Poll

Wie is NIET de Mol?

Comfort
32 (26.9%)
Lancelot
28 (23.5%)
Toos
59 (49.6%)

Totaal aantal stemmen: 89

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 12493 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #140 Gepost op: 4-05-2023, 18:53:41 »
Precies, het lijkt veel, maar het gaat steeds om grote bedragen.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #141 Gepost op: 4-05-2023, 19:54:19 »
Ik zit niet in een tunnel, dus ik wil graag meer weten over deze cijfers. Waar zijn die op gebaseerd? Staat dat ergens uitgelegd?

Ik beschouw de kandidaten als filters op de geldstroom. Ze houden geld tegen of ze laten het door.

Bijvoorbeeld:

- op de slackline heeft Toos €1000 doorgelaten, Comfort heeft daar €3000 tegengehouden.
- bij het lesgeven hebben Comfort en Toos €3000 doorgelaten, Lancelot heeft €3000 tegengehouden.

En dan kom je hierop uit.

Zo krijg je naar mijn mening een veel duidelijker resultaat.

De klassieke FTM zal bij het lesgeven iedereen op €0 zetten. Daar ben je dus niks mee. De verschillen zijn op het einde ook te klein om conclusies te trekken.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #142 Gepost op: 4-05-2023, 22:38:36 »
Interessante filosofie! Heb je het hele schema toevallig?
...óf niet!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #143 Gepost op: 5-05-2023, 09:18:18 »
Definitief Toos
'Ook een fijne dag verder...’

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #144 Gepost op: 5-05-2023, 11:42:45 »
Ik beschouw de kandidaten als filters op de geldstroom. Ze houden geld tegen of ze laten het door.

Bijvoorbeeld:

- op de slackline heeft Toos €1000 doorgelaten, Comfort heeft daar €3000 tegengehouden.
- bij het lesgeven hebben Comfort en Toos €3000 doorgelaten, Lancelot heeft €3000 tegengehouden.

En dan kom je hierop uit.

Zo krijg je naar mijn mening een veel duidelijker resultaat.

De klassieke FTM zal bij het lesgeven iedereen op €0 zetten. Daar ben je dus niks mee. De verschillen zijn op het einde ook te klein om conclusies te trekken.

Oh, jammer, ik hoopte dat je een genuanceerd schema had. Het mislukken van de lesgeefopdracht volledig aan Lancelot toeschrijven (en volledig niet aan Comfort) slaat natuurlijk nergens op.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #145 Gepost op: 5-05-2023, 11:45:44 »
Ik hoef me nergens voor in te dekken. De beelden en de cijfers zijn er.

Als je een echte FTM maakt en alle acties afzonderlijk bekijkt, dan zie je dat ze amper geld uit de pot heeft gehouden en heel veel heeft doorgelaten.


Dankuwel, mooie cijfers, die maken hard wat ik al weken verkondig.

Citaat
Moest toch om één of andere reden Comfort aangeduid geweest zijn als mol, dan heeft ze het spelletje niet begrepen. En daar is helemaal niks flauw aan.

Exact dat, het zou vrij erg zijn, het tweede jaar op rij.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 15:09:23 door Belgian Mol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #146 Gepost op: 5-05-2023, 11:51:44 »
Exact dat, het zou een regelrechte schande zijn, het tweede jaar op rij.

Dit soort opmerkingen zijn eerder een "regelrechte schande". Kan je dan echt niet invoelen hoe moeilijk het moet zijn om de rol van de Mol op je te nemen? Natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeuren in favoriete Mol, maar ze afbranden is belachelijk. (En dan heb ik het nog niets eens over op de feiten vooruitlopen, dat staat er los van.)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #147 Gepost op: 5-05-2023, 11:55:01 »
Mooie cijfers? Zonder onderbouwing zijn die toch onmogelijk te interpreteren? Het zijn gewoon een aantal nummers in een excelletje, haha.

Laat ik het anders zeggen Belgian Mole: als er iemand zoiets zou posten waaruit blijkt dat Comfort wel de mol is, dan zou je er toch ook grote vraagtekens bij plaatsen? Laten we een beetje kritisch blijven op de standaarden die we aanhouden.

Zoals ik al eerder aangaf: ik wil graag overtuigd worden. Maar dit helpt me daar niet bij.

Wat betreft regelrechte schande: dit is een simpelweg een reflectie van je eigen ego die het niet aankan om fout te zitten. Het is een indekstrategie: als ik de mol niet hebt ontmaskerd, dan ligt het aan de mol, en niet aan mezelf. We kunnen de mol pas beoordelen na de laatste aflevering, en niet eerder.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #148 Gepost op: 5-05-2023, 15:11:15 »
Dit soort opmerkingen zijn eerder een "regelrechte schande". Kan je dan echt niet invoelen hoe moeilijk het moet zijn om de rol van de Mol op je te nemen? Natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeuren in favoriete Mol, maar ze afbranden is belachelijk. (En dan heb ik het nog niets eens over op de feiten vooruitlopen, dat staat er los van.)

