Auteur Topic: [kandidaat] Toos  (gelezen 14988 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #40 Gepost op: 27-03-2023, 09:52:30 »
Hij houdt zijn vermomming een pak langer vol dan Matteo!
Dat slecht lopen was dan wel zéér verdacht.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #41 Gepost op: 27-03-2023, 10:41:10 »
Toos verlaat als laatste het filmzaaltje als Leïla mag blijven zitten voor de overige filmpjes en legt even zijn hand op haar schouder: de Mol die de slimme kandidaat succes wenst?    ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #42 Gepost op: 27-03-2023, 12:47:07 »
GDC zegt dat Leïla mag kiezen welke 4 filmpjes ze gaan bekijken. Opdat moment weet niemand waarom Leïla mag kiezen. Dus kijken de kandidaten ofwel onmiddellijk richting Leïla, ofwel kijken ze bedenkelijk naar GDC.
Aleen Toos kijk subtiel glimlachend de andere kant op, alsof hij in zichzelf grinnikt of naar iemand van de crew lacht.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #43 Gepost op: 27-03-2023, 12:51:37 »
Klopt! Hij zit ook achteraan en aan de buitenkant, zodat de anderen zijn reactie niet kunnen zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #44 Gepost op: 27-03-2023, 16:27:02 »
Dit zijn de verdachte zaken die ik momenteel heb opgemerkt ivm met Toos
Aflevering 1:
Tijdens de 1e aflevering zijn er, naar mijn mening, 2 dingen die me opvielen ivm met Toos. Namelijk tijdens het avondmaal toen GDC wou klinken met de glazen zei hij dit:
"Zullen we deze mooie dag afsluiten, lieve vrienden, met een toost."
Normaal gezien zou dit uiterst normaal zijn, maar als er iemand meedoet die Toos noemt, is dit toch wel verdacht. Zeker als ze de volgende dag de ochtend beginnen met 2 toastjes (ofwel TOOStjes) die uit de broodrooster springen: te zien in de 2e afbeelding in bijlage.

Aflevering 2:
In aflevering 2 tijdens de opdracht met het inboedelwerpen viel me het volgende op. Ik vond het wel heel verdacht dat hij opeens dit zei, toen ze de netten aan het installeren waren: "Amai. Ik zou wel iets kunnen drinken."
Volgens mij wisten zij toch niet dat de deelnemers in de trein cocktails gingen drinken?
Kan ook zijn dat dit gewoon puur toeval is, want het zag er wel vrij warm uit op dat moment ::tandpastasmiley::

Al bij al zijn dit misschien gewone zaken en zit ik weeral te vroeg in een tunnel, maar ik ga hem toch in de gaten houden.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #45 Gepost op: 28-03-2023, 21:44:55 »
Ook in deze aflevering enkele goede aanwijzingen naar Toos:
- verzekert zich om in een groepje van twee met Leila te zitten, een goede uitgangspositie om in de legerproef te mollen (vooral in de loopproef). Liefst niet bij de fitte Comfort, en ook niet in een groepje van 3 met Ruben. Dan kan je je al eens moeien met de groepsverdeling.
- op aanwijzing van Comfort (dit laatste mooi in beeld) vaart maken om de patatten te gaan halen, zodat er zeker geen twijfel ontstaat waarom er ook ongeschilde patatten liggen. Niemand is immers in de buurt.
- na het halen van de patatten vlug terug naar de achtergrond van waaruit hij in de verte lijkt te turen … of Samya en Lieselot er nog niet aankomen? De mol is de enige die dat op dat moment kan weten, en Toos is trouwens ook de enige die in die richting kijkt
- als Leila na het zien van alle filmpjes buitenkomt en aan het vertellen gaat, kijkt iedereen erg nieuwsgierig en geïnteresseerd naar haar. Iedereen, behalve Toos. Die kijkt vooral voor zich uit, in zijn typische pose die hij wel vaker aanneemt. Hij lijkt een andere focus te hebben.
- het schouderklopje aan Leila bij het als laatste buitengaan uit de filmzaal is al eerder genoemd en viel inderdaad ook op
« Laatst bewerkt op: 28-03-2023, 22:25:41 door Molekule »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #46 Gepost op: 29-03-2023, 12:14:39 »
Toos...ik schrijf hem nog niet af, maar ik denk niet dat hij de mol is.

Los van het feit dat ik niet denk dat een mol het spel zou starten in de positie die Toos had, wat toch wel risicovol is om buitenspel gezet te worden voor een ganse dag. Ik heb besloten me daar niet teveel op te focussen, want een mol met lef zou dit misschien wel durven. Het brengt namelijk ook wat voordelen met zich mee om als mol in die positie te zitten: Niemand verdenkt je, want de kandidaten redeneren net als ons dat dit geen gunstige plek is om het spel te starten als mol. Hierdoor kom je later misschien met meer dingen weg. Je kan dan ook eens laten zien dat je totaal niet kan liegen wanneer je je vrijstelling moet verdedigen.

