kandidaat of als mol voor deze keuze en beïnvloeding van Thomas?

Kandidaat Toos denkt dat hij pasvragen kan pakken met als gevolg ontploffing en geen geld. De mol heeft hetzelfde belang. Wie wil hij eventueel meenemen naar de 2e ruimte? Iemand die hij verdenkt om te testen?

Mol Toos weet dat er geen pasvragen in de bunker zijn. Wie wil hij dan meenemen? Iemand die hij kan beinvloeden of wil hij kandidaten achter laten waarvan hij verwacht dat die niet bereid zijn een code te geven?

Ik neig naar het eerste kandidaat Toos dus.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #130 Gepost op: 29-04-2023, 01:49:36 »
Feit blijft dat hij 3000 euro liet liggen.
Buiten dit alles, Toos kan ook geclaimd zijn door Lieselot als roomie, dat weet ik niet meer zo precies. Plus als je als mol in kamer 110 wilt komen, moet je ook iemand in je kamer hebben die niet als een malle op die knop gaat drukken.

Ja, dat kan ook. En Lieselot is een onvoorspelbare kandidaat; je verwacht inderdaad niet dat ze blijft volhouden om geen vrijstelling te pakken. Het kan alle kanten op en dat Toos 3000 euro laat liggen is zeker verdacht.

Maar toch ook die anti-mol acties; dat maakt dat ik denk dat Toos uiteindelijk niet de mol is.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #131 Gepost op: 29-04-2023, 03:20:42 »
Na mijn korstondige afslag naar de Thomas tunnel (vanuit de Toos-tunnel), lijk ik toch weer terug te zijn waar ik was. Niet dat ik overtuigd ben, verre van dat, maar Ruben is mij te verdacht door het publiek en Lancelot onterecht verdacht neergezet. Comfort zou mijn blinde vlek kunnen zijn (opvallend gestegen na de afgelopen aflevering met stip op 2 nu), maar een aantal zaken van Toos kan ik (nog) niet loslaten.
Zijn exit zondag zou me het gemakkelijk maken.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #132 Gepost op: 29-04-2023, 19:39:57 »
Na het kijken van de laatste aflevering viel mij iets op, namelijk dat telkens als de aftiteling al bij het eind, "woestijnvis" is, de laatste die je hooft Toos is.
In aflevering 6 was dat toch Lancelot die we in de aftiteling horen? zie bijlage

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #133 Gepost op: 29-04-2023, 19:46:31 »
ChatGTP over Toos als mol zegt:

Toos kansloos  :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #134 Gepost op: 29-04-2023, 21:30:42 »
Onzin. De data-van Chat GPT gaat tot en met 2021 en dus kan AI daar helemaal niets zinnigs over zeggen. En als je het toch probeert dan krijg je deze antwoorden:


Is Toos de Mol?

Antwoord: Ik kan geen antwoord geven op de vraag of Toos de Mol is, omdat ik niet weet wie Toos is en in welke context deze vraag wordt gesteld. Als je meer informatie kunt geven, kan ik proberen je vraag beter te beantwoorden.

Toos is een deelnemer aan het tv-programma de Mol.

Antwoord: Oh, bedankt voor de verduidelijking. Als Toos een deelnemer is aan het televisieprogramma "De Mol", betekent dit niet automatisch dat zij (sic!) de Mol is. In het spel is het juist de bedoeling om te ontdekken wie de Mol is, de persoon die probeert om de andere deelnemers te saboteren en het spel te manipuleren.

Dus, zolang het nog niet bekend is wie de Mol is in het betreffende seizoen van "De Mol", kan ik niet met zekerheid zeggen of Toos de Mol is of niet. Dat is immers een geheim dat pas aan het einde van het seizoen wordt onthuld.




PS: ik heb ChatGPT nog wat gevraagd, zie hieronder.

Schrijf een Limmerick over Lo

Antwoord:
Er was eens een meisje genaamd Lo,
Die hield van zingen en van karo,
Met haar gitaar op haar schoot,
Speelde ze vol overgave en groot,
En maakte ze altijd een mooie show.



Zo, genoeg ongein weer met ChatGPT. Morgen geen AI, maar de keiharde realiteit vanuit Arizona.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2023, 21:36:11 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #135 Gepost op: 29-04-2023, 21:50:03 »
In aflevering 6 was dat toch Lancelot die we in de aftiteling horen? zie bijlage

Bedankt voor het fragment! Ik kan na goed beluisteren noch Toos noch Lancelot er uit halen
Edit na afl.8 zeker en vast was dat Lancelot
« Laatst bewerkt op: 30-04-2023, 23:48:22 door Mollem »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #136 Gepost op: 30-04-2023, 21:57:49 »
Toos die om onverklaarbare reden Comfort verdenkt. Een finalebruggetje?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #137 Gepost op: 30-04-2023, 21:59:25 »
Ik denk het.  ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #138 Gepost op: 30-04-2023, 22:02:10 »
Lancelot heeft de meeste molacties, maar hoe hij zich gedraagt is zo kandidaats. En kijken naar de molacties werkt niet dit jaar niet, dus dat moet ik loslaten. Tunnelgraver had het toch weer snel door en juist denk ik…

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #139 Gepost op: 30-04-2023, 22:13:19 »
Toos deed veel goed bij de foto’s, 2 op 3 juist op zijn aanwijzingen. Bij de laatste heeft de mol zich sowieso gedeisd gehouden qua foto - die kon enkel misgaan als ze te laat waren.

Toos is bij mij zeker nog een optie als mol…