Heb het om aan de wokeregels te voldoen, iets neutraliseren geformuleerd, maar eigen meningsuiting mag volgens mij nog altijd, zeker als die op goede en harde argumentering gebaseerd is. Het ging niet alleen om haar, maar ook om het rode scherm natuurlijk.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #149 Gepost op: 5-05-2023, 15:14:08 »
Oh, jammer, ik hoopte dat je een genuanceerd schema had. Het mislukken van de lesgeefopdracht volledig aan Lancelot toeschrijven (en volledig niet aan Comfort) slaat natuurlijk nergens op.

Tuurlijk wel. Als je het station Lancelot wegdenkt, dan communiceert Commy rechtstreeks met de studenten. Opdracht geslaagd, €3.000 in de pocket.

Ik verwacht dat de mol over het hele seizoen gezien, gewoon echt molt. En niet gaat gokken op eventuele medewerking van andere kandidaten.

Hoedje van de kip? Hier ga ik Toos ff helpen, dan verdenken ze me niet. Laatste foto: "Toos, kruis je benen hé!!"

Ze moeten kiezen uit 9 gekleurde draden. Ok, dan geef ik de goede kleur door waardoor ze nog maar uit 2 kleuren moeten kiezen.

Ruben geeft zijn code niet door? Oh dan ik de mijne wel. En dan maar hopen dat Ruben niet van gedachten verandert, en Thomas en Toos traag genoeg zijn met proberen.

Balen... €5.000 verdiend. Het enige dagboek van de mol, om ff te ventileren.
De volgende aflevering kruip ik dan wel bij het vliegtuig, waar ik eigenlijk zo goed als geen invloed heb op de €6.000.

Dat klopt toch voor geen meter? Comfort en Toos zouden goede mollen zijn, ben ik 100% zeker van. Maar dit seizoen zijn ze het volgens mij echt niet.


Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #150 Gepost op: 5-05-2023, 15:14:47 »
Ik vind het ook rare en weinig molacties mocht Comfort de mol zijn.
Daarom denk ik ook niet dat ze de mol is. En dan lijkt het me beste ok om te zeggen dat je mocht ze de mol zijn het niet zo'n goede mol vinden.
Omdat ze toch niet de mol is.

Als kandidaat vind ik Comfort een top-kandidaat.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #151 Gepost op: 5-05-2023, 15:18:27 »
Wat betreft regelrechte schande: dit is een simpelweg een reflectie van je eigen ego die het niet aankan om fout te zitten. Het is een indekstrategie: als ik de mol niet hebt ontmaskerd, dan ligt het aan de mol, en niet aan mezelf. We kunnen de mol pas beoordelen na de laatste aflevering, en niet eerder.
[/quote]



Wat betreft regelrechte schande: dit is een simpelweg een reflectie van je eigen ego die het niet aankan om fout te zitten. Het is een indekstrategie: als ik de mol niet hebt ontmaskerd, dan ligt het aan de mol, en niet aan mezelf. We kunnen de mol pas beoordelen na de laatste aflevering, en niet eerder.

Heb mijn nederlaag van de Rubentunnel toch aanvaard? Iemand die met een rood scherm de mol is, zonder ook maar enige communicatie er rond, mag niet de mol zijn. Dat zou spelbedref zijn en niet mogen van de productie.

Comfort heeft gewoon de enige kandidatenactie na de andere. Zoiets heb ik nog nooit gezien voor een mol.

Laten we hopen dat het Toos of Lancelot is, anders gaat de productie en zij, heel veel terechte opmerkingen en kritiek krijgen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #152 Gepost op: 5-05-2023, 15:21:10 »
Heb het om aan de wokeregels te voldoen, iets neutraliseren geformuleerd, maar eigen meningsuiting mag volgens mij nog altijd, zeker als die op goede en harde argumentering gebaseerd is.
Dat heeft niets met "wokeregels" te maken maar met ook maar enige vorm van respect  ::niet-ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #153 Gepost op: 5-05-2023, 19:29:02 »
De mol heeft een zwarte hoed....... de heren hebben een witte hoed, dus zijn niet de mol. Tja hoe makkelijk kan het eigenlijk zijn ::rofl::. Commy niet alleen wensmol maar ook nog de echte, wel een superseizoen hoor ::love:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #154 Gepost op: 5-05-2023, 21:52:19 »
De mol heeft een zwarte hoed....... de heren hebben een witte hoed, dus zijn niet de mol. Tja hoe makkelijk kan het eigenlijk zijn ::rofl::. Commy niet alleen wensmol maar ook nog de echte, wel een superseizoen hoor ::love:: ::bravo::

Wat bedoel je met die hoeden?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #155 Gepost op: 5-05-2023, 22:02:11 »

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #156 Gepost op: 5-05-2023, 22:13:07 »
Dit.