Maar tijdens zijn eerste echte opdracht op de slackline gebeurt er niets raars. Hij gaat als eerste, wat niet bepaald de beste positie is als mol. Ok, dan kan je zeggen dat hij Comfort als laatste heeft willen krijgen, maar dat kan je ook zeggen van Samya en Ruben die ook allebei Comfort kozen om als laatste te gaan. Zijn invloed op het slagen of niet slagen van de opdracht is dus miniem hier, maar op basis hiervan kan je hem niet afschrijven.

Het bevrijden van Lieselot: ook hierbij kan je hem niet afschrijven. De wat naïeve kandidaat die goed wil doen voor iedereen, dat hebben we ook al bij Lennert gezien. Maar natuurlijk, in tegenstelling tot de andere kandidaten, zoals Samya die Lieselot niet wil bevrijden, heeft Toos een vrijstelling en hij heeft dus niets te verliezen met haar te bevrijden, geld te verdienen en haar te helpen.

Op basis van aflevering 1 staat hij halverwege mijn verdachtenlijst, op plaats 4 ofzo.

Maar op basis van aflevering 2 zakt hij toch wat verder weg.

Wanneer ze in de eerste opdracht met de trein de tools juist moesten leggen legt hij er 9 van de 12 direct juist. Hij verdedigt ook met hand en tand zijn pijpsleutel wanneer Thomas dit in twijfel trekt en er een discussie onstaat. De pijpsleutel lag goed. Gaat een mol dan, wanneer een kandidaat het fout wil leggen, dat zo hard verdedigen? Ik zou het misschien heel even verdedigen, om te kijken of ik niet getest wordt, maar als een kandidaat blijft discussïeren zou ik die kandidaat de sleutel fout laten leggen.

Het net/netten die hij mee had helpen bouwen waren goed en stevig gebouwd. Als schrijnwerker kan je misschien niet anders, maar dan had je jezelf misschien net op de trein gezet.

De bootcamp: Hier werd heel vaak in beeld gebracht hoe hij aan het stappen was. De editors doen dit vaak om iemand er verdacht te laten uitkomen. Mocht hij de mol zijn zouden we meer beelden zien van een Toos die zijn uiterste best doet.
Bij Lennert in Duitsland laten ze ook een spurtende Lennert zien die druiven gaat halen, geen wandelende Lennert 100m verder.

Dus echt afschrijven kan ik hem niet, maar hij staat nu ook niet bepaald hoog op mijn lijst.
I was blind but now I can see

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #47 Gepost op: 29-03-2023, 19:57:16 »
Wanneer ze in de eerste opdracht met de trein de tools juist moesten leggen legt hij er 9 van de 12 direct juist. Hij verdedigt ook met hand en tand zijn pijpsleutel wanneer Thomas dit in twijfel trekt en er een discussie onstaat. De pijpsleutel lag goed. Gaat een mol dan, wanneer een kandidaat het fout wil leggen, dat zo hard verdedigen? Ik zou het misschien heel even verdedigen, om te kijken of ik niet getest wordt, maar als een kandidaat blijft discussïeren zou ik die kandidaat de sleutel fout laten leggen.

Het net/netten die hij mee had helpen bouwen waren goed en stevig gebouwd. Als schrijnwerker kan je misschien niet anders, maar dan had je jezelf misschien net op de trein gezet.

De bootcamp: Hier werd heel vaak in beeld gebracht hoe hij aan het stappen was. De editors doen dit vaak om iemand er verdacht te laten uitkomen. Mocht hij de mol zijn zouden we meer beelden zien van een Toos die zijn uiterste best doet.
Bij Lennert in Duitsland laten ze ook een spurtende Lennert zien die druiven gaat halen, geen wandelende Lennert 100m verder.

Dus echt afschrijven kan ik hem niet, maar hij staat nu ook niet bepaald hoog op mijn lijst.

Pijpsleutel: met hand en tand verdedigen is veel gezegd, zonder resultaat protesteren is een accuratere omschrijving hier. Ook een kunst als mol.
Overigens denk ik niet dat de mol als bedoeling had dat de proef hier blijft steken, hooguit voldoende vertragen. Anders is het vervolg niet interessant meer.

Het net: we krijgen vooral niet te zien wie wat (bewust?) verkeerd deed bij de andere vangtoestellen. Door de leiding op te eisen (vanzelfsprekend met zijn achtergrond) krijgt hij allicht ook meer bewegingsruimte om links of rechts te saboteren. Maar dat gaan we natuurlijk niet te zien krijgen.
Inzetten van handige Harry beperkt ook hij tot mondjesmaat, om te vermijden dat ie ergens (bewuste) fouten goed kan maken?

Bootcamp: Toos begint te stappen in zijn derde ronde, en klaagt ook over de taktiek van de aardappelschillers om hem niet te wisselen. Dus het stappen tonen is functioneel om anderen verdacht te maken. Een andere situatie dan het lopen van Lennart dus.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2023, 20:00:02 door Molekule »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #48 Gepost op: 29-03-2023, 23:59:08 »
ZAVO Secundair (maakt deel uit van scholengemeenschap Drieklank), meldt trots op Facebook dat Toos Vandervelde tot 2010 bij hen in 4LOS zat.
En er maakt nóg een oud-leerling deel uit van de Mol, namelijk Samya.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #49 Gepost op: 3-04-2023, 20:53:40 »
Twee heel opvallende momenten in afl.3 :
in het motel het spel opstarten door als allereerste op de rode knop te drukken (zonder dat was er geen spel) en daarna niet voor 5000EUR gaan als die voor het grijpen liggen en bovendien daarmee een vrijstelling verliezen.
Bij het laatste was hij wellicht al schaakmat gezet door Lieselot die niet voor een dubbele vrijstelling wou gaan en dus al zeker voor geld in de pot zorgde...

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #50 Gepost op: 4-04-2023, 12:54:27 »
Als Conny gepakt is zegt Toos, "ik zeg nog spreek af als je iets pakt", dat hebben we Toos niet zien zeggen en zeker niet bij de tactische bespreking.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #51 Gepost op: 4-04-2023, 20:30:04 »
We hebben het Toos niet zien zeggen maar wel Leila vlak voor ze met Conny vertrok. Dus mogelijks was dat wel vooraf in de groep afgesproken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #52 Gepost op: 7-04-2023, 00:50:11 »
Twee heel opvallende momenten in afl.3 :
in het motel het spel opstarten door als allereerste op de rode knop te drukken (zonder dat was er geen spel) en daarna niet voor 5000EUR gaan als die voor het grijpen liggen en bovendien daarmee een vrijstelling verliezen.
Bij het laatste was hij wellicht al schaakmat gezet door Lieselot die niet voor een dubbele vrijstelling wou gaan en dus al zeker voor geld in de pot zorgde...
Ik denk dat Toos niet koos voor 5000 euro in de pot omdat hij dan door niemand meer verdacht zou worden. Een mol die 5000 euro in de pot brengt, dat is onmogelijk. Maar eerder nog denk ik dat hij in the heat of the moment heeft gehandeld en later spijt kreeg.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 00:52:26 door Run »

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #53 Gepost op: 7-04-2023, 01:02:11 »
Als mol zou dat dan toch juist wel doen? Wel een dure actie om niet meer verdacht te worden, maar toch verleidelijk. Ik denk dat toos als kandidaat heeft gehandeld en zichzelf verdacht heeft proberen te maken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #54 Gepost op: 7-04-2023, 01:12:28 »
Als mol zou dat dan toch juist wel doen? Wel een dure actie om niet meer verdacht te worden, maar toch verleidelijk.
Dat kan, maar een mol zou geprobeerd hebben de ander over te halen om voor twee vrijstellingen te gaan en ik zag hem weinig pogingen daartoe doen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #55 Gepost op: 7-04-2023, 08:05:45 »
Ik ben in de loop van deze week ook gaan twijfelen aan Toos.
In eerste instantie zag ik tunnelgewijs bevestiging, maar als het voor iedereen te obvious is klopt er meestal iets niet (op de laatste WIDM na dan, al was dat iets later in het spel).
Heel wat goede argumenten gelezen deze week in zijn nadeel:
- Lieselot was eigenlijk de slechtste keuze als roommate van allemaal, het zou dan een misrekening van jewelste geweest zijn
- als hij de mol is, toont hij dat teveel in zijn gedrag, ergo het zou geen goeie mol zijn wat betreft onder de radar blijven (wel qua lef en durf)
- naast zijn acties wordt hij idd ook nog eens verdacht neergezet doorheen de aflevering
- het vinden van het blauwe hoefijzer blijft toch vreemd als mol

Benieuwd naar afl 4, maar de kans dat hij de mol is is wellicht niet zo groot op dit moment alles bij elkaar genomen.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 08:13:44 door Molekule »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #56 Gepost op: 7-04-2023, 13:43:36 »
Toos heeft het cadeautje van Lieselot om als kandidaat super verdacht te worden met beide handen aangegrepen. Hij moest ook wel, want als hij die vrijstelling op aandringen van Lieselot had gepakt dan had hij een levensgroot bordje KANDIDAAT op zijn voorhoofd gekregen.
Na de eerste aflevering kon Toos toch al bijna niet de Mol zijn, want die had never nooit dat duel willen winnen en de kans voorbij laten gaan om tenminste nog te mollen in de caravan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #57 Gepost op: 9-04-2023, 22:36:19 »
Ik streep hem nog altijd niet definitief af, maar dat bingospelen nadat er al 5000 euro was binnengehaald, helpt niet.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #58 Gepost op: 10-04-2023, 15:11:29 »
Net een smak geld (5000 EUR) gewonnen met de groep... Wie baalt, wie straalt ?  ::tandpastasmiley::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #59 Gepost op: 10-04-2023, 20:08:17 »
Ik streep hem nog altijd niet definitief af
NOG niet ::)? Op 23.25 duwt hij zijn mol Thomas zelfs weg om aldoende de goede code in te kunnen geven. Toos is alvast volkomen overtuigd van Thomas als mol ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)