Heb het gezien. Goed gevonden.
Persoonlijk hoop ik dat het niet waar is, maar het zou best kunnen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #157 Gepost op: 6-05-2023, 10:56:29 »


Een systeem waarin Comfort en Lancelot bij de opdracht in de bunker allebei voor "5000 verdiend" de boeken in gaan is volslagen absurd. Ik wil graag mee gaan met deze out of the box analyse, maar er zitten wel erg veel gaten in. Iedereen is het erover eens dat als Lancelot de mol is dit zijn zwakste opdracht was. Kan gebeuren, ook al is het natuurlijk een duidelijke smet op zijn molblazoen, maar als dit niet eens naar voren komt in jouw follow the money systeem dan heb ik moeite om het serieus te nemen.

Een aantal van je argumenten ben ik met je eens dat het vreemd zou zijn voor een mol. Maar een aantal zijn vrij makkelijk te weerleggen:

Tuurlijk wel. Als je het station Lancelot wegdenkt, dan communiceert Commy rechtstreeks met de studenten. Opdracht geslaagd, €3.000 in de pocket.

Je gaat hier wel erg veel mee in edit van de productie: alsof alles aankwam op die laatste vraag. Dat is niet zo, alle 9 vragen zijn even belangrijk. Comfort heeft er daarvan 2 fout doorgegeven (en voor een derde hadden ze geen tijd meer, alhoewel die wel fout was). Dus dat lijkt mij als "doorgeefstation" prima gedaan als mol. Lancelot geeft in feite maar 1 vraag verkeerd door.

Ruben geeft zijn code niet door? Oh dan ik de mijne wel. En dan maar hopen dat Ruben niet van gedachten verandert, en Thomas en Toos traag genoeg zijn met proberen.

Typisch mols toch? Ze verandert van gedachten, terwijl het voor de opdracht niet meer uitmaakt: Ruben geeft zijn code toch niet. Natuurlijk is dit een risico, maar het was overduidelijk dat Ruben niet overtuigd ging worden.

Balen... €5.000 verdiend. Het enige dagboek van de mol, om ff te ventileren.
De volgende aflevering kruip ik dan wel bij het vliegtuig, waar ik eigenlijk zo goed als geen invloed heb op de €6.000.

Het was toch echt Lancelot die in de volgende opdracht bij de bingo zat, waar mollen onmogelijk was. De vliegtuigopdracht was pas 4 opdrachten later (bingo, rode scherm, winkelen met robots zaten er nog tussen). Dus dit argument volg ik niet.

Er zijn zeker een aantal erg goede argumenten te bedenken tegen Comfort als mol: goede prestaties in het leger, acteerwerk bij het rode scherm,  groen ipv geel doorgeven, het kiezen van Ruben ipv Toos als tegenstander bij het duelleren. Ik zit ook niet in een tunnel: wat mij betreft kan Lancelot prima de mol zijn.

Ik vind het gewoon vrij absurd dat mensen Comfort volledig afschrijven, en dan wel volledig gaan voor een mol die doodleuk 5000 euro heeft opgebracht terwijl het extreem simpel zou zijn geweest om dat te voorkomen.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #158 Gepost op: 6-05-2023, 13:21:19 »

Ik vind het gewoon vrij absurd dat mensen Comfort volledig afschrijven, en dan wel volledig gaan voor een mol die doodleuk 5000 euro heeft opgebracht terwijl het extreem simpel zou zijn geweest om dat te voorkomen.

Ik persoonlijk vind het absurd dat Comfort de mol zou zijn, omdat ze bij zo veel opdrachten volledig voor de winst gaat (navy, bus, foto, bunker). Dus het is maar net hoe je sommige zaken interpreteert.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #159 Gepost op: 6-05-2023, 15:33:46 »
Ik persoonlijk vind het absurd dat Comfort de mol zou zijn, omdat ze bij zo veel opdrachten volledig voor de winst gaat (navy, bus, foto, bunker). Dus het is maar net hoe je sommige zaken interpreteert.

Navy zou ik ook raar vinden als mol. De bus is genoeg over gezegd. Er wordt uiteindelijk fout gekozen, dus als ze de mol is heeft ze toch iets goed gedaan (reversed psychology hoogstwaarschijnlijk). In de bunker is het geld verdiend, maar niet dankzij de groep van Commy en juist wel dankzij de groep van Lancelot. Dus dit kan nooit een argument voor Commy als mol zijn. Als je met "foto" de opdracht met Toos bedoelt dan zou ik zeggen dat ze door verkeerd aftellen 1000 euro uit de pot weet te houden. Toch ook prima voor een mol? Een mol kan moeilijk nooit wat goed doen...

Wat je dan overhoudt is de navyopdracht (al zijn er heus wel meer redenen te bedenken waarom ze het niet is). Ik heb haar daar destijds in eerste instantie ook wat afgeschreven. Maarja, wellicht heeft de productie gezegd dat ze hier wel overdreven haar best mocht doen bij de opdrachten, omdat het toch aankwam op het schieten met de aardappels.

Ik herhaal mezelf hier vaak op het forum, maar ik ben helemaal niet zo overtuigd van Comfort als mol. Ik vind alleen de argumenten waarom ze het niet is vrij zwak. Helemaal gezien degene die wel verdacht wordt door de Commy-afschrijvers (Lancelot) doodleuk 5000 euro heeft binnengebracht, wat extreem makkelijk te voorkomen was geweest.